Zobacz wÄ…tek - Sila tlumienia, wybicia itd.
NAS Analytics TAG

Sila tlumienia, wybicia itd.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sila tlumienia, wybicia itd.

Postprzez keraM » 29/8/2007, 19:25

Czesc,

wczoraj zaczalem ustawiac zawieszenie w mojej R1, bo bylo podkrecone na maxa na wszystkich mozliwych srubach i jechalo sie jak na zaspawanej na sztywno ramie (jaja obite na maxa). Znalazlem w serwisowce co i gdzie sie reguluje, ale nie bardzo umiem sobie wyjasnic wszystkie te pojecia:

- Spring preload :arrow: czyli w wolnym tluczeniu "wstepne ustwienie sprezyny"
- Rebound damping :arrow: czyli w wolnym tluczeniu "tlumienie odbicia"
- Compression damping :arrow: czyli w wolnym tluczeniu "tlumienie kompresji"

Mam nadzieje, ze dobrze przetlumaczylem te pojecia. Powiedzcie jednak jaki kazda z funkcji ma wplyw na jazde?

Wczoraj poustawialem wszytko na "STANDARD" i musze powiedziec, ze jakos gorzej sie jezdzi. Niby zawieszenie mocniej pracuje, ale mniej pewnie hamuje i jakos jakby bardziej "nosi" motorem. Poza tym szybciej chce wejsc na kolo na pierwszym i drugim biegu. Jak najlepiej poustawiac, zeby bylo dobrze? Waze 83kg i mierze 188cm.
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08


Postprzez keraM » 2/9/2007, 11:49

Szkoda, ze nikt nie chce podzielic sie swoja wiedza z tego zakresu. Moze jest jakis poradnik w necie? Moze byc po angielsku. Moze ktos da jakies wskazowki albo powie gdzie ich szukac? Naprawde mi zalezy, bo nie chcialbym sie zabic na pierwszym lepszym zakrecie z powodu nieumiejstnie wyregulowanego zawieszenia :!:
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08




Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê