motocykl sportowy czy inny pomocy do 20tys ???
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
motocykl sportowy czy inny pomocy do 20tys ???
witam
pytałem jakiś czas temu o moto na A2 wstrzymałem się z zakupem dozbierałem $ i szukam czegoś na kat A
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
jeździłem już na yamaha DT80, honda cbr 125, później mała przygoda na gs500, nc700 dodatkowo parę km
- Wiek, waga, wzrost,
25, 78kg, 185cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie czasem nawet dłuższy(sporadycznie), weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, jazda po torze i doszkalanie umiejętności tak często jak to się da
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5-8tys
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
do 20tys ciuchy mam
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
tyle ile będzie potrzebne nie będę ograniczał i ciął kosztów
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
GSXR 600(modele od K6-K8: K8 słyszałem, że ma regulację map zapłonu)
cbr 600rr, coś jeszcze poradzicie tak by fajnie sprzęt powoli ogarnąć uczyć się go i szkolić ??
dodam, że nie mam zamiaru zmieniać moto po sezonie tylko jak kupić to na dłużej
pytałem jakiś czas temu o moto na A2 wstrzymałem się z zakupem dozbierałem $ i szukam czegoś na kat A
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
jeździłem już na yamaha DT80, honda cbr 125, później mała przygoda na gs500, nc700 dodatkowo parę km
- Wiek, waga, wzrost,
25, 78kg, 185cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie czasem nawet dłuższy(sporadycznie), weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, jazda po torze i doszkalanie umiejętności tak często jak to się da
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5-8tys
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
do 20tys ciuchy mam
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
tyle ile będzie potrzebne nie będę ograniczał i ciął kosztów
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
GSXR 600(modele od K6-K8: K8 słyszałem, że ma regulację map zapłonu)
cbr 600rr, coś jeszcze poradzicie tak by fajnie sprzęt powoli ogarnąć uczyć się go i szkolić ??
dodam, że nie mam zamiaru zmieniać moto po sezonie tylko jak kupić to na dłużej
Ostatnio edytowano 21/5/2015, 13:02 przez TeznoR, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- TeznoR
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21/5/2015, 11:15
Żaden z tych motocykli nie nadaje się do nauki.
Mając to na względzie ja rozglądałem się jakiś czas temu za sportowym 600 w podobnym budżecie i padło ostatecznie na ZX6R z 2009 roku. Dużo poprawione w stosunku do poprzednika, wizualnie i technicznie. W standardzie masz sprzęgło anty hoppingowe, wyświetlacz biegów, amor skrętu ohlinsa, lagi big piston fork. Jest szansa, że nic z tych rzeczy nie wykorzystasz a moto skończy jako dawca części, ale jeśli chodzi o stosunek cena/jakość to moim zdaniem kawka w tych pieniądzach wypada najlepiej.
Mając to na względzie ja rozglądałem się jakiś czas temu za sportowym 600 w podobnym budżecie i padło ostatecznie na ZX6R z 2009 roku. Dużo poprawione w stosunku do poprzednika, wizualnie i technicznie. W standardzie masz sprzęgło anty hoppingowe, wyświetlacz biegów, amor skrętu ohlinsa, lagi big piston fork. Jest szansa, że nic z tych rzeczy nie wykorzystasz a moto skończy jako dawca części, ale jeśli chodzi o stosunek cena/jakość to moim zdaniem kawka w tych pieniądzach wypada najlepiej.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Wszystkie sportowe 600tki w roczniku 2008-2009 są do wyjęcia za ok.20 000zł, za super stan trzeba zapłacić trochę więcej.
Doprecyzuj ile km robiłeś na wymienionych poprzednich maszynach, bo jak zostaniesz zakwalifikowany jako świeżak, to temat pójdzie w kierunku odradzania sporta, a doradzaniu GS500.
Doprecyzuj ile km robiłeś na wymienionych poprzednich maszynach, bo jak zostaniesz zakwalifikowany jako świeżak, to temat pójdzie w kierunku odradzania sporta, a doradzaniu GS500.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
RSSSS, DT to latało się jeszcze bez prawka km nie wiem ile zrobiłem ale mało
potem padł wybór na CBR 125 fajnie się jeździło ok sezon bo miałem małego szlifa ale moto się potrzaskało trochę :/
gs500 miałem chwilę takie do polatania jak A2 się zdało kupione od kolegi za dobrą kasę sprzedałem po jakiś 2-3tys przejechanych i chciałem wtedy kupić coś mocniejszego większego pod A2, ale że moje propozycje były nie trafione i był problem z rejestracją odpuściłem, nc700 to takie przejażdżki sporadyczne (może łącznie zrobiłem nią 100km)
zdałem na początku sezonu prawko na A kasy zaoszczędziłem bo nie wydawałem prędzej i teraz stoję przed wyborem
cena max 20tys jak pisałem
nie chce zmieniać po sezonie a sport mi się od dawna podobał chciałem też jazdy na torze zaliczyć o dodatkowo się szkolić
co byście polecili ?
moto ma służyć do jazdy do pracy, jakiś weekendowy wypad ale i też pojeździć gdzieś na terenie zamkniętym
czyli generalnie traktowany będę jako świeżak
potem padł wybór na CBR 125 fajnie się jeździło ok sezon bo miałem małego szlifa ale moto się potrzaskało trochę :/
gs500 miałem chwilę takie do polatania jak A2 się zdało kupione od kolegi za dobrą kasę sprzedałem po jakiś 2-3tys przejechanych i chciałem wtedy kupić coś mocniejszego większego pod A2, ale że moje propozycje były nie trafione i był problem z rejestracją odpuściłem, nc700 to takie przejażdżki sporadyczne (może łącznie zrobiłem nią 100km)
zdałem na początku sezonu prawko na A kasy zaoszczędziłem bo nie wydawałem prędzej i teraz stoję przed wyborem
cena max 20tys jak pisałem
nie chce zmieniać po sezonie a sport mi się od dawna podobał chciałem też jazdy na torze zaliczyć o dodatkowo się szkolić
co byście polecili ?
moto ma służyć do jazdy do pracy, jakiś weekendowy wypad ale i też pojeździć gdzieś na terenie zamkniętym
czyli generalnie traktowany będę jako świeżak
- TeznoR
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21/5/2015, 11:15
Czyli przeczytasz posty odradzajÄ…ce sportowÄ… 600tkÄ™.
Sam nie zachęcam do wyboru takiego sprzętu, ale jak poszperasz w tym dziale to znajdziesz informacje o wszystkich popularnych sportowych 600tkach z roczników, które będą się mieściły w twoim budżecie.
Sam nie zachęcam do wyboru takiego sprzętu, ale jak poszperasz w tym dziale to znajdziesz informacje o wszystkich popularnych sportowych 600tkach z roczników, które będą się mieściły w twoim budżecie.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli to ma być moto bardziej użytku codziennego to ja bym popatrzył w stronę sport-turystyków. Coś tam km nabiłeś, więc podstawy powinieneś znać.
Propozycje z mojej strony:
1. SV650S - w wersji z pełną owiewką moim zdaniem wygląda naprawdę fajnie. Do nauki najlepsza opcja.
2. CBR600F - trochę mocne, ale do nauki na torze najlepsze i jednocześnie w miarę uniwersalne.
3. BMW F800ST - uniwersalne, sportowo - turystyczne moto.
4. VFR800 V-tec - bardziej w kierunku turystyki, również dość mocne, trochę duże i ciężkie na miasto, ale da radę.
Kolejność nieprzypadkowa i ja bym się raczej zastanawiał między 2 pierwszymi. SV wybór z rozsądku, CBR z miłości . Przy tym CBR ma jako taki sens jeśli faktycznie będziesz się na te tory wybierał, bo tam dużo szybciej zdobędziesz umiejętności potrzebne do jazdy moto o jednak niemałej mocy.
Osobiście do nauki na torze wziąłbym SV650S bez bocznych owiewek ( lub zdemontowane ), ale za to z crash padami. Prawda jest taka, że jeśli masz się skutecznie uczyć to moto nie powinno być szczególnie drogie i mieć możliwie mało plastików. Im większy stres przed glebą i kosztami z nią związanymi tym ostrożniej będziesz jechał. Jak ja byłem na torze to najszybszy gość w ciągu 2 lat wyglebił 5x. Tyle, że po tych 2 latach brał każdy zakręt na kolanie. Duża moc w tym przypadku również szkodzi.
Podsumowując, kup SV650, pośmigaj po torze aż moto Cię zacznie ograniczać i wtedy spoko możesz się kierować na ukochanego sporta .
Propozycje z mojej strony:
1. SV650S - w wersji z pełną owiewką moim zdaniem wygląda naprawdę fajnie. Do nauki najlepsza opcja.
2. CBR600F - trochę mocne, ale do nauki na torze najlepsze i jednocześnie w miarę uniwersalne.
3. BMW F800ST - uniwersalne, sportowo - turystyczne moto.
4. VFR800 V-tec - bardziej w kierunku turystyki, również dość mocne, trochę duże i ciężkie na miasto, ale da radę.
Kolejność nieprzypadkowa i ja bym się raczej zastanawiał między 2 pierwszymi. SV wybór z rozsądku, CBR z miłości . Przy tym CBR ma jako taki sens jeśli faktycznie będziesz się na te tory wybierał, bo tam dużo szybciej zdobędziesz umiejętności potrzebne do jazdy moto o jednak niemałej mocy.
Osobiście do nauki na torze wziąłbym SV650S bez bocznych owiewek ( lub zdemontowane ), ale za to z crash padami. Prawda jest taka, że jeśli masz się skutecznie uczyć to moto nie powinno być szczególnie drogie i mieć możliwie mało plastików. Im większy stres przed glebą i kosztami z nią związanymi tym ostrożniej będziesz jechał. Jak ja byłem na torze to najszybszy gość w ciągu 2 lat wyglebił 5x. Tyle, że po tych 2 latach brał każdy zakręt na kolanie. Duża moc w tym przypadku również szkodzi.
Podsumowując, kup SV650, pośmigaj po torze aż moto Cię zacznie ograniczać i wtedy spoko możesz się kierować na ukochanego sporta .
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Dobrze Ci się kojarzy w temacie SV. Tyle, że jest to wdzięczne moto do amatorskiego śmigania po torze. Właściwie jego najsłabszym punktem jest budżetowe zawieszenie. Są również egzemplarze z ABS i raczej szedłbym w tym kierunku.
Za granicą ludzie używają SV650 jako budżetowy motocykl torowy z dużym powodzeniem. Oczywiście robią najpierw przeszczep zawieszenia i hebli od, np. GSXR.
CBR600F bardzo fajne moto, ale jeśli podchodzisz na poważnie do tematu nauki jazdy na torze to będzie szło toporniej. Na początku zdecydowanie będzie przewyższało twoje możliwości. Poza tym, naprawdę nie ma gorszego hamulca niż stres przed glebą. W ogóle, kupując moto do jazdy na tor najlepiej z góry uznać sprzęt za "zgruzowany". Najszybsza nauka to jazda na granicy swoich ( lub moto ) możliwości. Wiadomo, że w takiej sytuacji gleba jest praktycznie gwarantowana.
Za granicą ludzie używają SV650 jako budżetowy motocykl torowy z dużym powodzeniem. Oczywiście robią najpierw przeszczep zawieszenia i hebli od, np. GSXR.
CBR600F bardzo fajne moto, ale jeśli podchodzisz na poważnie do tematu nauki jazdy na torze to będzie szło toporniej. Na początku zdecydowanie będzie przewyższało twoje możliwości. Poza tym, naprawdę nie ma gorszego hamulca niż stres przed glebą. W ogóle, kupując moto do jazdy na tor najlepiej z góry uznać sprzęt za "zgruzowany". Najszybsza nauka to jazda na granicy swoich ( lub moto ) możliwości. Wiadomo, że w takiej sytuacji gleba jest praktycznie gwarantowana.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
chciałbym zaliczyć jakieś jazdy doszkalające czy to na Starym Kisielinie (widziałem, że mają fajne szkolenia) czy w innym miejscu + jakiś wypad w miarę możliwości na inny obiekt
moto ma mi głównie służyć jako środek transportu do pracy jak pogoda na to pozwoli
moto ma mi głównie służyć jako środek transportu do pracy jak pogoda na to pozwoli
- TeznoR
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21/5/2015, 11:15
Wybadaj jakie masz jeszcze w miarę rozsądne moto do wyboru, rozpisz za i przeciw i podejmij decyzję . Duża moc wiąże się z 2 problemami dla początkujących: precyzyjne operowanie gazem i ułańska fantazja w temacie przyspieszania i vmax. Dochodzą do tego jeszcze ewentualnie stresowe sytuacje, w których mógłbyś wykonać nagły ruch manetką.
Nie sposób przewidzieć czy sobie poradzisz. Ja akurat nie miałem jakichś większych problemów w tym temacie, ale przyspieszenie i vmax mało mnie też kręcą. Im bardziej poznaję środowisko motocyklowe to widzę, że jednak jestem w zdecydowanej mniejszości. Im agresywniej będziesz jeździł po drogach publicznych tym większe szanse, że władujesz się w nieciekawą sytuację.
Z resztą, w temacie niespodzianek. Ostatnio sam się trochę zdziwiłem jak ruszając ostrzej spod świateł tył ślizgnął się lekko bokiem. Wszystko to na równym i suchym asfalcie, przy 20C, praktycznie nowych oponach. Niby "tylko" 98KM przy masie 236kg.
Nie sposób przewidzieć czy sobie poradzisz. Ja akurat nie miałem jakichś większych problemów w tym temacie, ale przyspieszenie i vmax mało mnie też kręcą. Im bardziej poznaję środowisko motocyklowe to widzę, że jednak jestem w zdecydowanej mniejszości. Im agresywniej będziesz jeździł po drogach publicznych tym większe szanse, że władujesz się w nieciekawą sytuację.
Z resztą, w temacie niespodzianek. Ostatnio sam się trochę zdziwiłem jak ruszając ostrzej spod świateł tył ślizgnął się lekko bokiem. Wszystko to na równym i suchym asfalcie, przy 20C, praktycznie nowych oponach. Niby "tylko" 98KM przy masie 236kg.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Na Kisielinie nie zrobi nikt z ciebie gościa który będzie ogarniał ostrą sześćsetkę w codziennym użytkowaniu. Hamowanie na torze (a mam go pod nosem) nic nie ma wspólnego z chwyceniem klamki w sytuacji krytycznej na drodze.
Mam 188cm wzrostu i mi ciężko na nowoczesnych 600 tkach. W zakręcie na torze jak głowę wsadzisz poniżej lusterek a o motor zapierasz się tylko zewnętrza nogą - jest git. Można się poczuć extra. Tyle że na codzień płaci się bólem przedramion i nadgarstków w jeździe przez miasto i słaba ochroną przed wiatrem. A zaliczenie centrum miasta z pasażerką to już jak wypad na siłownie
Jazda na torze sprowadzi sie na ogół do wypadu raz na miesiac. Kazdy łapie bakcyla to norma ale później gorzej o czas.
Mam 188cm wzrostu i mi ciężko na nowoczesnych 600 tkach. W zakręcie na torze jak głowę wsadzisz poniżej lusterek a o motor zapierasz się tylko zewnętrza nogą - jest git. Można się poczuć extra. Tyle że na codzień płaci się bólem przedramion i nadgarstków w jeździe przez miasto i słaba ochroną przed wiatrem. A zaliczenie centrum miasta z pasażerką to już jak wypad na siłownie
Jazda na torze sprowadzi sie na ogół do wypadu raz na miesiac. Kazdy łapie bakcyla to norma ale później gorzej o czas.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
ABS - super sprawa. Moc ok 100 i uzyskiwana zdecydowanie niżej w stosunku do tych supersportów bardziej pomoze niż zaszkodzi. Prosta kierownica, bardziej miekki zawias.
Hornet , GSR - fajne pomysły.
Hornet , GSR - fajne pomysły.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
CBR 600F ABS - jest ubranym w plastiki Hornetem. Jeździłem Hornetem z 12 roku Wg mnie potulny jak baranek do 7 tys chyba nawet połowa koni śpi. Z oryginalnym kominem chodzi jak suszarka bezpłciowo i nawet irytująco. CBR 600f tylko widziałem w gazetach i ta kierownica aż tak bardzo wygieta do dołu w Cebrze nei jest.
Może MT-07?
http://olx.pl/oferta/motocykl-yamaha-mt ... de8a5d808d
Może MT-07?
http://olx.pl/oferta/motocykl-yamaha-mt ... de8a5d808d
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości