[Prawo jazdy] Zmniejszenie mocy na kat. A2 a fabryka
Posty: 8
• Strona 1 z 1
[Prawo jazdy] Zmniejszenie mocy na kat. A2 a fabryka
Witam,
Przepisy kategorii prawa jazdy kat. A2 dotyczą wprowadzania zmian w pojeździe.
A mianowicie chodzi o uprawnienia do kierowania:
"motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"
Jeżeli motocykl wychodzi z fabryki z mocą 25 kW, to czy poruszanie się takim pojazdem z kat. A2 jest legalne?
FabrycznÄ… moc potwierdza numer VIN oraz homologacja.
Chodzi o Suzuki SV 650 K6 - moc fabryczna w niedławionych modelach - 53 kW, lecz wychodziły z fabryki również dławione na 25 kW.
Niby 53 kW to więcej niż 25*2, ale 25 kW to jednak fabryczna moc, więc reszty nie powinno się brać pod uwagę.
Czy ktoś ma na poparcie tego jakieś argumenty? Nie wiem gdzie znaleźć odpowiedź na to pytanie. Yamaha Polska sądzi, że jest legalne, zaś reszta ma tą sprawę w d. Ale czym i jak to jednoznacznie potwierdzić, jak nie prawem?
Przepisy kategorii prawa jazdy kat. A2 dotyczą wprowadzania zmian w pojeździe.
A mianowicie chodzi o uprawnienia do kierowania:
"motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"
Jeżeli motocykl wychodzi z fabryki z mocą 25 kW, to czy poruszanie się takim pojazdem z kat. A2 jest legalne?
FabrycznÄ… moc potwierdza numer VIN oraz homologacja.
Chodzi o Suzuki SV 650 K6 - moc fabryczna w niedławionych modelach - 53 kW, lecz wychodziły z fabryki również dławione na 25 kW.
Niby 53 kW to więcej niż 25*2, ale 25 kW to jednak fabryczna moc, więc reszty nie powinno się brać pod uwagę.
Czy ktoś ma na poparcie tego jakieś argumenty? Nie wiem gdzie znaleźć odpowiedź na to pytanie. Yamaha Polska sądzi, że jest legalne, zaś reszta ma tą sprawę w d. Ale czym i jak to jednoznacznie potwierdzić, jak nie prawem?
-
quba2901 - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58
Jeśli motocykl został zdławiony do 35kW lub mniej (a z tego co mi wiki podpowiada Wersje K3 - K6: 72 KM (52,6 kW) mieści się w założeniach kategorii A2. Oczywiście wersja zdławiona tzn. posiadasz/zdobędziesz odpowiednie papiery na to (chyba że taka wyszła z salonu to problem masz już z głowy).
Zachowany również współczynnik 0,2 kW/kg przy maksymalnych 35kW i mniej.
Zachowany również współczynnik 0,2 kW/kg przy maksymalnych 35kW i mniej.
FZ6N '09 98HP
brak podpisu.
brak podpisu.
-
traveler - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
- Lokalizacja: BDG
Motocykl jest zablokowany na 25 kW. Numer VIN na to wskazuje, homologacja również. Chodzi o sam fakt czy blokowanie przez producenta w fabryce też się liczy.
Yamaha twierdzi, że jeżdżenie na A2 takim motocyklem jest legalne. Suzuki produkowało niby GSX-R 600 zablokowaną na 35 kW, mimo mocy fabrycznej w normalnych modelach 126 KM.

Yamaha twierdzi, że jeżdżenie na A2 takim motocyklem jest legalne. Suzuki produkowało niby GSX-R 600 zablokowaną na 35 kW, mimo mocy fabrycznej w normalnych modelach 126 KM.
-
quba2901 - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58
Zacznijmy od tego, ze zaden producent ( oprocz KTM'u ) nie wypuszcza z fabryki zadnego sprzetu ktory jest zdlawiony !
Dlawic dlawi dealer.
SV 650 miala z tego co pamietam 70 KM.
I ten typ lapie sie na A2.
Musisz jedynie zmienic dlawienie z 25 kW na to ktore ma 35 kW

Dlawic dlawi dealer.
SV 650 miala z tego co pamietam 70 KM.
I ten typ lapie sie na A2.
Musisz jedynie zmienic dlawienie z 25 kW na to ktore ma 35 kW

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Zacznijmy od tego, ze zaden producent ( oprocz KTM'u ) nie wypuszcza z fabryki zadnego sprzetu ktory jest zdlawiony !
Dlawic dlawi dealer.
SV 650 miala z tego co pamietam 70 KM.
I ten typ lapie sie na A2.
Musisz jedynie zmienic dlawienie z 25 kW na to ktore ma 35 kW
To nic mi po tym, skoro bawić się muszę tyle co i blokując z mocy fabrycznej na 35 kW.
W takim razie - równie dobrze mógłbym kupić nieblokowany i zablokować do 35 kW.

Do tyłka takie coś, a już myślałem, że w końcu coś kupię.
A co do dławień dealera - myślę, że jeżeli dealer by ingerował to nie byłoby zapisów w VIN o mocy 25 kW tego motocykla. VIN przecież nadawany jest w fabryce, więc muszą wiedzieć tam już wszystko. Mylę się?
-
quba2901 - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58
@quba2901 zdaje się że masz rację. Kto go dlawil to juz nie istotne. Poki wszystko w papierach sie zgadza nie widze przeszkod do jazdy takim motocyklem posiadajac kat A2.
Nie rozumiem dlaczego miałby zmieniać na 35kW, imho zapis w ustawie ma za zadanie wykluczenie motocykli o mocy >70kW z jakiejkolwiek modyfikacji w ramach kategorii A2 - zeby jakis gowniarz nie wsiadal na tysiaczke zdlawiona z 100kw na zaledwie 35kw. A to czy motor bedzie zdlawiony do 35kW czy nawet do 10kW nie jest istotne.
Taka to moja opinia, o szczegoly mozesz zapytac w WoRD/Policje.
Nie rozumiem dlaczego miałby zmieniać na 35kW, imho zapis w ustawie ma za zadanie wykluczenie motocykli o mocy >70kW z jakiejkolwiek modyfikacji w ramach kategorii A2 - zeby jakis gowniarz nie wsiadal na tysiaczke zdlawiona z 100kw na zaledwie 35kw. A to czy motor bedzie zdlawiony do 35kW czy nawet do 10kW nie jest istotne.
Taka to moja opinia, o szczegoly mozesz zapytac w WoRD/Policje.
FZ6N '09 98HP
brak podpisu.
brak podpisu.
-
traveler - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
- Lokalizacja: BDG
traveler napisał(a):@quba2901 zdaje się że masz rację. Kto go dlawil to juz nie istotne. Poki wszystko w papierach sie zgadza nie widze przeszkod do jazdy takim motocyklem posiadajac kat A2.
Nie rozumiem dlaczego miałby zmieniać na 35kW, imho zapis w ustawie ma za zadanie wykluczenie motocykli o mocy >70kW z jakiejkolwiek modyfikacji w ramach kategorii A2 - zeby jakis gowniarz nie wsiadal na tysiaczke zdlawiona z 100kw na zaledwie 35kw. A to czy motor bedzie zdlawiony do 35kW czy nawet do 10kW nie jest istotne.
Taka to moja opinia, o szczegoly mozesz zapytac w WoRD/Policje.
Jestem tego samego zdania. Co za różnica czy będziesz miał 25 czy 35 kW w tym samym motocyklu, ba.. 25 kW to nawet "bezpieczniej" .

-
quba2901 - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58
@andy7: dawno temu bylo inaczej.
Nie mylisz. Blokowanie przez dealera to IIRC wymysl okolo roku 2000, wczesniej motocykle byly blokowane przez producenta - bylo to zaznaczane w VIN.
W roku 1995 sam jezdzilem na 25 kW Suzuki, kupionym z blokada zalazona przez producenta.
A co do dławień dealera - myślę, że jeżeli dealer by ingerował to nie byłoby zapisów w VIN o mocy 25 kW tego motocykla. VIN przecież nadawany jest w fabryce, więc muszą wiedzieć tam już wszystko. Mylę się?
Nie mylisz. Blokowanie przez dealera to IIRC wymysl okolo roku 2000, wczesniej motocykle byly blokowane przez producenta - bylo to zaznaczane w VIN.
W roku 1995 sam jezdzilem na 25 kW Suzuki, kupionym z blokada zalazona przez producenta.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości