Suzuki rmz 250
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Suzuki rmz 250
Witam, dłuższy czas temu pisalem tutaj że podczas jazdy na niewielkich obrotach silnika zblokowało mi silnik po prostu go zdławiło... Ostatnio oddalem go do mechanika, okazało sie że zatarło sie łożysko wałka zdawczego... Co mogło być tego przyczyna? Czy miał ktoś taka sytuacje? Wiem... To pytanie może wydawać sie banalnie głupie ale słyszałem że to łożysko mało kiedy zdarza sie że sie zatrze... Suzuki rmz 250 2004r
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
no nietypowa sprawa
zatarło sie bo albo bytło źle dobrane, albo nie miało smarowania. albo ktoś naciągał za mocno łancuch i na ta opcje najbardziej licze
przy smarowaniu to raczej małe szanse, nawet jakby ktos nie sciągnał osłonek przeciwkurzowych, to jakistam olej by sie dostawał i łozysko az tak szybko nie poleci
co do dobrania - tutaj jakastam opcja tez wchodzi w gre, to Å‚ozysko przenosi bardzo duze obciÄ…zenia, i kiepskie szybciej poleci.
no i własnie łancuch - jak naciagniesz za mocno łancuch, to podczas skoku on sie jeszcze bardziej napręża, jak kiepsko pójdzie, to moze nawet zerwać łancuch, i generalnie to łancuch ciągnie cały wałek, i łozysko dostaje okropnie w tyłek. wiec to najpewniejsza opcja, bo widziałem nie raz uszkodzone łozysko własnie przez to. ( ale w sumie dorzucic mozna do tego np słaba jakosc łozyska, i np kiepskie smarowanie to wystarczy pewnie 1 wyjazd z troche za mocno napiętym łancuchem i łozysko ma prawo strzelic )
zatarło sie bo albo bytło źle dobrane, albo nie miało smarowania. albo ktoś naciągał za mocno łancuch i na ta opcje najbardziej licze
przy smarowaniu to raczej małe szanse, nawet jakby ktos nie sciągnał osłonek przeciwkurzowych, to jakistam olej by sie dostawał i łozysko az tak szybko nie poleci
co do dobrania - tutaj jakastam opcja tez wchodzi w gre, to Å‚ozysko przenosi bardzo duze obciÄ…zenia, i kiepskie szybciej poleci.
no i własnie łancuch - jak naciagniesz za mocno łancuch, to podczas skoku on sie jeszcze bardziej napręża, jak kiepsko pójdzie, to moze nawet zerwać łancuch, i generalnie to łancuch ciągnie cały wałek, i łozysko dostaje okropnie w tyłek. wiec to najpewniejsza opcja, bo widziałem nie raz uszkodzone łozysko własnie przez to. ( ale w sumie dorzucic mozna do tego np słaba jakosc łozyska, i np kiepskie smarowanie to wystarczy pewnie 1 wyjazd z troche za mocno napiętym łancuchem i łozysko ma prawo strzelic )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniu ale to łożysko sie nie rozsypało tylko jak to powiedział mechanik spuchło, zapiekło sie... Nie mozna bylo go ruszyc dopiero z większa siłą...
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
rozumiem, ale mogło np byc tak że łancuch napinał łozysko, i sie przez to zatarło. 2 sprawa ze tam pewnie idzie C3 ( powiekszony luz ) a jak ktos dał zwykłe to tez mogło spowodować że łatwiej zatrzeć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Czyli chodzi o te 3 podkładki tak? One maja różne rozmiary... szczegółowe schematy całego silnik mógłbym dostać?
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
Mie wiem k jakich podkladkach mowa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
Re: Suzuki rmz 250
c3 to oznaczenie łozysk. a dokładniej oznaczenie klas luzów w łozysku. c3 to jest luz większy niz normalny. jak kupisz bez zadnego oznaczenia masz luz normalny. z luzem c3 masz wiekszy luz niz normalny, a np c4 to wiekszy jeszcze niz c3. z kolei c2 jest mniejszy niz c3.
luzy stosuje sie zwykle tam gdzie są wysokie obroty/ temperatury - przez to po zagrzaniu łozysko " puchnie" i luz sie kasuje a łozysko chodzi nadal gładko, jak nie ma luzu dużego i łozysko zagrzejesz to sie zaciera. ale akurat przy zdawczej zebatce nie ma ani bardzo duzych obrotów, ani temperatur bo wszystko chłodzi olej. ale zwykle producenci wymagaja łozysk c3 własnie
luzy stosuje sie zwykle tam gdzie są wysokie obroty/ temperatury - przez to po zagrzaniu łozysko " puchnie" i luz sie kasuje a łozysko chodzi nadal gładko, jak nie ma luzu dużego i łozysko zagrzejesz to sie zaciera. ale akurat przy zdawczej zebatce nie ma ani bardzo duzych obrotów, ani temperatur bo wszystko chłodzi olej. ale zwykle producenci wymagaja łozysk c3 własnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Suzuki rmz 250
No i silnik niby zrobiony, łożysko wymienione. Odpaliłem go ale cos dzwoni. Wydaje mi sie ze to gdzies na głowicy... Ale trudno go zlokalizować bo rozchodzi sie po calym siniku... Co to może byc?
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
Re: Suzuki rmz 250
wszystko co jest ruchome w głowicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Suzuki rmz 250
Sprężyna któraś mogła by tak dzwonić?
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
Re: Suzuki rmz 250
jakby pekła moze i by mogła.
normalnie zawór nawet jak jest nie wcisniety przez poprychacze, to jego spręzynki są napięte - jak popychacz je wciska to jeszcze bardziej sciska spręzyne - a na logike im sie bardziej spręzynke sciska to mniejsza szansa że bedzie jescze o cos brzęczała.
no chyba ze pękła i sie obija. ale to by raczej silnik długo nie pracował na takiej D:
normalnie zawór nawet jak jest nie wcisniety przez poprychacze, to jego spręzynki są napięte - jak popychacz je wciska to jeszcze bardziej sciska spręzyne - a na logike im sie bardziej spręzynke sciska to mniejsza szansa że bedzie jescze o cos brzęczała.
no chyba ze pękła i sie obija. ale to by raczej silnik długo nie pracował na takiej D:
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Suzuki rmz 250
No wlasnie chodzi o to że wczesniej przed naprawa bylo wszystko ok. Dopiero 2 dni temu jak po naprawie pierwszy raz odpaliłem Moto zaczelo dzwonic. Taki sam odgłos jak miałem szklanki zaworowe tak wytarte że była w nich dziura na wylot na środku od krzywki
- wojtekrmz250
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
- Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)
Re: Suzuki rmz 250
jak pisałem - praktycznie wszystko co ruchome moze wydawac dzwieki a co wydaje u ciebie ? albo rozbieraj, albo wróż dalej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość