RECENZJA - Modeka Atlanta model '2007
Posty: 13
• Strona 1 z 1
RECENZJA - Modeka Atlanta model '2007
OGÓLNIKI:
Firma: Modeka
Model: Atlanta, czarno-niebieska
Firmy nie trzeba nikomu przedstawiac jest dosc znana i uznana marka na rynku producentow odziezy motocyklowej. PDF'a z danymi mozna sciagnac w kazdej chwili ze strony producenta, ja skupie sie raczej na walorach uzytkowych i moich osobistych spostrzezeniach.
Ogolny widok kurtki ponizej... foty zamieszczam specjalnie gdyz w PDF'ie nie ma zdjec modelu czarno-niebeiskiego.
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
PIERWSZE WRAŻENIE:
Jako ze kurtka byla zamowiona przez internet, kupiona na allegro dotarla do mnie w dosc duzym kartonie. Calosc zapakowana w oryginalnym worku, nawet naklejka producenta byla wiec zadna lipa
Pierwsze wrazenie jest jak najbardziej pozytywne.
SZCZEGÓŁY:
-Kieszenie:
Naliczylem 5sztuk w samej kurtce, cztery duze z przodu, widac je na pierwszym zdjeciu. Dwie gorne zapinane na rzep i na klips a dwie dolne tylko na rzep. Piata kieszen jest widoczna na ostatnim zdjeciu. Zeby sie do niej dostac trzeba odpiac klipsy i rzepy z klapy przykrywajacej glowny zamek kurtki. Fajny patent bo kieszen jest schowana i niewidoczna a zeby sie do niej dostac nie trzeba rozpinac kurtki a tylko odslonic klape.
Dwie kolejne kieszonki sa w samej podpince. Jedna z lewej strony to normalna duza kieszen a druga z prawej to mala kieszonka na telefon komorkowy, obie zapinane na rzepy.
Ogolnie mamy do dyspozycji 7 kieszeni.
-Glowny zamek:
Wszystkie zamki to rzeklbym standardowo zamki firmy YKK. Zamek jest duzy i gruby, latwo sie zapina. Jak juz pisalem wyzej, zabezpieczony jest klapa zaslaniajaca zamykana na rzep oraz na trzy klipsy (dwa w pasie i jeden na dole). Klapa jest zakonczona dodatkowym rzepem zapinanym pod broda.
Kurtka posiada wszyty w standardzie dodatkowy zamek umozliwiajacy wszycie jego drugiej czesci do spodni... element na dzien dzisiejszy standardowy jesli chodzi o wyposazenie tekstylnych kurtek.
-Wykonczenie stojki:
Stujka nie jest duza ale jest zakonczona miekkim materialem na calym obwodzie a nie tylko pod broda.
-Regulacja rozmiaru:
Pierwszym elementem umozliwiajacym dopasowanie kurtki do indywidualnych potrzeb jest regulacja obwodu rekawa. Odbywa sie to poprzez klipsy umieszczone na dwoch wysokosciach, w bicepsie i w lokciu. W przypadku bicepsu mamy do dyspozycji 3 klipsy, standardowy i dwa zwezajace, w przypadku lokcia mamy 2 klipsy, standardowy i jeden zwezajacy.
Drugim elementem jest regulacja obwodu kurtki w pasie. Sluzy do tego wszyty pasek sciagajacy zapinany na rzepy z obu stron. Regulacja jest dosc duza.
Do dyspozycji mamy tez zmienna szerokosc koncowki rekawa. Rekaw jest zakonczony paskiem na rzep oraz krutkim zamkiem dwustronnym!
Foto:
(otwórz link)
-Protektory:
Do dyspozycji mamy standardowy komplet protektorow na plecach, barkach oraz lokciach spelniajacych norme EN 1621-1, czyli standard.
Protektor na plecach to gruba gabka/guma dosc elastyczna, jakby ktos chcial twardy protektor to trzebaby dokupic. Ochraniacze na lokciach i barkach sa juz twardsze ale tez nie sa sztywne... sadze ze nazwanie ich pol-twardymi odda w wystarczajacy sposob ich elastycznosc
-Podpinka:
Podpinka jest oczywiscie wyciagana. Mocowana jest na zamku (co wyraznie widac na ostatnim zdjeciu) oraz na klipsach w rekawach i w dolnej czesci plecow. Foto:
(otwórz link)
Calosc trzyma sie solidnie na swoim miejscu, wyciagnie reki z rekawa nie powoduje zaczepiania o podpinke i podwijania sie jej, wszystko jest spasowane jak nalezy co sprawia, ze podpinka jest integralna czescia kurtki. Troszke mnie zdziwila jej grubosc, bo jest dosc cienka. Jest z tego samego materialu z jakiego jest podpinka w moich spodniach (przynajmniej sadzac po dotyku) ale jest ciensza, jak sie bedzie sprawowac... zobaczymy
-System wentylacji:
Na klatce piersiowej oraz na plecach mamy dodatkowe zamki sluzace za AirVent. Czyli mamy wlot na klatce piersiowej i wylot z tylu co ma odpowiadac za odpowiedni przewiew kurtki w trakcie jazdy i oczywiscie chlodznie kierowcy w upalne dni. Miejsca w ktorych sa zamki z systemu wentylacji widac na pierwszym i drugim zdjeciu (tam gdzie jest naszyty napis Air Vent).
RAPORT Z JAZDY:
Mialem dzis okazje przejechac sie w tej kurtce. Zrobilem 140km i spisala sie rewelacyjnie. Jest nie przewiewna (a troche dzis wialo) nic nie furkocze na wietrze, nic nie podwiewa. Nic nie zmarzlem, podpinka ocieplajaca spisala sie swietnie... co prawda, mialem na sobie t-shitr i cienka bluze, ale bylo cieplo i nie wialo (dzis bylo kolo 15stopni). Dla mnie rewelka, jestem przekonany ze gdyby bylo zimniej to komfort nie zmniejszylby sie znaczaco. Jak bedzie calkiem cieplo zobaczymy jak sprawuje sie system wentylacji
PODSUMOWANIE:
Oczywiscie moja opinia jest nieco subiektywna ale uwazam ze kurtka to swietny produkt, nie wiem co mogloby byc w niej lepszego (a przeciez sa drozsze modele tekstylnych kurtek!) Ja zaplacilem 462pln z przesylka, w sklepie normalna cena to 550pln. Z cala pewnoscia kurtka jest warta swej ceny, polecam wszystkim niezdecydowanym ktorzy szukaja dobrej markowej kurtki za wclae nie kosmiczne pieniadze
Firma: Modeka
Model: Atlanta, czarno-niebieska
Firmy nie trzeba nikomu przedstawiac jest dosc znana i uznana marka na rynku producentow odziezy motocyklowej. PDF'a z danymi mozna sciagnac w kazdej chwili ze strony producenta, ja skupie sie raczej na walorach uzytkowych i moich osobistych spostrzezeniach.
Ogolny widok kurtki ponizej... foty zamieszczam specjalnie gdyz w PDF'ie nie ma zdjec modelu czarno-niebeiskiego.
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
PIERWSZE WRAŻENIE:
Jako ze kurtka byla zamowiona przez internet, kupiona na allegro dotarla do mnie w dosc duzym kartonie. Calosc zapakowana w oryginalnym worku, nawet naklejka producenta byla wiec zadna lipa
Pierwsze wrazenie jest jak najbardziej pozytywne.
SZCZEGÓŁY:
-Kieszenie:
Naliczylem 5sztuk w samej kurtce, cztery duze z przodu, widac je na pierwszym zdjeciu. Dwie gorne zapinane na rzep i na klips a dwie dolne tylko na rzep. Piata kieszen jest widoczna na ostatnim zdjeciu. Zeby sie do niej dostac trzeba odpiac klipsy i rzepy z klapy przykrywajacej glowny zamek kurtki. Fajny patent bo kieszen jest schowana i niewidoczna a zeby sie do niej dostac nie trzeba rozpinac kurtki a tylko odslonic klape.
Dwie kolejne kieszonki sa w samej podpince. Jedna z lewej strony to normalna duza kieszen a druga z prawej to mala kieszonka na telefon komorkowy, obie zapinane na rzepy.
Ogolnie mamy do dyspozycji 7 kieszeni.
-Glowny zamek:
Wszystkie zamki to rzeklbym standardowo zamki firmy YKK. Zamek jest duzy i gruby, latwo sie zapina. Jak juz pisalem wyzej, zabezpieczony jest klapa zaslaniajaca zamykana na rzep oraz na trzy klipsy (dwa w pasie i jeden na dole). Klapa jest zakonczona dodatkowym rzepem zapinanym pod broda.
Kurtka posiada wszyty w standardzie dodatkowy zamek umozliwiajacy wszycie jego drugiej czesci do spodni... element na dzien dzisiejszy standardowy jesli chodzi o wyposazenie tekstylnych kurtek.
-Wykonczenie stojki:
Stujka nie jest duza ale jest zakonczona miekkim materialem na calym obwodzie a nie tylko pod broda.
-Regulacja rozmiaru:
Pierwszym elementem umozliwiajacym dopasowanie kurtki do indywidualnych potrzeb jest regulacja obwodu rekawa. Odbywa sie to poprzez klipsy umieszczone na dwoch wysokosciach, w bicepsie i w lokciu. W przypadku bicepsu mamy do dyspozycji 3 klipsy, standardowy i dwa zwezajace, w przypadku lokcia mamy 2 klipsy, standardowy i jeden zwezajacy.
Drugim elementem jest regulacja obwodu kurtki w pasie. Sluzy do tego wszyty pasek sciagajacy zapinany na rzepy z obu stron. Regulacja jest dosc duza.
Do dyspozycji mamy tez zmienna szerokosc koncowki rekawa. Rekaw jest zakonczony paskiem na rzep oraz krutkim zamkiem dwustronnym!
Foto:
(otwórz link)
-Protektory:
Do dyspozycji mamy standardowy komplet protektorow na plecach, barkach oraz lokciach spelniajacych norme EN 1621-1, czyli standard.
Protektor na plecach to gruba gabka/guma dosc elastyczna, jakby ktos chcial twardy protektor to trzebaby dokupic. Ochraniacze na lokciach i barkach sa juz twardsze ale tez nie sa sztywne... sadze ze nazwanie ich pol-twardymi odda w wystarczajacy sposob ich elastycznosc
-Podpinka:
Podpinka jest oczywiscie wyciagana. Mocowana jest na zamku (co wyraznie widac na ostatnim zdjeciu) oraz na klipsach w rekawach i w dolnej czesci plecow. Foto:
(otwórz link)
Calosc trzyma sie solidnie na swoim miejscu, wyciagnie reki z rekawa nie powoduje zaczepiania o podpinke i podwijania sie jej, wszystko jest spasowane jak nalezy co sprawia, ze podpinka jest integralna czescia kurtki. Troszke mnie zdziwila jej grubosc, bo jest dosc cienka. Jest z tego samego materialu z jakiego jest podpinka w moich spodniach (przynajmniej sadzac po dotyku) ale jest ciensza, jak sie bedzie sprawowac... zobaczymy
-System wentylacji:
Na klatce piersiowej oraz na plecach mamy dodatkowe zamki sluzace za AirVent. Czyli mamy wlot na klatce piersiowej i wylot z tylu co ma odpowiadac za odpowiedni przewiew kurtki w trakcie jazdy i oczywiscie chlodznie kierowcy w upalne dni. Miejsca w ktorych sa zamki z systemu wentylacji widac na pierwszym i drugim zdjeciu (tam gdzie jest naszyty napis Air Vent).
RAPORT Z JAZDY:
Mialem dzis okazje przejechac sie w tej kurtce. Zrobilem 140km i spisala sie rewelacyjnie. Jest nie przewiewna (a troche dzis wialo) nic nie furkocze na wietrze, nic nie podwiewa. Nic nie zmarzlem, podpinka ocieplajaca spisala sie swietnie... co prawda, mialem na sobie t-shitr i cienka bluze, ale bylo cieplo i nie wialo (dzis bylo kolo 15stopni). Dla mnie rewelka, jestem przekonany ze gdyby bylo zimniej to komfort nie zmniejszylby sie znaczaco. Jak bedzie calkiem cieplo zobaczymy jak sprawuje sie system wentylacji
PODSUMOWANIE:
Oczywiscie moja opinia jest nieco subiektywna ale uwazam ze kurtka to swietny produkt, nie wiem co mogloby byc w niej lepszego (a przeciez sa drozsze modele tekstylnych kurtek!) Ja zaplacilem 462pln z przesylka, w sklepie normalna cena to 550pln. Z cala pewnoscia kurtka jest warta swej ceny, polecam wszystkim niezdecydowanym ktorzy szukaja dobrej markowej kurtki za wclae nie kosmiczne pieniadze
Ostatnio edytowano 18/9/2008, 15:46 przez Kris2k, łącznie edytowano 5 razy
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-kolory
-system wentylacji inaczej rozmieszczony, tutaj sa na klatce piersiowej i na plecach
-zamek do przypiecia spodni zamiast klapy zapobiegajacej podwiewaniu kurtki
...podejrzewam, ze innych roznic nie bedzie.
-system wentylacji inaczej rozmieszczony, tutaj sa na klatce piersiowej i na plecach
-zamek do przypiecia spodni zamiast klapy zapobiegajacej podwiewaniu kurtki
...podejrzewam, ze innych roznic nie bedzie.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
spazz napisał(a):erwenty
???
fajna nazwa... chwile mi zajelo zanim sie kaplem ze chodzi o AirVent'y
...dobra, dobra... masz lepsza, lepjej Ci? ...za godzinke jade na dni otwarte Suzuki to bedzie relacja z trasy
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kornat napisał(a):Ja zakupiłem kurtkę Modeka Shield, potestuję od środy i postaram się zrobić podobną relację
pozdrawiam
Mam i ja
Spoko kurteczka,cena wysoka ale i tak nic lepszego za tą kase nie wypatrzylem,śmigam drugi sezon i jestem zadowolony
-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Podsumowanie po prawie calym sezonie:
W naprawde bardzo upalne dni i tak sie czlowiek spoci jak swinka.
Do 25 stopni z wypieta podpinka jest okej, wentylacja daje rade, dodatkowo wstawki z szarego materialu sa przewiewne co dodatkowo umila jazde. Jak jest 15 stopni mozna wpiac podpinke i jezdzic z zamknietymi wywietrznikami, bedzie cieplo i sucho. Przy nizszych temperaturach, 7-10 stopni spokojnie mozna ubrac pod kurtke bluze i tez jest cieplutko.
Kurtka faktycznie jest bardzo odporna na wode, kieszenie na klatce piersiowej mimo solidnego zapiecia juz nie, ale kieszenie dolne i wewnetrzna nie przemokly, pewnie dlatego ze podczas jazdy nie lecialo na nie tyle wody ile bezposredno na klatke piersiowa. Podczas jazdy w solidnym deszczu wnetrze kurtki pozostalo suche, mokre koncowki mankietow, stujka i sama zewnetrzna powierzchnia kurtki szybko schnie.
Nic sie nie pruje, zadne nitki nie wychodza, jedyna zaobserwowana wada to slabo wszysty wieszak, kurtka jest stosunkowo ciezka wiec z czasem szwy popuscily, innych mankamentow brak.
W naprawde bardzo upalne dni i tak sie czlowiek spoci jak swinka.
Do 25 stopni z wypieta podpinka jest okej, wentylacja daje rade, dodatkowo wstawki z szarego materialu sa przewiewne co dodatkowo umila jazde. Jak jest 15 stopni mozna wpiac podpinke i jezdzic z zamknietymi wywietrznikami, bedzie cieplo i sucho. Przy nizszych temperaturach, 7-10 stopni spokojnie mozna ubrac pod kurtke bluze i tez jest cieplutko.
Kurtka faktycznie jest bardzo odporna na wode, kieszenie na klatce piersiowej mimo solidnego zapiecia juz nie, ale kieszenie dolne i wewnetrzna nie przemokly, pewnie dlatego ze podczas jazdy nie lecialo na nie tyle wody ile bezposredno na klatke piersiowa. Podczas jazdy w solidnym deszczu wnetrze kurtki pozostalo suche, mokre koncowki mankietow, stujka i sama zewnetrzna powierzchnia kurtki szybko schnie.
Nic sie nie pruje, zadne nitki nie wychodza, jedyna zaobserwowana wada to slabo wszysty wieszak, kurtka jest stosunkowo ciezka wiec z czasem szwy popuscily, innych mankamentow brak.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości