Który wybrać?
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Który wybrać?
Proszę o pomoc i sugestię doświadczonych motocyklistów i posiadaczy niejednego moto przy zakupie mojego pierwszego. Mam 179cm wzrostu, 82kg, 43lat, około 6tyś na wydanie, rockendlolowiec Motocykl na dłuższy okres posiadania,do jazdy po mieście Kielce i okolicach, na zloty, nie musi przyciągać uwagi. Z przeglądanych ofert wybrałem te, proszę o ułożenie w kolejności, od którego byście zaczęli sprawdzanie i ewentualne kupno. Wiem że po zdjęciach to wróżenie z fusów ale rocznik,przebieg,marka już coś Wam powie a ja jestem na etapie poznawania tego świata i nie mam znajomego z którym mógłbym pojechać na ogląd.
1. https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xv-535 ... 5cc182e23a
2. https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-kawa ... dd1a90dd44
3. https://www.olx.pl/oferta/honda-700c-CI ... dd1a90dd44
4. https://allegro.pl/ogloszenie/yamaha-virago-7518148320
5. https://allegro.pl/ogloszenie/kawasaki-ltd-7382176198
Chopery i taka pozycja na moto mi odpowiada. Robię prawko A,zakupiłem już skórę,jeansy, kask z czachą i czeka miejsce na parkingu, brakuje tylko maszyny
1. https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xv-535 ... 5cc182e23a
2. https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-kawa ... dd1a90dd44
3. https://www.olx.pl/oferta/honda-700c-CI ... dd1a90dd44
4. https://allegro.pl/ogloszenie/yamaha-virago-7518148320
5. https://allegro.pl/ogloszenie/kawasaki-ltd-7382176198
Chopery i taka pozycja na moto mi odpowiada. Robię prawko A,zakupiłem już skórę,jeansy, kask z czachą i czeka miejsce na parkingu, brakuje tylko maszyny
- marcin3134
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/10/2018, 07:53
Re: Który wybrać?
Siemano.
https://forum.scigacz.pl/about49590.html (choc na pewne pytania juz odpowiedziales)
Generalnie nie ma co patrzec na aukcje, przebiegi napewno nie odzwierciedlaja stanu faktycznego (trza by dodac min. 1 z przodu) a i po zdjeciach to jak sam napisales - wrozenie z fusów, tym bardziej ze sa to motocykle zabytkowe.
Skupmy sie na modelach
Yamaha Virago 535
Kawasaki en500a (Vulcan / LTD / Eliminator)
Honda shadow 700
Zaczniemy moze od Virago. Chyba najmniejszy ze stawki. "Virago" znaczy "kobieta niepokorna" Motur ma fajny dól obrotow i odejsciem i osiagami zawstydza niektóre wieksze Vki (np dragstara 650 ) . Silnik cholodzony powietrzem, poki jest olej to jest kuloodporny. Naped walkeim tez bezproblemowy, hcoc nie kazdy lubi takie rozwiazanie.
Mimo wszystko, demonem mocy ani predkosci nie jest, za to bardzo oszczedny. W sumie fajny motur, dla mnie osobiscie byl za malutki i czulem sie jak na rowerze (choc ma to swoje zalety)
Kawasaki en500a - nieco zwawszy od Virago, a napewno szybszy jesli chodzi predkosc max. Silnik chlodozny ciecza, bardzo wazny jest airbox - wszelkie przerobki na filtry stozkowe nalezy sobie odpuscic bo bedzie to chodzic jak kupa i bedzie slabo. Typowe problemy to zapychajaca sie chlodnica, jesli ktos leje wode z kranu zamiast plynu, problemy z czujnikiem stopki (czesto go po prostu sie zapina na krotko). Prowadzi sie jak szosówka (co jest plusem). Mimo rowniez niewielkich rozmiarów jest dosc wygodny.
W sumie rzadko spotykany motur, ale ze dzieli duzo czesci z ER5 wiec duzego problemu z utrzymaniem nie ma.
Honda VT700C - motocykl szosowy przebrany za czopa. Pedzone walem. Nie lubi niskich obrotów (glownie za sprawa telepawki walu), za to w górze naprawde potrafi zaperdalac, prawdopobodnie najszybszy motur w tej stawce. Zawory sterowane hydraulicznie, praktycznie nie wymagaja obslugi (ale po dluzszym postoju potrafia zaczac klepac okrutnie). Jest tez dosyc wysoki jesli chodzi o siedzenie. Silniki te, jesli zadbane to robia bez problemu 200 000 przebiegu. Powoli, z racji wieku, zaczynaja sie pojawiac problemy z czesciami, ale nie bedizesz ich potrzebowal zbyt wiele, o ile zadbasz o motór.
generalnie kupujac taki starszy sprzet, miej na uwadze, ze nie mozesz sobie pozwolic na zaniedbania. Olej trza lac o specyfikacji zgodnej z zaleceniami producenta, wymieniac na czas, najlepiej syntetyk. Aboslutnie nie zalewac rzepakowego z lidla, "bo Janusz powiedzial ze do starego silnika to gestszy mineralny" - jest to totalna bzdura i tak sie wlasnie morduje stare sprzety.
Oczywiscie na cokolwiek sie nie zdecydujesz, przy kupnie takiego sprzetu trza zwrocic uwage na stan amortyzatorów, wszlkich gum, stan plynu hamulcowego oraz samych przewodów.
Prawda jest taka, ze kazdy z tych motocykli nalezy rozpatrywac generalnie w kategorii "stary trup".
Moje zalecenie - jezdzij, przymierzaj sie, patrz i bierz ten, który znajdziesz w najlepszym stanie.
https://forum.scigacz.pl/about49590.html (choc na pewne pytania juz odpowiedziales)
Generalnie nie ma co patrzec na aukcje, przebiegi napewno nie odzwierciedlaja stanu faktycznego (trza by dodac min. 1 z przodu) a i po zdjeciach to jak sam napisales - wrozenie z fusów, tym bardziej ze sa to motocykle zabytkowe.
Skupmy sie na modelach
Yamaha Virago 535
Kawasaki en500a (Vulcan / LTD / Eliminator)
Honda shadow 700
Zaczniemy moze od Virago. Chyba najmniejszy ze stawki. "Virago" znaczy "kobieta niepokorna" Motur ma fajny dól obrotow i odejsciem i osiagami zawstydza niektóre wieksze Vki (np dragstara 650 ) . Silnik cholodzony powietrzem, poki jest olej to jest kuloodporny. Naped walkeim tez bezproblemowy, hcoc nie kazdy lubi takie rozwiazanie.
Mimo wszystko, demonem mocy ani predkosci nie jest, za to bardzo oszczedny. W sumie fajny motur, dla mnie osobiscie byl za malutki i czulem sie jak na rowerze (choc ma to swoje zalety)
Kawasaki en500a - nieco zwawszy od Virago, a napewno szybszy jesli chodzi predkosc max. Silnik chlodozny ciecza, bardzo wazny jest airbox - wszelkie przerobki na filtry stozkowe nalezy sobie odpuscic bo bedzie to chodzic jak kupa i bedzie slabo. Typowe problemy to zapychajaca sie chlodnica, jesli ktos leje wode z kranu zamiast plynu, problemy z czujnikiem stopki (czesto go po prostu sie zapina na krotko). Prowadzi sie jak szosówka (co jest plusem). Mimo rowniez niewielkich rozmiarów jest dosc wygodny.
W sumie rzadko spotykany motur, ale ze dzieli duzo czesci z ER5 wiec duzego problemu z utrzymaniem nie ma.
Honda VT700C - motocykl szosowy przebrany za czopa. Pedzone walem. Nie lubi niskich obrotów (glownie za sprawa telepawki walu), za to w górze naprawde potrafi zaperdalac, prawdopobodnie najszybszy motur w tej stawce. Zawory sterowane hydraulicznie, praktycznie nie wymagaja obslugi (ale po dluzszym postoju potrafia zaczac klepac okrutnie). Jest tez dosyc wysoki jesli chodzi o siedzenie. Silniki te, jesli zadbane to robia bez problemu 200 000 przebiegu. Powoli, z racji wieku, zaczynaja sie pojawiac problemy z czesciami, ale nie bedizesz ich potrzebowal zbyt wiele, o ile zadbasz o motór.
generalnie kupujac taki starszy sprzet, miej na uwadze, ze nie mozesz sobie pozwolic na zaniedbania. Olej trza lac o specyfikacji zgodnej z zaleceniami producenta, wymieniac na czas, najlepiej syntetyk. Aboslutnie nie zalewac rzepakowego z lidla, "bo Janusz powiedzial ze do starego silnika to gestszy mineralny" - jest to totalna bzdura i tak sie wlasnie morduje stare sprzety.
Oczywiscie na cokolwiek sie nie zdecydujesz, przy kupnie takiego sprzetu trza zwrocic uwage na stan amortyzatorów, wszlkich gum, stan plynu hamulcowego oraz samych przewodów.
Prawda jest taka, ze kazdy z tych motocykli nalezy rozpatrywac generalnie w kategorii "stary trup".
Moje zalecenie - jezdzij, przymierzaj sie, patrz i bierz ten, który znajdziesz w najlepszym stanie.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Który wybrać?
Bardzo dziękuję za pomocne opisy. Techniczne sprawy i właściwości każdej marki coś niecoś oczywiście na internetach obczytuję i mam także swoją opinię. Czytam też na co zwracać uwagę przy zakupie używanego. Wybierałbym w tej kolejności 3,5,2,4,1. Chodzi mi bardziej o potwierdzenie od doświadczonych z kupowaniem motocyklistów czy dobrze kombinuję. Ze dwie opinie bardziej na czuja i na doświadczeniu oparte bardzo pomogą i utwierdzą mnie w wyborze.
- marcin3134
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/10/2018, 07:53
Re: Który wybrać?
Jako, ze od jakichs kilkunastu lat w rodzinie mam Honde Shadow 750C z rocznika 1985, to polecalbym takie rozwiazanie (roznice pomiedzy 700 a 750 sa znikome, 700 byla robiona na rynek USA przez pewien czas aby uniknac podwyzszonego cla na motocykle powyzej tej pojemnosci). Motór absolutnie nie do zdarcia.
Ale nawet jemu nie pomoze, jak ktos zaczal lac 20W50 "bo stare i v-twin chopper a taki jest obrazek na butelce z olejem", czy jak ktos jezdzi po paradach i tloki nie raz bywaly spuchniete, silnik przegrzany, sylikon wystaje spod kazdej uszczelki itd itp.
Takze dobrze kombinujesz, ale:
Wszystkie te motury dobre sa, jednak podstawa ta sama - przy tym wieku motocykla nie ma co na sile pchac sie w Shadow, jesli bedzie to zatarty trup a obok bedzie do kupienia np. dobry LTD w podobnej cenie.
Wiec powtarzam - jezdzij, ogladaj i kup to, co znajdziesz w najlepszym stanie.
Ale nawet jemu nie pomoze, jak ktos zaczal lac 20W50 "bo stare i v-twin chopper a taki jest obrazek na butelce z olejem", czy jak ktos jezdzi po paradach i tloki nie raz bywaly spuchniete, silnik przegrzany, sylikon wystaje spod kazdej uszczelki itd itp.
Takze dobrze kombinujesz, ale:
Wszystkie te motury dobre sa, jednak podstawa ta sama - przy tym wieku motocykla nie ma co na sile pchac sie w Shadow, jesli bedzie to zatarty trup a obok bedzie do kupienia np. dobry LTD w podobnej cenie.
Wiec powtarzam - jezdzij, ogladaj i kup to, co znajdziesz w najlepszym stanie.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość