Zobacz wątek - <i>[Aktualności]</i> Jaki kask motocyklowy? Szczękowiec z...
NAS Analytics TAG

[Aktualności] Jaki kask motocyklowy? Szczękowiec z...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 30/12/2016, 11:47

Komentatorzy napisał(a):Brawo dla autora! W końcu, ktoś ze świata dziennikarstwa napisał artykuł pod prąd... Zwykle dziennikarze wymijająco opisują problemy kasków szczękowych, no bo co powiedzą reklamodawcy a tu taki tekst!!! I to na ścigaczu! Ostatni już chciałem Was odlajkować, bo sam marketingowy "shit", a tu taki artykuł! Zajmuję głos, po tym jak udzielałem pomocy po wypadku mojego kolegi, który przydzwonił w bok busa. Miał na głowię drogą szczękę, nie będę pisał marki, bo zaraz usuniecie wpis a wolę, żeby ludzie to przeczytali, bo wszystkie szczęki mają ten sam problem. Szczęka leżała kilka metrów dalej, a twarz Jacka zmasakrowana. Przeżył ale to po dziś ma blizny na brodzie i wardze a przeszedł 2 operacje. W kasku integralnym, raczej nie byłoby takich konsekwencji. Zgadałem się o tym kiedyś w sklepie i ekpia była w temacie i przyznali rację w 100% pokazując jak te kaski się otwierają. Opowiadam to ludziom, ale jak w gazetach piszą, że takie kaski są ok, to ludzie nie chcą słuchać. Często słyszę, jak je****** to i tak pozamiatane. Masakra. <br><hr>Zawodnik <br>
Komentatorzy napisał(a):Głupoty piszesz. Aby wypowiadac sie o tym czy cos jest bezpieczne, czy nei trzeba miec twarde dane. Statystyki wypadkow, dane z testow laboratoryjnych, baze danych z typowymi obrazeniami, itd, itp. Nie zmienia tego nawet przypadek twojego kolegi Jacka, bo jego na jego wypadek moglo miec wplyw 1000 czynnikow o ktorych nie masz pojecia. Np. urywajaca sie szczeka MUSIALA przejac czesc energii. A gdyby jej nie przejela to moze ta energia poszlaby w szyje Jacka i dzis Jacek zamiast blizny na brodzie mialby zlamany kregoslup. To tak jak z opowiesciami ze zapinanie pasow jest niebezpieczne bo sie mozna udusic albo splonac w palacym sie samodzie. Bez twardych danych i to w duzej ilosci nie ma zadnych kompetentnych wnioskow. To co powyzej napisal autor to gdybanie i widziamisiowanie czyli kompromitacja z pounktu widzenia rzetelnego redaktora.<br><hr>Qba<br>
Takich danych nie posiadam i nigdy na nie nie trafiłem a długo szukałem. Jedyne co może być wyznacznikiem, że autor ma rację jest to, że producenci kasków wszystkich kierowców nawet w rajdach samochodowych, wyposażają w kaski integralne z DD. Ja nie twierdzę, że takie kaski są niebezpieczne. Lepszy taki niż jet czy orzeszek. Jednak bezwarunkowo kaski integralne, dają wyższy poziom bezpieczeństwa. Problem w tym, że wielu sprzedawców i motocyklistów wybierając produkt nie mają tej świadomość. Wszytko odbiera energię, ile zabierze bezpiecznie plastikowa osłona, zamontowana na dwóch sróbkach, pozostawiam do indywidualnej rozwagi. Najlepiej na żywo, z produktem w ręku. <br><hr>Zawodnik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 30/12/2016, 12:57

Komentatorzy napisał(a):Brawo dla autora! W końcu, ktoś ze świata dziennikarstwa napisał artykuł pod prąd... Zwykle dziennikarze wymijająco opisują problemy kasków szczękowych, no bo co powiedzą reklamodawcy a tu taki tekst!!! I to na ścigaczu! Ostatni już chciałem Was odlajkować, bo sam marketingowy "shit", a tu taki artykuł! Zajmuję głos, po tym jak udzielałem pomocy po wypadku mojego kolegi, który przydzwonił w bok busa. Miał na głowię drogą szczękę, nie będę pisał marki, bo zaraz usuniecie wpis a wolę, żeby ludzie to przeczytali, bo wszystkie szczęki mają ten sam problem. Szczęka leżała kilka metrów dalej, a twarz Jacka zmasakrowana. Przeżył ale to po dziś ma blizny na brodzie i wardze a przeszedł 2 operacje. W kasku integralnym, raczej nie byłoby takich konsekwencji. Zgadałem się o tym kiedyś w sklepie i ekpia była w temacie i przyznali rację w 100% pokazując jak te kaski się otwierają. Opowiadam to ludziom, ale jak w gazetach piszą, że takie kaski są ok, to ludzie nie chcą słuchać. Często słyszę, jak je****** to i tak pozamiatane. Masakra. <br><hr>Zawodnik <br>
Komentatorzy napisał(a):Głupoty piszesz. Aby wypowiadac sie o tym czy cos jest bezpieczne, czy nei trzeba miec twarde dane. Statystyki wypadkow, dane z testow laboratoryjnych, baze danych z typowymi obrazeniami, itd, itp. Nie zmienia tego nawet przypadek twojego kolegi Jacka, bo jego na jego wypadek moglo miec wplyw 1000 czynnikow o ktorych nie masz pojecia. Np. urywajaca sie szczeka MUSIALA przejac czesc energii. A gdyby jej nie przejela to moze ta energia poszlaby w szyje Jacka i dzis Jacek zamiast blizny na brodzie mialby zlamany kregoslup. To tak jak z opowiesciami ze zapinanie pasow jest niebezpieczne bo sie mozna udusic albo splonac w palacym sie samodzie. Bez twardych danych i to w duzej ilosci nie ma zadnych kompetentnych wnioskow. To co powyzej napisal autor to gdybanie i widziamisiowanie czyli kompromitacja z pounktu widzenia rzetelnego redaktora.<br><hr>Qba<br>
Komentatorzy napisał(a):Takich danych nie posiadam i nigdy na nie nie trafiłem a długo szukałem. Jedyne co może być wyznacznikiem, że autor ma rację jest to, że producenci kasków wszystkich kierowców nawet w rajdach samochodowych, wyposażają w kaski integralne z DD. Ja nie twierdzę, że takie kaski są niebezpieczne. Lepszy taki niż jet czy orzeszek. Jednak bezwarunkowo kaski integralne, dają wyższy poziom bezpieczeństwa. Problem w tym, że wielu sprzedawców i motocyklistów wybierając produkt nie mają tej świadomość. Wszytko odbiera energię, ile zabierze bezpiecznie plastikowa osłona, zamontowana na dwóch sróbkach, pozostawiam do indywidualnej rozwagi. Najlepiej na żywo, z produktem w ręku. <br><hr>Zawodnik<br>
Oczywiscie. Rozumujac twoim i autora tokiem rozumowania mozna dojsc do wniosku ze skoro Marco Simoncellemu zerwalo kask z glowy, to znaczy ze sportwe integrale bez otwieranej szczeki i z zapieciem 2D sa smiertelnym zagrozeniem dla motocyklistow. A skad wiesz, ze kierowcy w rajdach wybieraja kaski integralne z 2D dlatego ze sa bezpieczne? A moze dlatego ze sa tansze, bo sa tansze od szczekowcow a nawet jetow! Wiesz to na pewno? Bo ja nie i mysle ze ty tez nie. Powtarzam - bez twardych danych mowiac o bezpieczenstwie brzmisz jak polityk, czyli po prostu sie kompromitujesz. Bo z pojedynczych przypadkow mozna wyciagac najbardziej kosmiczne wnioski.<br><hr>Qba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Rura » 30/12/2016, 21:28

Qba to powiedz mi:
http://i918.photobucket.com/albums/ad27 ... g~original - jaki kosmiczny wniosek byś wyciągnął? Szczękowa część pęknięta, ale szczęka cała, natomiast blenda osłabia - wcześniej strzeliłem z większą prędkością w 10 lat starszym modelu ale bez blendy i poza drobnym wstrząsem obyło się bez strat. Teraz niestety na moto już nie wsiądę... wzrok poleciał - poprzerywane nerwy z powodu złamań twarzoczaski... W łeb wbudowali coś_tam, żeby powstrzymać uszkodzenia spowodowane zwiększonym ciśnieniem. Prędkość zabójcza -rzędu niecałe 50 na h....
Autor napisał samą prawdę i tylko prawdę... Integral, podwójne D i bez blendy.... I piszę to po kilku przypadkach gdzie kask się przydał i kilkunastu kaskach których używałem (różne typy)...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 08:03

Panie Michale ,temat wart kontynuacji.Z zasady nie komentuję tylko czytam .Proszę nie brać pod uwagę komentarzy które pisane są ,jak dla mnie z niewytłumaczalnych na naszym poziomie powodów.
Pozdrawiam i czekam na rozwinięcie tematu.<br><hr>Motocyklista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 12:11

Po wprowadzeniu obowiązku jazdy w kasku jeszcze w czasach PRL liczba ofiar śmiertelnych wypadków motocyklowych zaczęła maleć, za to wzrosła liczba paraliży itd. Coś za coś. Świat nie jest czarno-biały. Znam przypadek motocyklisty, który uległ poważnemu wypadkowi, ale wyszedł z niego cało, mając na sobie zwykły kask otwarty JET. Lekarz powiedział mu, że w tym wypadku miał szczęście: mając kask zamknięty (tj. integral) w najlepszym razie byłby sparaliżowany do końca życia. Jaki wniosek: sytuacje są różne, upadki i zderzenia są różne, nie w każdej sytuacji narzędzie A jest lepsze od narzędzia B, nawet jeśli narzędzie A będzie skuteczniejsze w 70% sytuacji, to w pozostałych 30% już niekoniecznie. Ciekawe, co lepiej ochroni: kask jet lub szczęka motocyklistę ulegającego wypadkowi przy prędkości 50 km/h czy integral pajaca pędzącego 100 km/h przez obszar zabudowany.<br><hr>Jaws
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 12:16

Komentatorzy napisał(a):Rozumiem, że autor robił badania co do tego jak wpływają uderzenia w kask z blendą i bez blendy i po prostu podsumował wyniki tego badania, a nie opisuje tylko to co mu się wydaje. Skoro więcej styropianu oznacza bezpieczniej to czemu kaski nie mają większych rozmiarów ?

Co do otwierania się szczęki to jak rozumiem energia którą pochłonie kask podczas otwierania się szczęki też nie wpływa na bezpieczeństwo ?
Jak dla mnie to jest zbyt skomplikowany proces, żebym go poddawał ocenie - ale autor uznał że może się tego podjąć - dlatego prosiłbym o jakieś dowody tych tez .Tylko nie chodzi mi o otwieranie szczęki kolanem, raczej konkretny wpływ na bezpieczeństwo w trakcie kolizji.
<br><hr>eNgine<br>
Komentatorzy napisał(a):Weź kask szczękowy, uderz nim o cokolwiek i zobacz co się stanie... Kiedyś w sklepie w Krakowie ekipa pokazała mi, jak wszystkie szczęki otwierają się od uderzenia o ladę... Więcej badań i testów nie potrzebuję.... Nic się wyłamało, po prostu się otwierał... Wytrzymal tylko taki ze szczęka odwijną do tyłu ale on ważył prawie 2kg, jak dobrze pamiętam. Największą wtopą był najdroższy Shubert.
Co do EPS, to nie chodzi o jego ilość ale integralną część ze skorupą. Żeby nie pękał jak o coś przydzwonimy, tylko wyhamował naszą głowę. <br><hr>Zawodnik <br>
Sprawa jest prosta - mamy 4 kategorie ochrony: najpełniejszą w postaci kasku integralnego, umiarkowaną w postaci szczękowego i najsłabszą w postaci jeta oraz symboliczną w postaci "orzeszka". Jeżeli by to jeszcze podzielić na jakość i materiały wykonania, to wyjdą niespodzianki, bo okaże się, że jakiś markowy szczękowiec będzie mocniejszy od tandetnie wykonanego integrala. <br><hr>Jaws
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 13:57

Przelatałem 12.000 km z kaskiem szczękowym konkretnie nolanem 104 i nie widzę super plusów takie rozwiązania tj. unoszonej szczęki. Natomiast minusów było więcej dlatego przesiadłem się na integrala. Wiem, wiem że od razu ktoś napisze że jazda w korku, tankowanie, komunikacja itp owszem ja też w tych sytuacjach unosiłem szczękę, ale jak sobie przeanalizowałem ileż to było razy w stosunku gdy szczękę miałem zamkniętą to wyszło jednak, że podczas używania kasku częściej kask jest zamknięty.
A niestety nolan 104 jest dość duży - gorsza aerodynamika, ciężki - mechanizm szczęki oraz głośny - naturalne szpary pomiędzy szczęką a resztą kasku. Być może gdybym jeździł tylko po mieście na 125 to pewnie można by się nad nim zastanowić, ale do jazdy sportowo-turystycznej średnio jest przydatny. Jedynie jazda w korku w mega upał była komfortowa ale tylko przy małej prędkości ponieważ im szybciej tym bardziej wiatr w oczy doskwierał (choć według instrukcji trzeba wtedy suwak przestawić na pozycję J, blokada szczęki w górnym położeniu, w rękawicy motocyklowej nie do zrobienia). A jak to się mówi nie po to mam motór aby stać w korkach :). A przy tankowaniu to sobie lubię kas ściągnąć aby dać głowie trochę odpocząć.
Co do blendy to o ile się nie mylę to shoei dość długo opierał się temu wynalazkowi, aż w końcu wymyślił jak nie zmniejszać wypełnienia w tej okolicy. <br><hr>setup
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 19:19

Komentatorzy napisał(a):Ciekawe kto sponsorował ten "artykuł", bo sprawa jest oczywista, trzeba zachęcić ludzi do kupowania najgorzej sprzedających się kasków. A najsłabiej sprzedają się kaski integralne, bez blendy i zapięciem DD, bo są to lekkie i drogie kaski torowe, które w codziennym użytkowaniu słabo się sprawdzają, dlatego autor podejmuje próbę zniechęcenia czytelników do pozostałych rozwiązań. Jak zwykle, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.<br><hr>Mrozek<br>
Chyba tylko Arai stosuje obecnie opisane w artykule polaczenie, tj zapiecie DD i zewnetrzna blende, wiec masz odpowiedz.<br><hr>KenLee
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/12/2016, 22:54

Komentatorzy napisał(a):Ciekawe kto sponsorował ten "artykuł", bo sprawa jest oczywista, trzeba zachęcić ludzi do kupowania najgorzej sprzedających się kasków. A najsłabiej sprzedają się kaski integralne, bez blendy i zapięciem DD, bo są to lekkie i drogie kaski torowe, które w codziennym użytkowaniu słabo się sprawdzają, dlatego autor podejmuje próbę zniechęcenia czytelników do pozostałych rozwiązań. Jak zwykle, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.<br><hr>Mrozek<br>
Funkcjonuje w temacie takie motocyklowe powiedzenie ,chyba Brytyjskie iż jak uważasz ze Twoja głowa warta jest 20 funtów to kup sobie kask za 20 funtów...<br><hr>O.C.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez motoluka » 2/1/2017, 21:24

Przelatałem w pracy wiele w Nolanach szczękowych, ochrona okolic szczęki jest bardzo słaba w tych kaskach...
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Komentatorzy » 3/1/2017, 14:17

Ciekawy artykuł. Osobiście jeżdżę w szczękowcu i sobie chwalę takie rozwiązanie - wygodne i wbrew temu co pisze autor bezpieczne. Poza przytaczaniem bowiem własnej opinii i powoływania się na mało logiczne argumenty ilościowe czy "z autorytetu", wystarczy spojrzeć na niezależne testy typu SHARP, żeby się przekonać że szczęki w niczym nie sutępują pod względem bezpieczeństwa integralom. Ale po co fakty i konkretne dane, skoro "szczęka może się otworzyć nawet przy użyciu niedużej siły"? Rozbrajające, mogę autorowi pokazać jak łatwo pęknie kask integralny przy użyciu niewielkiej, punktowej siły tylko na co to jest argument? Na własną bezmyślność?<br><hr>belor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/1/2017, 15:46

Pozwolicie Państwo zauważyć iż kask z dodatkową ilością elementów mającą poprawić jego funkcjonalność to dodatkowy ciężar na głowie kierowcy ,a to przekłada się na przeciążenia podczas hamowań i przyspieszania,co przekłada się na komfort jazdy,lub wręcz przeszkadza w określonych sytuacjach.
Nawet idealne wyważenie dodatkowej masy nie powoduje że tej masy nie przybyło...
<br><hr>.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/1/2017, 15:56

Panie Autorze ,"rzuca Pan perły miedzy wieprze".Szlachetne to jest wzbudzić dyskusję wśród głów otwartych i chłonnych na argumenty.
Nie mniej niestety postanowiłeś Pan nieść Kaganek Oświaty wśród tych którzy w większości obcierki i pęknięcia skorupy zamaskują i kask taki na Allegro wystawią. Proszę jednak się nie poddawać i powodzenia :)<br><hr>WSK
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/1/2017, 09:05

Komentatorzy napisał(a):Brawo dla autora! W końcu, ktoś ze świata dziennikarstwa napisał artykuł pod prąd... Zwykle dziennikarze wymijająco opisują problemy kasków szczękowych, no bo co powiedzą reklamodawcy a tu taki tekst!!! I to na ścigaczu! Ostatni już chciałem Was odlajkować, bo sam marketingowy "shit", a tu taki artykuł! Zajmuję głos, po tym jak udzielałem pomocy po wypadku mojego kolegi, który przydzwonił w bok busa. Miał na głowię drogą szczękę, nie będę pisał marki, bo zaraz usuniecie wpis a wolę, żeby ludzie to przeczytali, bo wszystkie szczęki mają ten sam problem. Szczęka leżała kilka metrów dalej, a twarz Jacka zmasakrowana. Przeżył ale to po dziś ma blizny na brodzie i wardze a przeszedł 2 operacje. W kasku integralnym, raczej nie byłoby takich konsekwencji. Zgadałem się o tym kiedyś w sklepie i ekpia była w temacie i przyznali rację w 100% pokazując jak te kaski się otwierają. Opowiadam to ludziom, ale jak w gazetach piszą, że takie kaski są ok, to ludzie nie chcą słuchać. Często słyszę, jak je****** to i tak pozamiatane. Masakra. <br><hr>Zawodnik <br>
Komentatorzy napisał(a):Głupoty piszesz. Aby wypowiadac sie o tym czy cos jest bezpieczne, czy nei trzeba miec twarde dane. Statystyki wypadkow, dane z testow laboratoryjnych, baze danych z typowymi obrazeniami, itd, itp. Nie zmienia tego nawet przypadek twojego kolegi Jacka, bo jego na jego wypadek moglo miec wplyw 1000 czynnikow o ktorych nie masz pojecia. Np. urywajaca sie szczeka MUSIALA przejac czesc energii. A gdyby jej nie przejela to moze ta energia poszlaby w szyje Jacka i dzis Jacek zamiast blizny na brodzie mialby zlamany kregoslup. To tak jak z opowiesciami ze zapinanie pasow jest niebezpieczne bo sie mozna udusic albo splonac w palacym sie samodzie. Bez twardych danych i to w duzej ilosci nie ma zadnych kompetentnych wnioskow. To co powyzej napisal autor to gdybanie i widziamisiowanie czyli kompromitacja z pounktu widzenia rzetelnego redaktora.<br><hr>Qba<br>
Komentatorzy napisał(a):Takich danych nie posiadam i nigdy na nie nie trafiłem a długo szukałem. Jedyne co może być wyznacznikiem, że autor ma rację jest to, że producenci kasków wszystkich kierowców nawet w rajdach samochodowych, wyposażają w kaski integralne z DD. Ja nie twierdzę, że takie kaski są niebezpieczne. Lepszy taki niż jet czy orzeszek. Jednak bezwarunkowo kaski integralne, dają wyższy poziom bezpieczeństwa. Problem w tym, że wielu sprzedawców i motocyklistów wybierając produkt nie mają tej świadomość. Wszytko odbiera energię, ile zabierze bezpiecznie plastikowa osłona, zamontowana na dwóch sróbkach, pozostawiam do indywidualnej rozwagi. Najlepiej na żywo, z produktem w ręku. <br><hr>Zawodnik<br>
Komentatorzy napisał(a):Oczywiscie. Rozumujac twoim i autora tokiem rozumowania mozna dojsc do wniosku ze skoro Marco Simoncellemu zerwalo kask z glowy, to znaczy ze sportwe integrale bez otwieranej szczeki i z zapieciem 2D sa smiertelnym zagrozeniem dla motocyklistow. A skad wiesz, ze kierowcy w rajdach wybieraja kaski integralne z 2D dlatego ze sa bezpieczne? A moze dlatego ze sa tansze, bo sa tansze od szczekowcow a nawet jetow! Wiesz to na pewno? Bo ja nie i mysle ze ty tez nie. Powtarzam - bez twardych danych mowiac o bezpieczenstwie brzmisz jak polityk, czyli po prostu sie kompromitujesz. Bo z pojedynczych przypadkow mozna wyciagac najbardziej kosmiczne wnioski.<br><hr>Qba<br>
Szczególnie Lorenzo musi teraz oszczędzać...<br><hr>.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez motoluka » 4/1/2017, 10:54

Panowie, dochodzimy do absurdu z tym oszczędzaniem w MotoGP. :)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Komentatorzy » 4/1/2017, 12:04

Uzywam szybki progresywnie przyciemnionej-rozwiazanie tansze, bezpieczniejsze i praktyczniejsze od blendy :)<br><hr>fifty
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/1/2017, 10:35

Komentatorzy napisał(a):Panie Autorze ,"rzuca Pan perły miedzy wieprze".Szlachetne to jest wzbudzić dyskusję wśród głów otwartych i chłonnych na argumenty.
Nie mniej niestety postanowiłeś Pan nieść Kaganek Oświaty wśród tych którzy w większości obcierki i pęknięcia skorupy zamaskują i kask taki na Allegro wystawią. Proszę jednak się nie poddawać i powodzenia :)<br><hr>WSK<br>
Wszystko byłoby pięknie, gdyby Autor odniósł się do pytań "wieprzy" odnośnie oficjalnych testów kasków motocyklowych, gdzie porównuje się skuteczność różnych rodzajów kasków, nie wspominając o kwestii "kask kaskowi nierówny" - bywają badziewnie wykonane integrale, nad którymi nawet otwarte górują. Dobrze, że autor zaczął temat, ale lepiej byłoby, gdyby temat przeanalizował wielopłaszczyznowo i dopiero wtedy podzielił się wnioskami.<br><hr>Jaws
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/1/2017, 15:37

Komentatorzy napisał(a):Panie Autorze ,"rzuca Pan perły miedzy wieprze".Szlachetne to jest wzbudzić dyskusję wśród głów otwartych i chłonnych na argumenty.
Nie mniej niestety postanowiłeś Pan nieść Kaganek Oświaty wśród tych którzy w większości obcierki i pęknięcia skorupy zamaskują i kask taki na Allegro wystawią. Proszę jednak się nie poddawać i powodzenia :)<br><hr>WSK<br>
Komentatorzy napisał(a):Wszystko byłoby pięknie, gdyby Autor odniósł się do pytań "wieprzy" odnośnie oficjalnych testów kasków motocyklowych, gdzie porównuje się skuteczność różnych rodzajów kasków, nie wspominając o kwestii "kask kaskowi nierówny" - bywają badziewnie wykonane integrale, nad którymi nawet otwarte górują. Dobrze, że autor zaczął temat, ale lepiej byłoby, gdyby temat przeanalizował wielopłaszczyznowo i dopiero wtedy podzielił się wnioskami.<br><hr>Jaws<br>
Należałoby też dodać, że nie wszystkie kaski z blendą wewnętrzną - skonstruowane są w sposób ograniczające ilość epsu.
pierwszorzędni producenci chowają ją w szczelinie między skorupą a eps'em bez uszczerbku na ilości użytego epsu...<br><hr>krytyk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê
cron