Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Rozmiar ma znaczenie - o oponach...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Rozmiar ma znaczenie - o oponach...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 2/9/2015, 22:49

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 06:25

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):15mm ? jak Pan to liczysz ?<br><hr>daro<br>
Jaki konkretnie rozmiar został zamieniony na jaki?<br><hr>Tony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 06:27

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Zminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą. <br><hr>Tony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 07:42

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Zminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą. <br><hr>Tony<br>
Zgadza się i prowadzenie Hondy było fatalne w porównaniu do jazdy modelem po zmianach. Co do wymiany felgi -na moment nie polemizowałem. Xjr wychodziła na tym samym starym zawieszeniu i na ohlinsie (zawieszenie tył) zarówno z oponą 170 jak 180 można sprawdzić do jakich modeli pasuje czarne zawieszenie tył (nie ohlins)
średnio co 2 lata poprawiano zawieszenie przód. Konkretnie od 99r yamaha miała oponę 120 a zawieszenie było zmieniane aż do 2007 i dopiero wtedy zastosowano pełną regulację.
Istnieją modele np yamahy, które miały szerszą felgę i oponę oraz węższą mimo braku zmian w konstrukcji<br><hr>Yamaha xj600
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 09:15

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):PRZECZYTAJ ARTYKUŁ JESZCZE RAZ ALB PO RAZ 1 CHOCIAZ;) SZERSZA OPONA Z TYLU WYMAGA WIEKSZEGO POCHYLENIA MOTOCYKLA ZEBY UZYSKAC TA SAMA PREDKOSC NA ZAKRECIE ,STAD TWOIE POPRZYCIERANIE PODNOZKÓW ,BEZ POMIARU PREDKOSCI NP NA OKREGU CZY JAKIMS RONDZIE ALBO CZASU ZAPOMNI O OKRESLENIU W WIARYGODNY SPOSOB RÓZNIC .<br><hr>GP POLL POSITION <br>
Komentatorzy napisał(a):Jest poprawa - większe prędkości przy pokonywaniu zakrętów
zdecydowanie lepsze wyniki w jeździe na czas
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Jazda XJ600 na czas? To mi przypomina kaskaderską jazdę Fiatem 126p...<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):: ) nie jeden na ścigaczu jest wolniejszy jak się rozstawi słupki i zrobi techniczny slalom i nawracanie to braki w wyszkoleniu kierowców litrów wychodzą i jest im głupio jak kierowcy 125 są lepsi <br><hr>Yamaha xj600<br>
Żadna fabryka nie ustawia maszyny wyłącznie pod techniczny slalom.<br><hr>.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 09:17

Komentatorzy napisał(a):Zawsze śmieję się z przygłupów, co montują większe opony z tyłu, bo niby fajniej wygląda i jeżdżą niesterowalnym gównem z balonem z tyłu. HAHA<br><hr>Lel<br>
Dokładnie.<br><hr>.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 10:03

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Zminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą. <br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgadza się i prowadzenie Hondy było fatalne w porównaniu do jazdy modelem po zmianach. Co do wymiany felgi -na moment nie polemizowałem. Xjr wychodziła na tym samym starym zawieszeniu i na ohlinsie (zawieszenie tył) zarówno z oponą 170 jak 180 można sprawdzić do jakich modeli pasuje czarne zawieszenie tył (nie ohlins)
średnio co 2 lata poprawiano zawieszenie przód. Konkretnie od 99r yamaha miała oponę 120 a zawieszenie było zmieniane aż do 2007 i dopiero wtedy zastosowano pełną regulację.
Istnieją modele np yamahy, które miały szerszą felgę i oponę oraz węższą mimo braku zmian w konstrukcji<br><hr>Yamaha xj600<br>
Wiesz dlaczego Honda stosowała koło o średnicy 16 cali w Hornetach? Bo jakbyś wiedział, to nie pisałbyś głupot. Jesli chodzi o Yamahę, to każdy amortyzator ma określone fabryczne zestrojenie. Nawet jesli starszy i nowszy wygladają identycznie mogą pracować zupełnie inaczej przez zastosowanie innych sprzęzyn i innego zaworowania. To nie ma niczego wspólnego z regulacją dostępną dla użytkownika. <br><hr>Tony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 11:14

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Zminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą. <br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgadza się i prowadzenie Hondy było fatalne w porównaniu do jazdy modelem po zmianach. Co do wymiany felgi -na moment nie polemizowałem. Xjr wychodziła na tym samym starym zawieszeniu i na ohlinsie (zawieszenie tył) zarówno z oponą 170 jak 180 można sprawdzić do jakich modeli pasuje czarne zawieszenie tył (nie ohlins)
średnio co 2 lata poprawiano zawieszenie przód. Konkretnie od 99r yamaha miała oponę 120 a zawieszenie było zmieniane aż do 2007 i dopiero wtedy zastosowano pełną regulację.
Istnieją modele np yamahy, które miały szerszą felgę i oponę oraz węższą mimo braku zmian w konstrukcji<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Wiesz dlaczego Honda stosowała koło o średnicy 16 cali w Hornetach? Bo jakbyś wiedział, to nie pisałbyś głupot. Jesli chodzi o Yamahę, to każdy amortyzator ma określone fabryczne zestrojenie. Nawet jesli starszy i nowszy wygladają identycznie mogą pracować zupełnie inaczej przez zastosowanie innych sprzęzyn i innego zaworowania. To nie ma niczego wspólnego z regulacją dostępną dla użytkownika. <br><hr>Tony<br>
Zużyty pracuje inaczej,
z ciężkim kierowcą pracuje inaczej ,
a po tyś kilometrów opona może stracić 1 mm wysokości <br><hr>Yamaha xj600
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/9/2015, 12:18

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?<br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Przykłady, że fabryka poprawia
Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
---------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120
opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Zminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą. <br><hr>Tony<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgadza się i prowadzenie Hondy było fatalne w porównaniu do jazdy modelem po zmianach. Co do wymiany felgi -na moment nie polemizowałem. Xjr wychodziła na tym samym starym zawieszeniu i na ohlinsie (zawieszenie tył) zarówno z oponą 170 jak 180 można sprawdzić do jakich modeli pasuje czarne zawieszenie tył (nie ohlins)
średnio co 2 lata poprawiano zawieszenie przód. Konkretnie od 99r yamaha miała oponę 120 a zawieszenie było zmieniane aż do 2007 i dopiero wtedy zastosowano pełną regulację.
Istnieją modele np yamahy, które miały szerszą felgę i oponę oraz węższą mimo braku zmian w konstrukcji<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Wiesz dlaczego Honda stosowała koło o średnicy 16 cali w Hornetach? Bo jakbyś wiedział, to nie pisałbyś głupot. Jesli chodzi o Yamahę, to każdy amortyzator ma określone fabryczne zestrojenie. Nawet jesli starszy i nowszy wygladają identycznie mogą pracować zupełnie inaczej przez zastosowanie innych sprzęzyn i innego zaworowania. To nie ma niczego wspólnego z regulacją dostępną dla użytkownika. <br><hr>Tony<br>
w XJR oponę zmieniono by poprawić sterowność
a w Hornecie by zwiększyć stabilność
więc to nie głupota tylko poprawa błędu<br><hr>daro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/9/2015, 13:28

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):PRZECZYTAJ ARTYKUŁ JESZCZE RAZ ALB PO RAZ 1 CHOCIAZ;) SZERSZA OPONA Z TYLU WYMAGA WIEKSZEGO POCHYLENIA MOTOCYKLA ZEBY UZYSKAC TA SAMA PREDKOSC NA ZAKRECIE ,STAD TWOIE POPRZYCIERANIE PODNOZKÓW ,BEZ POMIARU PREDKOSCI NP NA OKREGU CZY JAKIMS RONDZIE ALBO CZASU ZAPOMNI O OKRESLENIU W WIARYGODNY SPOSOB RÓZNIC .<br><hr>GP POLL POSITION <br>
faktem jest natomiast ze motocykle o większej roznicy w szerokości miedzy przednia a tylna opona lepiej zaciesniaja zakreet po odpuszczeniu gazu przod momentalnie chce się zapadać w strone winkla choć może to mieć związek z czyms innym bo wiadomo neisprawdzałem tego na tym ssamym motocyklu tylko na roznych wiec wpływ mogły mieć tez inne zrzeczy jak kat glowki ramy sam rozstaw osi itd. jednak zawsze było tak ze moto o większej roznicy w szerokości opon dużo lepiej zacieśniało winkiel zarówno w grze tourist trophy na ps2 jak i w realu jednak niemozna wykluczyć tez ze zawsze te moto z szerszymi laczkami z tyłu względem rpzodu miały ostrzejszy kat glowki krótszy rozstaw itp. bo tego neisprawdzałem dokałdnie ,przod jest orpzesuniety względem tyłu bardziej do srdoka winkla na węższym laczku z przodu i chce się porpostu walic ww zakręt tak to odczuwam i te moto kręciły lepsze czasy w gran turismo po ustawieniu identycznych osiagow na wprost bo tam gdzie moto o małej roznicy szerokości gum nie pozwalało dodawać gazu na winklu bo bysie zniego zwyczjnie wyleciało na zewnątrz tam te z duza roznica szerokości pozwalalo i wystarczylo lekko odpiuscic żeby moto moemntalnie zacisnialo jak głupie pozwalając znowu dodac gazu .<br><hr>ffffffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/9/2015, 13:31

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):PRZECZYTAJ ARTYKUŁ JESZCZE RAZ ALB PO RAZ 1 CHOCIAZ;) SZERSZA OPONA Z TYLU WYMAGA WIEKSZEGO POCHYLENIA MOTOCYKLA ZEBY UZYSKAC TA SAMA PREDKOSC NA ZAKRECIE ,STAD TWOIE POPRZYCIERANIE PODNOZKÓW ,BEZ POMIARU PREDKOSCI NP NA OKREGU CZY JAKIMS RONDZIE ALBO CZASU ZAPOMNI O OKRESLENIU W WIARYGODNY SPOSOB RÓZNIC .<br><hr>GP POLL POSITION <br>
Komentatorzy napisał(a):faktem jest natomiast ze motocykle o większej roznicy w szerokości miedzy przednia a tylna opona lepiej zaciesniaja zakreet po odpuszczeniu gazu przod momentalnie chce się zapadać w strone winkla choć może to mieć związek z czyms innym bo wiadomo neisprawdzałem tego na tym ssamym motocyklu tylko na roznych wiec wpływ mogły mieć tez inne zrzeczy jak kat glowki ramy sam rozstaw osi itd. jednak zawsze było tak ze moto o większej roznicy w szerokości opon dużo lepiej zacieśniało winkiel zarówno w grze tourist trophy na ps2 jak i w realu jednak niemozna wykluczyć tez ze zawsze te moto z szerszymi laczkami z tyłu względem rpzodu miały ostrzejszy kat glowki krótszy rozstaw itp. bo tego neisprawdzałem dokałdnie ,przod jest orpzesuniety względem tyłu bardziej do srdoka winkla na węższym laczku z przodu i chce się porpostu walic ww zakręt tak to odczuwam i te moto kręciły lepsze czasy w gran turismo po ustawieniu identycznych osiagow na wprost bo tam gdzie moto o małej roznicy szerokości gum nie pozwalało dodawać gazu na winklu bo bysie zniego zwyczjnie wyleciało na zewnątrz tam te z duza roznica szerokości pozwalalo i wystarczylo lekko odpiuscic żeby moto moemntalnie zacisnialo jak głupie pozwalając znowu dodac gazu .<br><hr>ffffffff<br>
pozatym mogłes mieć inny profil i mieszannke i to całkowicie w zasadzie zakluca porównanie , w hondzie cbr 1000 f po zalozeniu z tylu laczka szerszego o 10 mm i ciut wyższy proil ma ,moto na wyjściu stało się dość nieobliczalne i łatwo wlatuje w shimmy przy torowym potraktowaniu lub na wyjściu na nierównościach to moto starego akurat ale ja na jego meisjcu zdecydowanie wrocilbym do seryjnego setupu .<br><hr>ffffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/9/2015, 11:03

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie ,
zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu
bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę
mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150
nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150
Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Terefere. Kupiłeś XJ600 bo tańsza w zakupie i utrzymaniu.
A Dynojety już zamontowałeś?<br><hr>Kmieciu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/9/2015, 08:16

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):Na fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0.
Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.<br><hr>Kmieciu<br>
Mi tam się wydaje że jak je ścierasz to znaczy że jedziesz za wolno<br><hr>maslan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/12/2015, 21:49

Komentatorzy napisał(a):Bez przesady z tym kolosalnym wpływem 5mm różnicy wysokości opony na prowadzenie... Ja kiedyś przez pomyłkę kupiłem na przód oponę 120/60-17 zamiast 120/70-17 i różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem żadnej. Może Valentino Rossi na torze by zauważył ale przy normalnej drogowej eksploatacji różnica jest żadna!<br><hr>bbbbb<br>
siemka wlasnie znalazłem oponki o roz 12070zr17 i 16060zr17 a serw. mowi 12060-16060 i nie wiem cz będzie ok<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/1/2016, 22:45

Komentatorzy napisał(a):Wprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla.
Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi.

W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91)
Na 150/60 r18 (co daje 90)
oraz oczywiście felgę - na szerszą
Właściwości jezdne tak się poprawiły, że złożenie do przytarcia butem lub podnóżkiem nie jest już ogóle problemem.
<br><hr>Yamaha xj600<br>
Komentatorzy napisał(a):PRZECZYTAJ ARTYKUŁ JESZCZE RAZ ALB PO RAZ 1 CHOCIAZ;) SZERSZA OPONA Z TYLU WYMAGA WIEKSZEGO POCHYLENIA MOTOCYKLA ZEBY UZYSKAC TA SAMA PREDKOSC NA ZAKRECIE ,STAD TWOIE POPRZYCIERANIE PODNOZKÓW ,BEZ POMIARU PREDKOSCI NP NA OKREGU CZY JAKIMS RONDZIE ALBO CZASU ZAPOMNI O OKRESLENIU W WIARYGODNY SPOSOB RÓZNIC .<br><hr>GP POLL POSITION <br>
nie krzycz

caps lock ==> KRZYK<br><hr>PiEn
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr