kilka pytań do właścicieli Hond
Posty: 11
• Strona 1 z 1
kilka pytań do właścicieli Hond
Wczroaj kupilem Honde cb 500. Jest cudowna i w ogóle i w szczegule Mam kilka pytań co do urzytkowania.
1. Jak zmienić olej. Czyli gdzie jak spuścić stary olej, jaki wlać nowy i gdzie go wlać (czy przez ten otwór gdzie sie mierzy poziom oleju?)
2. Jaką farbą mógłbym pomalować tlumik. Tłumik mojej Hondy mam maly odprysk i kilka rys (pewnie jakaś gleba na parkingu lub w garazu). Jaką farbą mogłbym to pomalowąc żeby długo trzymala?
3. Jakie paliwo wlać? 95 czy 98? (Pytanie niby banalne ale to mój pierwszy powazny motor i niechce go zniszczyć. )
4. Czy jest sens kupować crashpady jeśli najpierw kupie gmole? Gmole napewno zaloże bo boje sie o silnik (a po za tym ładnie one wyglądają). I gdzie dokłądnie zakłada się te crashpady?
Jak znajde wiecej pytań to dopisze.
Czekam na odpowiedzi.
1. Jak zmienić olej. Czyli gdzie jak spuścić stary olej, jaki wlać nowy i gdzie go wlać (czy przez ten otwór gdzie sie mierzy poziom oleju?)
2. Jaką farbą mógłbym pomalować tlumik. Tłumik mojej Hondy mam maly odprysk i kilka rys (pewnie jakaś gleba na parkingu lub w garazu). Jaką farbą mogłbym to pomalowąc żeby długo trzymala?
3. Jakie paliwo wlać? 95 czy 98? (Pytanie niby banalne ale to mój pierwszy powazny motor i niechce go zniszczyć. )
4. Czy jest sens kupować crashpady jeśli najpierw kupie gmole? Gmole napewno zaloże bo boje sie o silnik (a po za tym ładnie one wyglądają). I gdzie dokłądnie zakłada się te crashpady?
Jak znajde wiecej pytań to dopisze.
Czekam na odpowiedzi.
poczój w sobie dzikie zwierze...
...i uwolnij je...
...i uwolnij je...
- kamerekk
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 8/5/2007, 18:19
1.) http://hondatech.info/downloads/Moto/CB500/
2.) Zaroodporna
3.) viewtopic.php?t=8843&highlight=jakie+paliwo
4.) Nie wiem
2.) Zaroodporna
3.) viewtopic.php?t=8843&highlight=jakie+paliwo
4.) Nie wiem
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
witam
1. olej spuszczasz odkrecajac srobke znajdujaca sie pod silnikiem , mniej wiecej na srodku , wieksza niz inne(rzuci Ci sie w oczy), przy wymianie oleju powinienec wymienic rowniez filtr oleju , mocowany najprawdopodobniej na 3 sroby(chyba w bocznej pokrywie, powino pisac (filter oil)albo jakos tak , wlewasz natomiast przez otwor w bocznej pokrywie, najprawdopodobniej platikowy korek przystosowany do recznego odrecenia, pamietaj aby wlac tyle oleju i odpowiedniego typu ile jest katalogowo zaznaczone. (ml powinne byc napisane na silniku)
2. do tlumika kup farbe zaroodporna +300stopni w spayu , dostaniesz ja w kazdym sklepie z lakierami w kolorze srebrnym badz czarnym
3. 95 czy 98... moim zdaniem bez roznicy 98 ma wiecej oktanow , nie odczujesz roznicy w jezdzie i mocy, a 95 tansza;)
4. zalozenie crashpadow wcale nie jest takie proste, jezeli motocykl seryjnie nie ma do tego wyznaczonych miejsc. wydaje mi sie ze majac gmole crashpoady nie beda Ci zbytnio potrzebne, a jak w nieodpowiednim miejscu zamontujesz to moga jeszcze wiekszych szkod narobic.
pozdrawiam
1. olej spuszczasz odkrecajac srobke znajdujaca sie pod silnikiem , mniej wiecej na srodku , wieksza niz inne(rzuci Ci sie w oczy), przy wymianie oleju powinienec wymienic rowniez filtr oleju , mocowany najprawdopodobniej na 3 sroby(chyba w bocznej pokrywie, powino pisac (filter oil)albo jakos tak , wlewasz natomiast przez otwor w bocznej pokrywie, najprawdopodobniej platikowy korek przystosowany do recznego odrecenia, pamietaj aby wlac tyle oleju i odpowiedniego typu ile jest katalogowo zaznaczone. (ml powinne byc napisane na silniku)
2. do tlumika kup farbe zaroodporna +300stopni w spayu , dostaniesz ja w kazdym sklepie z lakierami w kolorze srebrnym badz czarnym
3. 95 czy 98... moim zdaniem bez roznicy 98 ma wiecej oktanow , nie odczujesz roznicy w jezdzie i mocy, a 95 tansza;)
4. zalozenie crashpadow wcale nie jest takie proste, jezeli motocykl seryjnie nie ma do tego wyznaczonych miejsc. wydaje mi sie ze majac gmole crashpoady nie beda Ci zbytnio potrzebne, a jak w nieodpowiednim miejscu zamontujesz to moga jeszcze wiekszych szkod narobic.
pozdrawiam
- KubaCBR
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/8/2007, 21:20
1. Sruba spustowa jest zwykle umieszczona w dolnej czesci silnika na srodku. Wieksza, charakterystyczna podkladka. Przy wymianie oleju pamietaj o filtrze - jak napisal moj poprzednik. Filtry raczej rzadko mocowane sa na srubki. Zwykle jest to specjlane mocowanie i zeby odkrecic filtr potrzeba specjalnego klucza.
2. malowanie tlumika - spraye zaroodporne. Najlepiej pomalowac calosc. jak pomalujesz punktowo to lakier moze zaczac po pewnym czasie zaczac odpadac.
3. Lejesz na to co cie stac
4. Wielu konstruktorow przewiduje na to miejsce. Mi polecono zamontowac w miejscu montowania bloku silnika. Jezeli bedziesz mial gmole to raczej juz nie masz sie czym martwic.
2. malowanie tlumika - spraye zaroodporne. Najlepiej pomalowac calosc. jak pomalujesz punktowo to lakier moze zaczac po pewnym czasie zaczac odpadac.
3. Lejesz na to co cie stac
4. Wielu konstruktorow przewiduje na to miejsce. Mi polecono zamontowac w miejscu montowania bloku silnika. Jezeli bedziesz mial gmole to raczej juz nie masz sie czym martwic.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dzięki za odpowiedzi. Mam kolejne pytanie:
5. Jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach? Wydaje mi sie że poprzedni właściciel niewiele zajmował sie motorem od strony technicznej więc dobrze bylo by to sprawdzić.
5. Jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach? Wydaje mi sie że poprzedni właściciel niewiele zajmował sie motorem od strony technicznej więc dobrze bylo by to sprawdzić.
poczój w sobie dzikie zwierze...
...i uwolnij je...
...i uwolnij je...
- kamerekk
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 8/5/2007, 18:19
- Prof.Piotr
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
- Lokalizacja: asd
Witam
Dzisiaj jestem pijany (alkochol) jezeli wlasciciele HONDY CB500 (CB 500) tylko rzuca okiem na linka, ktory podalem przestana zadawac glupie pytania typu "a ile paliwa zmiesci mi sie do zbiornika"
Pozdrawiamrh.
Dzisiaj jestem pijany (alkochol) jezeli wlasciciele HONDY CB500 (CB 500) tylko rzuca okiem na linka, ktory podalem przestana zadawac glupie pytania typu "a ile paliwa zmiesci mi sie do zbiornika"
Pozdrawiamrh.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Ok tu masz drugi ale nie sprawdzalem jakosci
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości