YZF 250 Sprzęgło
Posty: 12
• Strona 1 z 1
YZF 250 Sprzęgło
Witam, w mojej YZF 250 09' kończy sie sprzegło. Od razu powiem że nie jeżdze profesjonalnie tylko amatorsko po polach i lasach. Mam kilka pytań,
1. Czy dam rade zrobić to standardowymi narzędziami czy trzeba mieć coś ekstra?
2. Czy jest to jakoÅ› specjalnie trudne?
3. Czy Spuścić całkowicie olej?
4. Na allegro ceny sprzegieł sa zróżnicowane, polecacie jakąś konkretną firmę? Dodam że nie chce wyrzucać pieniedzy na darmo a za duzo też ich nie mam...
5. Jak po złożeniu dobrze je wyregulować?
1. Czy dam rade zrobić to standardowymi narzędziami czy trzeba mieć coś ekstra?
2. Czy jest to jakoÅ› specjalnie trudne?
3. Czy Spuścić całkowicie olej?
4. Na allegro ceny sprzegieł sa zróżnicowane, polecacie jakąś konkretną firmę? Dodam że nie chce wyrzucać pieniedzy na darmo a za duzo też ich nie mam...

5. Jak po złożeniu dobrze je wyregulować?
- młotek
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34
Ta operacja nie jest trudna ale trzeba miec podstawowe narzedzia i posdt zdolnosci manualne
operacja polega na zdj pokrywy sprzegła odkrecenia 6 srob i tylkowymieniaale sek tkwi w tym ze nalezy zdiagnnozoawac 2 wazne rzeczy jesli wymieniasz same tarcze to nalezy zmierzyć grubosc przekładek sprzegła a takze sprawdzicsprezyny dociskowe jezeli nie pamietasz kiedy były wymieniane wzkazane byłoby je wymiec i złozyc to przy urzyciu klucza dynanomytrecznego
a regulacja polega na tym ze na klamce linka musimiec minimalnyluz nie moze byc napieta najlepiej jak klamka sprzegla ma minimalnu luz
jak nie posiadasz sprzetu to oddaj mechanikowi mysle zetaka operacja powinna byc w graniicy 50-80 zł 




--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Właśnie wziąłem go od mechanika i ładnie mnie skasował a zrobił na prawdę podstawowe rzeczy... Oglądałem filmik mniej więcej sie orientuję tylko nie wiem z jaką moca dokrecić te sprężyny, kluczy dnanometrycznych nie mam;/
- młotek
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34
1) zalezy co padło, jeżeli same tarcze/ przekładki/spręzyny czyli podstawa co pierwsze pada, to praktycznie trzeba mieć raptem 2-3 klucze i wszystko sie zrobi
2) niektórym jest trudno sobie herbate zrobic w domu..... to juz zalezy od ciebie, ja oceniam to jako proste
3) mozna połozyc moto na bok wtedy oleju nie bedzie trzeba spuszczac, masz dzieloną pokrywe sprzęgła zapewne - wiec wystarczy odkręcic w srodku pare srubek ( chyba 6 było ) i masz sprzeglo na wierzchu. gorzej jak masz pełną pokrywe, wtedy musisz spuscic olej, spuscic płyn chłodniczy, i zapewne wymienic uszczelke. no i wtedy trzeba z wyczuciem dokręcac sruby. w zasadzie w dzielonej pokrywie tez z wyczuciem, ale tam ciezej cos zepsuc
4) najlepiej kupic oryginał - podzwon po serwisach yamahy i popytaj, czasem maja dobre rabaty, jak nie to szukaj lepszych firm ( poznasz po cenie
) ebc i te sprawy, to dobre sprzęgła które starcza na dlugo. chinskie np nhc tez dadzą rade, ale np moze byc tak że jak moto postoi to przy pierwszym wbiciu biegu bedzie szarpało itp.
5) regulujesz linke tylko, a raczej jej napięcie. cały bajer polega na tym że linka jak klamka jest puszczona nie moze byc napięta na maxa, musi miec lekki luz - wtedy sprzegło nie jest nigdy "wcisniete" i sie nie pali i tyle
2) niektórym jest trudno sobie herbate zrobic w domu..... to juz zalezy od ciebie, ja oceniam to jako proste
3) mozna połozyc moto na bok wtedy oleju nie bedzie trzeba spuszczac, masz dzieloną pokrywe sprzęgła zapewne - wiec wystarczy odkręcic w srodku pare srubek ( chyba 6 było ) i masz sprzeglo na wierzchu. gorzej jak masz pełną pokrywe, wtedy musisz spuscic olej, spuscic płyn chłodniczy, i zapewne wymienic uszczelke. no i wtedy trzeba z wyczuciem dokręcac sruby. w zasadzie w dzielonej pokrywie tez z wyczuciem, ale tam ciezej cos zepsuc
4) najlepiej kupic oryginał - podzwon po serwisach yamahy i popytaj, czasem maja dobre rabaty, jak nie to szukaj lepszych firm ( poznasz po cenie

5) regulujesz linke tylko, a raczej jej napięcie. cały bajer polega na tym że linka jak klamka jest puszczona nie moze byc napięta na maxa, musi miec lekki luz - wtedy sprzegło nie jest nigdy "wcisniete" i sie nie pali i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
silnik skłąda sie w 99% przypadków z karterów (dwie połówki, na nich jest przykręcany cylinder) z pokrywy bocznej zapłonu - jedna mniejsza pokrywka, i z pokrywy bocznej sprzęgła. jeżeli na pokrywie bocznej sprzęgła masz nad sprzęgłem pokrywke małą okragłą - to masz dzielone. ale ja mam yamahe yzf 250 2003 rok i już mam dzielona, wiec na 99,9% ty tez masz.
ja nie wiem co sie dzieje ze sprzęgłem że chcesz wymieniac - napisałem o wymianie całego zestawu bo to jest rozwiązanie jak sie nie wie co i jak i chce sie wymienic dla swietego spokoju
generalnie - tarcze odpowiadaja za to czy sie sprzęgło slizga no i jak pracuje ( dozowalność, potrafi sie tez sklejać itp ) tarcza mozna po prostu zmierzyc grubosc bo one sie wycierają
przekładki - też sie mierzy grubość, ale trzeba mocno orać zeby je przetrzeć, zwykle prędzej jak juz padają od - zuzytych tarcz które sie slizgają po przekładkach i je palą - i zobaczysz to po kolorze, nowe sa siwe/srebrne jednokolorowe, jak ktos przypalił sprzegło to sie beda na tęczowe kolory swieciły, no i wazne jest czy są proste, na czyms płaskim ( bardzo płaskim) mozna sprawdzic czy nie są powichrowane.
i spręzynki - im starsze tym straciły swój "docisk" i sprzegło też moze sie slizgać. i tez serwisówka opisuje ich wysokość która sie zmniejsza po jakimstam czasie pracy
ja nie wiem co sie dzieje ze sprzęgłem że chcesz wymieniac - napisałem o wymianie całego zestawu bo to jest rozwiązanie jak sie nie wie co i jak i chce sie wymienic dla swietego spokoju

generalnie - tarcze odpowiadaja za to czy sie sprzęgło slizga no i jak pracuje ( dozowalność, potrafi sie tez sklejać itp ) tarcza mozna po prostu zmierzyc grubosc bo one sie wycierają
przekładki - też sie mierzy grubość, ale trzeba mocno orać zeby je przetrzeć, zwykle prędzej jak juz padają od - zuzytych tarcz które sie slizgają po przekładkach i je palą - i zobaczysz to po kolorze, nowe sa siwe/srebrne jednokolorowe, jak ktos przypalił sprzegło to sie beda na tęczowe kolory swieciły, no i wazne jest czy są proste, na czyms płaskim ( bardzo płaskim) mozna sprawdzic czy nie są powichrowane.
i spręzynki - im starsze tym straciły swój "docisk" i sprzegło też moze sie slizgać. i tez serwisówka opisuje ich wysokość która sie zmniejsza po jakimstam czasie pracy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki za wyjasnienie, wszystko jest świetnie przedstawione, zamowie same tarcze bo sprzegło mi nie ślizga tylko po prostu jest na samym końcu odchylenia klamki. Chyba że przy rozbieraniu czegoś sie dopatrzę... Jeszcze raz wielkie dzięki 

- młotek
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34
no to skoro sie nie slizga to po co wymieniac ? skoro bierze na koncu klamki - to sobie wyreguluj klamke zeby ci brało tak jak ci pasuje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No moim zdaniem warto wczesniej troszke bo i tak przy gorocym sillniku jak bd sie kopał np w blocie to przypuszczam ze biegi bd coezko wchodiły i szkoda skrzyni
miałem taka naprawe własnie jak sie rozsypały tarczki sprzegłowe i cały silnik w kawałkach czesci i rozbieranie co do śrubki wiec lepiej trosze wczesniej zawsze 


--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
jak sie nie slizga, to znaczy ze jest ok. wg mnie bez sensu zmieniać. skrzyni i tak to nie szkodzi - w tych sprzetach mozna zmieniac biegi bez sprzegła i mają ładnie wchodzic. wiec pewnie nie tu jest problem.
co do regulacji - zawsze to moze byc rozciagnieta linka.
co do regulacji - zawsze to moze byc rozciagnieta linka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości