Który motor/skuter wybrać
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Który motor/skuter wybrać
Witam!
Na wstępie zaznaczę że na temat każdego z poniższych modeli poczytałem opinie i testy oraz oglądałem filmy na yt. Interesuje mnie zakup NOWEGO skuterka lub motocykla o pojemności 125cc. Modele którymi jestem zainteresowany zestawiłem poniżej. W jakiej kolejności wg najlepszej trwałości oraz dynamiki i wyglądu (całokształt) ustawilibyście te modele według tych dwóch grup.
Przez dwa lata jeździłem na wsi starą WSK'ą 125 więc mniej więcej wiem z czym to się je
Mam 23 lata, chciałbym wziąć również pod uwagę wielkość pojazdu ze względu na mój wzrost 188cm, waga 78kg. Pojazd miałby służyć poruszaniu się po mieście, zazwyczaj jednorazowo do 20km, okazjonalnie również 50-60km.
Skutery:
Zipp Quantum 125
ZIPP TOROS CY125T-3 El Lider 125
Romet Retro 7
Moto:
Junak 122
Junak 123
Junak 125
Junak 126
Romet ZK 12
Romet Soft Chopper
Zipp Manic 125
Zipp VZ-2
Romet ZK 12
Które z nich polecacie?
Chciałbym kupić pojazd nowy za około 4-5 tysięcy zł.
Nie jestem zainteresowany kupowaniem pojazdu markowego używanego.
Chodzi o lokalną komunikację po mieście, bez szaleństw
Pozdrawiam!
Na wstępie zaznaczę że na temat każdego z poniższych modeli poczytałem opinie i testy oraz oglądałem filmy na yt. Interesuje mnie zakup NOWEGO skuterka lub motocykla o pojemności 125cc. Modele którymi jestem zainteresowany zestawiłem poniżej. W jakiej kolejności wg najlepszej trwałości oraz dynamiki i wyglądu (całokształt) ustawilibyście te modele według tych dwóch grup.
Przez dwa lata jeździłem na wsi starą WSK'ą 125 więc mniej więcej wiem z czym to się je

Mam 23 lata, chciałbym wziąć również pod uwagę wielkość pojazdu ze względu na mój wzrost 188cm, waga 78kg. Pojazd miałby służyć poruszaniu się po mieście, zazwyczaj jednorazowo do 20km, okazjonalnie również 50-60km.
Skutery:
Zipp Quantum 125
ZIPP TOROS CY125T-3 El Lider 125
Romet Retro 7
Moto:
Junak 122
Junak 123
Junak 125
Junak 126
Romet ZK 12
Romet Soft Chopper
Zipp Manic 125
Zipp VZ-2
Romet ZK 12
Które z nich polecacie?
Chciałbym kupić pojazd nowy za około 4-5 tysięcy zł.
Nie jestem zainteresowany kupowaniem pojazdu markowego używanego.
Chodzi o lokalną komunikację po mieście, bez szaleństw

Pozdrawiam!
- Pfloyd
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 17/2/2016, 00:18
A jakie marki i modele mógłbym wziąć pod uwagę w kwocie około 4500zł?
Jaki maks rocznik z jakim maks przebiegiem jest w tym przypadku warty uwagi?
Yamaha CBR 125, Honda R125 tak?
Co jeszcze?
Prosiłbym jeszcze o jakąkolwiek odpowiedź na moje pytanie, które z tych co wymieniłem są w miarę?
Jaki maks rocznik z jakim maks przebiegiem jest w tym przypadku warty uwagi?
Yamaha CBR 125, Honda R125 tak?
Co jeszcze?
Prosiłbym jeszcze o jakąkolwiek odpowiedź na moje pytanie, które z tych co wymieniłem są w miarę?
- Pfloyd
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 17/2/2016, 00:18
Junak 122 chyba najbardziej znany i sprawdzony model z tych, które wymieniłeś, lubi mieć tendencję do obrywania się odbłyśnika w lampie przedniej. Jak bym musiał to wybierał bym jego.
Co do markowych to pytanie jaki styl lubisz, szukaj też czegoś z pozycją wyprostowaną, a nie wymuszającą pochylenie, bo średnio to może być dla Ciebie wygodne jak zamierzasz jeździć tylko po mieście.
Popatrz np. za Suzuki Marauderem 125 (poza sezonem dość tanio chodzą)
Co do markowych to pytanie jaki styl lubisz, szukaj też czegoś z pozycją wyprostowaną, a nie wymuszającą pochylenie, bo średnio to może być dla Ciebie wygodne jak zamierzasz jeździć tylko po mieście.
Popatrz np. za Suzuki Marauderem 125 (poza sezonem dość tanio chodzą)
- CBS
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 18/12/2015, 20:28
- Lokalizacja: Żagań
Ujme to tak. Rok temu pytałem o to samo na tym forum. Chciałem kupić rometa ale wszyscy doradzali mi markowy używany sprzęt. Kupiłem Hondę CBR 125 i byłem zadowolony ale jak po kilku tys kilometrów miałem okazje karnąć się chińczykiem którego chciałem wcześniej kupic to zrozumiałem że to był jedyny słuszny wybór. Kupując taką honde czy yamahe czujesz ze masz motocykl. A chinol czy to romet junak czy inny ostrzegam, nie skreca, nie hamuje i n a dodatek blokuje plastikową oponę jeszcze przy tym nurkując. Silnik to wibrująca ohv z kosiarki nadająca sie na trase do 10km - tak telepie a z tego co wiem we wszystkich chinczykach jest ten sam 10,3 konny silnik. Dlaczego wybrałem cbr125r? w miare tani, chłodzony cieczą i z markowych najmniej wysilony czyli długo wytrzyma. Poza tym może jak i mi spodoba Ci się jazda? Już robie pawko i sprzedaje swoją cbr, a za ile sprzedasz junaka jeśli będziesz chciał zmienić?
- Oastra
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55
Popieram to co piszę kolega wyżej, kupując cokolwiek musisz brać pod uwagę również przyszłość i ew. sprzedaż. Chińczyk traci na wartości już po opuszczeniu salonu i na dzień dobry czeka Cię wydatek ze zmianą opon na takie, na których da się jeździć i na których będziesz się czuł bezpiecznie. Dla przykładu powiem Ci, że na same opony w tym miesiącu poszedł mi wydatek 760 zł i to po cenie promocyjnej, stare Dunlopy po prostu są już stare i wymagały wymiany na nowe, do tego dętki kolejna 100 zł i dojdzie jeszcze wymiana z wyważaniem, ale wiem, że na nich moto polata kolejne kilka ładnych sezonów i kilometrów.
- CBS
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 18/12/2015, 20:28
- Lokalizacja: Żagań
Autorowi proponuję znaleźć kogoś, kto ma takiego chińczyka, najlepiej 2-letniego i niech zobaczy jak to wygląda.
Potrafią rdzewieć chromowane elementy, trzeszczeć plastiki, pękają zaczepy, cuda się potrafią dziać z linką gazu, problemy z odpalaniem... Jednym słowem trzeba lubić grzebać i mieć do tego smykałkę.
A później usiąść na markowym sprzęcie i ocenić przez porównanie jakość- naprawdę jest przepaść.
I tak, jak poprzednicy wspominali- apetyt rośnie w miarę jedzenia i dzisiaj to jest 125-ka za 1/2 sezony będziesz chciał coś większego, wtedy markową 125'kę odsprzedasz z niewielką stratą, a chinol sporo straci na wartości.
Potrafią rdzewieć chromowane elementy, trzeszczeć plastiki, pękają zaczepy, cuda się potrafią dziać z linką gazu, problemy z odpalaniem... Jednym słowem trzeba lubić grzebać i mieć do tego smykałkę.
A później usiąść na markowym sprzęcie i ocenić przez porównanie jakość- naprawdę jest przepaść.
I tak, jak poprzednicy wspominali- apetyt rośnie w miarę jedzenia i dzisiaj to jest 125-ka za 1/2 sezony będziesz chciał coś większego, wtedy markową 125'kę odsprzedasz z niewielką stratą, a chinol sporo straci na wartości.
-
A7 x - Świeżak
- Posty: 307
- Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
- Lokalizacja: Wrocław/OsW
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości