Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
no to jedź i oglądaj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam, jaki olej do skrzyni biegów exc 200 2002 rok? W manualu jest napisane że ma być 80w, to np. castrol mtx 80w lub castrol axle epx 80w90 będzie dobry? Czy nie patrzeć na manual i zalać shell advance 4t ax7 15w50 i też będzie dobrze?
- naxozord
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 3/1/2015, 17:14
do skrzyni takiego ktma polecam motorexa do skrzyn 10w30 o ile masz zdrowe sprzegło. jak nie to np ipone xtrem box ( jc mam tanio taką litrówke )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
są licence ogólne, wydawane przez PZM
http://www.pzm.pl/regulaminy/licencje-s ... ochodowego
na stronie PZM wszystkie dokładne info dostaniesz
ogólnie chcesz startowac w zawodach ranki PP i MP musisz miec licencje, żeby ją wyrobić musisz raz pojechać na zawody teroetycznie zmiescic sie tam w jakiś normach ( zalezy od kategorii, ale licencja i tak jest tak jakby jedna) troche tam pogmatwane tez jest bo np w motocrossie, nie ma sensu pchać sie do grupy wysokiej, jak nie masz umiejętnosci, bo po większej hopie bedą ci skakali na plecy. dlatego maksymalnie grupa C, albo z amatorami w "d" z kolei w enduro to chyba sie od razu A dostaje, a potem jedzie w swojej klasie pojemnosciowej i wiekowej. wiec teoretycznie z licencja A zdobytej w enduro, mozesz sie scigac w MX z najlepszymi.
to tak duzo teorii bo w praktyce, nikt sie nie czepi że nie masz licencji i bedziesz sobie odwiedzał rózne zawody, dla nich sie liczy niestety ale w wiekszosci kasa... chociaaz mogą cie namawiac na licencje bo to też sie opłaca ( doczytaj ile bo co roku chyba inna składka ) z bonusów jest tyle że masz jakieś lepsze ubezpieczenie w razie co - normalnie ubezpieczenie wykupujesz sobie sam mozna jednorazowo to nie kosztuje duzo, np z 20-30 zł.
do tego tez musisz dać testy z wiedzy teoretycznej, też taka troche sciema, po zawodach gosc zada ci kilka pytan typu np co oznaczają chorągiewki itp.
i tyle dodam ze w zyciu wystartowałem w kilku zawodach, i licencja mi do szczęscia potrzebna nie jest
http://www.pzm.pl/regulaminy/licencje-s ... ochodowego
na stronie PZM wszystkie dokładne info dostaniesz
ogólnie chcesz startowac w zawodach ranki PP i MP musisz miec licencje, żeby ją wyrobić musisz raz pojechać na zawody teroetycznie zmiescic sie tam w jakiś normach ( zalezy od kategorii, ale licencja i tak jest tak jakby jedna) troche tam pogmatwane tez jest bo np w motocrossie, nie ma sensu pchać sie do grupy wysokiej, jak nie masz umiejętnosci, bo po większej hopie bedą ci skakali na plecy. dlatego maksymalnie grupa C, albo z amatorami w "d" z kolei w enduro to chyba sie od razu A dostaje, a potem jedzie w swojej klasie pojemnosciowej i wiekowej. wiec teoretycznie z licencja A zdobytej w enduro, mozesz sie scigac w MX z najlepszymi.
to tak duzo teorii bo w praktyce, nikt sie nie czepi że nie masz licencji i bedziesz sobie odwiedzał rózne zawody, dla nich sie liczy niestety ale w wiekszosci kasa... chociaaz mogą cie namawiac na licencje bo to też sie opłaca ( doczytaj ile bo co roku chyba inna składka ) z bonusów jest tyle że masz jakieś lepsze ubezpieczenie w razie co - normalnie ubezpieczenie wykupujesz sobie sam mozna jednorazowo to nie kosztuje duzo, np z 20-30 zł.
do tego tez musisz dać testy z wiedzy teoretycznej, też taka troche sciema, po zawodach gosc zada ci kilka pytan typu np co oznaczają chorągiewki itp.
i tyle dodam ze w zyciu wystartowałem w kilku zawodach, i licencja mi do szczęscia potrzebna nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
motocross że tak powiem wgl mnie nie interesuje. A na przykład zawody typu kch dynamit czy jakoś tak no to widzialem ze byla klasa amator i pro i zeby wystartować pro to musze coś mieć ? Czyli bez licencji w zawodach enduro mp czy pp nie wystartuje w końću czy wystartuje ?
- filippo20
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37
Wystartowac mozezz teoretycznie tylko raz. Ale w praktyce jak pare razy wystartujesz to pewnie nikt nic nie powie bo maja za ciebie kase. Gorzej jakbys pudła zajmowal wtedy by szybciej sie zainteresowali
Te zawody sa niezrzeszone z pzm. Tzn pzm moze prowadzic te zawody ale np megawatt nie jwst organizowany przez pzm. I tam licencja nie ma znaczenia. Startujesz w klasie w jakiej chcesz. Do jakiej sie zapuszesz. Ew sa podzielone klasy wzgledem wieku zawodnika i pojemnosci motocykla. Trzeba doczytac o kazdych takich zawodach indywidualnie
Te zawody sa niezrzeszone z pzm. Tzn pzm moze prowadzic te zawody ale np megawatt nie jwst organizowany przez pzm. I tam licencja nie ma znaczenia. Startujesz w klasie w jakiej chcesz. Do jakiej sie zapuszesz. Ew sa podzielone klasy wzgledem wieku zawodnika i pojemnosci motocykla. Trzeba doczytac o kazdych takich zawodach indywidualnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Naxazord nie ma lepsze gorsze. Sam ocen czego ci brakuje. Ew moze nie brakuje niczego. Niby na przeloty lepsza mala z tylu bo moto szybciej jedzie. Ale za dlugie biegi w np slabym moto moga sie okazac malo skuteczne. Chociaz 2 zabki to nie bedzie ogromna roznica
Filippo puchar dostaniesz i tyle sa tam jakies nagrody ale nie beda to kokosy. Jak dobre zawody to moze jakas opone ci dadza albo hujowy kask :p ew jakies upominki typu smardo lancucha itp. Generalnie takie sciganie sie kosztuje majatek i z samych startow to nawet na paliwo ci sie nie zwroci.... ( a sam start w zawodach enduro to z 400 zl lekko mowa o pp )
Filippo puchar dostaniesz i tyle sa tam jakies nagrody ale nie beda to kokosy. Jak dobre zawody to moze jakas opone ci dadza albo hujowy kask :p ew jakies upominki typu smardo lancucha itp. Generalnie takie sciganie sie kosztuje majatek i z samych startow to nawet na paliwo ci sie nie zwroci.... ( a sam start w zawodach enduro to z 400 zl lekko mowa o pp )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Tam tez nagrody nie byly jakies super. Trzeba by poxzytac ale wsrod najlepszych zawodnikow za pudla to moze byla kada rzedu 1000 zl. Wiec jak ktos byl z pl to mu sie koszt zwrocil zawodow
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
noo już mniejsza z nagrodami ale tak z ciekawości pytam jak to jest właśnie z tymi mp czy idzie się wypromować gdyby osiągał dobre wyniki. Bo myślę wygrać taki megawat , nawet nie wygrać ale w czołówce dojechać to ciekawie
- filippo20
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37
Hehe powodzenia ogolnie lekko nie jest. Kak nigdy nie startowales to nawet jak myslisz ze jestes szybki to w warunkach zawodow jest duzo ciezej. Co do sponsorow to nawet nie jest ciezko o takich. Sa firmy ktore nie wymagaja wiele. Ale nie ma praktycznie szans l jakas gotowke. Zwykle chodzi i rabat w ich sklepie. Jakas okleine za free czy pomoc logistyczba. Zeby z tego zyc to juz na ciebie za pozno. Musialbys od koltski na motocyklu siedziec i od razu sie scigac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Że lekko nie jest to wiem , ogladalem bardzo dużo zawodow i trochę na żywo i powiem że z mojej perspektywy nie wygląda to najgorzej. Jak dla mnie najważniejsza jest kondycja na zawody typu megawatt i jakieś podobne. No ale jak się nie spróbujesz to się nie dowiesz ..
A co do życia z tego to fajnie by było , już nawet nie z jazdy ale zajmować się czymś związanym z tego typu sportem
A co do życia z tego to fajnie by było , już nawet nie z jazdy ale zajmować się czymś związanym z tego typu sportem
- filippo20
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37
akurat zawody enduro w PL są technicznie bardzo proste. bo nie robi sie elementów nie do przejechania, własnie tak jak mówisz problem sie zaczyna jak juz jedziesz czwarta godzine, cały czas skupiony na maxa. dla kibica to sie wydaje prosta sprawa, ale postartujesz to sie przekonasz że tak nie jest do konca. zwłaszcza jak jest dobra konkurencja.
a megawat to troche przekolorowane zawody, bardziej to crosscountry ( gdyby nie prolog i cała formuła zawodów ) no i jest ogrom amatorów, którzy tylko blokują trase wiec jak dla mnie to nie sa najciekawsze zawody.
a megawat to troche przekolorowane zawody, bardziej to crosscountry ( gdyby nie prolog i cała formuła zawodów ) no i jest ogrom amatorów, którzy tylko blokują trase wiec jak dla mnie to nie sa najciekawsze zawody.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam, orientuje się ktoś czy w suzuki rm 125 2007r. tak samo zmienia się uszczelniacze lagów, jak na tym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=NAmVzWIf57s
https://www.youtube.com/watch?v=NAmVzWIf57s
- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
na pewno co nie ma naśladować gościa do konca bo robi duzo głupot.
i czy bedzie procedura identyczna to tez nie wiem
ale 90% zawieszeń wymienia sie tak samo. jezeli chodzi o tego typu moto.
odkręcasz górną "pokrywke " od grubszej rurki, odwracasz wylewasz olej, i odkręcasz od spodu lagi to co tam jest, zwykle tam jest regulacja ale nie w kazdym moto. i wtedy wyciągasz ta pokrywke do góry i wychodzi ci cały tłumik. teraz kwestia czy masz zawieszenei jedno czy dwukomorowe, jak jedno, to tłumikiem w zasadzie poruszasz góra dół i sie pozbędziesz z niego oleju. jak dwukomorowe, to w srodku masz olej który tez czasem trzeba wymienic, ale nawet jak nei ruszysz srodka, to juz masz dostep do uszczelniaczy.
i czy bedzie procedura identyczna to tez nie wiem
ale 90% zawieszeń wymienia sie tak samo. jezeli chodzi o tego typu moto.
odkręcasz górną "pokrywke " od grubszej rurki, odwracasz wylewasz olej, i odkręcasz od spodu lagi to co tam jest, zwykle tam jest regulacja ale nie w kazdym moto. i wtedy wyciągasz ta pokrywke do góry i wychodzi ci cały tłumik. teraz kwestia czy masz zawieszenei jedno czy dwukomorowe, jak jedno, to tłumikiem w zasadzie poruszasz góra dół i sie pozbędziesz z niego oleju. jak dwukomorowe, to w srodku masz olej który tez czasem trzeba wymienic, ale nawet jak nei ruszysz srodka, to juz masz dostep do uszczelniaczy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam, posiadam ktma exc 200 2002 i mam do niego takie dokumenty. Są coś warte? Mogę z nimi zarejestrować motor?
Zdjecie http://www40.zippyshare.com/v/qgfzBH5f/file.html
Zdjecie http://www40.zippyshare.com/v/qgfzBH5f/file.html
- naxozord
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 3/1/2015, 17:14
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości