Zobacz wÄ…tek - Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...
NAS Analytics TAG

Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 16/5/2019, 05:57

Witam was.
Mam dosyc dziwny problem jesli chodzi o moje pegaso 125 95r ktore kupilem niedawno, motorek kompletnie rozebralem odrazu po kupieniu bo widzialem ze potrzebał matczynej milosci , poszedl nowy tlok wossner i honowanie nikasilu pasowanie na 0,05, bo widzialem ze tego wymagala juz wymiana, na starym bil 10b ale jegi stan byl slaby.
Ale do sedna, teraz jak i przed remontem czuc bylo ze jedzie do tej setki na 1-4 biegach lecz gdy wrzucam mu 5 (o 6 juz nie wspominam) to juz zwalnia... Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 
Zawor wydechowy dziala prawidlowo. 
Specyfikacja mojego moto;
Gaznik: phbl 24 dysza 122
Swieca: ngk br10eg(nowa)
Wydech seria 
Teraz zeby przytrzec te nowe rzeczy zalalem mieszanka 1;35, tak z wyczuciem chce to dotrzec na baku mysle wystarczy. Ale to nie jest tak ze jezdze max do 6-7tys obr bo nieraz otworze manete, ale to rzadko...
Prosze o jakies porady odnosnie mojego problemu, moze to wina malego gaznika ? Zeby zmienic na 28 lub 34 bo mam taki plan..

Pyt nr 2. Czy to ze przy temp 40stp jesli zegar mi wskazuje tyle i czuje ze chlodnica jest ciepła, w sumie poprzedni właściciel wspominal ze temp nie lapie tak.. I moze byc termostat zly?. Ale gdy go rozebralem to termostat sie otwiera przy 60-70 temp no i jak zalewalem blok silnika grawitacujnie od dolu z glodnicy zalewalo od dolu w gore blok plynem i tak ze plyn doszedl do glowicy i plyn wykipil przez termostat, on powinien przepuszczac ? Czy byc zamknietym szczelnie jak jest zimny?
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37


Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 17/5/2019, 07:39

jarek0770 napisał(a):Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h[/b] moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 

Brzmi jak dlawik.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 17/5/2019, 12:06

Fugu napisał(a):
jarek0770 napisał(a):Obroty spadaja mu i trzeba redukcji zeby jechał to dzieje sie w granicach 100km\h[/b] moc ma naprawde dobra bo czuc otwarcie zaworu i jak ciągnie 

Brzmi jak dlawik.

A mozesz bardziej spracyzowac swoja wypowiedz ? Ze moze byc jakas blokada ?
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 17/5/2019, 14:34

jarek0770 napisał(a):Ze moze byc jakas blokada ?

Przeciez dokladnie to napisalem.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 18/5/2019, 18:07

Fugu napisał(a):
jarek0770 napisał(a):Ze moze byc jakas blokada ?

Przeciez dokladnie to napisalem.

Mozesz troche to objasnic ? Dlawik gdzie ? Bo nie jestem jakimÅ› mechanikiem moto i bie wiem... Gdzie on moze byc i w jakiej formie ?;)
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 20/5/2019, 07:24

jarek0770 napisał(a):Mozesz troche to objasnic ? Dlawik gdzie ? Bo nie jestem jakimś mechanikiem moto i bie wiem... Gdzie on moze byc i w jakiej formie ?;)

Wrzuc w google "pegaso 125 dlawik" i doczytaj gdzie on moze siedziec w twojej wersji pojazdu. Potencjalnych miejsc jest duzo - od elektroniki po mechaniczne blokady, moze byc tez tak ze jest wiecej niz jedna.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 20/5/2019, 15:38

Fugu napisał(a):Wrzuc w google "pegaso 125 dlawik" i doczytaj gdzie on moze siedziec w twojej wersji pojazdu. Potencjalnych miejsc jest duzo - od elektroniki po mechaniczne blokady, moze byc tez tak ze jest wiecej niz jedna.


Czytalem troche, ale dziwne bo to jest takos przy 100... Wiec nie wiem gaznik chce zmienic no i jako dlawiki byly blaszki pomiedzy kruccem a glowica tego nie mam, jeszcze przy dolocie powietrza tez nie mam ;) :( nie mam pojecia jeszcze...
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 20/5/2019, 15:50

Mozliwosci blokad jest duzo. Jak motocykl jest sciagniety z niemiec i byl tam dlawiony, to w oryginalnych papierach na 95% jest w oryginalnych parierach opis zmian.

Jesli tlumienie wchodzi przy 100 km/h to moze to byc robione na sterowniku silnika - tutaj zaczal bym szukac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 26/5/2019, 11:55

Fugu napisał(a):Mozliwosci blokad jest duzo. Jak motocykl jest sciagniety z niemiec i byl tam dlawiony, to w oryginalnych papierach na 95% jest w oryginalnych parierach opis zmian.

Jesli tlumienie wchodzi przy 100 km/h to moze to byc robione na sterowniku silnika - tutaj zaczal bym szukac.


Przełożenia moga byc za duze ? Bo mam 16\40
Po drugie moze to jest zablokowany dyfuzor bo nie widze ze byl rozcinany ;\
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 27/5/2019, 08:35

Przelozenie nie ma wplywu na odciecie.

Jesli byl tlumiony od fabryki, to nie bedziesz widzial zadnych przerobek.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 11/6/2019, 15:10

Fugu napisał(a):Przelozenie nie ma wplywu na odciecie.

Jesli byl tlumiony od fabryki, to nie bedziesz widzial zadnych przerobek.

Ale tu nie ma odciecia...
Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...
Wykluczam remont... Gore drobilem jakies 150-200km temu.. Tlok wossner honowanie cylindra...
Dół nie byl robiony lozyska i uszczelniacze np, luz na wale wzdłużnie byl znikomy wgl nie wyczuwalny, poprzeczny korby kolo 1-1,5mm wiec tak w granicy...
Gaznik mam teraz phbh 28 fd od nsr dysza 138 troszke uwazam ze ma za bogata mieszanke.. Ale mysle ze to nie mialo by takiego wplywu jak 5 i 6 bieg gdzy na 1,2,3 kreci do 11 na 4 do 10 cyk wrzucam 5gieb i juz 7,5 tys obr i spada bo nir ma sily sie wkrecic....
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez Fugu » 11/6/2019, 15:59

jarek0770 napisał(a):Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...

W trakcie tego testu, pokazuje sie tez cos na liczniku predkosc?

Motocykl powinien miec cos kolo 32 koni mechanicznych i jechac okolo 140 km/h. Jesli jest blokowany, to dlatego masz to magiczne 100 km/h
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rotax 123 (pegaso 125) zwalniana 5 i 6 biegu...

Postprzez jarek0770 » 9/7/2019, 11:13

Fugu napisał(a):
jarek0770 napisał(a):Sprawdzałem w taki sposob ze podbioslem mu dupe, tylne kolo w gorze i 1 2 3 4 5 i 6 kreci do 11,5k wiec nie wiem co moze byc...

W trakcie tego testu, pokazuje sie tez cos na liczniku predkosc?

Motocykl powinien miec cos kolo 32 koni mechanicznych i jechac okolo 140 km/h. Jesli jest blokowany, to dlatego masz to magiczne 100 km/h


Nie nic bo mam linke wyciagnieta bo zgubilem srodek slimaka :D
100kmh to jest na gps a z ta 5tka to nieraz jakos dobrze sie rospedzi to ta piatka wskoczy i obroty utrzymuje no z gorki cos obroty ida w gore no ale tak po prostym nie ma bata zeby na 5tce sie rozkrecila.. No nie wiem.. Mysle zeby kupic 14z z przodu bo mam 16 i zobaczyc jak to bedzie jezdzic... No kurde nie mam pojecia co moze byc..

No dobrze wsadzilem zebatke mniejszÄ… o dwa zeby czyli 14z w sumie teraz mozna jechac na 5 ale z 6 ciezko jest.. W sumie to samo sie dzieje co wczesniej... Na 6stce za chiny go nie wymaxuje..
Dysze kupilem mniejsze bo mam 138 i kupilem 130 i 125 i cos poustawiam ale myske ze to nie powinno byc takiego znaczenia... Cos tu jest...
CY te 10b sprezania moze byc wina ze jest moto za slabe ? Kurra...?
Avatar użytkownika
jarek0770
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê