ktm exc200 sprzęgło nie wysprzęgla do końca
Posty: 9
• Strona 1 z 1
ktm exc200 sprzęgło nie wysprzęgla do końca
Witam. posiadam ktm exc 200 2007. 14mh temu było wymieniane sprzęgło (tarcze i przekładki) 6mh temu olej w wysprzęgliku. wczoraj sprzęgiełko chodziło idealnie ale dzisiaj zaczęło ,,ciągnąć'' -jak mam wciśnięte sprzęgło do końca moto nadal jedzie (delikatnie wyprzęga) co się stało? dodam jeszcze że od kiedy kupiłem moto staram się wyregulować klamkę sprzęgła tak aby tylko po dotknięciu klamki sprzęgła zaczęło wyprzęgać.
- koksukowal7
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
- Lokalizacja: chrzanów
zacznij od spawdzenia odpowietrzenia układu, moze jest gdzies nieszczelnosc - zdejmij pokrywke i zobacz co sie dzieje czy nie ma przypadkiem ubytku.
potem mozesz zdjąc wysprzęglik i wcisnąc tłoczek - wtedy zobacz czy nie idą bąbelki w zbiorniczku - to by wskazywało na zapowietrzenie. ( tłoczek bedziesz mógł wcisnac tylko wtedy kiedy tłoczek w pompie bedzie na maxa wysuniety, a czasami regulacja na to nie pozwala, wiec moze bedzie trzeba poluzowac regulacje)
potem mozesz zdjąc wysprzęglik i wcisnąc tłoczek - wtedy zobacz czy nie idą bąbelki w zbiorniczku - to by wskazywało na zapowietrzenie. ( tłoczek bedziesz mógł wcisnac tylko wtedy kiedy tłoczek w pompie bedzie na maxa wysuniety, a czasami regulacja na to nie pozwala, wiec moze bedzie trzeba poluzowac regulacje)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak zdjołem pokrywke to oleju było nawet za dużo i się troche wylało a układ 6mh temu sam odpowietrzałem i było ok
- koksukowal7
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
- Lokalizacja: chrzanów
generalnie tak
skoro wbijasz bieg a moto jedzie to opcje sÄ… 3
1) zapowietrzony układ i sprzęgło nie jest rozsprzęglane do konca
2) spalone sprzegło - w sensie przekłądki przegrzane i sie powyginały i nawet po wycisnieciu sprzegła dociskają tarczki do siebie
3) uszkodzony kosz sprzegła - powybijane rowki głównie widac na zewnętrznym koszu, tarczki tam sobie wpadają i po wcisnieciu sprzęgła dalej tam zostają.
wykluczysz te 3 mozliwosci i nie ma opcji żeby sprzęgło nie działało
no dobra w sumie jeszcze mozna byc - jakis mega słaby olej zalany który mocno klei sprzęgło ( olej w silniku )
skoro wbijasz bieg a moto jedzie to opcje sÄ… 3
1) zapowietrzony układ i sprzęgło nie jest rozsprzęglane do konca
2) spalone sprzegło - w sensie przekłądki przegrzane i sie powyginały i nawet po wycisnieciu sprzegła dociskają tarczki do siebie
3) uszkodzony kosz sprzegła - powybijane rowki głównie widac na zewnętrznym koszu, tarczki tam sobie wpadają i po wcisnieciu sprzęgła dalej tam zostają.
wykluczysz te 3 mozliwosci i nie ma opcji żeby sprzęgło nie działało
no dobra w sumie jeszcze mozna byc - jakis mega słaby olej zalany który mocno klei sprzęgło ( olej w silniku )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wszystkie powyrzsze punkty mnie nie dotyczÄ… wszystko jest ok.
Tak sie zastanawiam czy nie można by między pręt popychany przez wysprzęglik a część sprzęgła którą ten prent popycha nie dołożyć podkładek dystansowych
Sory ale nie potrafie inaczej nazwać tych elementów mam nadzieje że rozumiesz
Tak sie zastanawiam czy nie można by między pręt popychany przez wysprzęglik a część sprzęgła którą ten prent popycha nie dołożyć podkładek dystansowych
Sory ale nie potrafie inaczej nazwać tych elementów mam nadzieje że rozumiesz
- koksukowal7
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
- Lokalizacja: chrzanów
ale po co ? przeciez to ukłąd hydrauliczny, w wysprzęgliku masz tłoczek który cały czas jest lekko dociskany do popychacza - i przy wcisnieciu klamki docisk jest wypychany. jak dasz jakas podkładke, to nic to nie zmieni - prócz tego że tłoczek bedzie o grubosc podkładki przesuniety w wysprzęgliku.
to zrób jeszcze inna rzecz
kristofsx.com znajdziesz tam serwisówke, w modelach 2T są dostępne rózne grubosci uszczelek pod wysprzęglik zobacz do swojego modelu jak sie sprawdza uszczelke i sprawdź czy masz odpowiednia
to zrób jeszcze inna rzecz
kristofsx.com znajdziesz tam serwisówke, w modelach 2T są dostępne rózne grubosci uszczelek pod wysprzęglik zobacz do swojego modelu jak sie sprawdza uszczelke i sprawdź czy masz odpowiednia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No to tak: ściągłem pokrywke od pompki sprzęgła poluzowałem klamke i zaczołem pompować z dziurki na dnie zaczeły lecieć bombelki po chwili sprzęgło powruciło do normy ale bombelki nadal lecą jak sie pompuje. Jakieś dalsze instrukcje? Myśle że poprostu układ jest nieszczelny. Są jakieś nerwralgiczne miejsca tych sprzęgieł które puszczają? Czy może złożyć
- koksukowal7
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
- Lokalizacja: chrzanów
mozesz rozebrać pompe na częsci pierwsze, zobaczysz w jakim stanie jest tłoczek, dobrze wyczysc srodek, i popatrz pod swiatło zobacz w srodku otwór w którym chodzi tłoczek czy nie ma głębszych rys zadnych
na zewnatrz płyn sie nie poci ?
mozesz zrobic jeszcze jeden test - w sumie od niego zacznij, wkręc wysprzęglik w imadło./złap sciskiem tak żeby było mniej wiecej w pozycji pracy ( czyli gdziestam w połowie skoku ) i zablokuj żeby sie nie mogło wysunąć dalej - i podpompuj klamką - powinna sie zrobic twarda na maxa, teraz wcisnij - tylko bez przesady, to nie hamulec, nie z całej siły tylko taki zdecydowany opór zebys czuł, i potrzymaj chwile, jak sie klamka zaczyna zapadac to 1) obserwuj czy nie ma wycieku przy wysprzęgliku 2) czy nie ma wycieku przy pompie. jak sie zapada i wycieka dołem - to wysprzęglik do przejrzenia, jak sie zapada i dołem nie cieknie to rozbieraj pompe pewnie długo juz nie pozyje.
na zewnatrz płyn sie nie poci ?
mozesz zrobic jeszcze jeden test - w sumie od niego zacznij, wkręc wysprzęglik w imadło./złap sciskiem tak żeby było mniej wiecej w pozycji pracy ( czyli gdziestam w połowie skoku ) i zablokuj żeby sie nie mogło wysunąć dalej - i podpompuj klamką - powinna sie zrobic twarda na maxa, teraz wcisnij - tylko bez przesady, to nie hamulec, nie z całej siły tylko taki zdecydowany opór zebys czuł, i potrzymaj chwile, jak sie klamka zaczyna zapadac to 1) obserwuj czy nie ma wycieku przy wysprzęgliku 2) czy nie ma wycieku przy pompie. jak sie zapada i wycieka dołem - to wysprzęglik do przejrzenia, jak sie zapada i dołem nie cieknie to rozbieraj pompe pewnie długo juz nie pozyje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zalałeś układ jakim olejem hydraulicznym?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości