Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Witam was.
Mam dosyc dziwny problem jesli chodzi o moje pegaso 125 95r ktore kupilem niedawno, motorek kompletnie rozebralem odrazu po kupieniu bo widzialem ze potrzebał matczynej milosci , poszedl nowy tlok wossner i honowanie nikasilu pasowanie na 0,05, bo widzialem ze tego wymagala juz wymiana, na starym bil 10b ale jegi stan byl slaby.
Ale do sedna, teraz jak i przed remontem czuc bylo ze jedzie do tej setki na 1-4 biegach lecz gdy wrzucam mu 5 (o 6 juz nie wspominam) to juz zwalnia... Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 
Zawor wydechowy dziala prawidlowo.Â
Specyfikacja mojego moto;
Gaznik: phbl 24 dysza 122
Swieca: ngk br10eg(nowa)
Wydech seriaÂ
Teraz zeby przytrzec te nowe rzeczy zalalem mieszanka 1;35, tak z wyczuciem chce to dotrzec na baku mysle wystarczy. Ale to nie jest tak ze jezdze max do 6-7tys obr bo nieraz otworze manete, ale to rzadko...
Prosze o jakies porady odnosnie mojego problemu, moze to wina malego gaznika ? Zeby zmienic na 28 lub 34 bo mam taki plan..
Pyt nr 2. Czy to ze przy temp 40stp jesli zegar mi wskazuje tyle i czuje ze chlodnica jest ciepła, w sumie poprzedni właściciel wspominal ze temp nie lapie tak.. I moze byc termostat zly?. Ale gdy go rozebralem to termostat sie otwiera przy 60-70 temp no i jak zalewalem blok silnika grawitacujnie od dolu z glodnicy zalewalo od dolu w gore blok plynem i tak ze plyn doszedl do glowicy i plyn wykipil przez termostat, on powinien przepuszczac ? Czy byc zamknietym szczelnie jak jest zimny?
Mam dosyc dziwny problem jesli chodzi o moje pegaso 125 95r ktore kupilem niedawno, motorek kompletnie rozebralem odrazu po kupieniu bo widzialem ze potrzebał matczynej milosci , poszedl nowy tlok wossner i honowanie nikasilu pasowanie na 0,05, bo widzialem ze tego wymagala juz wymiana, na starym bil 10b ale jegi stan byl slaby.
Ale do sedna, teraz jak i przed remontem czuc bylo ze jedzie do tej setki na 1-4 biegach lecz gdy wrzucam mu 5 (o 6 juz nie wspominam) to juz zwalnia... Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 
Zawor wydechowy dziala prawidlowo.Â
Specyfikacja mojego moto;
Gaznik: phbl 24 dysza 122
Swieca: ngk br10eg(nowa)
Wydech seriaÂ
Teraz zeby przytrzec te nowe rzeczy zalalem mieszanka 1;35, tak z wyczuciem chce to dotrzec na baku mysle wystarczy. Ale to nie jest tak ze jezdze max do 6-7tys obr bo nieraz otworze manete, ale to rzadko...
Prosze o jakies porady odnosnie mojego problemu, moze to wina malego gaznika ? Zeby zmienic na 28 lub 34 bo mam taki plan..
Pyt nr 2. Czy to ze przy temp 40stp jesli zegar mi wskazuje tyle i czuje ze chlodnica jest ciepła, w sumie poprzedni właściciel wspominal ze temp nie lapie tak.. I moze byc termostat zly?. Ale gdy go rozebralem to termostat sie otwiera przy 60-70 temp no i jak zalewalem blok silnika grawitacujnie od dolu z glodnicy zalewalo od dolu w gore blok plynem i tak ze plyn doszedl do glowicy i plyn wykipil przez termostat, on powinien przepuszczac ? Czy byc zamknietym szczelnie jak jest zimny?
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
jarek0770 napisał(a):Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h[/b] moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 
Brzmi jak dlawik.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):jarek0770 napisał(a):Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h[/b] moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 
Brzmi jak dlawik.
A mozesz bardziej spracyzowac swoja wypowiedz ? Ze moze byc jakas blokada ?
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
jarek0770 napisał(a):Ze moze byc jakas blokada ?
Przeciez dokladnie to napisalem.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):jarek0770 napisał(a):Ze moze byc jakas blokada ?
Przeciez dokladnie to napisalem.
Mozesz troche to objasnic ? Dlawik gdzie ? Bo nie jestem jakimÅ› mechanikiem moto i bie wiem... Gdzie on moze byc i w jakiej formie ?;)
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
jarek0770 napisał(a):Mozesz troche to objasnic ? Dlawik gdzie ? Bo nie jestem jakimś mechanikiem moto i bie wiem... Gdzie on moze byc i w jakiej formie ?;)
Wrzuc w google "pegaso 125 dlawik" i doczytaj gdzie on moze siedziec w twojej wersji pojazdu. Potencjalnych miejsc jest duzo - od elektroniki po mechaniczne blokady, moze byc tez tak ze jest wiecej niz jedna.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):Wrzuc w google "pegaso 125 dlawik" i doczytaj gdzie on moze siedziec w twojej wersji pojazdu. Potencjalnych miejsc jest duzo - od elektroniki po mechaniczne blokady, moze byc tez tak ze jest wiecej niz jedna.
Czytalem troche, ale dziwne bo to jest takos przy 100... Wiec nie wiem gaznik chce zmienic no i jako dlawiki byly blaszki pomiedzy kruccem a glowica tego nie mam, jeszcze przy dolocie powietrza tez nie mam nie mam pojecia jeszcze...
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Mozliwosci blokad jest duzo. Jak motocykl jest sciagniety z niemiec i byl tam dlawiony, to w oryginalnych papierach na 95% jest w oryginalnych parierach opis zmian.
Jesli tlumienie wchodzi przy 100 km/h to moze to byc robione na sterowniku silnika - tutaj zaczal bym szukac.
Jesli tlumienie wchodzi przy 100 km/h to moze to byc robione na sterowniku silnika - tutaj zaczal bym szukac.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):Mozliwosci blokad jest duzo. Jak motocykl jest sciagniety z niemiec i byl tam dlawiony, to w oryginalnych papierach na 95% jest w oryginalnych parierach opis zmian.
Jesli tlumienie wchodzi przy 100 km/h to moze to byc robione na sterowniku silnika - tutaj zaczal bym szukac.
Przełożenia moga byc za duze ? Bo mam 16\40
Po drugie moze to jest zablokowany dyfuzor bo nie widze ze byl rozcinany ;\
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Przelozenie nie ma wplywu na odciecie.
Jesli byl tlumiony od fabryki, to nie bedziesz widzial zadnych przerobek.
Jesli byl tlumiony od fabryki, to nie bedziesz widzial zadnych przerobek.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):Przelozenie nie ma wplywu na odciecie.
Jesli byl tlumiony od fabryki, to nie bedziesz widzial zadnych przerobek.
Ale tu nie ma odciecia...
Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...
Wykluczam remont... Gore drobilem jakies 150-200km temu.. Tlok wossner honowanie cylindra...
Dół nie byl robiony lozyska i uszczelniacze np, luz na wale wzdłużnie byl znikomy wgl nie wyczuwalny, poprzeczny korby kolo 1-1,5mm wiec tak w granicy...
Gaznik mam teraz phbh 28 fd od nsr dysza 138 troszke uwazam ze ma za bogata mieszanke.. Ale mysle ze to nie mialo by takiego wplywu jak 5 i 6 bieg gdzy na 1,2,3 kreci do 11 na 4 do 10 cyk wrzucam 5gieb i juz 7,5 tys obr i spada bo nir ma sily sie wkrecic....
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
jarek0770 napisał(a):Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...
W trakcie tego testu, pokazuje sie tez cos na liczniku predkosc?
Motocykl powinien miec cos kolo 32 koni mechanicznych i jechac okolo 140 km/h. Jesli jest blokowany, to dlatego masz to magiczne 100 km/h
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
Fugu napisał(a):jarek0770 napisał(a):Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...
W trakcie tego testu, pokazuje sie tez cos na liczniku predkosc?
Motocykl powinien miec cos kolo 32 koni mechanicznych i jechac okolo 140 km/h. Jesli jest blokowany, to dlatego masz to magiczne 100 km/h
Nie nic bo mam linke wyciagnieta bo zgubilem srodek slimaka
100kmh to jest na gps a z ta 5tka to nieraz jakos dobrze sie rospedzi to ta piatka wskoczy i obroty utrzymuje no z gorki cos obroty ida w gore no ale tak po prostym nie ma bata zeby na 5tce sie rozkrecila.. No nie wiem.. Mysle zeby kupic 14z z przodu bo mam 16 i zobaczyc jak to bedzie jezdzic... No kurde nie mam pojecia co moze byc..
No dobrze wsadzilem zebatke mniejszÄ… o dwa zeby czyli 14z w sumie teraz mozna jechac na 5 ale z 6 ciezko jest.. W sumie to samo sie dzieje co wczesniej... Na 6stce za chiny go nie wymaxuje..
Dysze kupilem mniejsze bo mam 138 i kupilem 130 i 125 i cos poustawiam ale myske ze to nie powinno byc takiego znaczenia... Cos tu jest...
CY te 10b sprezania moze byc wina ze jest moto za slabe ? Kurra...?
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość