Zobacz wÄ…tek - Yamaha R1 lub R6
NAS Analytics TAG

Yamaha R1 lub R6

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez VanRiel » 13/7/2015, 17:25

Przykro mi trollem nie jestem. Nie mam jakiegoś dużego pojęcia na temat motorów, a podziwiam i zawsze szanowałem ludi jeżdżących na motorach. Bo to jest coś więcej niż jazda samochodem i zawsze gdy jezdże samochodem pamiętam o motocyklistach i ustępuje im drogę. A odnośnie motorów, to przecież nie moja winna, że najbardziej ze wszystkich podobają mi się ścigacze. Jak już napisaliście wyżej jest to zły wybór, to postaram się wybrać to co tutaj polecacie, żeby swoja przygodę zacząć bezpiecznie z motorem niż wylądować na pierwszym lepszym drzewie albo samochodzie.
VanRiel
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/7/2015, 18:50


Postprzez SkoQ » 13/7/2015, 18:38

No i było warto :) Zrozumiałeś, idź i nie grzesz więcej.

Zacznij na nakedzie, w razie przewrotki naprawa jest dużo tańsza, nauczysz się jeździć i nie popełnisz głupiego błędu na parkingu ze szpejem który polamie owiewki przewracając się na bok
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez Croowab » 13/7/2015, 18:49

Przewrotka na parkingu to chyba najmniejsze zmartwienie poczÄ…tkujÄ…cego na szlifierce!
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez SkoQ » 13/7/2015, 19:02

Jakakolwiek przewrotka jest tańsza na nakedzie.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez TeznoR » 13/7/2015, 19:29

część osób też poleca CBR F4i, kumpel miał taki i przelatał już 3 sezon i nic się nie działo
co do XJ6, ER6 to są fajne, ja bym jeszcze pokusił się o horneta

sam stałem przed tym samym wyborem i kupiłem GSXR K8 i szlufuję go na mapie B i C
(śmiesznie to wygląda jak na sporcie jeździ się 80-90km/h ale nie zawsze trzeba za*******ć, i rozkładam pachołki na parkingu i uczę się nim manewrować) tak to wygląda u mnie
TeznoR
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21/5/2015, 11:15

Postprzez SkoQ » 14/7/2015, 06:13

Co z tego, że nie umiesz jeździć, i zjadłobycie 90% chłopaczków na apriliach rs 125, i cagivach mito :D

Ważne że gimnazjalistki sikają w majtki jak jedziesz nie ? :D
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez RSSSS » 14/7/2015, 07:24

Nie padła jeszcze główna propozycja- GS500!

IMO zrób tak. Kup GS500 na jeden sezon, ale poświęć go na naukę, czyli jeźdź zawsze z myślą o technice, a wiedzę co do niej pobierz sobie np. stąd:

https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME (otwórz link)

Jak w sezonie zrobisz 5000 km pilnując techniki to zaczniesz się rozglądać za sportową 600tką.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 14/7/2015, 20:07

RSSSS nie poznaję pana :D no od jakiegoś czasu widzę głos rozsądku w tych postach :) Jestem cholernie miło zaskoczony. Oczywiście pod tym co kolega wyżej napisał podpisuję się rękami i nogami :D
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez jaroaro » 14/7/2015, 20:38

BMW zmienia człowieka
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez Klusekb » 14/7/2015, 22:33

jasnoksieznik napisał(a):Jeśli koniecznie musi być "sport", to chyba ninja 250-300. Albo, na bogato KTM RC390.

Z resztą, każde współczesne moto ma stosunek mocy/masy porównywalny z 400-konnym samochodem.



Taka mała dygresja od tematu. Na pewno 300 nie ma szans z 400konnym samochodem. Mam ponad 200 konna Alfę (100km/h <7s) i fzsa mniej więcej z tych samych roczników (98 i 00). Moto do 160 zawsze wygra ale na autostradzie przy 180 fazer nie ma żadnych szans, 200 to granica a samochód rozpędza się dalej.
Klusekb
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2/3/2014, 22:26

Postprzez bachu12 » 14/7/2015, 23:12

GS500 jest genialny pod tym względem, że kosztuje grosze i można by go poświęcić jako maszynę do katowania na torach w stylu Radom, Toruń, etc.

Klusekb, coś nie tak z twoim fazerem, bo cięższa VFR 750 rozpędza się do ~230km/h. Chyba, że fazer ma na tyle inne przełożenie...

Generalnie zgadzam się z tobą pod tym względem, że im wyższa prędkość tym samochód bardziej zyskuje. W sumie ciekaw jestem z czego się to bierze.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez lagiboy » 14/7/2015, 23:14

czekaj czekaj... że niby jak? 200km/h to dla fazera granica? może czas na regulację i wymianę filtrów? chyba że masz tego fazera z kagańcem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 15/7/2015, 14:20

Klusekb napisał(a):Taka mała dygresja od tematu. Na pewno 300 nie ma szans z 400konnym samochodem. Mam ponad 200 konna Alfę (100km/h <7s) i fzsa mniej więcej z tych samych roczników (98 i 00). Moto do 160 zawsze wygra ale na autostradzie przy 180 fazer nie ma żadnych szans, 200 to granica a samochód rozpędza się dalej.

Fizyka, w zasadzie nikogo taki fakt nie powinien dziwić ;). A jeżeli chodzi o stosunek mocy do masy, to fakt pozostaje faktem, że 300ccm w tym aspekcie można porównać do 400 konnego samochodu ;).

bachu12 napisał(a):Generalnie zgadzam się z tobą pod tym względem, że im wyższa prędkość tym samochód bardziej zyskuje. W sumie ciekaw jestem z czego się to bierze.


Z różnicy w mocy? ;).

lagiboy napisał(a):czekaj czekaj... że niby jak? 200km/h to dla fazera granica? może czas na regulację i wymianę filtrów? chyba że masz tego fazera z kagańcem.


Mi GPS pokazał 233km/h, więcej jakoś bardzo nie chciał FZS pójść, w danych technicznych mowa jest chyba o 225km/h, nie dam sobie ręki uciąć, bo szkoda.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SkoQ » 15/7/2015, 16:23

I się zacznie gównoburza o niczym... Ludzie...
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Klusekb » 15/7/2015, 20:37

lagiboy napisał(a):czekaj czekaj... że niby jak? 200km/h to dla fazera granica? może czas na regulację i wymianę filtrów? chyba że masz tego fazera z kagańcem.


Wszystko po wymienianie i regulacji. Może to kwestia wagi kierowcy (moja 100kg). +Coś nie tak mam z gaźnikami dalej - skłaniam się ku wymianie membran.

SkoQ napisał(a):I się zacznie gównoburza o niczym... Ludzie...

Moim zdaniem to ciekawszy temat niż R1 na pierwsze moto ;).
Klusekb
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2/3/2014, 22:26

Postprzez SkoQ » 16/7/2015, 06:15

No dobrze skoro tak, to napraw swojego fazera :) I wtedy włączaj się w dyskusję o prędkościach. Oczywiście samochody mają wyższe prędkości maksymalne. Ale stawiać w klasie 600, 200 km/h jako górną granicę prędkości to jakieś nieporozumienie :) Większość seryjnych supersportów osiąga 250 km/h bez specjalnego piłowania, i chętnie bym zobaczył jak ze startu swoją 200 konną alfą, zjadasz któregokolwiek supersporta, który 200 km/h ma na zegarze wtedy kiedy Ty dobijasz dopiero do pierwszej setki. Bajki opowiadasz, i mało jeszcze widziałeś :)
v-max bierze się z liczby koni, pytanie tylko ile hektarów prostej potrzebujesz, żeby do tego v-max dobić prawie wyłupując silnik z pod maski...
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez andy7 » 16/7/2015, 07:02

bachu12 napisał(a):... cięższa VFR 750 rozpędza się do ~230km/h.


Honda podaje 249 km/h

to tak na marginesie

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Glenroy » 16/7/2015, 15:34

klimos napisał(a):ja jakoś jestem za r1 ale od zawsze marzyła mi się kilka lat temu honda cbr 1000 :D tooo dopiero maszyna :D


Na pierwszy motocykl? Pozdro ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez grzec » 16/7/2015, 19:23

Sportowa litra na pierwszy moto nie wróży nic dobrego. Lepiej kupić np. Er6f i po sezonie zmienić.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez bachu12 » 17/7/2015, 00:02

andy7 napisał(a):
bachu12 napisał(a):... cięższa VFR 750 rozpędza się do ~230km/h.


Honda podaje 249 km/h

to tak na marginesie

:wink:


Dla VFR 750, czy nowszych 800? Przyznam, że maxa nie sprawdzałem, ale raczej tyle zobaczę co najwyżej na prędkościomierzu :wink: . Może w wolnej chwili sprawdzę.

Co do Vmax to nie upraszczacie tematu zbytnio? Jakby nie patrzeć samochody różnią się od motocykli pod wieloma względami. Inne opory powietrza, toczenia, etc. Nie za bardzo widzę bezpośrednie powiązanie Vmax z mocą silnika. To już prędzej właśnie stosunek mocy do masy powinien dawać jakiś obraz w temacie.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê