Motocykl i waga
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Motocykl i waga
[color=red]Cześć
Jestem nowy na forum jak i w świecie motocykli. Jako mój pierwszy motocykl zamierzam kupić Yamaha TZR 50. Mam zamiar przerobić(?) ją na 90ccm. Ile mniej więcej km/h by pojechała przy wadzę ok. 105kg? Z tego co widziałem ludzie wymieniali wydechy,manetki i tego typu rzeczy. Czy wpływa to jakoś szczególnie na osiągi motocykla?

Jestem nowy na forum jak i w świecie motocykli. Jako mój pierwszy motocykl zamierzam kupić Yamaha TZR 50. Mam zamiar przerobić(?) ją na 90ccm. Ile mniej więcej km/h by pojechała przy wadzę ok. 105kg? Z tego co widziałem ludzie wymieniali wydechy,manetki i tego typu rzeczy. Czy wpływa to jakoś szczególnie na osiągi motocykla?
- Serdzi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 4/2/2016, 22:20
- Lokalizacja: Koszalin
dobra, po kolei. Bardzo fajny maly motorek to jest.
Ale jego przerobka to nie taka prosta sprawa.
Na poczatek napisze to, co zazwyczaj pisze w takich przypadkach - najlepiej od razu kup jakies 125ccm - wyjdzie w kosztach taniej a w efektach lepiej.
Ale TZR oki dobry motur wiec idziemy dalej.
Co chcesz przerabiac? Wymienic tlok+cylinder?
Zysk mocy bedzie bardzo nieznaczny, zysk predkosci - ZADEN. Dlaczego - o tym za chwileczke. Generalnie inwestycja znacznie przekracza potencjalny zysk, ale to juz pisalem.
No ale idziemy dalej. Zeby wzrost mocy byl znaczacy, trzeba bedzie zmienic dysze w gazniku a byc moze caly gaznik. Duzo regulacji i kupowania dysz metoda prob i bledow.
Oraz wydech koniecznie (przy dwusuwie wydech ma OGROMNE znaczenie dla mocy)
Dalej hamulce - TZR akurat ma calkiem niezle, i tu nie trza bedzie dokladac. Poza upewnieniem sie, ze jest z nimi wszystko OK.
I teraz PREDKOSC. Zebatki. To jest ta tajemnica.
na standardowym zestawie od 50tki i cylindrze 90ccm dobrze wyregulowana powinna osiagnac ok. 90km/h. Z tym, ze bedzie to po plaskiej/prostej drodze. I tez trzeba bedzie na ta predkosc poczekac. Z gorki MOZE do 100km/h pojedzie, ale bedzie to katowanie silnika.
Pod gorke moze miec problemy z utrzymaniem 60km/h.
Generalnie motorek bedzie dobrze sie zbieral do ok 50-60km/h potem bedzie czekanie...i czekanie... i czekanie... i jak drogi starczy to moze sie uda te 90km/h osiagnac.
Czyli podsumowujac, do wymiany bedzie:
1. Cylinder+tlok+pierscienie+piny od tloka+ sworzen oraz byc moze korba. Najlepiej caly silnik.
2. Dysze w gazniku lub caly gaznik.
3. Caly wydech
4. Jesli celem ma byc zwiekszenie predkosci max, to rowniez zebatki (na zebatce wyjsciowej przy silniku juz jeden zabek w te czy we wte robi ogromna roznice!)
5. Przeglady i zmiana wpisu w dokumentach - bez tego motocykl nie bedzie mogl sie legalnie poruszac po drogach.
Ale jego przerobka to nie taka prosta sprawa.
Na poczatek napisze to, co zazwyczaj pisze w takich przypadkach - najlepiej od razu kup jakies 125ccm - wyjdzie w kosztach taniej a w efektach lepiej.
Ale TZR oki dobry motur wiec idziemy dalej.
Co chcesz przerabiac? Wymienic tlok+cylinder?
Zysk mocy bedzie bardzo nieznaczny, zysk predkosci - ZADEN. Dlaczego - o tym za chwileczke. Generalnie inwestycja znacznie przekracza potencjalny zysk, ale to juz pisalem.
No ale idziemy dalej. Zeby wzrost mocy byl znaczacy, trzeba bedzie zmienic dysze w gazniku a byc moze caly gaznik. Duzo regulacji i kupowania dysz metoda prob i bledow.
Oraz wydech koniecznie (przy dwusuwie wydech ma OGROMNE znaczenie dla mocy)
Dalej hamulce - TZR akurat ma calkiem niezle, i tu nie trza bedzie dokladac. Poza upewnieniem sie, ze jest z nimi wszystko OK.
I teraz PREDKOSC. Zebatki. To jest ta tajemnica.
na standardowym zestawie od 50tki i cylindrze 90ccm dobrze wyregulowana powinna osiagnac ok. 90km/h. Z tym, ze bedzie to po plaskiej/prostej drodze. I tez trzeba bedzie na ta predkosc poczekac. Z gorki MOZE do 100km/h pojedzie, ale bedzie to katowanie silnika.
Pod gorke moze miec problemy z utrzymaniem 60km/h.
Generalnie motorek bedzie dobrze sie zbieral do ok 50-60km/h potem bedzie czekanie...i czekanie... i czekanie... i jak drogi starczy to moze sie uda te 90km/h osiagnac.
Czyli podsumowujac, do wymiany bedzie:
1. Cylinder+tlok+pierscienie+piny od tloka+ sworzen oraz byc moze korba. Najlepiej caly silnik.
2. Dysze w gazniku lub caly gaznik.
3. Caly wydech
4. Jesli celem ma byc zwiekszenie predkosci max, to rowniez zebatki (na zebatce wyjsciowej przy silniku juz jeden zabek w te czy we wte robi ogromna roznice!)
5. Przeglady i zmiana wpisu w dokumentach - bez tego motocykl nie bedzie mogl sie legalnie poruszac po drogach.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości