Ktm exc rfs dymi
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Ktm exc rfs dymi
Czesc czesc !
Mam pytanko ,mianowicie mój exc 450 jest już raczej na wykończeniu :/ chodzi o to że na zimnym silniku dymi na niebiesko po dodaniu gazu .to samo powtarza się wtedy gdy robię "odcinke" oraz puści w tym momencie czarna chmurkę jak W TDI
Niestety Górze się z tym że tłok już sie kończy jednak czytałem trochę po forach i jeden pań miał podobnie i wina okazalo się coś z odma .u mnie odma idzie od pokrywy do gaźnika ,i przy pokrywie zawsze jest zazygane niemiłosiernie ,a sama odma w połowie jest wpowinieta taśma .w najbliższym czasie zobaczę co tam się kryje ,ale czy faktycznie odma ma coś do brania oleju ?

Mam pytanko ,mianowicie mój exc 450 jest już raczej na wykończeniu :/ chodzi o to że na zimnym silniku dymi na niebiesko po dodaniu gazu .to samo powtarza się wtedy gdy robię "odcinke" oraz puści w tym momencie czarna chmurkę jak W TDI

Niestety Górze się z tym że tłok już sie kończy jednak czytałem trochę po forach i jeden pań miał podobnie i wina okazalo się coś z odma .u mnie odma idzie od pokrywy do gaźnika ,i przy pokrywie zawsze jest zazygane niemiłosiernie ,a sama odma w połowie jest wpowinieta taśma .w najbliższym czasie zobaczę co tam się kryje ,ale czy faktycznie odma ma coś do brania oleju ?
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
w silniku masz wałek balansujący, i jak olej sie do niego dostanie to odsrodkowo od razu jest wyrzucany, dalej za wałkiem ( tak jakby w wałku ) idą kanały własnie do odmy. wiec póki masz wałek, i w miare sprawny uszczelniacz na nim to nie ma prawa odma brać olej. dodam że kumpel nie miał wałka, i mu kopcił czasem - ALE
ale kopcił tylko wtedy, i tylko wtedy ma prawo brac olej ( jak np jest walniety uszczelnaicz) jak moto jest w dziwnych pozycjach, np na podjazdach, zjazdach, lezy na boku. kumplowi na prostej drodze nic nie kopciło. ale jak na podjeździe leżał to chmurka poszła.
ja tez ze 2X miałe mtak że nalało mi sie oleju żen ie dało rady przekopać silnika ;D i to własnie jak na podjazdach zgasł mi silnik do góry nogami, odmą poszło w gaźnik a z gaźnika do komory spalania. wtedy kopcił jak lokomotywa z 10 minut ale to są przypadki ektremalne wiec normalnie odma nie ma zwiazku.
jak kopci po odpaleniu, a potem przestaje - to duza szansa że to uszczelniacze zaworowe, ale pierscienie tez mogą byc przyczyną
ale kopcił tylko wtedy, i tylko wtedy ma prawo brac olej ( jak np jest walniety uszczelnaicz) jak moto jest w dziwnych pozycjach, np na podjazdach, zjazdach, lezy na boku. kumplowi na prostej drodze nic nie kopciło. ale jak na podjeździe leżał to chmurka poszła.
ja tez ze 2X miałe mtak że nalało mi sie oleju żen ie dało rady przekopać silnika ;D i to własnie jak na podjazdach zgasł mi silnik do góry nogami, odmą poszło w gaźnik a z gaźnika do komory spalania. wtedy kopcił jak lokomotywa z 10 minut ale to są przypadki ektremalne wiec normalnie odma nie ma zwiazku.
jak kopci po odpaleniu, a potem przestaje - to duza szansa że to uszczelniacze zaworowe, ale pierscienie tez mogą byc przyczyną
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio a powiedz mi jeszcze proszę gdzie znajduje się ten uszczelniacz ? Czy po zdemontowaniu pokrywy jest on do ugryzienia czy coś jeszcze trzeba ściągać ?
Zastanawia mnie jeszcze czemu po każdej jeździe mam mega syf w okolicy odmy (węża) przy pokrywie sprzęgła ,sam wąż jest szczelny i dobrzy przymocowany ,a uszczelka pod po!rywa jest nowa .
Oraz czy np jak odczepie odmę przy gaźniku to powinien lecieć z niej olej ?
I jeszcze jedno żeby nie smiecic forum ,
Kolega wczoraj odebrał silnik od yzf450 po remoncie od mechanika ,silnik w ramie itp ,odpala ładnie ale jest jedno ALE ,po niecałej minucie chodzenia silnika kolektor przy głowicy jest czerwony ,a sama glowica i cylinder nie jest jakaś mega gorący .
Podejrzewam że może to być źle ustawiona mieszanka paliwo -powietrze ? Co ty na to l ? Jest jakaś złota zasada na samodzielne ustawienie jej?
Zastanawia mnie jeszcze czemu po każdej jeździe mam mega syf w okolicy odmy (węża) przy pokrywie sprzęgła ,sam wąż jest szczelny i dobrzy przymocowany ,a uszczelka pod po!rywa jest nowa .
Oraz czy np jak odczepie odmę przy gaźniku to powinien lecieć z niej olej ?
I jeszcze jedno żeby nie smiecic forum ,
Kolega wczoraj odebrał silnik od yzf450 po remoncie od mechanika ,silnik w ramie itp ,odpala ładnie ale jest jedno ALE ,po niecałej minucie chodzenia silnika kolektor przy głowicy jest czerwony ,a sama glowica i cylinder nie jest jakaś mega gorący .
Podejrzewam że może to być źle ustawiona mieszanka paliwo -powietrze ? Co ty na to l ? Jest jakaś złota zasada na samodzielne ustawienie jej?
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
uszczelniacz jest w karterach i to pod łozyskiem nieprzelotowym. ale to małe szanse że jest on tak walniety ( pisałem bardziej o możliwosci, a ile u nas w maszyn było w okolicy to jeszcze o przypadku uszkodzonego uszczelnaicza nie słyszałem ) tym bardziej jak pisałem - kumpel w ogóle wałka nie miał,m i ten uszczelnaicz tam był tylko dla ozdoby ;D bo w srodku dziura jak palec prosto do odmy.
mi też tam sie zbierał syf, odma z czasem twardnieje, i sie poci olejem.
jak sciągniesz przy gaźniku przy normalnej pracy nie powinno byc oleju, ale dostanie sie tam jak moto polezy na boku na zgaszonym silniku chociazby. jakieśtam też lekkie slady oleju mogą byc w sensie wilgotny srodek, ale jak odpaliz i bedzie pluło to cos jest nie tak.
na 90% to sprawa gaźnika, złota zasada - ustawic tak żeby miał nie za duzo powietrza ani paliwa
gaźnik to temat rzeka, trzeba wiedziec co i jak sie robi. przede wszystkim żeby sie w miare łątwo cokolwiek robiło gaźnik musi byc idealnie czysty, i nie moze byc wytłuczony ( przepustnica/korpus/dysze o tym głównie chodzi mówiac o wytłuczenie) jak dysze sa np czyszczone drutem... to beda lały paliwo dowolnie, to samo np iglica powycieraja dozuje paliwo raz tan raz inaczej )
trzeba też wiedziec co jak działa żeby odpowiednio wiedziec czym regulować. bo kazdy praktycznie element wpływa na skład mieszanki, ale nie kazdy element wpływa na ten skład tak samo, i w tym samym zakresie. jak mu sie swieci na wolnych obrotach, to mozna pokręcić srubką od składu, mozna dac większą dysze wolnych obrotów - to da najwiecej.
mi też tam sie zbierał syf, odma z czasem twardnieje, i sie poci olejem.
jak sciągniesz przy gaźniku przy normalnej pracy nie powinno byc oleju, ale dostanie sie tam jak moto polezy na boku na zgaszonym silniku chociazby. jakieśtam też lekkie slady oleju mogą byc w sensie wilgotny srodek, ale jak odpaliz i bedzie pluło to cos jest nie tak.
na 90% to sprawa gaźnika, złota zasada - ustawic tak żeby miał nie za duzo powietrza ani paliwa

trzeba też wiedziec co jak działa żeby odpowiednio wiedziec czym regulować. bo kazdy praktycznie element wpływa na skład mieszanki, ale nie kazdy element wpływa na ten skład tak samo, i w tym samym zakresie. jak mu sie swieci na wolnych obrotach, to mozna pokręcić srubką od składu, mozna dac większą dysze wolnych obrotów - to da najwiecej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości