"Uniwersalne" moto do 30k
Posty: 8
• Strona 1 z 1
"Uniwersalne" moto do 30k
Witam.
Noszę się z zamiarem zmiany motocykla na coś mocniejszego. Od 2014r. jeżdżę na xj6f z 2010r. Nakręciłem na nim 17k. Głównie przemieszczam się po Wawie. W tygodniu dojeżdżam do pracy około 20km w jedną stronę, a w niektóre weekendy robię krótkie przejażdżki do 200km. 2-3 razy do roku robię dłuższą trasę (500+km). Na motocykl zamierzam przeznaczyć 30k w chwili obecnej. Co do wymogów jakie stawiam przed nowym motocyklem, to:
- szerokość nie większa niż około 800mm-850mm; często przedzieram się przez korki a przy szerszych moto jest to trudne
- elastyczny silnik; jazda miejska w dużej mierze
- niezbyt wysokie spalanie w cyklu miejskim; 8-9l/100km uważam za bardzo wysokie spalanie
- raczej pełna owiewka, czacha obowiązkowo
- ABS
- zwrotny i w miarę nie ciężki
- cieszyłby mnie większy bak niż w xj6
- musi znieść kufer centralny w codziennej jeździe i kufry boczne podczas wyjazdu
Moje wymiary:
wzrost:180cm
waga:75kg
wiek:29lat
Dodam, że pozycja na xj'cie mi odpowiada.
Motocykle, które do tej pory testowałem:
FZ8 Fazer - niby byłby naturalnym następcą, ale kanapa wydała mi się mało komfortowa, tak samo pozycja mi nie podpasowała. Ciężko mi się nim manewrowało przy małych prędkościach - wyważenie?
MT-09 Tracer - bardzo, ale to bardzo przyjemny motocykl. Dobrze wyważony. Pozycja trochę za bardzo turystyczna i szyba do wymiany (wieje po barkach). Charakterystyka silnika bardzo mi przypadła do gustu, niestety nie wiem jak ze spalaniem. To co go zupełnie dyskwalifikuje to strasznia szeroka kielnia. Chyba że można ją wymienić.
VFR800F 2014 - zupełnie inna pozycja, ale nie powiem, że niewygodna. Wydał mi się mniej zwrotny niż powyższe. Spalanie super jak na 800. Silnik nie jest tak elastyczny i przełożenia raczej dostosowane do jazdy w trasie. Jest całkiem ciężki.
CBR600F 2011 - sam nie wiem co o nim myśleć. Mała jakaś ta owiewka w porównaniu do xj6. Ciekawe jakby zniósł kufry. Zmiana z 600 na 600 czy to ma sens?
Z1000SX 2015 - wisienka na torcie. 231kg a wydawał się o wiele lżejszy od xj'oty. Bardziej zwrotny przy małych i stabilniejszy przy szybszej prędkości. Ładnie ciągnie od samego dołu. Pozycja kierownicy nie do końca mi podpasowała, ale podobno da radę zmienić na apex'a. Jedyna rzecz która mnie przestraszyła to spalanie. Na forach piszą, że potrafi dość sporo skotłować nawet przy spokojnej jeździe. Tylko nie wiem czy to się tyczy starszych zetów czy wsystkich.
Myślałem jeszcze nad FZ1 Fazer, tym bardziej, że były wersje GT z pełną owiewką, więc nie byłoby problemu dokupić. Jednak nie jestem pewien czy mnie nie zabije na dzień dobry. Nie jeździłem na nim więc ciężko mi coś powiedzieć. W ogłoszeniach chodzi po tyle samo co słabszy FZ8.
Jeszcze jest FZ6 S2 ale to ta sama historia co z CBR600F. Znowu 600 tyle że około 100 kucy? Druga sprawa, że to stara konstrukcja i wolałbym coś nowszego.
Tysiące wymagają większego budżetu na eksploatacje co mnie zniechęca (opony, łańcuch, spalanie). Ideałem byłby Z800 z owiewkami jak Z1000SX i aluminiową ramą lub MT-09 z owiewkami a'la Fazer8.
Przemknął mi przez myśl ostatnio triumph tiger 800 albo tiger sport - o nich w ogóle nic nie wiem.
BMW F800GT/ST zupełnie mi nie podpasowały.
Nie wiem o co prosić, bo decyzję i tak sam będę musiał podjąć, ale może szanowni Forumowicze coś dodacie od siebie/podpowiecie?
Noszę się z zamiarem zmiany motocykla na coś mocniejszego. Od 2014r. jeżdżę na xj6f z 2010r. Nakręciłem na nim 17k. Głównie przemieszczam się po Wawie. W tygodniu dojeżdżam do pracy około 20km w jedną stronę, a w niektóre weekendy robię krótkie przejażdżki do 200km. 2-3 razy do roku robię dłuższą trasę (500+km). Na motocykl zamierzam przeznaczyć 30k w chwili obecnej. Co do wymogów jakie stawiam przed nowym motocyklem, to:
- szerokość nie większa niż około 800mm-850mm; często przedzieram się przez korki a przy szerszych moto jest to trudne
- elastyczny silnik; jazda miejska w dużej mierze
- niezbyt wysokie spalanie w cyklu miejskim; 8-9l/100km uważam za bardzo wysokie spalanie
- raczej pełna owiewka, czacha obowiązkowo
- ABS
- zwrotny i w miarę nie ciężki
- cieszyłby mnie większy bak niż w xj6
- musi znieść kufer centralny w codziennej jeździe i kufry boczne podczas wyjazdu
Moje wymiary:
wzrost:180cm
waga:75kg
wiek:29lat
Dodam, że pozycja na xj'cie mi odpowiada.
Motocykle, które do tej pory testowałem:
FZ8 Fazer - niby byłby naturalnym następcą, ale kanapa wydała mi się mało komfortowa, tak samo pozycja mi nie podpasowała. Ciężko mi się nim manewrowało przy małych prędkościach - wyważenie?
MT-09 Tracer - bardzo, ale to bardzo przyjemny motocykl. Dobrze wyważony. Pozycja trochę za bardzo turystyczna i szyba do wymiany (wieje po barkach). Charakterystyka silnika bardzo mi przypadła do gustu, niestety nie wiem jak ze spalaniem. To co go zupełnie dyskwalifikuje to strasznia szeroka kielnia. Chyba że można ją wymienić.
VFR800F 2014 - zupełnie inna pozycja, ale nie powiem, że niewygodna. Wydał mi się mniej zwrotny niż powyższe. Spalanie super jak na 800. Silnik nie jest tak elastyczny i przełożenia raczej dostosowane do jazdy w trasie. Jest całkiem ciężki.
CBR600F 2011 - sam nie wiem co o nim myśleć. Mała jakaś ta owiewka w porównaniu do xj6. Ciekawe jakby zniósł kufry. Zmiana z 600 na 600 czy to ma sens?
Z1000SX 2015 - wisienka na torcie. 231kg a wydawał się o wiele lżejszy od xj'oty. Bardziej zwrotny przy małych i stabilniejszy przy szybszej prędkości. Ładnie ciągnie od samego dołu. Pozycja kierownicy nie do końca mi podpasowała, ale podobno da radę zmienić na apex'a. Jedyna rzecz która mnie przestraszyła to spalanie. Na forach piszą, że potrafi dość sporo skotłować nawet przy spokojnej jeździe. Tylko nie wiem czy to się tyczy starszych zetów czy wsystkich.
Myślałem jeszcze nad FZ1 Fazer, tym bardziej, że były wersje GT z pełną owiewką, więc nie byłoby problemu dokupić. Jednak nie jestem pewien czy mnie nie zabije na dzień dobry. Nie jeździłem na nim więc ciężko mi coś powiedzieć. W ogłoszeniach chodzi po tyle samo co słabszy FZ8.
Jeszcze jest FZ6 S2 ale to ta sama historia co z CBR600F. Znowu 600 tyle że około 100 kucy? Druga sprawa, że to stara konstrukcja i wolałbym coś nowszego.
Tysiące wymagają większego budżetu na eksploatacje co mnie zniechęca (opony, łańcuch, spalanie). Ideałem byłby Z800 z owiewkami jak Z1000SX i aluminiową ramą lub MT-09 z owiewkami a'la Fazer8.
Przemknął mi przez myśl ostatnio triumph tiger 800 albo tiger sport - o nich w ogóle nic nie wiem.
BMW F800GT/ST zupełnie mi nie podpasowały.
Nie wiem o co prosić, bo decyzję i tak sam będę musiał podjąć, ale może szanowni Forumowicze coś dodacie od siebie/podpowiecie?
- misctm
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 8/10/2015, 02:23
- Lokalizacja: Warszawa
Cbf1000 i gsf1250sa/gsx1250fa przeszły mi przez myśl, ale sądziłem że to krowy nadające się tylko na trase. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie. Cbf1000 po 2010 nawet mi się spodobał, ale jak z ekonomią i jazdą po mieście? Większość opisów i testów tych motocykli dotyczy trasy.
- misctm
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 8/10/2015, 02:23
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie Z1000sx najbardziej mi pasuje jeśli chodzi o prowadzenie, pozycje, oddawanie mocy. Odstrasza mnie jedynie wysokie spalanie. Jak ma mi palić 7l przy spokojnej jeździe po Wawie to ja dziękuję za takie moto. Cbf1000 z opisów jest bardzo ciekawy, ale nie miałem okazji na nim jeździć. Spalanie cbf'a rzekomo wynosi tyle co sześćsetek, jednak 245kg to już sporo. Jak w praktyce wygląda jego "zwinność"? Nie wiem. Faktycznie w testach opisują, że jest poręczny pomimo swojej nadwagi. Tylko do jakich sprzętów porównują? Najbliżej mi do Fazera8. W pierwszym poście pisałem, że mi nie pasuje pozycja. W międzyczasie miałem okazję przejechać się na innym egzemplarzu i wydał mi się wygodniejszy od poprzednika. Fazer byłby takim półśrodkiem między paliwożernym zetem a hondą z nadwagą. Jednak wpierw muszę przejechać sie na cbf'ie.
- misctm
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 8/10/2015, 02:23
- Lokalizacja: Warszawa
7l przy jeździe miejskiej, tj gaz-hamulec od świateł od świateł to nie jest przecież taki zły wynik w litrowym motocyklu. Mi ZX6R pali 9l przy zwykłej dynamicznej jeździe. Inna sprawa, to że wydając 30tys na motocykl te koszty paliwa są dość marginalne. Jeśli jeździsz 10tys km rocznie, a motocykl spali średnio 1 litr więcej na 100km to jest to roczny koszt rzędu 450zł. Chyba lepiej wziąć to co się podoba niż oszczedzić te 2 tys (rozłożone na 5 lat) i iść na kompromisy.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości