R6 wyciągniety łańcuch rozrządu ?
Posty: 19
• Strona 1 z 1
R6 wyciągniety łańcuch rozrządu ?
Witam kolegów, kupiłem R6 99r w bardzo bardzo okazyjnej cenie, oczywiście było troche rzeczy do zrobienia, naped, lagi i nie ma pełnej mocy (raz ma raz niema). Wyjąłem gaźniki, okazało sie ze są brudne dysze - spoko, sprawdziłem luzy zaworowe - wszystkie w normie, ciśnienia jeszcze nie mierzyłem bo pożyczyłem manometr, uwage przykuł rozrząd. Otóż nie idzie go idealnie ustawić na znaki, gdy dół ustawie idealnie, znaki na górnych wałkach nie pokrywają sie idealnie, natomiast gdy wałki ustawie idealnie na znaki to ten dół idzie do przodu jakby o pół zeba. Miałem kiedyś przypadek w samochodzie, że przy wyciagnietym łańcuchu ktoś specialnie cofnął wałek o 1 ząb żeby w ogóle chodził.
Gdy dół jest tak:
https://zapodaj.net/images/d9ac36d02470f.jpg
Wałki są ustawione w ten sposób:
<a href=https://zapodaj.net/f3528031e147e.jpg.html>ssacy.jpg</a>
<a href=https://zapodaj.net/00a370af0ca9f.jpg.html>wydech.jpg</a>
Natomiast, gdy wałki są ustawione dobrze, dół wygląda tak:
<a href=https://zapodaj.net/eb0f0c4b86bb1.jpg.html>IMG_20160915_171725.jpg</a>
Pytanie czy te znaki są takie nieprecyzyjne czy jednak czeka mnie nowy łańcuszek.
Pozdrawiam
Gdy dół jest tak:
https://zapodaj.net/images/d9ac36d02470f.jpg
Wałki są ustawione w ten sposób:
<a href=https://zapodaj.net/f3528031e147e.jpg.html>ssacy.jpg</a>
<a href=https://zapodaj.net/00a370af0ca9f.jpg.html>wydech.jpg</a>
Natomiast, gdy wałki są ustawione dobrze, dół wygląda tak:
<a href=https://zapodaj.net/eb0f0c4b86bb1.jpg.html>IMG_20160915_171725.jpg</a>
Pytanie czy te znaki są takie nieprecyzyjne czy jednak czeka mnie nowy łańcuszek.
Pozdrawiam
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
no własnie jakoś specjalnie nie było go słychać, może przy schodzeniu z wyższych obrotów lekko jakby sie odzywał, właśnie nie dawał typowych dźwieków. Słabo było też czasami z tą mocą w górnym zakresie obrotów, jakby baniak jeden gubił albo nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Dużo rzeczy sie złożyło na jeden serwis, łańcuch, zatkane dysze, zle poustawiane gaźniki... Teraz może być że jedna rzecz była przyczyną całego bajzlu a może być tak że to wszystko sie naskładało na siebie. Aha było jeszcze tak że ciezko było ruszyć, normalnie z nizszych obrotow sie nie dało, trzeba było mu dać wiecej gazu a po dluzszej jezdzie po zatrzymaniu trzymal przez chwile 3000obr
Miałem dziś chwile i ustawiłem paliwo w gaźnikach i śrubki składu mieszanki wykrecilem jak serwisówka prawi o 2 obroty, ale zmierzyłem kompresje, ale na zimnym silniku i z wciskanym manometrem bo przesiałem przejściówke na wąski gwint, udało dojść sie do środkowych cylindrów i wyszło 10 i 8.5, dosyć słaby wynik, ale tak jak mówie wciskany manometr i zimny silnik, kupie przejsciowke i zmierze na ciepłym.
Miałem dziś chwile i ustawiłem paliwo w gaźnikach i śrubki składu mieszanki wykrecilem jak serwisówka prawi o 2 obroty, ale zmierzyłem kompresje, ale na zimnym silniku i z wciskanym manometrem bo przesiałem przejściówke na wąski gwint, udało dojść sie do środkowych cylindrów i wyszło 10 i 8.5, dosyć słaby wynik, ale tak jak mówie wciskany manometr i zimny silnik, kupie przejsciowke i zmierze na ciepłym.
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
Masz kilka opcji, albo robisz pełny serwis czyt. łańcuszek rozrządu, pierścienie, uszczelki, regulacja gaźników. Albo jeśli nie masz $ i Ci nie przeszkadza jakoś bardzo to co dzieje się z moto to tylko ustawić gaźniki na wakuometrach.
- RoooM
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1/6/2015, 19:29
dostał nowy łańcuch, znaki sie zgadzają, po drodze zmieniłem zebatke impulsatora bo miała klin przestawiony, przez to też podejrzewam że był problem bo nie dostawał iskry w odpowiednim momencie. Tylko lekko zyyebałem bo za mocno zakułem zakuwke i musze dać drugą
nowa "zakuwarka" nie wytrzymała i musiałem zakuwać przerobioną zakuwarką do łańcuchów rowerowych 


- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
rozrząd zakuty na nowej zakuwce, jest igła, przy dokrecaniu dolnej śruby troche mnie poniosło i urwała sie w środku ale kupiłem na szczescie silnik ze skrzynia i z osprzetem z peknietą tuleją za 200zł wiec miałem tą srube, bez problemu sie wykreciła, właśnie zakończyłem synchro gaźników, wyszło całkiem dobrze, mam tylko taki problem, że trzeba dać jej sporo gazu przy odpalaniu, to jest dziwne i za bardzo nie wiem co ustawić żeby odpalała bez gazu. Manual mówił że śruby od składu mieszanki mają być wykrecone o 2 obroty i tak też jest na każdym z gaźników.
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
trzyma wolne obroty ale troche faluje, zaraz postaram sie dodać film jak to wygląda na waquometrach, przy odkreceniu śrub od składu mieszanki o 2 obroty kopci i śmierdzi paliwem i sie dławi przy przyspieszaniu do 10k obr, troche je skreciłem i było lepiej, ale juz było późno i kolejnej próby nie robiłem ze wzgledu na sąsiadów, jutro jak wygospodaruje chwile to bede walczył dalej.
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
Jak juz dotarles do tego etapu to mysle, ze chyba czas zaczac sie cieszyc sprzetem bo narazie to z opisu wyglada, ze chciales zaoszczedzic kase i kupiles taniej a wlozyles w ten sprzet mase czasu i pieniedzy
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
mase pieniedzy ? zoszczedzić ? jesteśmy łowcami okazji, taka nasza natura
łańcuch rozrządu DID 190zł, silnik ze skrzynią biegów i osprzetem żeby mieć czesci na zapas 200zł, śruby owiewek 70zł, linka gazu 20zł, motor ze strojem 2900 z transportem pod dom
wydaje mi sie ze źle nie jest
a czas... coś za coś albo pieniądze w kieszeni albo kilka wieczorów
- tak wyglądają gaźniki na synchro, wg was jest ok ?
https://www.youtube.com/watch?v=50PF7qJ ... e=youtu.be




- tak wyglądają gaźniki na synchro, wg was jest ok ?
https://www.youtube.com/watch?v=50PF7qJ ... e=youtu.be
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
no to jest ten czas, że chyba jestem zmuszony przyznać Ci racje ;D troche jeszcze pogrzebałem i zobaczyłem, że na odpietej odmie wydostaje sie z silnika dosyć sporo dymu :p ma też tak, zapomniałem o tym wcześniej napisać (ale miał to już wcześniej) że zaraz po odpaleniu mozesz trzymać manete na max odkreconą a on bedzie np przez 10 sekund utrzymywał wolne obroty po czym dopiero sie wkreci i jest normalnie.
- kamyq13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/5/2009, 15:33
- Lokalizacja: Chojnów
Ja co prawda nie znam sie za duzo na mechanice wiec to co innego, ale ogolnie wychodze z zalozenia, ze jak ktos sprzedaje cos nie w pelni sprawne to spodziewam sie, ze wyjdzie wiecej niz sie przewiduje. Nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem, mam nadzieje, ze okaze sie ze to jakies pierdoly tylko i szybko postawisz motocykl na nogi bo czasu juz niewiele
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Nieciekawie,jakie to ciśnienie spręzania masz,bo jezeli takie jak pisałes to nie jest dobrze(stawiam na nieszczelne zawory i ew. dodatkowo pierscienie a to juz się robi mało przyjemne cenowo
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości