moto do wszystkiego ?
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
moto do wszystkiego ?
Cześć, mam spory dylemat co kupić, podaję dane:
- Jakie masz doświadczenie: kurs na Yamaha XJ6N, Suzuki GS500E 6 tys. km, Yamaha R1 - 10km , BMW R1200R ('2015) - 80km - jazda testowa
- Wiek 27 lat, waga 70 kg, wzrost 176 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - niestety prawie do wszystkich, jakoś tak bym szacował:
jazda na co dzień - do pracy/szkoły - 15%
po mieście czy trasie - 20%
weekendowe latanie (z kumplami) dla rozrywki - 35%
turystyka dłuższa/dalsza - 20%
jazda z plecaczkiem czy bez - bez
jazda po torze - 10%, jazda po szutrach lub cięższym terenie - 0%
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie - około 10 tys.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach - zależy od sprzętu i stanu, dość duży rozrzut biorę pod uwagę: 10-16 tys. zł
ubranie mam pełne (kask HJC, rękawice shima, kombinezon 2-częściowy 4SR speed, buty TCX Sport-tour)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie - tyle ile będzie trzeba
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro - Sportowe / nakedy / sportowo-turystyczne
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę ? - Yamaha Fazer, Honda Hornet, Suzuki GSXR-600, Suzuki SV1000, Honda CBR600 F4i
Jeżdżę regularnie, zwiększam umiejętności, mam pociąg do sportowych sprzętów, ale wiem że nie będę miał za dużo czasu żeby jeździć po torze, poza tym bardzo lubię weekendowe wypady 150-300km. Ostatnio miałem okazję przejechać się testowo najnowszym BMW R1200R (1200 cc, 125 koni), trochę go skatowałem, pięknie się jechało, jak wróciłem na swojego GSa 500 po, to czułem się jakbym jechał wozem z węglem, który nie ma przyspieszenia i nie skręca... także w niedalekiej przyszłości trzeba się będzie przesiąść na coś mocniejszego. Niestety z powodu różnych celów jakie mnie interesują co do typu jazdy, to już zgłupiałem i nie wiem co wybrać. Będę wdzięczny za porady bardziej doświadczonych motocyklistów. LwG
- Jakie masz doświadczenie: kurs na Yamaha XJ6N, Suzuki GS500E 6 tys. km, Yamaha R1 - 10km , BMW R1200R ('2015) - 80km - jazda testowa
- Wiek 27 lat, waga 70 kg, wzrost 176 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - niestety prawie do wszystkich, jakoś tak bym szacował:
jazda na co dzień - do pracy/szkoły - 15%
po mieście czy trasie - 20%
weekendowe latanie (z kumplami) dla rozrywki - 35%
turystyka dłuższa/dalsza - 20%
jazda z plecaczkiem czy bez - bez
jazda po torze - 10%, jazda po szutrach lub cięższym terenie - 0%
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie - około 10 tys.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach - zależy od sprzętu i stanu, dość duży rozrzut biorę pod uwagę: 10-16 tys. zł
ubranie mam pełne (kask HJC, rękawice shima, kombinezon 2-częściowy 4SR speed, buty TCX Sport-tour)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie - tyle ile będzie trzeba
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro - Sportowe / nakedy / sportowo-turystyczne
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę ? - Yamaha Fazer, Honda Hornet, Suzuki GSXR-600, Suzuki SV1000, Honda CBR600 F4i
Jeżdżę regularnie, zwiększam umiejętności, mam pociąg do sportowych sprzętów, ale wiem że nie będę miał za dużo czasu żeby jeździć po torze, poza tym bardzo lubię weekendowe wypady 150-300km. Ostatnio miałem okazję przejechać się testowo najnowszym BMW R1200R (1200 cc, 125 koni), trochę go skatowałem, pięknie się jechało, jak wróciłem na swojego GSa 500 po, to czułem się jakbym jechał wozem z węglem, który nie ma przyspieszenia i nie skręca... także w niedalekiej przyszłości trzeba się będzie przesiąść na coś mocniejszego. Niestety z powodu różnych celów jakie mnie interesują co do typu jazdy, to już zgłupiałem i nie wiem co wybrać. Będę wdzięczny za porady bardziej doświadczonych motocyklistów. LwG
- fulminans
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58
Nie wiem, czy w tym budzecie, sie da, ale moze StreetTriple albo maly Monster?
Ostatnio edytowano 3/7/2015, 11:11 przez jasnoksieznik, łącznie edytowano 1 raz
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Dobrze że uwzględniłeś w doświadczeniu te 90 kilometrów przejechane na sportach, bo to diametralnie zmienia postać rzeczy...
Chcesz motocykl do wszystkiego, a taki nie istnieje. Ponadto podobają Ci się wszystkie motocykle poza crusierami, także radź sobie sam...
Chcesz motocykl do wszystkiego, a taki nie istnieje. Ponadto podobają Ci się wszystkie motocykle poza crusierami, także radź sobie sam...
-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
Movi, po co takie napięcie ? przecież to był żart z tym "doświadczeniem" na sportach, choć inna sprawa, że możesz mi zaufać - na R1 jechałem jeszcze przed zdaniem prawa jazdy i uznałem, że jest zdecydowanie za mocna, natomiast BMW jechałem już po tym jak zrobiłem 6k na GSie i muszę powiedzieć, że nie sprawił mi żadnych kłopotów, a nie jechałem nim jak ciężarówką - ani na prostej, ani w zakrętach, spalił 7 litrów na 80 km trasy. Swoją drogą, mogłeś w ogóle nic nie pisać, bo twoja wypowiedź w niczym nie pomogła a jedynie pokazała toksyczną mentalność.
jasnoksieznik - myślałem właśnie o street triple, ale budżet trochę za mały, a już 16 tys. to będzie naciągance raczej.
jasnoksieznik - myślałem właśnie o street triple, ale budżet trochę za mały, a już 16 tys. to będzie naciągance raczej.
- fulminans
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58
Skoro planujesz dalsze wypady (pewnie częstsze niż jazda po torze), to ja bym jednak postawił na coś z ochroną przed wiatrem. Zawsze jak wieczorem wracam na swoim MT07, to szczękam zębami MT09 Tracer byłby chyba idealny, ale wiadomo, że nie za taką kasę, więc może motocykl, z ktorym się go czesto zestawi, czyli Tiger 800?
Ewentualnie jakiś obudowany naked typu ER6 F, XJ6 Diversion F, itd?
Ewentualnie jakiś obudowany naked typu ER6 F, XJ6 Diversion F, itd?
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
Nie mam toksycznej mentalności, tylko trudno próbować pomóc komuś, komu podoba się wszystko i chce mieć motocykl do wszystkiego.
Równie dobrze można doradzić Ci nakeda, sporta, turystyka i chuj wie co jeszcze, a każdy producent ma takich motocykli wiele.
Myślisz że będziemy próbowali wybrać Ci motocykl z 60 modeli?
Równie dobrze można doradzić Ci nakeda, sporta, turystyka i chuj wie co jeszcze, a każdy producent ma takich motocykli wiele.
Myślisz że będziemy próbowali wybrać Ci motocykl z 60 modeli?
-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
ok Movi ok, już spoko
Vasago, XJ6 i Er6 odpada, bo się na tej pierwszej uczyłem jeździć, i jednak wolę coś mocniejszego. Za to o tigerze 800 nawet nie słyszałem, poczytałem o nim i wydaje się być bardzo ciekawy.
Co do mojego pytania to spróbuję bardziej sprecyzować: Fazer FZ6 z owiewkami, czy Honda CBR 600 F4i ? Oba na wtrysku.
Vasago, XJ6 i Er6 odpada, bo się na tej pierwszej uczyłem jeździć, i jednak wolę coś mocniejszego. Za to o tigerze 800 nawet nie słyszałem, poczytałem o nim i wydaje się być bardzo ciekawy.
Co do mojego pytania to spróbuję bardziej sprecyzować: Fazer FZ6 z owiewkami, czy Honda CBR 600 F4i ? Oba na wtrysku.
Ostatnio edytowano 3/7/2015, 14:25 przez fulminans, łącznie edytowano 1 raz
- fulminans
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58
Movi napisał(a):Nie mam toksycznej mentalności, tylko trudno próbować pomóc komuś, komu podoba się wszystko i chce mieć motocykl do wszystkiego.
Równie dobrze można doradzić Ci nakeda, sporta, turystyka i *** wie co jeszcze, a każdy producent ma takich motocykli wiele.
Myślisz że będziemy próbowali wybrać Ci motocykl z 60 modeli?
Movi, wyluzuj. Koledze podobają się sporty, ale szuka sprzętu możliwie uniwersalnego, motocyklami uniwersalnymi określane są takie sprzęty jak Fazer, Bandit, ER-6, XJ-6 czy CBF600.
Co do pytania
Fazer FZ6 z owiewkami, czy Honda CBR 600 F4i ?
Do codziennego użytkowania FZ6, wygodniejsza pozycja, jest bardziej zwinny do miasta, CBR ma jednak bardziej sportową charakterystykę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Jeszcze jedno pytanie mam z olśnienia... napiszę już w moim temacie: jako że ostatnio dużo czasu poświęcam na czytanie (takie możliwości) o różnych moto, żeby się w końcu zdecydować co wybrać, to ostatnio wyczytałem w wielu miejscach że sporty przez spory kąt skrętu słabo skręcają w mieście, w senie - są mało poręczne i zwrotne np. w korkach ulicznych, czy to prawda ? Właściciele sportów może coś napiszą ? Dzięki za odpowiedzi.
- fulminans
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58
Tak, sportowe sprzęty są mniej zwrotne i mają dużo większą średnicę zawracania, nie jeżdżę na sporcie, ale jeżdżę z ludźmi ujeżdżającymi takie maszyny i ciasne skręty, przy prędkościach typowo miejskich, na pewno nie są ich mocną stroną .
Sportowe motocykle, jak wskazuje ich nazwa, są stworzone do sportu, one mają zapierdzielać, walić się w zakręty, a kierujący ma mieć wmurowanego banana na twarzy i zdarte slidery, to jest motocykl do szybkiej jazdy, miasto to zupełne przeciwieństwo tego, do czego został stworzony .
Sportowe motocykle, jak wskazuje ich nazwa, są stworzone do sportu, one mają zapierdzielać, walić się w zakręty, a kierujący ma mieć wmurowanego banana na twarzy i zdarte slidery, to jest motocykl do szybkiej jazdy, miasto to zupełne przeciwieństwo tego, do czego został stworzony .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
fulminans napisał(a):że sporty przez spory kąt skrętu słabo skręcają w mieście, w senie - są mało poręczne i zwrotne np. w korkach ulicznych, czy to prawda ? Właściciele sportów może coś napiszą ? Dzięki za odpowiedzi.
Jazda w mieście na GSXR 600 k1 a Yamaha XTX 660 albo KTM LC4 640 na kołach Supermoto. to scigacz nie ma szans. Nie pisze tutaj o obwodnicy trzypasmowej tylko osiedlowe przeloty, skręty 90 stopniowe, rondka i pasy zwalniające.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
O Matko będziesz podchodził od ogona do tematu.
Który szpej Ci się tak naprawdę najbardziej podoba ? Tylko szczerze bez usprawiedliwiania się i takich pierdów Zwyczajnie powiedz co by oczy chciały.
Który szpej Ci się tak naprawdę najbardziej podoba ? Tylko szczerze bez usprawiedliwiania się i takich pierdów Zwyczajnie powiedz co by oczy chciały.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości