Zobacz wątek - Pierwszy motocykl Cross/Enduro - kilka pytań
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl Cross/Enduro - kilka pytań

Enduro, Cross
_________

Pierwszy motocykl Cross/Enduro - kilka pytań

Postprzez danteforum » 9/8/2016, 09:24

Witam.
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego motocykla. Z początku miała być to szosa, ale należę do ludzi aktywnych i robię wiele km na rowerze jak i biegając, więc z biegiem czasu szosa zaczęła mi się wydawać nudna... Za to z kolejnym dniem oglądania zmagań cross/enduro na mojej twarzy zaczął pokazywać się coraz większy uśmiech - "Tak! Błoto, gleby, brudna gęba to to co chcę robić na dwóch kółkach!" :)
Mam jednak kilka wątpliwości.
Nie jestem już młodzieniaszkiem 27lat, 188cm wzrostu przy 80kg wagi :D
Nie jestem też w gorącej wodzie kąpany i nie chcę od razu rzucać się na nie wiadomo jaka maszynę.
Pytanie tylko czy 125-tką nie będzie zbyt "licha" dla mnie ? Nie będę wyglądał na niej śmiesznie przy takim wzroście ?
Kolejna sprawa jaki motocykl wybrać. Z początku myślę, że Enduro będzie lepszym wyborem. Przeczytałem kilka poradników i obejrzałem kilka filmów odnośnie porównania cross i enduro i myślę, że na razie wypadałoby zapoznać się w ogóle z tym sportem i dopiero z pewnym doświadczeniem wybrać się na tor czy zawody. No i kolejny plus Enduro, że można go zarejestrować(Mieszkam w bloku i byłby raczej problem z trzymaniem crossa i dojazdem do lasu czy polanki).
Ostatnie pytanie na które w internecie są odpowiedzi no ale niestety nie spotkałem się jeszcze z pytaniem "jakie Enduro 125 dla 27 latka" :D Wszędzie są podpowiedzi dla młodych chłopaszków, a co ze starym capem ? Należę raczej do ludzi zwinnych i sprawnych którzy szybko się uczą i myślę, że z opanowaniem motocykla nie będę miał większych problemów tylko jaki wybrać ?
Na motocykl chcę przeznaczyć ok 10tyś zł. Na początku myślałem trochę o ktm Duke 125 ale to typowe supermoto, choć wygląda fajnie to w piach tym nie wskoczę...
Z góry dziękuję za pomoc!
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi :)
Pozdrawiam Serdecznie !
danteforum
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/8/2016, 08:58


Postprzez dawko00 » 9/8/2016, 17:20

Nie napisałeś czy masz prawo jazdy A, A2 więc wnioskuje że posiadasz tylko B więc zostaje Ci jazda po asfalcie 125, choć legalnie to tylko 125 4t się łapią w granicy 15km. Ale oczywiście jest sporo 125 hard enduro "zarejestrowanych na a1" (sam właśnie sprzedaje ktm exc 125 który ma w dowodzie 4,3 kw )
Co do tego czy nie będziesz wyglądał na 125 jak na psie? Nie będziesz, hard enduro (które bym polecał - czyli ktm exc i husqvarna wr) w każdej pojemności od 125 w górę są jednej wielkości, wiadomo że taki exc 500 będzie masywniej wyglądał bo z czegoś się ponad 15 kg różnicy bierze. Ja mam 184 cm i 83 kg i wyglądam normalnie (przynajmniej na motocyklu ;D) i motocykl nie jest na mnie za mały, jest wygodny, mogę swobodnie jeździć na stojąco itp, a nawet w zwykłych butach nie dotykam całą stopą podłoża, dopiero w pełni ubrany (buty wyższe i pare kg docisku więcej) dosięgam całym butem.

Więc podsumowując, bo jeszcze nie napisałeś jaki to będzie teren ale hard enduro (ktm exc, husqvarna wr, ewentualnie gas gas ec ale to już bardziej egzotyka jeśli chodzi o częsci) będą okej i na polanki i do trudnego terenu, jednak są bardziej kosztowne od softów (yamaha dt, husqa wre, aprilia rx) ale dają więcej możliwości i są dobrą podstawą to nauki :)
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec


Postprzez danteforum » 9/8/2016, 20:13

Kurcze wiedziałem, że o czymś zapomniałem :D Tak posiadam tylko kat. B, ale nie jest dla mnie problemem zrobić A.
Z początku skłaniam się ku 125-tce. A teren w jakim będę jeździł ? Głównie polany, lasy, żwirownie no i może z czasem jakieś amatorskie zawody :)
Najważniejsze dla mnie jest to bym mógł motocykl zarejestrować. Jako że mieszkam w bloku motocykl będę musiał trzymać na działce lub wynająć garaż i chcę nim móc spokojni dojechać w miejsce docelowego ciekania.
Z tego co widzę ktm 125 EXC Nie ma kierunków itp. a pisałeś że masz zarejestrowany ? Nie ma z tym problemu ?
Kolejna sprawa czy jest możliwość kupienia 125 EXC do 10tyś bo nie za bardzo widzę takie oferty...
danteforum
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/8/2016, 08:58

Postprzez henio12323 » 9/8/2016, 20:20

duke to całkiem inna bajka.

opcji jest kilka
albo pójśc w soft enduro
tutaj np yamaha dt 125, ktm lc2, mowa tylko o 2T jezeli chodzi o 125, jak 4T - minimum 250 np kawasaki klx 250.
to są nie za mocne sprzty, maja srednie zawieszenia srednie hamulce. są dosyc ciężkie. ale da sie nimi fajnie pouczyć, fajnie pobawic są mega tanie, w utrzymaniu i samym zakupie. czy bedziesz smiesznie wyglądał - jestes dosyc wysoki i zawsze bedziesz wyglądał na wiekszy niz motocykl ( swoja drogą duke 125 jest maluśki ) moze nawet dorzuce suzuki drz 400

opcja druga - wyczynówki - ktm exc, yamaha wr itp itd. pojemnosc powiedzmy do 400 pojemnosci, zalezy od terenu i tak dalej. jak chcesz ciezk iteren np góry 2T bedzie lepszą opcją, polatac po sciezkach 4T jest fajniejsze. do 10 kafli igły nie kupisz... a i utrzymanie potem nie bedzie tanie.. moze to ci e troche zrazic na początek, b o trzeba wiedziec sporo co gdzie i jak robic, żeby nie zepsuc i żeby maszyna jeździła. wystarczy cos zaniedbać i skutki mogą byc kiepskie ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danteforum » 11/8/2016, 20:05

No właśnie na jednym z kanałów YT polecono mi 250 w 4T. Czytałem troszkę o różnicach i tak jak piszesz, 4T nadaje się bardziej do polatania polanami, ale pytanie jak 4T sprawuje się w jeździe kombinacyjnej ?:D Chciałbym także pośmigać po torze z opon, palet. Wjechać w niemożliwe do przejechania błoto i wdrapać się na górę z której zlecę :D
Może żeby bardziej przybliżyć styl jazdy o jaki mi chodzi podeślę Filmik (otwórz link).
Taka jazda mnie kręci :) Chociaż ciężko powiedzieć bo jeszcze nie jeździłem. Ale lubię takie warunki!
danteforum
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/8/2016, 08:58

Postprzez kamix21 » 11/8/2016, 21:03

jeżeli taka jazda to na pewno nie 250 4t, na pewno nie pchałbym się w krosówki. 250 2t ewentualnie 450 4t w jakimś enduro.

No i pamiętaj że wydać 10k na moto jest łatwo, do tego dolicz 2k na kask, gogle i buty i jakiś buzer co jest podstawą
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez danteforum » 11/8/2016, 21:18

Wiem jestem na to przygotowany :)
Piszesz, że nie pchałbyś się w "Krosówki" co mam przez to rozumieć ?
450 na początek to dla mnie chyba za dużo no i czy w takim terenie im cięższy motocykl to chyba gorzej więc powinienem szukać czegoś z mniejszą pojemnością ? Kurcze nie wiem... :D
danteforum
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/8/2016, 08:58

Postprzez henio12323 » 12/8/2016, 00:55

ogólnie tak enduro - wiec musisz kupic motocykl ENDURO nie cross. czyli np ktm EXC.

teraz 2T czy 4T - tym i tym da sie zrobic praktycznie wszystko, tylko że jednym jest robic cos innego łatwiej niz innemu. dla przykładu. jakbym miał wybrać czym chce pojechac do lasu polatac po przelotach - wybrałbym 4T. czym chciałbym sie mordować np w wąwozie - wybrałbym 2T. skakanie po belkach ? obojętne póki to nie są olbrzymie przeszkody - wtedy lepszy 2T. podjazdy - róznie.. to i to ma zalety.

dla ciebie 250 4T albo 200-250 2T to max. zreszta nawet 125tke mozna podczepić. a 250tka to tak na własne ryzyko ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê