Zobacz wÄ…tek - Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow
NAS Analytics TAG

Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 9/3/2018, 21:51

Witam,
Mam wersje C-ABS Honda CBR 600 FA (ABS) 2012 ktora kupilem kilka tygodni temu. Przednie klocki po lewej stronie dochodza do limitu (1,5mm zostalo i piszcza przy hamowaniu), postanowailem wiec wymienic dwie pary wiec kupilem brembo sinister. Po wymianie klockow podarzajac za serwisowka - spryskalem zacisk w srodku sprayem to hamulcow i wyczyscilem szczoteczka pozniej wepchnalem tloczki, cofnely sie z lekkim oporem. Po zalozeniu nowych klockow slychac jak ocieraja i lewa tarcza sie grzeje. Jadac prosto z mala predkoscia slychac jak skrzypia i ocieraja. Podnioslem przednie kolo i nie moglem obkrecic swobodnie kola bo ocieraly. Rozebralem i zalozylem stare (oryginalne). Na starych moge obrecic kolo lecz tez slychac lekkie ocieranie, a podczas hamowania piszcza. Poziom plynu na starych jest na poziomie lekko powyzej lower a na nowych podchodzi pod gorna krawedz w okienku. (okladziny w brembo sa jakby mniejsze (nizsze)).

https://zapodaj.net/6b542d4fcb390.jpg.html - klocki sa przylozone idealnie a na oryginalnych widzac ze sa wyzsze. Czy lepiej oddac brembo i kupic oryginalne?

https://zapodaj.net/b92c112e7ba49.jpg.html - z gory okladziny

Zastanawiam sie czy czasem nie czeka mnie calkowite czyszczenie tloczkow + proba odpowietrzenia badz wymiany calego plynu.
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20


Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez henio12323 » 10/3/2018, 09:04

a przy wcisnieciu odkręciłes zbiorniczek płynu ? płyn musi sie cofnać i wypchnąc powietrze, - a zbiorniczek jest dosyc szczelny.

2 sprawa ze jak sie wciska tłoczki to warto je nasmarowac smarem do tłoczkówe i wtedy wciskać, a jeszcze lepiej je rozrusza,c
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 10/3/2018, 12:51

Nie otworzyłem zbiorniczka więc będę musiał spróbować jeszcze raz. A czy smar może być taki? Granville Multi Purpose? Mechanik polecił żeby zrobić u niego czyszczenie zacisków, tłoczków itp - pracy około na 2h.
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez henio12323 » 11/3/2018, 09:25

pracuje tez w serwisie motocyklowym i tak trwa to chwile, zawsze przy wymienie klocków demontujemy klocki, wypychamuy ( klamką ) troche jezcze tłoczki, czyscimy dokładnie zacisk i tłoczki - zwłaszcza tłoczki, potem smarujemy i wciskamy - oczywiscie od góry trzeba pokrywke odkręcic, zwłaszcza jak klocki mocno były zuzyte i duzo płynu wraca.

smar który podałes sie kompletnie nie nadaje - po 1 moze byc szkodliwy dla gumy w hamulcach - ona jest specyficzna. po 2 od temperatury sie pewnie rozpusci i zachlapie ci cały hamulec,
kup w motoryzacyjnym saszetke do tłoczków kosztuje kilka złotych. my uzywamy ATE BREMSZYLINDER-PASTE
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 11/3/2018, 20:54

umowilem sie z mechanikiem na czyszczenie (gumowe oringi rowniez) + wymiana plynu bo ponoc beda caly spuszczac. przy okazji sprawdza czy te nowe klocki pasuja bo sa o 2-3 mm wezsze wiec trace troche powierzchni hamowania. Poza tym na starych klockach rowniez dziwne ociera az czuc lekkie drgania na kierownicy - tak jakby krzywa tarcza ale nie ma w ogole odczucia podczas hamowania na klamce. lepiej dac moto na dobry przeglad ;)
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 15/3/2018, 20:10

Mechanik rozebral caly zacisk, wyczyscil i stwierdzil ze byl i jest jak nowy wiec to nie wina zacisku. Stwierdzil ze to bedzie wina kola to dorwalem uzywane i tez jest to samo (jutro jade oddac to kolo). Prowadnica z lewej strony odstaje duzo bardziej od tarczy niz z drugiej strony i dlatego ociera (widac wytarcia od tarczy na prowadnicy). Po przejechaniu kilkunastu kilometrow - na jednych klockach cala powierzchnia jest przetarta a drugie prawie w ogole wiec widac ze naciskaja na tarcze. Przesylam zdjecie o jaka szpare chodzi a powinna byc 1-2mm a jest wieksza. Mechanik powoli rozklada rece bo nie moze dojsc dlaczego ta prowadnica jest przesunieta. Nic nie wyglada na skrzywione ani nie ma zadnego sladu uderzenia.

https://zapodaj.net/0d07c020277be.jpg.html
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez henio12323 » 16/3/2018, 08:01

koło załozyłes od innego takiego samego moto ?
moze tarcze są nieodpowiednie, zacisków raczej sie pomieszać nie da w takim motocyklu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 16/3/2018, 17:27

tak kolo udalo mi sie dorwac od tej cbr ale nie abs ale tylko przelozylismy tarcze z lewej strony tam gdzie nie ma abs i dalej to samo. Prawy zacisk jest idealny i wszystko ladnie lezy ale z lewej... Po przejechaniu 10 km dzisiaj tarcza byla lekko ciepla prawie nie wyczuwalna ale dalej cos skrzypi wiec to trzeba ogarnac. Tarcze obie wygladaja na takie same ale ide zobaczyc czy sa jakies numery seryjne i sprawdze. Pewnie zostaje mi kilka warszatow Hondy zeby odwiedzic $$$$. Czy zapowietrzony uklad moze taka rzecz robic? Moze lepiej jak sobie przepuszcze swiezy plyn oczywiscie z ksiazka Haynes.
_____________
edit
nie moge znalezc numeru, pewnie musialbym ja odkrecic zeby sprawdzic. Mechanik tez podejrzewal ale mowil ze wygladaja dobrze, proste i sa identyczne.
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez henio12323 » 16/3/2018, 22:16

https://www.youtube.com/watch?v=p6Nk_HTrFE0

tu masz filmik gosc costam grzebie - moze wypatrzysz ze cos nie tak u ciebie jest, gosc cos na początku mówi że przez abs jedna strona sie zuzywa szybciej niz druga - wiec jakas róznica moze byc grubsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda CBR 600 F (ABS) 2012 wymiana klockow

Postprzez wasyleek » 17/3/2018, 10:10

Oglądałem ten filmik kilka razy i ciężko stwierdzić, ale napiszę do gościa. Dokładnie, lewa strona się zużywa szybciej. Z prawej strony jeszcze zostało trochę życia ale już wolałem wymienić oba. Tylko z tego co mi się wydaje to ABS jest z drugiej strony i to właśnie z prawej strony się odpowietrza / wymiana płyn do pompy ABS. Są tam dwa zaworki a z lewej jest jeden. To co spróbować przepuścić płyn przez cały układ? Prowadnica jest nie dostępna u hondy trzeba by zamówić do zrobienia na fabryce za koszt ~800 zł i bez możliwości zwrotu.
wasyleek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2018, 21:20



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê