Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
nie wiadomo czy mozesz czy nie - musisz zmierzyc cylinder. jak na nicasilu to pewnie trzeba przehonować. zmierzyc i dobrać tłok pod to co wyjdzie.... jak żeliwo. to lepiej dac nadwymiar i szlifnąć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Jak rozpoznać czy żeliwo czy niskasil? A jak selekcja D tłoka do da się coś tam jeszcze szlifować?
A i jaki powinien być luz między cylindrem a tłokiem w Suzuki RM 250 2T nie mogę wyczytać nigdzie.
A i jaki powinien być luz między cylindrem a tłokiem w Suzuki RM 250 2T nie mogę wyczytać nigdzie.
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Producent tloka to podaje i moga sie roznic. Czy zekiwo czy nicasil sprawdzisz np magnesem. Nicasil nie przyciaga. Albo wizualnie jak sie znasz. Sa do zekiwa tkoki nadwymiarowr poza selekcjami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
W manualu znalazłem takie coś czy to oto chodzi tylko, że to do nowszego modelu podajże 06r. ja mam 00r.:CYLINDER HEAD
• Remove carbon deposits from the cylinder head.
• Inspect the cylinder head for cracks around the spark plug
hole.
• Inspect for cylinder head distortion with the thickness gauge.
Cylinder head distortion
Service limit: 0.05 mm (0.002 in)
09900-20803: Thickness gauge
CYLINDER
• Remove the exhaust valve assembly. (6-13)
• Remove carbon deposits from the exhaust port.
• Inspect the cylinder for cracks and replace the cylinder if necessary
• Remove carbon deposits from the cylinder head.
• Inspect the cylinder head for cracks around the spark plug
hole.
• Inspect for cylinder head distortion with the thickness gauge.
Cylinder head distortion
Service limit: 0.05 mm (0.002 in)
09900-20803: Thickness gauge
CYLINDER
• Remove the exhaust valve assembly. (6-13)
• Remove carbon deposits from the exhaust port.
• Inspect the cylinder for cracks and replace the cylinder if necessary
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
tu chodzi o sprawdznie głowicy. cylinder head to głowica
ksiazka serwisowa powie ci dane pod tłok oryginalny. zamienniki mogą miec inne.
ale średnio przyjmujac do takiego moto to 0.04 - 0.05 mm
ksiazka serwisowa powie ci dane pod tłok oryginalny. zamienniki mogą miec inne.
ale średnio przyjmujac do takiego moto to 0.04 - 0.05 mm
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
• Remove carbon deposits from the piston.
• Inspect the piston for wear, scratches and damage.
• Measure the piston outer diameter at 19 mm (0.75 in) from
the skirt end.
Piston diam
Service limit: 66.280 mm (2.6100 in)
09900-20203: Micrometer (50 – 75 mm)
• Measure the piston pin bore and piston pin diameter.
Piston pin bore
Service limit: 18.030 mm (0.7098 in)
Piston pin O.D
Service limit: 17.980 mm (0.7079 in)
09900-20605: Dial caliper
09900-20205: Micrometer
Piston ring to groove clearance
Standard: 0.02 – 0.06 mm (0.0008 – 0.0024 in)
09900-20803: Thickness gauge
• Remove the piston rings from the piston ring grooves.
• Fit the piston ring into the cylinder and measure the piston
ring end gap with the thickness gauge.
Piston ring end gap
Service limit: 0.80 mm (0.031 in)
09900-20803: Thickness gauge
• Measure the piston ring free end gap.
Piston ring free end gap
Service limit: 6.6 mm (0.26 in)
09900-20101: Vernier calipers
To chyba to?
• Inspect the piston for wear, scratches and damage.
• Measure the piston outer diameter at 19 mm (0.75 in) from
the skirt end.
Piston diam
Service limit: 66.280 mm (2.6100 in)
09900-20203: Micrometer (50 – 75 mm)
• Measure the piston pin bore and piston pin diameter.
Piston pin bore
Service limit: 18.030 mm (0.7098 in)
Piston pin O.D
Service limit: 17.980 mm (0.7079 in)
09900-20605: Dial caliper
09900-20205: Micrometer
Piston ring to groove clearance
Standard: 0.02 – 0.06 mm (0.0008 – 0.0024 in)
09900-20803: Thickness gauge
• Remove the piston rings from the piston ring grooves.
• Fit the piston ring into the cylinder and measure the piston
ring end gap with the thickness gauge.
Piston ring end gap
Service limit: 0.80 mm (0.031 in)
09900-20803: Thickness gauge
• Measure the piston ring free end gap.
Piston ring free end gap
Service limit: 6.6 mm (0.26 in)
09900-20101: Vernier calipers
To chyba to?
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
jak to chyba ? to czytasz i nie wiesz co czytasz ?
to są akurat odnosniki do samego tłoka i jego elementów - sworznia, pierscienia. opisany jest sposób mierzenia i tolerancje
to są akurat odnosniki do samego tłoka i jego elementów - sworznia, pierscienia. opisany jest sposób mierzenia i tolerancje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Bo ten luz 0,04 mm to luz między tłokiem a cylkiem a tam gdzie pierścienie będzie mniejszy prawda?
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
0.04 to moze byc luz miedzy tłokiem a cylindrem
pierscienie dotykaja cylindra wiec tam luzu zadnego nie ma. mierzy sie jedynie wkładajac pierscienie w cylinder, szczeline na zamku pierscieniu, i serwisówka zwykle podaje limit ile pierscien ma miec minimum i maximum tego luzu
pierscienie dotykaja cylindra wiec tam luzu zadnego nie ma. mierzy sie jedynie wkładajac pierscienie w cylinder, szczeline na zamku pierscieniu, i serwisówka zwykle podaje limit ile pierscien ma miec minimum i maximum tego luzu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Bardzo ci dziękuję za te wypowiedzi zabierające tobie czasu
Chciałbym się dowiedzieć jeszcze co powinienem wiedzieć bo jutro jadę do warsztatu co robią szlify honowania itp. Powinienem czegoś tam się dowiedzieć, i napewno zapytać czy nadaje się ten cylek do czegoś? A czy najpierw pojechać do warsztatu i popytać ile schonować można czy do sklepu dowiedzieć się jaki większy tłok jest dostępny bo miałem 66.37 a na allegro widziałem jakieś 67.40 coś koło tego nie pamiętam da się tyle, że tak powiem zedrzeć shonować.

- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
przede wszystkim masz żeliwo czy nicasil ? nicasil sie honuje, praktycznie nigdy sie nie drze do uzyskania wymiaru -to bez sensu. bo cylinder jest duzo drozszy od tłoka
jak masz żeliwo to sie robi szlif wtedy musisz kupic tłok nadwymiarowy - zwykle o 0.25 wiekszy od poprzednika, dajesz wtedy tłok i cylinder do zakładu, oni sobie pod tłok szlifują cylinder pod wymiar odpowiedni
jak robią honowanie - czyli jak masz nicasil, to honują i mierza / albo odwrotnie zalezy od stanu. bo generalnie honowanie nie zmienia wymiaru cylindra - no chyba ze chcesz to trzesz trzesz.. aż cos sie zmieni. i dopiero po pomiarach sie dobiera tłok. cylinder sie mierzy w kilku miejscach i w róznych przekrojach. pod najmniejszy wymiar dobiera sie z odpowiednim pasowaniem tłok.
jak masz nicasil to warto podpytać czy mają honownice do nicasilu - bo jak maja nieodpowiednią to mogą uszkodzic powłoke. wtedy lepiej wysłać do zakładu gdzie maja typowo do nicasilu honownice.

jak robią honowanie - czyli jak masz nicasil, to honują i mierza / albo odwrotnie zalezy od stanu. bo generalnie honowanie nie zmienia wymiaru cylindra - no chyba ze chcesz to trzesz trzesz.. aż cos sie zmieni. i dopiero po pomiarach sie dobiera tłok. cylinder sie mierzy w kilku miejscach i w róznych przekrojach. pod najmniejszy wymiar dobiera sie z odpowiednim pasowaniem tłok.
jak masz nicasil to warto podpytać czy mają honownice do nicasilu - bo jak maja nieodpowiednią to mogą uszkodzic powłoke. wtedy lepiej wysłać do zakładu gdzie maja typowo do nicasilu honownice.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Bardzo dziękuję czyli teraz zależy od tłoka bo jakby cylinder miał przykładowo 66,60 to by się takiego tłoka nie dostało a dużo honować to też nie bardzo prawda? To wtedy pozostało by tylko tulejowanie żeliwnej tulei ale czy takie rozwiązanie jest dobre? I jestem ciekawy czy z rocznika 03 by tłok pasował bo takie wymiary jak one mają by mi pasowały.
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ogólnie tłoki są robione pod nicasil i masz pełne wymiary, nie da sie wytrzeć nicasilu więcej niz jest dostępnych tłoków - nicasil jest to bardzo cienka powłoczka, jak sie konczą tłoki to znaczy że i cylinder jest do naprawy/wymiany itp
mozna regenerowac nicasil, kupic nowy cylinder, albo wrzucic tuleje zeliwną - tam juz sie nie montuje tłoków po selekcjach, tylko zwykle co 0.25 skacze i to są tłoki tak zwane nadwymiarowe, tylko dostepne z zamienników.
mozna regenerowac nicasil, kupic nowy cylinder, albo wrzucic tuleje zeliwną - tam juz sie nie montuje tłoków po selekcjach, tylko zwykle co 0.25 skacze i to są tłoki tak zwane nadwymiarowe, tylko dostepne z zamienników.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Ale wstawienie tulei odradzasz prawda? Da się na tym jeździć? Czemu ją tak się odradza?
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
zalezy jaki przypadek, jak cylionder mega drogi, albo nie do zdobycia opcji innej nie ma praktycznie. mozna regenerowac nicasil. ale jak cylinder przegrzany i stary, to z doswiadczenia widze że tez długo nie żyje
żeliwo gorzej oddaje ciepło, wiec pracuje wszystko w wyzszej temp, i łatwiej o przegrzanie, cały układ chłodzenia liczony jest pod nicasil. 2 sprawa to pasowanie - jakie wtedy stosowac ? jak dasz za ciasno, to zeliwo bardziej "puchnie" i bedzie sie przycierało. jak dasz za luźno to spadnie sprawnosc silnika, szybciej wymienisz tlok itp... trzeba wiec robic najlepiej średnie pasowanie, i ostrozniej docierać.
też nie wiem do konca z jakiego powodu, opory czy cos innego ale ogólnie motocykl traci nieco wigoru po przejsciu na tuleje. w przypadku 2T też czesto wiaze sie to z obróbką kanałów itd
żeliwo gorzej oddaje ciepło, wiec pracuje wszystko w wyzszej temp, i łatwiej o przegrzanie, cały układ chłodzenia liczony jest pod nicasil. 2 sprawa to pasowanie - jakie wtedy stosowac ? jak dasz za ciasno, to zeliwo bardziej "puchnie" i bedzie sie przycierało. jak dasz za luźno to spadnie sprawnosc silnika, szybciej wymienisz tlok itp... trzeba wiec robic najlepiej średnie pasowanie, i ostrozniej docierać.
też nie wiem do konca z jakiego powodu, opory czy cos innego ale ogólnie motocykl traci nieco wigoru po przejsciu na tuleje. w przypadku 2T też czesto wiaze sie to z obróbką kanałów itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Dziękuję ślicznie
myślę, że kiedyś komuś jeszcze się przydadzą te moje bezsensowne pytania 


- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Po wymiarach dowiedziałem się, że cylinder ma 66,75 czyli dużo za dużo :/ czyli nie pozostaje nic innego jak szukanie nowego może ktoś się orientuje ktoś ma na sprzedaż cylinder do suzuki RM 250 00r.
A i jeszcze jedno czy możliwe, że nicasil tak się zdarł i przyciąga magnez? czy dana jest tuleja żeliwna? z zewnątrz nie przyciąga tylko środek.
A i jeszcze jedno czy możliwe, że nicasil tak się zdarł i przyciąga magnez? czy dana jest tuleja żeliwna? z zewnątrz nie przyciąga tylko środek.
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
cylinder jest cały aluminiowy, nicasil to tez jakas powłoka która nie przyciąga - jak sie zedrze nicasil, to pod spodem masz aluminium, wiec też nie bedzie przyciągało. skoro przyciaga albo ma wiekszy wymiar niz selekcje tłoków to wiadomo że to tuleja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Przyciąga ale trochę dziwne bo selekcja D 66,37 a cylinder niestety 66,75
- erix858
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
mozesz wrzucic fotki, ogólnie to przy nicasilu jak sie patrzy og góry ( od strony głowicy ) to idzie cały czas gładkie alu, czasem widać jak sie zaczyna nicasil - powłoka dosłownie cienka jak włos...
jak sie ma zeliwo, to idzie cylinder a w srodku widać że jest zmiana materiału, inny kolor, i obwódka ma kilka mm grubosci.
https://motor-x.pl/thumbs/650x650x1x1/i ... fac472.jpg
cos takiego jak na tym zdjęciu- tylko że to nowy cylinder i jest do bardzo dobrze widac, w starych czasem ciezko znaleźć róznice na 1 rzut oka.
jak sie ma zeliwo, to idzie cylinder a w srodku widać że jest zmiana materiału, inny kolor, i obwódka ma kilka mm grubosci.
https://motor-x.pl/thumbs/650x650x1x1/i ... fac472.jpg
cos takiego jak na tym zdjęciu- tylko że to nowy cylinder i jest do bardzo dobrze widac, w starych czasem ciezko znaleźć róznice na 1 rzut oka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości