Kilka pytań odnośnie A2
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kilka pytań odnośnie A2
Witam, posiadam prawko A2 i planuje kupic motocykl a dokładniej bandita 400. I teraz kilka sytuacji bandyta 400 posiadający 36,5kw jest sprowadzony i ma wbite 25kw, blokuje motocykl o te 1,5kw ale nie zgłaszam tego ani nie wprowadzam zmian do dowodu rejestracyjnego czyli zostaje tam 25kw, i czy w takiej sytuacji moge miec jakies problemy z prawem albo z ubezpieczalnią przy wypadku? I drugie pytanie kupuje bandita 400 z mocą w dowodzie 36,5kw blokuje go hamownia przeglądy i te sprawy wklepią mi w dowodzie 35k wracam do domu i go odblokowuje przywracam moc do 36,5kw i czy przy wypadku ubezpieczalnia moze sie przyczepic do tak nie wielkiej różnice (1,5kw) ?
- bisek123
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/7/2012, 19:46
Wedlug norm europejskich, moc silnikow opuszczajacych fabryke moze roznic sie maksymalnie 5%. Nie jest w tedy wymagana zadna korekta w papierach i wedlug prawa wszystko gra.
U Ciebie blad wychodzi mi 4.1%, wiec odpowiedz sobie sam
U Ciebie blad wychodzi mi 4.1%, wiec odpowiedz sobie sam

- Tofcio82
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/12/2012, 15:01
- Lokalizacja: Szczecin
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 3apl%3aPDF
Punkt 8.
Zwroc uwage, ze sa dwa pomiary:
Pierwszy: w celu ustalenia mocy silnika (8.1) wykonany na silowni w celu ustalenia mocy tego typu silnika i jego homologacji. Tutaj tolerancja jest tylko 2%!
Drugi: w celu ustalenia mocy danego egzemplarza (8.2), wykonany w dwoch punktach - na rolce w trakcie testow "end of line" gdy pojazd opuszcza fabryke.
Tylko w drugim wypadku obowiazuje 5% roznicy w stosunku do homologowanego egzemplarza.
ALE: ta dyrektywa dotyczy tolerancji pomiaru mocy dla serii pojazdow. Nie dotyczy uprawnien do prowadzenia - tutaj liczy sie tylko i wylacznie, to, co jest wpisane w papierach danego pojazdu.
Punkt 8.
Zwroc uwage, ze sa dwa pomiary:
Pierwszy: w celu ustalenia mocy silnika (8.1) wykonany na silowni w celu ustalenia mocy tego typu silnika i jego homologacji. Tutaj tolerancja jest tylko 2%!
Drugi: w celu ustalenia mocy danego egzemplarza (8.2), wykonany w dwoch punktach - na rolce w trakcie testow "end of line" gdy pojazd opuszcza fabryke.
Tylko w drugim wypadku obowiazuje 5% roznicy w stosunku do homologowanego egzemplarza.
ALE: ta dyrektywa dotyczy tolerancji pomiaru mocy dla serii pojazdow. Nie dotyczy uprawnien do prowadzenia - tutaj liczy sie tylko i wylacznie, to, co jest wpisane w papierach danego pojazdu.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Liczy sie to, co masz w papierach. Dyrektywa, o ktorej tu mowa, pokazuje tylko, ze drobna niescislosc w dokumentach to nie jest zaden przekret ale powszechna praktyka, malo tego, USANKCJONOWANA PRAWNIE.
Nie ma tu potrzeby poprawiac fabryki. Nie kupiles motoru-samorobki z papierami od Pana Kazia pisanymi na kolanie i szemrana homologacja.
To jest model produkowany w tysiacach sztuk. Za procesem homologacji stoja tutaj ogromne pieniadze i caly sztab ludzi.
Druga sprawa: chcesz przydlawic silnik o wartosc bledu pomiaru. Zalejesz gorsza benzyne, zmieni sie temperatura powietrza, wreszcie pojedziesz na inna hamownie i juz masz rozne pomiary. Wlasnie po to dopuszcza sie bledy.
Nie ma tu potrzeby poprawiac fabryki. Nie kupiles motoru-samorobki z papierami od Pana Kazia pisanymi na kolanie i szemrana homologacja.
To jest model produkowany w tysiacach sztuk. Za procesem homologacji stoja tutaj ogromne pieniadze i caly sztab ludzi.
Druga sprawa: chcesz przydlawic silnik o wartosc bledu pomiaru. Zalejesz gorsza benzyne, zmieni sie temperatura powietrza, wreszcie pojedziesz na inna hamownie i juz masz rozne pomiary. Wlasnie po to dopuszcza sie bledy.
- Tofcio82
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/12/2012, 15:01
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości