Klejenie owiewek.
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Klejenie owiewek.
Siemanko  
 
Jestem nowy na tym forum i to mój pierwszy temat, więc jak coś, to sorki za moje nieogarstwo 
Otóż kupiłem sobie nie dawno Hanie CBR 600 F2. No i wiadomo, że jak na rocznik 93, no to będzie miała jakieś ,,ale" co do wyglądu. Tu jest właśnie problem z czaszą :/ Przód bardzo ciężko znaleźć, a jak jest, to ceny po prostu... Ehh.. Brak słów. Sami pomyślcie.. 350 za byle jak klejony i porwany, porysowany i wg plastik?! No nie przesadzajmy.. Więc chcę samemu zrobić.. Kolor czaszy - czarny. I problemy jakie są z nim to : pęknięcia, po lewej stronie jakby się rozchodzą te plastiki i widać szparę(to nie pęknięcie, tylko lipne połączenie.. Między szybą, a plastikiem), pod reflektorem brakuje 1 elementu, gdy się siądzie za kierownicą, to po prawej brakuje sporej części plastiku(tak jakby w środku. Mało to jest widoczne, no ale.. ). Da się to naprawić, dorobić itp? Prosiłbym o potrzebne rzeczy do tego zabiegu i wg. Z góry dzięki za pomoc 
 
				
			 
 
Jestem nowy na tym forum i to mój pierwszy temat, więc jak coś, to sorki za moje nieogarstwo
 
Otóż kupiłem sobie nie dawno Hanie CBR 600 F2. No i wiadomo, że jak na rocznik 93, no to będzie miała jakieś ,,ale" co do wyglądu. Tu jest właśnie problem z czaszą :/ Przód bardzo ciężko znaleźć, a jak jest, to ceny po prostu... Ehh.. Brak słów. Sami pomyślcie.. 350 za byle jak klejony i porwany, porysowany i wg plastik?! No nie przesadzajmy.. Więc chcę samemu zrobić.. Kolor czaszy - czarny. I problemy jakie są z nim to : pęknięcia, po lewej stronie jakby się rozchodzą te plastiki i widać szparę(to nie pęknięcie, tylko lipne połączenie.. Między szybą, a plastikiem), pod reflektorem brakuje 1 elementu, gdy się siądzie za kierownicą, to po prawej brakuje sporej części plastiku(tak jakby w środku. Mało to jest widoczne, no ale.. ). Da się to naprawić, dorobić itp? Prosiłbym o potrzebne rzeczy do tego zabiegu i wg. Z góry dzięki za pomoc
 
 
- lavey321
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/2/2016, 20:30
Klejenie nie. Profesjonalne spawanie (o ile jest pęknięcie a nie 100 kawałków do złożenia) jak najbardziej ok. Na zamienniki nie patrz, drogi i niedopasowany szajs. Lepiej używkę do poprawek, a najlepiej rozeznanie na rynku jak drogi bywa "tani" motocykl...
				
			- 
				 
 SpeedyGonzales
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
No ciężko o spawanie, bo mieszkam na wsi i w okolicy no nie ma takich specjalistów :/ Są tylko pęknięcia.. Myślałem, żeby skleić owiewkę klejem do plastiku, a pod spodem dać jeszcze mate szklaną i żywicę.. Co Ty na to? No co do plastików, to wiadomo, że są drogie :/ W każdym przecinaku tak jest niestety :/ To jak uważasz? Moja metoda da radę? 
				
			
- lavey321
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/2/2016, 20:30
Możesz kombinować z klejem i matą, ale jaki da efekt - wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych. Generalnie musisz liczyć się z tym, że po takiej operacji musisz powierzchnię zmatowić, a następnie zalakierować.
				MT-07
			- 
				 
 Marsjanin
- Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
no to jest norma  Przy użyciu maty, żywicy, kleju i lakierów (podkład, laker kolorowy i lakier bezbarwny) wyniesie mnie 70 zł. Zdolności manualne są okej, więc tragedii raczej nie będzie
 Przy użyciu maty, żywicy, kleju i lakierów (podkład, laker kolorowy i lakier bezbarwny) wyniesie mnie 70 zł. Zdolności manualne są okej, więc tragedii raczej nie będzie  
  Chyba, że jeszcze dodać do tego szpachlę? Co wy na to?
 Chyba, że jeszcze dodać do tego szpachlę? Co wy na to? 
				
			 Przy użyciu maty, żywicy, kleju i lakierów (podkład, laker kolorowy i lakier bezbarwny) wyniesie mnie 70 zł. Zdolności manualne są okej, więc tragedii raczej nie będzie
 Przy użyciu maty, żywicy, kleju i lakierów (podkład, laker kolorowy i lakier bezbarwny) wyniesie mnie 70 zł. Zdolności manualne są okej, więc tragedii raczej nie będzie  
  Chyba, że jeszcze dodać do tego szpachlę? Co wy na to?
 Chyba, że jeszcze dodać do tego szpachlę? Co wy na to? 
- lavey321
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/2/2016, 20:30
Bez szpachli na zewnątrz nawet nie ma opcji. Klejenie żywicą czy jakimiś klejami jest po prostu druciarstwem. Jedyna sensowna opcja samodzielnej naprawy to "pospawanie" starą lutownicą z grubym płaskim grotem. Trzeba też zatopić jakieś wzmocnienia i mieć trochę takiego samego plastiku w zapasie, bo czasem trzeba gdzieś dolać z naddatkiem. Ja zajmuję się takimi rzeczami profesjonalnie i ogólnie nie polecam zabierać się za to bez podstawowej wiedzy i doświadczenia. O lakierowaniu nie wspominając.
				Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
			- 
				 
 Czester
- Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
A może tak jak wyżej spróbujesz sobie sam pospawać te pęknięcia? Zerknij do środka czachy - powinno być tam oznaczenie z jakiego materiału to jest. Kupujesz pałeczki tego materiału, bierzesz papier ścierny i lutownicę, czyścisz naokoło pęknięcia dokładnie z lakieru a potem lutownicą i pałeczkami topisz materiał naokoło i zalewasz stopioną pałeczką.
				
			- Kamool
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 1/5/2013, 11:35
Kurde właśnie nie ma tam żadnego oznaczenia :/ Lutownicy również nie posiadam  Jest jakiś sposób, żeby zastąpić lutownicę? I byłby ktoś na tyle uprzejmy, żeby mi pomóc określić jaki to materiał?
 Jest jakiś sposób, żeby zastąpić lutownicę? I byłby ktoś na tyle uprzejmy, żeby mi pomóc określić jaki to materiał?  Plastiki są oryginalne Honda CBR 600 F2 z rocznika 1993 w malowaniach czarno-różowych. Nie znam się za grosz w rodzajach materiałów i wg. Nie mam bladego pojęcia o tym. Chociaż spróbujcie naprowadzić totalnego laika, jakim jestem
 Plastiki są oryginalne Honda CBR 600 F2 z rocznika 1993 w malowaniach czarno-różowych. Nie znam się za grosz w rodzajach materiałów i wg. Nie mam bladego pojęcia o tym. Chociaż spróbujcie naprowadzić totalnego laika, jakim jestem  No i jeszcze jak dorobić ubytek? :/ w 1 miejscu to jest tak 2x2cm, no ale koncepcji nie mam :/  Z góry wielkie dzięki za pomoc
 No i jeszcze jak dorobić ubytek? :/ w 1 miejscu to jest tak 2x2cm, no ale koncepcji nie mam :/  Z góry wielkie dzięki za pomoc 
				
			 Jest jakiś sposób, żeby zastąpić lutownicę? I byłby ktoś na tyle uprzejmy, żeby mi pomóc określić jaki to materiał?
 Jest jakiś sposób, żeby zastąpić lutownicę? I byłby ktoś na tyle uprzejmy, żeby mi pomóc określić jaki to materiał?  Plastiki są oryginalne Honda CBR 600 F2 z rocznika 1993 w malowaniach czarno-różowych. Nie znam się za grosz w rodzajach materiałów i wg. Nie mam bladego pojęcia o tym. Chociaż spróbujcie naprowadzić totalnego laika, jakim jestem
 Plastiki są oryginalne Honda CBR 600 F2 z rocznika 1993 w malowaniach czarno-różowych. Nie znam się za grosz w rodzajach materiałów i wg. Nie mam bladego pojęcia o tym. Chociaż spróbujcie naprowadzić totalnego laika, jakim jestem  No i jeszcze jak dorobić ubytek? :/ w 1 miejscu to jest tak 2x2cm, no ale koncepcji nie mam :/  Z góry wielkie dzięki za pomoc
 No i jeszcze jak dorobić ubytek? :/ w 1 miejscu to jest tak 2x2cm, no ale koncepcji nie mam :/  Z góry wielkie dzięki za pomoc 
- lavey321
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/2/2016, 20:30
Tak jak czester prawi. Lutownica i siatka miedziana. 
Zatapia sie to na pęknięciach a później szpachla i lakier..
				
			Zatapia sie to na pęknięciach a później szpachla i lakier..
- 
				 
 Croowab
- Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Nie no nie będziemy się wygłupiać z wysyłką  Jestem w miarę zaradny i mam zdolności manualne, więc sam dam radę zrobić
 Jestem w miarę zaradny i mam zdolności manualne, więc sam dam radę zrobić  Tylko potrzebny mi jest konkretny sposób. Albo metoda od Croowab'a z tymi zestawami naprawczymi, albo Czestera ze spawaniem. Wolałbym opcję ze spawaniem, bo po prostu jest lepsza.. Wystarczy mi jedynie schemat działań i dam radę. Gdybyś mógł Czester, to napisałbyś mi potrzebne materiały i mnw. taki mini plan działań?
 Tylko potrzebny mi jest konkretny sposób. Albo metoda od Croowab'a z tymi zestawami naprawczymi, albo Czestera ze spawaniem. Wolałbym opcję ze spawaniem, bo po prostu jest lepsza.. Wystarczy mi jedynie schemat działań i dam radę. Gdybyś mógł Czester, to napisałbyś mi potrzebne materiały i mnw. taki mini plan działań?  Byłbym wdzięczny
 Byłbym wdzięczny 
				
			 Jestem w miarę zaradny i mam zdolności manualne, więc sam dam radę zrobić
 Jestem w miarę zaradny i mam zdolności manualne, więc sam dam radę zrobić  Tylko potrzebny mi jest konkretny sposób. Albo metoda od Croowab'a z tymi zestawami naprawczymi, albo Czestera ze spawaniem. Wolałbym opcję ze spawaniem, bo po prostu jest lepsza.. Wystarczy mi jedynie schemat działań i dam radę. Gdybyś mógł Czester, to napisałbyś mi potrzebne materiały i mnw. taki mini plan działań?
 Tylko potrzebny mi jest konkretny sposób. Albo metoda od Croowab'a z tymi zestawami naprawczymi, albo Czestera ze spawaniem. Wolałbym opcję ze spawaniem, bo po prostu jest lepsza.. Wystarczy mi jedynie schemat działań i dam radę. Gdybyś mógł Czester, to napisałbyś mi potrzebne materiały i mnw. taki mini plan działań?  Byłbym wdzięczny
 Byłbym wdzięczny 
- lavey321
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/2/2016, 20:30
No nie wierzę, że mieszkasz na jakimś konkretnym odludziu, pojedź gdzieś "do miasta", znajdź zakład i zrób. Kiedyś miałem pęknięcie na 10 cm, zaniosłem do zakładu gdzie spawają plastik, gościowi zajęło to jakieś 5 minut, wziął 2 dychy i po kłopocie.
				
			- 
				 
 Kirgeron
- Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
