Loncin 250 bierze olej
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Loncin 250 bierze olej
Witam, mam problem z moim crossem Loncinem 250. Niedawno zalałem do crossa nowy syntetyczny olej mobil i wystąpił pewien problem; cross prawie litre oleju spalił w godzinę(?). Z początku przypuszczałem, że to tłok/pierścienie, lecz cross nie stracił mocy. Rozebrałem crossa, patrzę wszystko ok, tłok, cylinder, pierścienie, ale zobaczyłem wypalone zawory, więc je wymieniłem (uszczelniacze były dobre). Teraz czekam na uszczeli i się zastanawiam czy wypalone zawory mogły być tego przyczyną? Co oprócz usczelniaczy zaworowych, tłoka, cylindra i pierścieni może coś takiego powodować? Chciałbym wszystko sprawdzić żebym nie musiał rozkładać go drugi raz, a już nie wiem co może być tego przyczyną. Czy po wymianie tych zaworów wszystko powinno być ok?
- Sep
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/7/2016, 15:14
jak były wypalone to powinno być ok ale uszczelniacze też mogłeś przy okazji wymienić kosztują na allegro 1-3zł za jeden chociaż w sumie to traciłby kompresje jakby te łepki były wypalone a nie kopcił ale skoro pierscienie są dobre niewiem nie widziałem tych zaworów
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
No właśnie uszczelniacze zaworowe były idealne (ocena profesjonalnej firmy) tylko jeden łebek od zaworu wydechowego był wypalony i zostały wymienione oba zawory. Tłok, cylinder, pierścienie są w dobrym stanie, więc to nie przez nie. Czy przez te zawory mógł brać olej? Jeśli nie to co innego może to być?
- Sep
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/7/2016, 15:14
wypalony bo zły luz zaworowy / zła mieszanka dodatkowo.
co to za olej wlałeś ?. moze jakąś "wode" tam idzie 10W40 półstyntetyk i na tym chodzi dobrze
co to za olej wlałeś ?. moze jakąś "wode" tam idzie 10W40 półstyntetyk i na tym chodzi dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Olej zalany był Mobil 10W40 syntetyk wiadomo, że cross już nie nowy to go mogło przeczyścić za bardzo. Tak cross był źle wyregulowany na gaźniku, dopiero ja go wyregulowałem po zakupie. A jak się reguluje luz zaworowy? Głowicę dałem do profesjonalnej firmy, aby wymienili uszczelniacze i zawory, ale powiedzieli że uszczelniacze dobre i wymienili tylko zawory, dotarli zawory i poskładali, czy powinienem zmieniać ten luz na zaworach?
- Sep
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/7/2016, 15:14
"czyszczenie" oleju nie ma nic do tego, to nie 50 letni samochód który ma kompresje wyłącznie dzięki nagarowi ;P tutaj skoro pierscienie są jeszcze ok to one trzymaja kompresje i nie ma czego "czyscic"
po kazdym złozeniu i co kilka tysiecy km, powinieneś wyregulowac zawory - i tak jak kolega mówi - poradników w necie są setki, wysraczy wpisac w google" cross 110 ustawienie zaworów " albo cos o podobnym haśle
po kazdym złozeniu i co kilka tysiecy km, powinieneś wyregulowac zawory - i tak jak kolega mówi - poradników w necie są setki, wysraczy wpisac w google" cross 110 ustawienie zaworów " albo cos o podobnym haśle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zawory regulowałem już nie raz, pomyliło mi się z rozrządem i dla tego tak napisałem
. Czy coś oprócz uszczelniaczy, tłoka, cylindra, pierścieni może powodować takie branie oleju? Silnik mam w częściach to chciałbym odrazu wszystko sprawdzić.

- Sep
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/7/2016, 15:14
olej moze isc
1) albo pierscieniami ( nieszczelne, połamane, rysy na cylindrze, źle dobrany tłok, )
2) uszczelniaczami zaworowymi - spływa do komory spalania zaworami.
3) walnieta uszczelka pod głowicą/ brak tulejek miedzy podzespołami, i olej sie dostaje - sączy miedzy uszczelką do komory spalania
innej opcji nie ma- chyba że dziura w tłoku
1) albo pierscieniami ( nieszczelne, połamane, rysy na cylindrze, źle dobrany tłok, )
2) uszczelniaczami zaworowymi - spływa do komory spalania zaworami.
3) walnieta uszczelka pod głowicą/ brak tulejek miedzy podzespołami, i olej sie dostaje - sączy miedzy uszczelką do komory spalania
innej opcji nie ma- chyba że dziura w tłoku

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Panowie, założyłem cylek, głowice, teraz chciałem zakładać pokeywe na zawory, ale wcześniej wkłada się te pręciki(?) i jeden pręcik(?) wchodzi ładnie, a deugi nie ma się na czym zatrzymać i wpada, jak go docisne to podnosi drugą strone. Czy muszę rozkładać od nowa silnik, czy po prostu coś źle robię?
- Sep
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/7/2016, 15:14
o jakie pręciki choidzi ? chodzi ci moze o te popychacze ? oba powinny miec takie "miseczki" w których siedzą.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości