Czy czuć różnice między litrem a 600ccm
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Czy czuć różnice między litrem a 600ccm
Witam.
Chciałbym prosić doświadczonych motocyklistów o rade.
Na moto jeżdżę już prawie 6 lat, jaki pierwszy był Daytona 996, następnie Bandit 1200, którym jeździłem 5 lat i teraz moje pytanie, poszukuje moto na nowy sezon i mam kilka typów.
Tylko problem w tym, że podobają mi się "szejsetki" ( gdyż w sumie fundusze mnie nie puszczają na litra
).
Jak to wygląda w praktyce, czy ktoś się przesiadał z litra na mniejszą pojemność?
Czy aż tak czuć różnice? Dodam, że często podróżuje z plecaczkiem.
Z góry dzięki za odp.
Chciałbym prosić doświadczonych motocyklistów o rade.
Na moto jeżdżę już prawie 6 lat, jaki pierwszy był Daytona 996, następnie Bandit 1200, którym jeździłem 5 lat i teraz moje pytanie, poszukuje moto na nowy sezon i mam kilka typów.
Tylko problem w tym, że podobają mi się "szejsetki" ( gdyż w sumie fundusze mnie nie puszczają na litra

Jak to wygląda w praktyce, czy ktoś się przesiadał z litra na mniejszą pojemność?
Czy aż tak czuć różnice? Dodam, że często podróżuje z plecaczkiem.
Z góry dzięki za odp.
- tomkaj
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 4/12/2015, 13:44
- Lokalizacja: Stryszawa
do jazdy z plecakiem to jednak litr ... chyba, ze na krotkie trasy
na 1250 wsiadlem z horneta 600 i kto co lubi, hornet to taki maly wariat, trzeba go wysoko krecic ale jest bardzo malo elastyczny, 1250 robi robote momentem ... ja juz raczej na 600 nie wroce, chyba ze kupie drugie moto tylko do miasta wtedy 600 jak najbardziej
na 1250 wsiadlem z horneta 600 i kto co lubi, hornet to taki maly wariat, trzeba go wysoko krecic ale jest bardzo malo elastyczny, 1250 robi robote momentem ... ja juz raczej na 600 nie wroce, chyba ze kupie drugie moto tylko do miasta wtedy 600 jak najbardziej
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
Movi napisał(a):Myślę że nie przesiada się w dół.
Mówisz?
No a ja się z GTR1400 przesiadłem na T595 czyli Daytonę 955 nie coś tam, co sobie wymyślił założyciel tematu, który nawet nie wie na czym jeździł. A z Daytona wsiadłem na Strit trypla, a to tylko w przeciągu ostatnich jakiś 6 lat. Wcześniej jeszcze bardziej mieszałem. Ale to może dlatego, że nie muszę sobie męskości przedłużać

Można się przesiąść i tak, bardzo czuć różnicę.
Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Rura napisał(a):Movi napisał(a):Myślę że nie przesiada się w dół.
Mówisz?
No a ja się z GTR1400 przesiadłem na T595 czyli Daytonę 955 nie coś tam, co sobie wymyślił założyciel tematu, który nawet nie wie na czym jeździł. A z Daytona wsiadłem na Strit trypla, a to tylko w przeciągu ostatnich jakiś 6 lat. Wcześniej jeszcze bardziej mieszałem. Ale to może dlatego, że nie muszę sobie męskości przedłużać.
Można się przesiąść i tak, bardzo czuć różnicę.
Tak się składa, że autor wie czym jeździł Triumph Daytona 996, dokładnie żółta strzała. Tak się składa, że ja przywiązuje się do maszyny a nie chciał bym kupić miny i jeździć średnio zadowolony. 1200 miał o tyle dobrze, że był bardzo elastyczny, więc nie trzeba było wachlować biegami.
- tomkaj
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 4/12/2015, 13:44
- Lokalizacja: Stryszawa
Nadejdzie sezon, ładna pogoda wybierz się do salonu i zrób jadę próbną.
Sam ujeżdzam 1.4 od suzuki i po przesiadce na gsxr750 .. do 7k obrotów to nei jedzie, później już jest OK.
Zapewne przyzwyczajony jesteś do jazdy momentem więc trudno będzie sie przesiaść na SZEŚĆSETKĘ a raczej nie będzie już tego wrażenia, że urywa łapy przy starcie.
Jest inna jazda ale to kwestia preferencji.
Sam ujeżdzam 1.4 od suzuki i po przesiadce na gsxr750 .. do 7k obrotów to nei jedzie, później już jest OK.
Zapewne przyzwyczajony jesteś do jazdy momentem więc trudno będzie sie przesiaść na SZEŚĆSETKĘ a raczej nie będzie już tego wrażenia, że urywa łapy przy starcie.
Jest inna jazda ale to kwestia preferencji.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Rura napisał(a):Movi napisał(a):Myślę że nie przesiada się w dół.
Mówisz?
No a ja się z GTR1400 przesiadłem na T595 czyli Daytonę 955 nie coś tam, co sobie wymyślił założyciel tematu, który nawet nie wie na czym jeździł. A z Daytona wsiadłem na Strit trypla, a to tylko w przeciągu ostatnich jakiś 6 lat. Wcześniej jeszcze bardziej mieszałem. Ale to może dlatego, że nie muszę sobie męskości przedłużać.
Można się przesiąść i tak, bardzo czuć różnicę.
No pewnie, można przeskoczyć z intrudera 1800 na supermoto i odczujesz wielką zmianę. Niemniej zakładając ten sam typ pojazdu w podobnych rocznikach myślę, że nie ma sensu przesiadać się w dół

-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
Croowab napisał(a):Nadejdzie sezon, ładna pogoda wybierz się do salonu i zrób jadę próbną.
Sam ujeżdzam 1.4 od suzuki i po przesiadce na gsxr750 .. do 7k obrotów to nei jedzie, później już jest OK.
Zapewne przyzwyczajony jesteś do jazdy momentem więc trudno będzie sie przesiaść na SZEŚĆSETKĘ a raczej nie będzie już tego wrażenia, że urywa łapy przy starcie.
Jest inna jazda ale to kwestia preferencji.
No nie powiem, zawsze jeździłem na niskich obrotach bo wiedziałem, że zbierze się od dołu.......ładny dylemat mam

- tomkaj
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 4/12/2015, 13:44
- Lokalizacja: Stryszawa
bardzo dużo ludzi po szaleńczym parciu na moc i moment przesiada się na maszyny dualsport. V-strom, Tiger 800, teraz ostatnimi czasy Tracer podbija serca. spotkałem nawet ostatnio Pana który przeszedł na emeryturę i kupił VFR800X dla wygody. ludzie się przesiadają z kilku powodów na mniejsze pojemności. najważniejsze z nich to wygoda użytkowania, niższe koszty utrzymania, więcej im nie potrzeba.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
lagiboy napisał(a):bardzo dużo ludzi po szaleńczym parciu na moc i moment przesiada się na maszyny dualsport. V-strom, Tiger 800, teraz ostatnimi czasy Tracer podbija serca. spotkałem nawet ostatnio Pana który przeszedł na emeryturę i kupił VFR800X dla wygody. ludzie się przesiadają z kilku powodów na mniejsze pojemności. najważniejsze z nich to wygoda użytkowania, niższe koszty utrzymania, więcej im nie potrzeba.
Miałem przyjemność przez 3 miesiące ujeżdżać MT-01 i nie powiem, moc jest, lans jest, ale zero komfortu jazdy.
Mi najbardziej zależy na tym ostatnim, gdyż jak już wspominałem, często jeżdżę z plecaczkiem i czy taki np. FZ6S udźwignie moje 95kg, plecaka 50+ i kufer, czy będzie to już trochę za ciężko dla niego i będzie się męczyć?
- tomkaj
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 4/12/2015, 13:44
- Lokalizacja: Stryszawa
Jak miałem motourlop na Kanarach, a żona (przy kości) przewodnika (przy kości) chciała porobić zdjęcia do katalogu, to nie było dyskusji - wsiada na plecy i jedzie. Gość miał potężny kufer, bo apteczka, trochę narzędzi, zapasowe klamki itd., a jeszcze kask i drugie śniadanie się mieściły. Moto to było CBF600 i nie było żadnej dyskusji, że ma problem.
Nie sądzę więc, żebyś miał problem z FZ6S, ale to kwestia indywidualna, co rozumiesz przez "się męczyć".
Nie sądzę więc, żebyś miał problem z FZ6S, ale to kwestia indywidualna, co rozumiesz przez "się męczyć".
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
tomkaj napisał(a):Rura napisał(a):Movi napisał(a):Myślę że nie przesiada się w dół.
Mówisz?
No a ja się z GTR1400 przesiadłem na T595 czyli Daytonę 955 nie coś tam, co sobie wymyślił założyciel tematu, który nawet nie wie na czym jeździł. A z Daytona wsiadłem na Strit trypla, a to tylko w przeciągu ostatnich jakiś 6 lat. Wcześniej jeszcze bardziej mieszałem. Ale to może dlatego, że nie muszę sobie męskości przedłużać.
Można się przesiąść i tak, bardzo czuć różnicę.
Tak się składa, że autor wie czym jeździł Triumph Daytona 996, dokładnie żółta strzała. Tak się składa, że ja przywiązuje się do maszyny a nie chciał bym kupić miny i jeździć średnio zadowolony. 1200 miał o tyle dobrze, że był bardzo elastyczny, więc nie trzeba było wachlować biegami.
Chętnie poznam taki motocykl, a może mi go pokażesz:
http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/ ... %20%20.htm
Były stare 1000 i 1200 i z nowymi 3 garami T595 i 955, ale może sam Triumph nie wie, że miał takie moto


Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Przesiadka z litra na 600 jest bardzo odczuwalna, nie ma sie co oszukiwac. Nie kazdemu to pasuje. Mnie na torze by to nie przeszkadzalo, ale na drogach juz raczej tak. Brak mocy na niskich obrotach dokucza i denerwuje gdy do mocy jestes przyzwyczajony.
Honda Fireblade | http://instagram.com/mjz_uk
-
mJZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: Warszawa / Northampton
a ja przeczytałem na jednym z forów coś takiego "... że trzeba przejść wiele dużych pojemności aby na końcu dostrzec zalety szejsety"
Ja przesiadłem się z cbf600 na cbf 1000. I gdybym miał zrobić znów przesiekę w dół to nie miałbym problemów, jednak szukał bym silnika 600 poj. z inną charakterystyką niż cbf 600. Ale jeżdżę solo.
Ja przesiadłem się z cbf600 na cbf 1000. I gdybym miał zrobić znów przesiekę w dół to nie miałbym problemów, jednak szukał bym silnika 600 poj. z inną charakterystyką niż cbf 600. Ale jeżdżę solo.
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Ja osobiście na Poznaniu jeżdżę 15s szybciej szejsetą niż litrem... Inna sprawa, że mi bardziej leży charakterystyka, co w sumie jest dziwne, bo ważę dobrze ponad stówę i mam ponad 191
.
Jeszcze raz w stwierdzę, można się przesiąść, choć dawniej był tzw. złoty środek czyli 750
. I naprawdę jak naumiesz się jeździć to ta pojemność już będzie miała mniejsze znaczenie, co byś nie robił...

Jeszcze raz w stwierdzę, można się przesiąść, choć dawniej był tzw. złoty środek czyli 750

Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości