szerokosc apony a "zamkniecie"
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
szerokosc apony a "zamkniecie"
Zakladajac ze mamy ten sam motocykl i zakladamy gumy roznych szerokosci. Ktore gume jest latwiej zamknac? Szersza czy wezsza? i na ktorej mozna sie bardziej polozyc?
ps. dalem to jako post do jednego watku, ale nikt nie zauwazyl chyba, wiec daje jako oddzielny temat.
ps. dalem to jako post do jednego watku, ale nikt nie zauwazyl chyba, wiec daje jako oddzielny temat.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
najlepiej na seryjnych smigac ,niepoto kupa ludzi pracowala jakie gumy dac ,zeby dawac inne te som juz dobrze obmyslone
Jeszcze tu kiedyś wróce i zobaczymy kto jest górom.
- Prof.Piotr
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
- Lokalizacja: asd
nie mam zamiaru zmieniac, tak sie z ciekawosci pytam.
Bo zastanawialem sie czy latwiej jest zamknac moje 130 w GSie czy 180 w GSX-R'ze.. ot czysta ciekawosc
Bo zastanawialem sie czy latwiej jest zamknac moje 130 w GSie czy 180 w GSX-R'ze.. ot czysta ciekawosc

Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
słuchaj Evila :
Ja w swoim mialem z tyłu 190 miast 180 - po zmianie na oryginały d209 sportmax qalifier - bike zaczął być naprawdę zwrotny - kłdzie się w winkiel zanim o tym pomyślę. co do zamykania - łatwiej 180 ( pewniej się czuję )
Peace.
Ja w swoim mialem z tyłu 190 miast 180 - po zmianie na oryginały d209 sportmax qalifier - bike zaczął być naprawdę zwrotny - kłdzie się w winkiel zanim o tym pomyślę. co do zamykania - łatwiej 180 ( pewniej się czuję )
Peace.
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Labiss napisał(a):A jak rozpoznać zamkniętą oponę ?
Jak jezdzisz ostrzej (na zakretach) to opona sie tak "zluszcza" (nie wiem jak to nazwac). Im bardziej zlozysz sie w zakrecie tym blizej bocznej krawedzi dochodzi do tego zluszczenia... az w koncu zaczynasz uzywac kranca opony - i to jest to "zamkniecie gumy".
Mi niestety brakuje 1mm, ktory mnie denerwuje jak sie tak marnuje hehe

Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
No właśnie, jak wyczuć granicę?
Cześć,
ja mam ten problem, że nie mam jeszcze dużego doświadczenia z motocyklami i nie wiem, ile mogę się złożyć? Czy jest jakiś "bezpieczny" sposób, aby to poznać w czasie jazdy coraz bardziej się składając, czy też muszę się wywalić
)) ?
Może i głupie pytanie, ale ostatnio bardzo mocno mnie nurtuje.
Pozdrawiam
Michał Wilkowski
ja mam ten problem, że nie mam jeszcze dużego doświadczenia z motocyklami i nie wiem, ile mogę się złożyć? Czy jest jakiś "bezpieczny" sposób, aby to poznać w czasie jazdy coraz bardziej się składając, czy też muszę się wywalić

Może i głupie pytanie, ale ostatnio bardzo mocno mnie nurtuje.
Pozdrawiam
Michał Wilkowski
Michał
Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5
-
michalw80 - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 14/9/2007, 20:46
- Lokalizacja: Mysiadło k/Warszawy
MadboY napisał(a):Mi niestety brakuje 1mm, ktory mnie denerwuje jak sie tak marnuje hehe
Papierem sciernym ja potraktuj

Jedz na tor tam lepszy asfalt moze domkniesz cala...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
Wszystko zalezy od kata pochylenia, a kat pochylenia zalezy bezposrednio od stabilonosci motocykla, a posrednio od doswiadczenia. Im bardziej doswiadczony motocyklista tym stabilniej trzyma maszyne w zakrecie i tym wiekszy kat pochylenia osiaga nie myslac o tym. To po prostu wychodzi naturalnie. Sprawe ulatwia poprawne skladanie sie do zakretu, wypychajac lekko ramie do wewnetrznej strony. Tak jak przy bieganiu, jak skrecasz w prawo to przechylasz mocniej prawe ramie na zakrecie w prawo. I najwazniejsze: nie gapic sie przed kolo tylko zawsze tam gdzie chcesz zeby cie zabralo moto. No i jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic 

Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR 750T
Suzuki GSXR 750T
- cruxer
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37
Poruszam "stary" temat, bo moze ludziska jakies nowe doswiadczenia w tej materii maja. Konkretnie interesuja mnie uzyskane roznice po zmianie tylnej opony z 180 na 190 w motocyklach klasy 600 uzywanych na torze.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Zastanawia mnie jedna rzecz: Jak na naszych polskich drogach lepiej pokonywać zakręty- Kierowca i moto pod tym samym kątem?
Moto bardziej pochylony a kierowca "wyprostowany"?
Czy kierowca pochylony a moto wyprostowane?
I czy z przeciwskrętem czy "balansem ciała"?
Moto bardziej pochylony a kierowca "wyprostowany"?
Czy kierowca pochylony a moto wyprostowane?
I czy z przeciwskrętem czy "balansem ciała"?
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
-
zephyr47 - Bywalec
- Posty: 801
- Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
- Lokalizacja: Pszczyna
hefron-jezdziles 600 z 190 z tylu?
Nie interesuje mnie wybor rozmiaru zalecany przez producenta i teoria statycznej powierzchni opony przylegajacej do podloza tylko praktyczne wnioski wynikajace z takiej zmiany!
W teorii felga 600 jest wezsza od 1000 wiec 190 jest lekko "scisnieta", "zaostrza" sie szczyt opony, co zwieksza zwrotnosc. W zakrecie z kolei mamy do dyspozycji wiecej "miesa" niz w 180 wiec teoretyczna statyczna powinna miec wieksza powierzchnie.
Ale jak sie to ma do praktyki? Wie ktos?
Nie interesuje mnie wybor rozmiaru zalecany przez producenta i teoria statycznej powierzchni opony przylegajacej do podloza tylko praktyczne wnioski wynikajace z takiej zmiany!
W teorii felga 600 jest wezsza od 1000 wiec 190 jest lekko "scisnieta", "zaostrza" sie szczyt opony, co zwieksza zwrotnosc. W zakrecie z kolei mamy do dyspozycji wiecej "miesa" niz w 180 wiec teoretyczna statyczna powinna miec wieksza powierzchnie.
Ale jak sie to ma do praktyki? Wie ktos?
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Pytam o doswiadczenia na 190 bo sam taka zalozylem(niechcaco).
Jak juz wspominalem jezdze na oponach uzywanych wczesniej na torze i biore je zawsze z jednego zrodla wiec juz na rozmiar nie zwracalem uwagi.
Moje spostrzezenia: nie odczulem roznicy w zwrotnosci moto, "na oko" nie widac zeby byla szersza wiec "lansu" nie znajdziecie w takiej zmianie(mowie o oponach pirelli corsa pro o profilu 55), roznice sa takie, ze ciezej ja "zapiac" i przod zapina sie rowno z tylem. Na zapietej 180 mialem jeszcze z 3mm do zapiecia przodu. Na 190 mialem ok 1cm na obu przed wjazdem na tor, a teraz mam po ok 2mm na obu. Ciekaw jestem czy jak dojde do konca to przod mi nie spier....li? Zobaczymy po nastepnym trackday'u.
Jak juz wspominalem jezdze na oponach uzywanych wczesniej na torze i biore je zawsze z jednego zrodla wiec juz na rozmiar nie zwracalem uwagi.
Moje spostrzezenia: nie odczulem roznicy w zwrotnosci moto, "na oko" nie widac zeby byla szersza wiec "lansu" nie znajdziecie w takiej zmianie(mowie o oponach pirelli corsa pro o profilu 55), roznice sa takie, ze ciezej ja "zapiac" i przod zapina sie rowno z tylem. Na zapietej 180 mialem jeszcze z 3mm do zapiecia przodu. Na 190 mialem ok 1cm na obu przed wjazdem na tor, a teraz mam po ok 2mm na obu. Ciekaw jestem czy jak dojde do konca to przod mi nie spier....li? Zobaczymy po nastepnym trackday'u.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Mam Bandita 600.
Producent zaleca 110 przód/150 tył.
Niestety z opony 110 kompletnie nie byłem zadowolony i założyłem 120 przód Metzeler Z4. Dokładnie taką jaką zakłada się na Bandity od 2000r. Poprawiła mi się szybkość hamowania i chyba nie prostuje się tak w zakręcie (albo lepiej jeżdżę), reszta bez zmian. Jestem bardzo z niej zadowolony.
W moto szkole suzuki robiliśmy kółeczka (pozycja na kolano). Tylną oponę domykałem non stop, aż w końcu się skończyła i miałem ostry uślizg.
Ewidentnie jest za mało mięsa z tyłu.
Producent zaleca 110 przód/150 tył.
Niestety z opony 110 kompletnie nie byłem zadowolony i założyłem 120 przód Metzeler Z4. Dokładnie taką jaką zakłada się na Bandity od 2000r. Poprawiła mi się szybkość hamowania i chyba nie prostuje się tak w zakręcie (albo lepiej jeżdżę), reszta bez zmian. Jestem bardzo z niej zadowolony.
W moto szkole suzuki robiliśmy kółeczka (pozycja na kolano). Tylną oponę domykałem non stop, aż w końcu się skończyła i miałem ostry uślizg.
Ewidentnie jest za mało mięsa z tyłu.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Sprobuj zalozyc 160 z tylu(jesli wachacz i lancuch pozwola), a jesli sie uda opisz roznice.
Bylem drugi raz na torze z ta 190 i ledwie zapialem tyl a to dlatego, ze z prawej strony wzdluz krawedzi zrobilo sie wybrzuszenie, na ktorym zrobilem malego powerslida. Gdyby nie to ze bylo ono juz lekko widoczne jak wzialem opone to pomyslal bym ze to wina wezszej felgi. Wiecie moze skad sie to wzielo?
Bylem drugi raz na torze z ta 190 i ledwie zapialem tyl a to dlatego, ze z prawej strony wzdluz krawedzi zrobilo sie wybrzuszenie, na ktorym zrobilem malego powerslida. Gdyby nie to ze bylo ono juz lekko widoczne jak wzialem opone to pomyslal bym ze to wina wezszej felgi. Wiecie moze skad sie to wzielo?
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Ja załozyłem do siebie z tyłu 190/55 (ponieważ dostałem komplet opon w bardzo dobrej cenie) i jestem TOTALNIE NIEZADOWOLONY gdyż...
opona ta z tego co wiem przeznaczona jest do felgi 6" a ja mam 5,5" czy jakos tak, przez co dodatkowy centymetr na szerokości idzie sobie raczej w wysokość 'balona' a co za tym idzie... same minusy... ostatnio sprawdziłem: obwód opony 215cm, a mojej starej 193cm [juz znacznie zużytej](fabrycznie montowanej na marginesie) jak łatwo obliczyć obwód obu opon różni się o 22 centymetry do dało przekłamywanie licznika o 10km/h przy 100km/h, zwiększoną średnice koła o 8 (!!) centymetrów i prawdopodobnie (domyślam się) zmieniony kąt główki ramy i tendencje wpadania w shimme (ewentualnie biore pod uwage jeszcze to że kształt balona ma na to wpływ) i tak przy około 200km/h motocykl robi się podatny na shimme a nawet kierownica sama zaczyna sobie latać:P także ostro NIEPOLECAM takowiej zamiany;)
Co do domykania opony to na seryjnej zostawał mi paseczek 5mm do domknięcia, a w tej jakies 1,5cm ale to pewnie przez kształt balona:P
Jedyny plus to taki że ograniczyłem swoją prędkość jazdy do jakichś 180km/h no i nie boje sie shimmy przy 200
no ale przymierzam sie do zmiany oponki na standardowy rozmiar bo juz pół tamtego sezonu tak latałem i mam dość:P;)
opona ta z tego co wiem przeznaczona jest do felgi 6" a ja mam 5,5" czy jakos tak, przez co dodatkowy centymetr na szerokości idzie sobie raczej w wysokość 'balona' a co za tym idzie... same minusy... ostatnio sprawdziłem: obwód opony 215cm, a mojej starej 193cm [juz znacznie zużytej](fabrycznie montowanej na marginesie) jak łatwo obliczyć obwód obu opon różni się o 22 centymetry do dało przekłamywanie licznika o 10km/h przy 100km/h, zwiększoną średnice koła o 8 (!!) centymetrów i prawdopodobnie (domyślam się) zmieniony kąt główki ramy i tendencje wpadania w shimme (ewentualnie biore pod uwage jeszcze to że kształt balona ma na to wpływ) i tak przy około 200km/h motocykl robi się podatny na shimme a nawet kierownica sama zaczyna sobie latać:P także ostro NIEPOLECAM takowiej zamiany;)
Co do domykania opony to na seryjnej zostawał mi paseczek 5mm do domknięcia, a w tej jakies 1,5cm ale to pewnie przez kształt balona:P
Jedyny plus to taki że ograniczyłem swoją prędkość jazdy do jakichś 180km/h no i nie boje sie shimmy przy 200

Ostatnio edytowano 20/5/2008, 15:00 przez motoman, łącznie edytowano 1 raz
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości