Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Pola1213 » 20/6/2015, 16:32

Jaki wysprzęglik wyciągnąć? Bo jak ten co masz przy klamce co wciska tloczek to ręcznie ciężko go nacisnąć... A I jak się kopie kopniakiem to ślizga się trochę...
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24


Postprzez WaxEater » 20/6/2015, 20:21

Co sądzicie o stosowaniu masy uszczelniającej Dirko zamiast zwykłych uszczelek? Jak takie rzeczy sprawdzają sie w enduro? Potrzebuje odpowiedzi, bo zwykła uszczelka podnosi mi za bardzo górę silnika, przez co mam za mocno naciągnięty łańcuch rozrządu.
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków


Postprzez henio12323 » 20/6/2015, 22:06

pola - wysprzeglik masz na 3 srubach. odkręcasz i wyciągasz. no ręcznie ciezko nacisnąć, ale poluzuj sobie na klamce bo pewnie masz wcisniety tłoczek w pompie, i płynu wtedy nie nabijesz od spodu. no to moze sprzegło juz sie konczyć. jak mówiłem zrób jedno. potem zobaczysz co bedzie dalej


wax- uszczelki mają swoją grubośc nieprzypadkową. są czesto jako dystans. nie wszędzie mozesz dirko uzyć. mozna pod jakas mniej wazną pokrywke, dekielek itp. ale miedyz kartery, głowice, cylinder czy miejsca gdzie jest przejscie wody/oleju lepij nie stosować. nie mozliwe że uszczelka za bardzo podnosi - to jak niby fabrycznie takie cos mogło wyjść. szukaj przyczyny problemu gdzie indziej a nie staraj sie patentem to rozwiązać. a jak juz to lepiej było by dorobic cienszą uszczelke z odpowiedniego materiału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 21/6/2015, 09:36

A takie sprzęgła nie mają żadnej regulacji..? :pp ;D Idę sprawdzać a jak nie to zamawiam te tarcze itp.. na jakiej stronie najlepiej i jakiej firmy?? Możesz mi polecić oleje do wszystkiego silnika itp?
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 21/6/2015, 16:31

mają srubką przy klamce. ja kupiłem nhc w miare dają rade, chociaz oryginalne mają lepszą dozowalność. akurat w ciemno tarcz bym nie zmieniał bo mogą byc dobre. prędzej padł ysame przekłądki i na dodatek nie musiały paść wszystkie. olej do sprzęgła oryginał albo lhm+, do silnika dowolny syntetyk motocyklowy. do chłodnicy też w zasadzie cokolwiek. tyle.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qben142 » 21/6/2015, 20:33

Co ile trzeba sprawdzać luzy zaworowe, jak to się robi, jakie sa objawy, ze należy ja sprawdzić, co ile nalezy je wymieniać jestem laikiem w tej kwestii mógłby mi to ktoś wytłumaczyć albo podesłać jakiś poradnik, artykuł?
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55

Postprzez henio12323 » 21/6/2015, 20:52

co ile ? co tyle ile podaje ksiązka serwisowa, jeden motocykl co 20 godzin inny co 40. jak to sie robi ? to też zalezy od konkretnego motocykla. są generalnie 2 metody płytkowa i srubkowa, srubkowa - luzujesz kontre wrzucasz listek szczelinomierza dokręcasz kontrujesz i jest ( opis bardzo mocno skrócony, w rzeczywistosci jest jeszcze kilka innych aspektów) przy płytkach, mierzysz luz, jak nie pasuje to mierzysz płytke i doliczasz ile musisz dodac lub odjać zeby luz był ksiązkowy. jak silnik ciezko pali zwłąszcza po nagrzaniu, jak cos cyka to wtedy zawory do inspekcji. wymieniasz jak wymagają wymiany, duzo czynników wpływa na zywotność. artykuł - po co jak masz ksiązke serwisową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 22/6/2015, 08:06

Regulowałem tą srubką bo za słabo wysprzegla więc ją wkręcałem i żadnych zmian, sprzęgło odpowietrzylem tez żadnych zmian... ;p Czyli do sprzęgła motorex hydraulic fluid 75? :) Ok to dziś sprawdzam a jak to tarcze to gdzie kupić oryginalne?
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 22/6/2015, 10:04

moze byc motorex. w serwisie a gdzie bys chciał ? :D ewentualnie ja mam dostęp do serwisu i moge w dobrej cenie załatwić co trzeba z oryginału. dodam że tarcze i przekładki mozna brac na sztuki też. u kumpla przyjarało 2 przekładki które sie powyginały i sprzęgło mocno ciągnęło, po wymianie tych 2 przekłądek problem znikł. a koszt nie duzy ( cos chyba koło 15 zł za 1 przekłądke)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 22/6/2015, 12:11

Ale koło mnie nigdzie niema serwisu..? A można przez internet i ma ten serwis jakąś stronę internetową? :D Ok to jutro lub po jutrze napisze Ci co musze kupić i się dogadamy :)
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez kris514 » 22/6/2015, 13:22

Jeśli dobrze kojarzę to rozchodzi się o ktma, więc masz ktmsklep.pl
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 22/6/2015, 14:41

a skÄ…d mam wiedziec cyz masz serwis kolo siebie ? nawet nie wiem skÄ…d jesteÅ›.

ktmsklep.pl mozna sobie schematy poobczajać. ale ceny mają niektóre nieprawdziwe, zresztą przy wchodzeniu w katalogi wyswietla sie info że to tylko ma charakter informacyjny.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawko00 » 22/6/2015, 18:30

Mam pytanie co może być przyczyną utraty kompresji w exc 125? Rozebrałem dziś cylinder, i są na nim minimalne rowki (mogę dać zdj). Od wymiany tłoka jest 30mth, od korby 90mth (według poprzedniego właściciela) luzu na wale nie ma jakiegoś niepokojącego. Cylinder ma być idealnie gładki tak?

A i pierścienie były chyba dziwnie założone, bo zamki były jeden nad drugim, a chyba powinny być o 180 stopni od siebie?

I na czym polega honowanie? Jest to odpowiednik szlifu żeliwa? Czyli po prostu wygładzenie powierzchni cylka?

Jest możliwe że pomiar cylindra pod tłok wyszedł mi 53.71mm kiedy do kupienia są 53.94 do 53.98mm? Czyli że "zdarło" się te 0.20mm?
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez kris514 » 22/6/2015, 19:03

Kompresja czyli tłok, pierścienie,cylinder, głowica, uszczelka pod głowicą inne przyczyny nie istnieją

Zdjęcia mile widziane
Co znaczy nie ma niepokojÄ…cego luzu?
Cylinder po honowaniu posiada na gładzi coś typu choinkę i tak powinien wyglądać
Tłok posiada zamki na które trzeba trafić zamkami pierścionków (inaczej jedynie mogą pęknąć)
Honowanie to zbieranie niewielkiej ilości nicasilu, szlif tulei to np. 0.25mm tutaj wartość wynosi 0.01mm
Cylinder należy zwymiarować średnicówką. Raczej to nie możliwe byś miał cylinder mniejszy od tłoka, lecz jeśli mówiłeś o tłoku to jest to możliwe.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 22/6/2015, 20:44

0.20 to bardzo duzo watpie zbey tyle zdarło.

powrzucaj fotki bo tak gdybać to sobie można.

ale przewiduje remont
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawko00 » 22/6/2015, 21:22

tutaj sÄ… zdj:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3 ... 4d03e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b82 ... b9bdd.html
rano dam więcej bo teraz net muli

syf na końcu zostawiłem specjalnie, co to jest?
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 22/6/2015, 22:01

za duzo nie widać, cylinder nir wygląda źle

oddaj tłok z cylindrem do mechanika, niech pomierzą popatrzą co z tym da sie zrobić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 23/6/2015, 10:24

Jaką grubość powinny mieć tarcze sprzęgłowe?
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez dawko00 » 23/6/2015, 10:57

Byłem dziś u jednego mechanika i powiedział że jeśli tu były już 4 tłoki, to żeby nic nie robić tylko większą selekcje tłok wstawić i dzwwniłem też do zakładu to mówią podobnie, że jeśli jest zajechany to nowy nicasil a jeśli nie to większa selekcja.
Co o tym sądzicie? Można nowy tłok bez bawienia się z cylindrem?
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 23/6/2015, 16:19

pola - takÄ… jaka podaje ksiÄ…zka serwisowa ;)

dawko - nie czaje, po prostu jak nicasil nie jest przetarty, to go honujesz, mierzysz i dobierasz pod to tłok. jak przetarty to regeneracja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê