ABS w motocyklach
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
ABS w motocyklach
Czesc, szybkie pytanie. Czy opłaca się dopłacić 2-3 tysiące do ceny motocykla za ABS? Przejrzałem kilka artykułów ale dalej nie znam odpowiedzi, dowiedziałem się tylko że są wady i zalety tego systemu... no ale właśnie, warto?
- aeswing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26
Cytat z artykułu o ABSie: " Argumenty przeciwko systemowi ABS są jednak istotne. Chociażby to, że wydłuża on drogę hamowania. Na torze wyścigowym to bardzo duży problem, który oznacza, że musisz zaczynać hamować wcześniej, a w związku z tym tracisz czas. Poza tym, pulsacyjne działanie systemu sprawia, że motocykl zachowuje się niestabilnie na wejściach w zakręty. ABS w autach zaprojektowany jest tak, aby pozwalał omijać przeszkody, zaś motocyklistom mówi się, aby nie próbowali skręcać, kiedy system wkracza do akcji."
- aeswing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26
Ktos bzdury pisze, najprawdopodobniej nigdy nie jezdzil namtocyklu z ABSem i nie ma najmniejszego pojecia o podstawach fizyki/dynamiki jazdy.
Jesli nie zablokujesz kola, to droga hamowania jest identyczna jak w motocyklu bez ABSu. Wynika to z tego samego wspolczynnika tacia.
Jesli zablokujesz to masz dwie sytuacje:
1) droga hamowania z ABS jest krotsza (poczytaj o faktorach tarcia spoczynkowego i ruchowego)
2) na motocyklu bez ABS lecisz, a motocykl z ABS jestes w stanie opanowac
Jesli nie zablokujesz kola, to droga hamowania jest identyczna jak w motocyklu bez ABSu. Wynika to z tego samego wspolczynnika tacia.
Jesli zablokujesz to masz dwie sytuacje:
1) droga hamowania z ABS jest krotsza (poczytaj o faktorach tarcia spoczynkowego i ruchowego)
2) na motocyklu bez ABS lecisz, a motocykl z ABS jestes w stanie opanowac
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Nie psuje zmiejetnosci hanowania, wrecz przeciwnie, pozwala na szybsze i bezpieczniejsze zblizenie sie do granicy.
Wazy tyle co poltora litra bezyny.
W motocyklach przeznaczonych do jazdy po blocie mozna wylaczyc.
Zamiast gdybac, warto zrobic kurs (n.p. BMW oferuje calodniowe kursy tlumaczace w jaki sposob poprawnie uzywac ABS).
Co do kosztow - pierwszy szlif kosztuje wiecej niz ABS.
Wazy tyle co poltora litra bezyny.
W motocyklach przeznaczonych do jazdy po blocie mozna wylaczyc.
Zamiast gdybac, warto zrobic kurs (n.p. BMW oferuje calodniowe kursy tlumaczace w jaki sposob poprawnie uzywac ABS).
Co do kosztow - pierwszy szlif kosztuje wiecej niz ABS.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
No nie wazy tyle co pol litra benzyny , bo pol litra benzyny nie wazy 10Kg
Ta teoria z ABS wydluzajacym droge hamowania i majacym zgubne dzialanie np na torze to bzdura, ktos kto to pisal mial bardzo plytka wiedze na ten temat, w poprzednim seznie Dani Pedrosa wylecial w powietrze na pierwszym zakrecie po tym jak "zdezaktywowalo" mu ABS na poprzednim zakreci, wniosek jezdzi NA ABS i jak widac uzywa go przy kazdym hamowaniu. Roznica natomiast jest zasadnicza miedzy drogowym a racingowym ABS i chodzi to glownie o usatwienia i ich intruzyjnosc.
Ja bym sie nie zastanawial i bral ABS, koszty szlifu sa duzo wyzsze, daje dodatkowa pewnosc i jakie jest zdziwienie gdy zadziala gdy sie tego wogole nie spodziewalismy = bylo by zablokowane kolo i ....
Ta teoria z ABS wydluzajacym droge hamowania i majacym zgubne dzialanie np na torze to bzdura, ktos kto to pisal mial bardzo plytka wiedze na ten temat, w poprzednim seznie Dani Pedrosa wylecial w powietrze na pierwszym zakrecie po tym jak "zdezaktywowalo" mu ABS na poprzednim zakreci, wniosek jezdzi NA ABS i jak widac uzywa go przy kazdym hamowaniu. Roznica natomiast jest zasadnicza miedzy drogowym a racingowym ABS i chodzi to glownie o usatwienia i ich intruzyjnosc.
Ja bym sie nie zastanawial i bral ABS, koszty szlifu sa duzo wyzsze, daje dodatkowa pewnosc i jakie jest zdziwienie gdy zadziala gdy sie tego wogole nie spodziewalismy = bylo by zablokowane kolo i ....
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Tyle ze ABS nie wazy 10kg: http://www.bosch-motorcycle.com/de/de/f ... _plus.html
0.7 kg wazy sterownik, okolo 0.5...0.8 kg waza dodatkowe plyny i przewody.
10 kg wazyly pierwsze systemy ABS dla samochodow. Pierwszy abs dla motocykli wazyl ok 4.5 kg: http://www.bosch-motorcycle.com/de/de/f ... d_abs.html
0.7 kg wazy sterownik, okolo 0.5...0.8 kg waza dodatkowe plyny i przewody.
10 kg wazyly pierwsze systemy ABS dla samochodow. Pierwszy abs dla motocykli wazyl ok 4.5 kg: http://www.bosch-motorcycle.com/de/de/f ... d_abs.html
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Mowisz chyba tylko o samym sterowniku ABS a nie o calym systemie integrowanego hamowania i osprzecie
http://www.ashonbikes.com/content/honda-c-abs
To taka srednia dla motocykla, z tego co pamietam najlzejszy system race ABS jest w s1000rr i wazyl chyba okolo 7 czy 8kg
http://www.ashonbikes.com/content/honda-c-abs
To taka srednia dla motocykla, z tego co pamietam najlzejszy system race ABS jest w s1000rr i wazyl chyba okolo 7 czy 8kg
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Mowie o aktualnych systemach topowych producentow a nie o niszowych starociach z przed 3...4 pokolen. Aktualny sterownik Boscha w wersji light wazy ~0,5kg, osprzetu jest niewiele - modulacja przebiega w sterowniku, masz tylko dodatkowe przewody od klamek/setow i troche plynow tych przewodach.
Gdybys przeczytal linki ktore podalem, wiedzial bys z jaka masa pracowal Bosch w pierwszej generacji - bylo tomniej niz 1/2 tego co ty podajesz. W tej chwili maja na ryku generacje 9.
Cytowany przez Ciebie RR ma IIRC duzo wiecej niz tylko ABS
Gdybys przeczytal linki ktore podalem, wiedzial bys z jaka masa pracowal Bosch w pierwszej generacji - bylo tomniej niz 1/2 tego co ty podajesz. W tej chwili maja na ryku generacje 9.
Cytowany przez Ciebie RR ma IIRC duzo wiecej niz tylko ABS

-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):Mowie o aktualnych systemach topowych producentow a nie o niszowych starociach z przed 3...4 pokolen. Aktualny sterownik Boscha w wersji light wazy ~0,5kg, osprzetu jest niewiele - modulacja przebiega w sterowniku, masz tylko dodatkowe przewody od klamek/setow i troche plynow tych przewodach.
Gdybys przeczytal linki ktore podalem, wiedzial bys z jaka masa pracowal Bosch w pierwszej generacji - bylo tomniej niz 1/2 tego co ty podajesz. W tej chwili maja na ryku generacje 9.
Gdybys przeczytal ze zrozumieniem zdanie
There’s a substantial weight penalty as well as the cost, as the system adds 22lb (10kg) to a CBR600RR
Od kiedy 10kg to polowa z 10 kg?
Fugu napisał(a):Cytowany przez Ciebie RR ma IIRC duzo wiecej niz tylko ABS
Rozumiem, ze chociaz widziales na zywo system ABS a nie opowiadasz o tym co czytales w internecie, dzisiaj nikt nie robi juz ABS bez tzw wspolnego systemu hamowania, twoj ABS bosh 9 generacji chociaz bys sie skichal nie bedzie wazyl 0.7kg. To o czym ty piszesz to kontroler w wersji base , jest to wyraznie napisane w twoim linku, chyba rozumiesz , ze to nie jest caly ABS?
BTW w ciagu 3 lat ile bylo zmian modeli np hondy, suzuki czy yamahy? 8Kg to byl najlzejszy system ABS w motocyklu w roku 2012. Wiec o ile nie mowimy o modelu z 2015 roku co chyba nie jest czyms co rozwaza pytajacy w temacie, to podana przezemnie masa jest czyms blizszym rzeczywistosci niz to o czym ty piszesz.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
lagiboy napisał(a):ABS w mt-07 waży 3 kg
wyglada na to , ze mi sie cos pozajaczkowalo i moje 8 jednostek wagi to byly lbs a nie kg.
8lbs = 3.62874Kg
Wszystko sie zgadza.
Wracajac do tematu waga nie ma tu znaczenia. Tak jak to co powiedzialem na poczatku ,polecam.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rosidad napisał(a):No nie wazy tyle co pol litra benzyny , bo pol litra benzyny nie wazy 10Kg
Ta teoria z ABS wydluzajacym droge hamowania i majacym zgubne dzialanie np na torze to bzdura, ktos kto to pisal mial bardzo plytka wiedze na ten temat, w poprzednim seznie Dani Pedrosa wylecial w powietrze na pierwszym zakrecie po tym jak "zdezaktywowalo" mu ABS na poprzednim zakreci, wniosek jezdzi NA ABS i jak widac uzywa go przy kazdym hamowaniu.
O ile mi wiadomo to motocykle motogp nie maja ABS-u tylko kontrole trakcji i to właśnie przewód od kontroli trakcji został zerwany dlatego Dani zaliczył glebę przy dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu ; ) Mam nadzieję że mówimy o tym samym przypadku gdzie Mareczek zaczepił i jego wahacz.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Rozumiem, ze chociaz widziales na zywo system ABS a nie opowiadasz o tym co czytales w internecie, dzisiaj nikt nie robi juz ABS bez tzw wspolnego systemu hamowania, twoj ABS bosh 9 generacji chociaz bys sie skichal nie bedzie wazyl 0.7kg. To o czym ty piszesz to kontroler w wersji base , jest to wyraznie napisane w twoim linku, chyba rozumiesz , ze to nie jest caly ABS?
Projektowalem elektronike sterujaca ABS/ESP w Golfie IV. Dosc dobrze wiem jak to dziala i co od czego zalezy.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Invi napisał(a):
Psuje umiejętność hamowania.
INVI,
ha Cie prosze, naprawde chcesz wdac sie w dyskusje na temat umiejetnosci hamowania ?
98 % motocyklistow nie potrafi wykorzystac mozliwosci swojego ukladu hamowania ktory ksztaltuje sie na poziomie ca, 9m/sek2 hamuja z ca. 5,75 m/sek2 - kakie wyniki osiagaly hamulce w motocyklach Anno 1947 rok.
Chcesz sie naprawde uwsteczniac ?
Od 10 lat jezdze z ABS' em i nie zamierzam z niego rezygnowac. Kilka razy uratowal tylek, bez niego, nie wiem, czy juz bym nie gryzl ziemi.
Za kilka lat motocykl bez ABS' u bedzie niesprzedawalny-na rynku wtornym ma sie rozumiec, za dwa lata motocykle bez ABS' u nie beda produkowane

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości