Pierwszy motor
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Pierwszy motor
Witam mam na imię Tomasz jestem świeżo po zdaniu egzaminu kat.A
szukam pierwszego moto
Mam 180 cm wzrostu
waga 90 kg
Bardzo spodobał mi się model
yamaha thundercat 600 z roku 2002
czy polecacie go na pierwsze Moto
dziekuje za odpowiedzi
szukam pierwszego moto
Mam 180 cm wzrostu
waga 90 kg
Bardzo spodobał mi się model
yamaha thundercat 600 z roku 2002
czy polecacie go na pierwsze Moto
dziekuje za odpowiedzi
- thomas1985
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/4/2019, 15:09
Re: Pierwszy motor
https://forum.scigacz.pl/about49590.html
A tak poza tym, to trzeba będzie nieźle pokombinować, bo motocykle dla dość wyrośniętych, sportowe i dla początkujących to w zasadzie rozbieżne kategorie.
Nie jeźdżę mydelniczkami, ale i tak się wypowiem - dla początkującego:
- sport, czterocylindrowiec lubiÄ…cy obroty: nie bardzo
- moto powyżej 50-60koni: nie bardzo
- moto bez ABSu: nie bardzo
Odpowiedz najpierw na pytania z linka. Nam i sobie. Najlepiej szczerze - łatwiej się główkuje z kimś, kto się na przykład przyzna, że chce straszyć małolaty przed gimnazjum, niż z kimś, kto koniecznie chce sporta na tor, a nawet nie wie, gdzie jest jakiś tor.
Czy jeździłeś jakimś sportem? Albo w ogóle czterocylindrowcem?
Budżetu nie podałeś, więc mi świtają ER-6f, XJ6 Diversion, z ABSem. Pewnie jak się okaże, że "do 10k PLN", to ktoś wyskoczy z SV650. Ale to wszystko wróżenie z fusów - daj nam szansę!
A tak poza tym, to trzeba będzie nieźle pokombinować, bo motocykle dla dość wyrośniętych, sportowe i dla początkujących to w zasadzie rozbieżne kategorie.
Nie jeźdżę mydelniczkami, ale i tak się wypowiem - dla początkującego:
- sport, czterocylindrowiec lubiÄ…cy obroty: nie bardzo
- moto powyżej 50-60koni: nie bardzo
- moto bez ABSu: nie bardzo
Odpowiedz najpierw na pytania z linka. Nam i sobie. Najlepiej szczerze - łatwiej się główkuje z kimś, kto się na przykład przyzna, że chce straszyć małolaty przed gimnazjum, niż z kimś, kto koniecznie chce sporta na tor, a nawet nie wie, gdzie jest jakiś tor.
Czy jeździłeś jakimś sportem? Albo w ogóle czterocylindrowcem?
Budżetu nie podałeś, więc mi świtają ER-6f, XJ6 Diversion, z ABSem. Pewnie jak się okaże, że "do 10k PLN", to ktoś wyskoczy z SV650. Ale to wszystko wróżenie z fusów - daj nam szansę!
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Pierwszy motor
Nikogo nie będę straszył to jest mój pierwszy motocykl
Jestem dopiero po zdaniu egzaminu dlatego szukam coś fajnego żadne 250 nie wchodzą w grę
Nie jestem doświadczonym kierowcą jak wyżej pisałem jestem po kursie
Strasznie spodobał mi się właśnie yamaha thundercat 600
Jestem dopiero po zdaniu egzaminu dlatego szukam coś fajnego żadne 250 nie wchodzą w grę
Nie jestem doświadczonym kierowcą jak wyżej pisałem jestem po kursie
Strasznie spodobał mi się właśnie yamaha thundercat 600
- thomas1985
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/4/2019, 15:09
Re: Pierwszy motor
Jestem dopiero po zdaniu egzaminu dlatego szukam coś fajnego żadne 250 nie wchodzą w grę
uuu... no to w Moto3 nie pojeździsz.
Ciągle nie odpowiedziałeś na podstawowe nawet pytania:
https://forum.scigacz.pl/about49590.html
Strasznie spodobał mi się właśnie yamaha thundercat 600
No to napisz, dlaczego Ci się spodobał. Ilu motorzystów, tyle fetyszy, skąd mamy wiedzieć, który akurat jest Twój?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Pierwszy motor
Nie mam doświadczenia bo dopiero po egzaminie
34 Lat 180 cm wzrostu 90 kg
Jazda w weekndy oczywiście dłuższe trasy też
Jeżeli chodzi o kilometry w sezonie nie wiem do końca ile dokładnie bedzię
Na wydanie ogólnie mam 6-8 tyś Ciuchy mam kupione
Bardziej sportowe motory mnie interesujÄ…
Z modeli podobajÄ… mi siÄ™
yamaha thundercat 600
Honda 600s
yamaha Fazer
jezeli coś mozecie doradzić to piszcie
34 Lat 180 cm wzrostu 90 kg
Jazda w weekndy oczywiście dłuższe trasy też
Jeżeli chodzi o kilometry w sezonie nie wiem do końca ile dokładnie bedzię
Na wydanie ogólnie mam 6-8 tyś Ciuchy mam kupione
Bardziej sportowe motory mnie interesujÄ…
Z modeli podobajÄ… mi siÄ™
yamaha thundercat 600
Honda 600s
yamaha Fazer
jezeli coś mozecie doradzić to piszcie
- thomas1985
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/4/2019, 15:09
Re: Pierwszy motor
Uważam, że na pierwszy motocykl priorytety to przyjazność kierownikowi i podstawowe bezpieczeństwo, choćby ABS. Dlaczego ABS? W samochodzie, jak zablokujesz koła, to tracisz sterowność i wydłużasz drogę hamowania. W motocyklu, poza powyższym, to oznacza glebę. Jeśli hamujesz odpowiednim hamulcem, oznacza to glebę na twarz. I wysokie ryzyko złamania obojczyka. Motocykle dziś jeżdżą szybciej, niż za PRLu i muszą szybciej hamować. Z ABSem to prostsze.
Polecam: Przejdź się do salonu, wytłumacz, że chcesz zrozumieć różne typy motocyklów, nawet spróbuj (być może za drobną opłatą), dla mnie podstawą był wybór między dwu- i czterocylindrowymi motocyklami. A potem, co dadzą: Turystyka. Adventure. Małego sporta. Nakeda. Nawet maxi skutera spróbuj - więcej Cię nauczy, niż jednorazowe dojście sportem do odcinki na prostym kawałku drogi.
Złe wieści: W tym budżecie się niestety nie da kupić maszyny współczesnej, bezpiecznej - najbliżej będzie chyba Bandit, ER-6 i XJ6, CBF600. Pojawiają się jeszcze Ninje 300, ale te pewnie będą za małe (gabarytowo. Mocy większości współczesnych moto pow. 125ccm nie wykorzystasz przez najbliższe 5-20tys km).
Najtańsze (ciekawe dlaczego?) chodzą po tyle, ile założyłeś. Niektóre są z owiewką. Jak się uzbroisz w cierpliwość i poszukasz, może znajdziesz coś niegroźnego (bez poważnych uszkodzeń, krzywej ramy, lag albo kierownicy itp). Pamiętaj, że im więcej cylindrów i pojemności, tym droższy zakup i droższy serwis.
Sport motocyklowy jest drogi. Ty chcesz motocykl do sportowej jazdy, więc poważne potraktowanie tematu też będzie drogie. Dla porównania - kolega jeździ po torach Europy środkowo-wschodniej i co sezon mu wychodzi 6-10k EUR kosztów bieżących za 8-10 wyścigów, mimo własnego transportu i nocowania w busie.
Sam nie napisałeś, ile możesz przeznaczyć na naprawy. Bardzo to się zbiega z przebiegiem, ale jeśli masz garaż, książkę serwisową, trochę umiejętności, to taką CB500 wyserwisujesz za kilka stówek (klocki, płyny, smarowania, regulacja). Za to mi za roczny serwis europejskiego moto 800ccm, w tym napęd (łańcuch, dwie zębatki) ASO policzyło jakieś 900EUR.
Napisz szczerze, dlaczego akurat sport? Nie wstydź się rozpisać, tu nie ma złej odpowiedzi.
Sugeruję najbardziej szosowe, typowe i przyjazne konstrukcje - nie piszesz, czym dla Ciebie jest sport, więc zakładam, że to "czterocylindrowe moto z owiewką". Jeśli chcesz jeździć i zdobywać doświadczenie, to na początek niepotrzebne Ci moto z wąską kierownicą, wymagające wkręcania na bardzo wysokie obroty i nerwowo reagujące na błędy. Jeśli chcesz mieć sporta, bo chcesz, a ja moimi poradami psuję Ci samopoczucie, bo mówię inaczej, to kupuj sporta. Ale głowy nie zawracaj.
Polecam: Przejdź się do salonu, wytłumacz, że chcesz zrozumieć różne typy motocyklów, nawet spróbuj (być może za drobną opłatą), dla mnie podstawą był wybór między dwu- i czterocylindrowymi motocyklami. A potem, co dadzą: Turystyka. Adventure. Małego sporta. Nakeda. Nawet maxi skutera spróbuj - więcej Cię nauczy, niż jednorazowe dojście sportem do odcinki na prostym kawałku drogi.
Złe wieści: W tym budżecie się niestety nie da kupić maszyny współczesnej, bezpiecznej - najbliżej będzie chyba Bandit, ER-6 i XJ6, CBF600. Pojawiają się jeszcze Ninje 300, ale te pewnie będą za małe (gabarytowo. Mocy większości współczesnych moto pow. 125ccm nie wykorzystasz przez najbliższe 5-20tys km).
Najtańsze (ciekawe dlaczego?) chodzą po tyle, ile założyłeś. Niektóre są z owiewką. Jak się uzbroisz w cierpliwość i poszukasz, może znajdziesz coś niegroźnego (bez poważnych uszkodzeń, krzywej ramy, lag albo kierownicy itp). Pamiętaj, że im więcej cylindrów i pojemności, tym droższy zakup i droższy serwis.
Sport motocyklowy jest drogi. Ty chcesz motocykl do sportowej jazdy, więc poważne potraktowanie tematu też będzie drogie. Dla porównania - kolega jeździ po torach Europy środkowo-wschodniej i co sezon mu wychodzi 6-10k EUR kosztów bieżących za 8-10 wyścigów, mimo własnego transportu i nocowania w busie.
Sam nie napisałeś, ile możesz przeznaczyć na naprawy. Bardzo to się zbiega z przebiegiem, ale jeśli masz garaż, książkę serwisową, trochę umiejętności, to taką CB500 wyserwisujesz za kilka stówek (klocki, płyny, smarowania, regulacja). Za to mi za roczny serwis europejskiego moto 800ccm, w tym napęd (łańcuch, dwie zębatki) ASO policzyło jakieś 900EUR.
Napisz szczerze, dlaczego akurat sport? Nie wstydź się rozpisać, tu nie ma złej odpowiedzi.
Sugeruję najbardziej szosowe, typowe i przyjazne konstrukcje - nie piszesz, czym dla Ciebie jest sport, więc zakładam, że to "czterocylindrowe moto z owiewką". Jeśli chcesz jeździć i zdobywać doświadczenie, to na początek niepotrzebne Ci moto z wąską kierownicą, wymagające wkręcania na bardzo wysokie obroty i nerwowo reagujące na błędy. Jeśli chcesz mieć sporta, bo chcesz, a ja moimi poradami psuję Ci samopoczucie, bo mówię inaczej, to kupuj sporta. Ale głowy nie zawracaj.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Pierwszy motor
jasnoksieznik napisał(a):Uważam, że na pierwszy motocykl priorytety to przyjazność kierownikowi i podstawowe bezpieczeństwo, choćby ABS.
ABS -> 6-8 tys zł. Pick one.
thomas1985 napisał(a):yamaha thundercat 600
Honda 600s
yamaha Fazer
jezeli coś mozecie doradzić to piszcie
Thundercat i FZS 600 to praktycznie bliźniacze konstrukcje, także tutaj wybierasz pomiędzy, albo bardziej sportowo, albo bardziej wygodnie. Zjeździłem trochę motocykli, 5 lat byłem właścicielem FZS-a, zjeździłem nim pół Polski i szczerze, to ciężko mi dla FZS-a znaleźć jakąś alternatywę w tej klasie, na prawdę wyjątkowa konstrukcja, motocykl uniwersalny pasuje do niego idealnie, wygodny, oszczędny sprzęt, który kiedy trzeba potrafi pokazać pazur. Roczniki 2002-2003 zostały już wyleczone ze swoich bolączek - generalnie same pierdoły, bo chodzi m.in o króćce ssące, światła, etc.
Dlaczego brał bym FZS-a, a nie YZF? Przede wszystkim ze względu na skrzynie biegów, Thundercat ze względu, że jest to motocykl bardziej sportowy, raczej bardziej dostawał po dupie w swojej historii i trafienie egzemplarza z uszkodzonym drugim biegiem nie jest szczególnym wyzwaniem, FZS pomimo posiadania tego samego silnika (różnią się tylko konstrukcją kanałów dolotowych w głowicy), jednak jest motocyklem o innym charakterze i dużo łatwiej jest znaleźć zdrowy egzemplarz, no i na FZS-ie będzie Ci zdecydowanie wygodniej, szybciej wyczujesz moto, lepiej się tym przeciska przez miasto, jest zwrotniejszy od t-cata, trochę bardziej elastyczny.
Honda CB600, fajny sprzęt, już bardziej streetfighter (niby naked, ale pozycja jednak pochylona), w sumie to CBR 600 F3 pozbawiona owiewek, fajny, ale...dużo pali .
Do tej listy dorzucił bym jeszcze Hondę CBF 600S, no dobra, mniej mocy, ogólnie bardzo, bardzo spokojny motocykl...chociaż na początku i tak będziesz nim zachwycony, później z resztą też, bo prowadzi się bardzo dobrze, osiągami może odstaje od powyższych, ale to dzielny osiołek, żadna trasa mu nie straszna, dbając o podstawowy serwis w tym moto nic, kompletnie nic się nie dzieje.
GSF 600S bandit, może nawet 650S, to jest moto dla dużych chłopców , ale bardzo fajny, jakbyś znalazł jeszcze pierwsze 650 na "olejaku" to już w ogóle ryje beret, moto duże, przypakowane z pancernym silnikiem, przyjemnie mi się tym jechało, trochę może wali się w zakręty, ale kwestia przyzwyczajenia .
Chociaż powiem Ci, że z tego wszystkiego, gdybyś do tych 8 tys. jakimś przypadkiem dał radę dorzucić jeszcze tysiąc, to szukał bym CBR 600 F4i, rewelacyjny sport-turystyk, bardzo liniowy silnik, motocykl wygodny, już na wtrysku.
I tak, wiem, że to wybór na pierwszy motocykl, ale na litość...34 lata to nie jest szczyl z na wpół rozwiniętym mózgiem, tylko dorosły, myślący już tym narządem co trzeba, facet. Także nie popadajmy w paranoję, bo jeszcze brakuje tylko, żeby ktoś zaczął polecać GS 500 czy XJ 600 . Ja za dzieciaka tłukłem się różnymi pierdzikółkami, simsonami, WSK-mi, MZ 251, czy 125, która z resztą stoi w domu do dzisiaj, bo używa jej ojciec, miałem później ze 6 lat przerwy, zrobiłem prawko i kupiłem Fazera, może pół roku później zrobiłem trasę z Frankfurtu do Lublina na Kawie ZX-12R, także sianie tutaj herezji nie ma sensu, jak ktoś zdaje sobie sprawę ze swoich umiejętności, podchodzi do tematu z rozsądkiem i wie, że gaz nie działa zero-jedynkowo, to nie widzę przeszkód, żeby dorosły facet nie mógł sobie kupić 100 konnej maszyny . Z resztą...CBR 600 F4i, co z tego, że ma 110KM, skoro bardzo obecnie popularna MT07, pomimo mniejszej mocy, jest od niej zdecydowanie bardziej narwana, a jest polecana na pierwszy motocykl.
I jeszcze niech ktoś wspomni o SV 650 i jak to nie hamuje silnikiem i nie blokuje tylnego koła
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Pierwszy motor
Witam
Pytanie z innej beczki z tych modeli co możecie polecić na pierwsze moto
Suzuki Bandit 600N ( 2001 rok)
Honda HORNET 600 (2000 ROK)
Honda CBR 600 F3
Kawasaki ninja 600 (1998 rok)
Honda Hornet 600 ( 1998)
Kawasaki ER6N (2004)
a co z Yamahy
Pytanie z innej beczki z tych modeli co możecie polecić na pierwsze moto
Suzuki Bandit 600N ( 2001 rok)
Honda HORNET 600 (2000 ROK)
Honda CBR 600 F3
Kawasaki ninja 600 (1998 rok)
Honda Hornet 600 ( 1998)
Kawasaki ER6N (2004)
a co z Yamahy
- thomas1985
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/4/2019, 15:09
Re: Pierwszy motor
thomas1985 napisał(a):Witam
Pytanie z innej beczki z tych modeli co możecie polecić na pierwsze moto
Suzuki Bandit 600N ( 2001 rok)
Honda HORNET 600 (2000 ROK)
Honda CBR 600 F3
Kawasaki ninja 600 (1998 rok)
Honda Hornet 600 ( 1998)
Kawasaki ER6N (2004)
a co z Yamahy
Bandit 600, Kawasaki ER6, Hornet i CBR generalnie też nie są jakieś straszne. Z yamahy FZ6, FZS600.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Pierwszy motor
Obecnie jestem na etapie zakupu pierwszego motocyklu. Zauważyłem, że można zakupić przez internet oraz w sklepie stacjonarnym. Z tych form zakupu, która jest lepsza?
bajaj dominar (otwórz link)
-
lbeatty - Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 19/9/2019, 12:31
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości