Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...finał :D
Posty: 57
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Oastra napisał(a):Czyli kupiłem cbr125 żeby pokazać innym? Co za bzdura. Sami piszecie żeby kupić Hyosunga bo wygląda jak 500 czy 600, bo siedzi w nim silnik optycznie większy, bo ma szersze opony - to jest raczej pozerstwo i lansiarstwo a nie zakup cbr125 która niczego nie udaje i jest niewiele większa od roweru, jest masa części zamiennych i jest tańsza w eksploatacji?
Nie zrozumiałeś Kolego: poleciłem jedynie sprzęt, który gabarytowo nie jest zabawką i na którym można przyjąć pozycję kierowcy najbardziej zrelaksowaną i najbardziej zbliżoną do dorosłego motocykla. To pozwala lepiej przygotować się do późniejszej przesiadki na mocniejszy sprzęt. Ale jak kto lubi: można się kulić na małym motocyklu. Widziałbym w tym sens, gdyby taka 125-ka służyła do nauki jazdy na torze, gdzie kulisz się w celu zwalczenia oporów powietrza przy szybkiej jeździe. Natomiast jeżeli ktoś dopiero się uczy i to przeważnie w terenie zabudowanym, to stylistyka sportowa motocykla i pozycja sportowa jeźdźca przy 125ccm jest imho przerostem formy nad treścią. Oczywiście są tacy specjaliści, którzy schodzą na kolano w terenie zabudowanym przy 50km/h.

Drugą kwestią jest silnik: przy 125ccm to V-ka ma dużo lepszą charakterystykę i zbiera się dużo lepiej od dołu i jest bardziej elastyczna, co jest ważne przy małych i średnich prędkościach, dopuszczonych w terenie zabudowanym. No chyba, że ktoś potrzebuję 125-kę do nauki jazdy na torze, ale tutaj znowu wracamy do argumentów z poprzedniego akapitu. Ogólnie pokaż mi sporta czy nakeda w 125ccm, który ma lepszą charakterystykę silnika niż ten Hyosung?
Zakończę pojednawczo: oczywiście to wszystko zależy też od wzrostu jeźdźca. Małemu na wszystkim ładnie, dobrze i wygodnie.

Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Mam 190 cm wzrostu i miałem okazję przejechać się trochę na CBR125 i GT125. Dużo wygodniej było mi na tym drugim, że o kulturze jazdy i wrażeniach dźwiękowych nie wspomnę.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Nie ma wątpliwości który jest lepszy - Hyosung. Tylko że Szymek jest duzo niższy od Ciebie. Spodobała mu sie yamaha ale napisał ze za duża to zaproponowałem mu Hondę a że ją miałem i dobrze wspominam to napisałem parę chaotycznie ułożonych słów z telefonu. Ale wy musieliście dorobić do tego teorię że liczy się znaczek na owiewce
- Oastra
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55
Zimny72 napisał(a):Małemu na wszystkim ładnie, dobrze i wygodnie.
Piwo! Dla Tego Pana!


Na tą chwilę cały czas rozglądam się za GT125, ale że nie ma odpowiedniego egzemplaża, to biorę pod uwagę też inne marki :/
Wracając do nieracjonalnego pomysłu, jakim jest Cagiva Mito, dostałem odpowiedź od warsztatu:
"Z Cagiva jest permanentny problem z oryginalnymi częściami, mamy większość
włoskich marek z wyjątkiem Cagiva. Bardzo fajny motocykl, nie ma takiej drugiej
125ccm. Moje zdanie jezeli to ma byc profi naprawa to z robocizną płynami itp
1500-2000zł. Natomiast na chińczykach (co mija się z celem) 1000-1500zł.
Na początku nic bym nie robił z wyjątkiem kompleksowego osłuchania silnika i
pomiaru ciśnienia sprężania."
Dzięki czemu wiem, ile musiałbym znegocjować cenę, aby mieć rezerwę finansową na ewentualną naprawę

-
szym_ek - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
- Lokalizacja: Poznań
Pany, nie kłóćcie się tylko radźcie.
Wysokość kanapy to nie wszystko, liczy się także jej szerokość, która może skutecznie "skrócić" nóżki
GT 125 teraz także oglądałem i nie znalazłem.
Cagiva pierdzi
Sport brzmiący jak simson. Możesz sobie kupić za kilka lat jakieś stare ducati 916, które może kiedyś odpali
Do garażu w celach ozdobnych może być
Pakowanie się w egzotykę, zwłaszcza na początek kariery nie jest moim zdaniem zbyt mądre.
Ja bym brał (zwłaszcza, że masz czystą kartkę, jeśli chodzi o doświadzenie w jeździe i kupnie) hondę cbf taką za 5 koła; na twój wzrost będzie ok, jak będzie silnik do wymiany, to wymienisz i następnego dnia możesz śmigać. Dresy takich nie kupują, bo dziewuszki nie lecą, także może nie będzie zakatowana.
Np - to tylko przykład- coś takiego z twojej okolicy:
https://www.olx.pl/oferta/honda-cbf-125 ... d;promoted
Nie będzie problemu z częściami, serwisem, złodziejami.
Pojeździsz, ukształtujesz się, najwyżej sprzedasz. Może ci się nie spodoba ten świat. A może się wciągniesz. Może kupisz później jakiegoś turystyka, może czopera. I też ci może nie odpowiadać. A może będziesz tym jeździł cały czas. Jak sobie kupisz pierwsze ciuchy motocyklowe, też może nie będą spełniały twoich oczekiwań, mimo, że będą ci się podobać.
Musisz się ukształtować. Praktyką. Takie moje skromne zdanie.
Wysokość kanapy to nie wszystko, liczy się także jej szerokość, która może skutecznie "skrócić" nóżki

GT 125 teraz także oglądałem i nie znalazłem.
Cagiva pierdzi



Ja bym brał (zwłaszcza, że masz czystą kartkę, jeśli chodzi o doświadzenie w jeździe i kupnie) hondę cbf taką za 5 koła; na twój wzrost będzie ok, jak będzie silnik do wymiany, to wymienisz i następnego dnia możesz śmigać. Dresy takich nie kupują, bo dziewuszki nie lecą, także może nie będzie zakatowana.
Np - to tylko przykład- coś takiego z twojej okolicy:
https://www.olx.pl/oferta/honda-cbf-125 ... d;promoted
Nie będzie problemu z częściami, serwisem, złodziejami.
Pojeździsz, ukształtujesz się, najwyżej sprzedasz. Może ci się nie spodoba ten świat. A może się wciągniesz. Może kupisz później jakiegoś turystyka, może czopera. I też ci może nie odpowiadać. A może będziesz tym jeździł cały czas. Jak sobie kupisz pierwsze ciuchy motocyklowe, też może nie będą spełniały twoich oczekiwań, mimo, że będą ci się podobać.
Musisz się ukształtować. Praktyką. Takie moje skromne zdanie.

Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
No cały czas nie mogę patrzeć na to cbf
szybciej wybrałbym CBR z roczników 07-08. To też wąski motocykl, więc o pozycję jestem raczej spokojny. W weekend postaram się przymierzyć do takiej. No i spory wybór.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbr ... xtor=SEC-8
Poczekam do lutego, jeśli żaden ze "sprowadzaczy" nie da info, że miałby dla mnie GT125, to podejmę alternatywną decyzję... nie ukrywam, że serce i rozum nie idą w parze

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbr ... xtor=SEC-8
Poczekam do lutego, jeśli żaden ze "sprowadzaczy" nie da info, że miałby dla mnie GT125, to podejmę alternatywną decyzję... nie ukrywam, że serce i rozum nie idą w parze

-
szym_ek - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
- Lokalizacja: Poznań
Dzisiaj wybrałem się w samotną podróż na Dolny Śląsk... samotna, więc zdjęć nie będzie
Do rzeczy:
Mito - sprzedawca, bardzo uczciwy gość, wylał mi kubeł zimnej wody na głowę: na wejściu, nic jeszcze nie mówiąc, usłyszałem, że to nie motocykl dla mnie. Później, opowiedział: jak psuje się mieszacz, ile to pali realnie, jakie to jest kapryśne i czułe... ale maszyna jest piękna... ech. Życie.
CBR do roku 2010 - mam zaledwie 170cm a czułem się, jakbym siedział na psie
...motocykl dla nastolatka. WyglÄ…d spoko.
CBR od roku 2011 - nabrała masy względem poprzedniczki (kształt baku, dodatkowe plastiki) bo konstrukcyjnie raczej nic lub niewiele się zmieniło... i jest to motocykl dla mnie - realna alternatywa dla GT125
Siedząc na obu CBR, całą stopę oparłem na ziemi. Dlaczego nie kupiłem: bo rocznikowo CBR była za nowa i zbyt wystawała ponad mój budżet.

Do rzeczy:
Mito - sprzedawca, bardzo uczciwy gość, wylał mi kubeł zimnej wody na głowę: na wejściu, nic jeszcze nie mówiąc, usłyszałem, że to nie motocykl dla mnie. Później, opowiedział: jak psuje się mieszacz, ile to pali realnie, jakie to jest kapryśne i czułe... ale maszyna jest piękna... ech. Życie.
CBR do roku 2010 - mam zaledwie 170cm a czułem się, jakbym siedział na psie

CBR od roku 2011 - nabrała masy względem poprzedniczki (kształt baku, dodatkowe plastiki) bo konstrukcyjnie raczej nic lub niewiele się zmieniło... i jest to motocykl dla mnie - realna alternatywa dla GT125
Siedząc na obu CBR, całą stopę oparłem na ziemi. Dlaczego nie kupiłem: bo rocznikowo CBR była za nowa i zbyt wystawała ponad mój budżet.
-
szym_ek - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
- Lokalizacja: Poznań
Już nic nie myślę, bo dzisiaj klamka zapadła
Nawet do malowania się przekonałem
Teraz dwa pytania techniczne: gdzie OC wychodzi najlepiej i jaki łańcuch kupić, żeby nie ukradli na mieście za szybko
Jak patrzę na tytuł wątku i jego finał, to śmiać mi się chce
"Od klasyka do plastika" ...wszystkim nowym, którzy myślą i chcą: nie wiecie, czego chcecie, dopóki nie spróbujecie - nie skreślać żadnych motocykli na początku i siadać, próbować wszystko, co wpadnie pod rękę.

Nawet do malowania się przekonałem

Teraz dwa pytania techniczne: gdzie OC wychodzi najlepiej i jaki łańcuch kupić, żeby nie ukradli na mieście za szybko

Jak patrzę na tytuł wątku i jego finał, to śmiać mi się chce

- Załączniki
-
- zzz.jpg (114.58 KiB) PrzeglÄ…dane 3657 razy
-
szym_ek - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
- Lokalizacja: Poznań
O kurde tam jest rama pęknięta i tył jest z innego motocykla.
Hehe żart
No to tera po ćwiartce dla każdego, kto radził.
To żart numer dwa
Oc najlepiej tam gdzie masz samochód ubezpieczony, szkoda benzyny i czasu latać gdzie indziej. (moim zdaniem) Możesz porozmawiać o AC. Nie odczujesz miliardów złotych redukcji kosztów dla 125 cm3 gdzie indziej.
Żadne zabezpieczenie nie daje 100 % pewności, ani antykradzieżowe, ani antykoncepcyjne
Wiadomo lepszy jakiś oxford niż chińskie #^*
Hehe żart

No to tera po ćwiartce dla każdego, kto radził.
To żart numer dwa

Oc najlepiej tam gdzie masz samochód ubezpieczony, szkoda benzyny i czasu latać gdzie indziej. (moim zdaniem) Możesz porozmawiać o AC. Nie odczujesz miliardów złotych redukcji kosztów dla 125 cm3 gdzie indziej.
Żadne zabezpieczenie nie daje 100 % pewności, ani antykradzieżowe, ani antykoncepcyjne

Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Piwo dla każdego... Miodny Kormoran lub Fortuna Miodowa
Odpowiedź z AXA/Liberty Direct (tam, gdzie mam auto): "Nasze stawki OC za motocykl są mało konkurencyjne, lepiej sprawdzić u konkurencji" ...zaprawdę powiadam Wam, prawdziwa odpowiedź poważnej? firmy poprzez tel. i powtórzona przez FB

Odpowiedź z AXA/Liberty Direct (tam, gdzie mam auto): "Nasze stawki OC za motocykl są mało konkurencyjne, lepiej sprawdzić u konkurencji" ...zaprawdę powiadam Wam, prawdziwa odpowiedź poważnej? firmy poprzez tel. i powtórzona przez FB

-
szym_ek - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
- Lokalizacja: Poznań
Re: Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...fina
bo ubezpieczenie OC motocykla kupuje sie w PZU, a OC+AC w Warta.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...fina


Hyosung GT nawet ładny. Taki klasyczny wygląd. Muszę się do niego przymierzyć, bo obawiam się,że jest dla mnie za wysoki.
Hyosung Aquila ...nie podoba mi się. 125 gubi proporcje.Dopiero 250 jest ładna.
Honda Rebel ...nie moja bajka, tak samo, jak Suzuki Maruder 125. Może i dobre, ale nie podobają mi się.
Jeszcze miałbym takie porownanie: Suzuki Intruder vs.Yamaha Virago. Oczywiście 125ccm. Który byście wybrali i dlaczego?




- bosseric
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/10/2017, 04:34
Posty: 57
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości