Motocykl dla poczÄ…tkujÄ…cego do 5tys.
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Motocykl dla poczÄ…tkujÄ…cego do 5tys.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Doświadczenie zerowe.
- Wiek, waga, wzrost,
Wiek 19lat, waga 92kg, wzrost 184cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Chcę wybrać najlepszy motor do luźnej jazdy po mieście m.in. do pracy jednocześnie coś dobrego na dłuższy dystans (do 600km)
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ciężko określić. Myślę, że góra 3tys km.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na sam motocykl najlepiej gdybym zmieścił się do 5tys. Jeśli chodzi o strój to do 1-1.5tys.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Do 1tys.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Podobają mi się sportowe motory i enduro. Czym większe tym lepiej. Sam do najmniejszych osób nie należę więc istotne są rozmiary motocyklu.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki ZX9R, ZZR600
Ducati Monster
Suzuki SV
Także tak to wygląda. Podkreślam, że jestem w temacie całkowicie zielony i wolę się wszystkiego dokładnie wypytać.
Doświadczenie zerowe.
- Wiek, waga, wzrost,
Wiek 19lat, waga 92kg, wzrost 184cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Chcę wybrać najlepszy motor do luźnej jazdy po mieście m.in. do pracy jednocześnie coś dobrego na dłuższy dystans (do 600km)
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ciężko określić. Myślę, że góra 3tys km.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na sam motocykl najlepiej gdybym zmieścił się do 5tys. Jeśli chodzi o strój to do 1-1.5tys.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Do 1tys.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Podobają mi się sportowe motory i enduro. Czym większe tym lepiej. Sam do najmniejszych osób nie należę więc istotne są rozmiary motocyklu.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki ZX9R, ZZR600
Ducati Monster
Suzuki SV
Także tak to wygląda. Podkreślam, że jestem w temacie całkowicie zielony i wolę się wszystkiego dokładnie wypytać.
-
Topór - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/5/2015, 15:30
- Lokalizacja: Kielce
Polecam ZZR 600 fajne moto.
Popatrz takze na FZR 600
GPZ 900r
lub GSXF Katana
chyba ze wolisz odrazu z grubej rury(bo napisałeś ze lubisz duże sprzety) to:
Kawsaki ZZR 1100
Yamaha FJ 1200
Honda CBR 1000F
Aczkolwiek te ostatnie to na własne ryzyko bo jak odwiniesz to to idzie, te wczesniejsze to takie popierdziawki
Pozdro.
Popatrz takze na FZR 600
GPZ 900r
lub GSXF Katana
chyba ze wolisz odrazu z grubej rury(bo napisałeś ze lubisz duże sprzety) to:
Kawsaki ZZR 1100
Yamaha FJ 1200
Honda CBR 1000F
Aczkolwiek te ostatnie to na własne ryzyko bo jak odwiniesz to to idzie, te wczesniejsze to takie popierdziawki
Pozdro.
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
MroziuScigacz napisał(a):Polecam ZZR 600 fajne moto.
Popatrz takze na FZR 600
GPZ 900r
lub GSXF Katana
chyba ze wolisz odrazu z grubej rury(bo napisałeś ze lubisz duże sprzety) to:
Kawsaki ZZR 1100
Yamaha FJ 1200
Honda CBR 1000F
Aczkolwiek te ostatnie to na własne ryzyko bo jak odwiniesz to to idzie, te wczesniejsze to takie popierdziawki
Pozdro.
Czy Tobie kolego aby ostatnie słoneczko za mocno nie przygrzało? Gość z kompletnie zerowym doświadczeniem, a ty chcesz go wsadzać na litr+? FZR, czy GPZ 900 to popierdziawki? Chłopie jego mózg nie będzie nadążał za tym co się dzieje na takim moto...świeżego kierowcę też wsadzasz od razu do 300 konnej puszki?
Do 5k zł, GPZ 500, GS500/GS500F, do miasta możesz szukać SV650, bardzo fajny motocykl, nie możesz twierdzić, że jesteś duży, to potrzebny Ci duży motocykl, bo na żadnym jeszcze nie siedziałeś!
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
mroziu powaliło cię? on jeszcze nawet nie umie jeździć. GPZ 500, er-5, marny GS500, ewentualnie SV650, katana albo bandit ale to górna granica dla chłopaka który zaczyna, nie napisał nawet jaki ma papier do jeżdżenia. podobają mu się różne szpeje więc jeszcze sam nie wie czego szuka ani czego oczekuje od moto.
na pewno zygzaki odpadają bo Cię zabiją. Naucz się jeździć, skręcać, hamować. Weź sobie GPZ500 i pojeździj.
na pewno zygzaki odpadają bo Cię zabiją. Naucz się jeździć, skręcać, hamować. Weź sobie GPZ500 i pojeździj.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Czy ja wiem... GPZ 900r było pierwszym wiekszym sprzetem na którym jezdziłem po MZ.
Dupy nie urywa. 4 s do setki to dziś wynik ledwo przeciętny. Tez poleciałem na grubo i poszła w obroty FJ 1200. Tez juz powoli za słaba się robi. Następny będzie najprawdopodobniej ZZR 1200. Ja odrazu wiedziałem, że chce duże i mocarne moto. Faktem jest ze przezyłem te wszystkie ogary MZ itd. Jesli kolega nie umie kompletnie jezdzic to niech najlepiej kupi sobie biegowy motorower bo jak ktoś totalnie nie ogarnia to i GS go zabije.
Poza tym SV 650 tak a GPZ 900 nie? nie rozumiem tego... te sprzęty mają podobne osiągi..
Dupy nie urywa. 4 s do setki to dziś wynik ledwo przeciętny. Tez poleciałem na grubo i poszła w obroty FJ 1200. Tez juz powoli za słaba się robi. Następny będzie najprawdopodobniej ZZR 1200. Ja odrazu wiedziałem, że chce duże i mocarne moto. Faktem jest ze przezyłem te wszystkie ogary MZ itd. Jesli kolega nie umie kompletnie jezdzic to niech najlepiej kupi sobie biegowy motorower bo jak ktoś totalnie nie ogarnia to i GS go zabije.
Poza tym SV 650 tak a GPZ 900 nie? nie rozumiem tego... te sprzęty mają podobne osiągi..
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Motocykl dla poczÄ…tkujÄ…cego do 5tys.
Topór napisał(a):
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Do 1tys.
Przy budżecie na moto 5kPLN szukaj czegoś max prostego. Jak kupisz za ta kwotę sportową sześćsetkę to ten 1tys.pln nie wystarczy nawet na wymianę opon i zjechanych tarcz hamulcowych z klockami (pływające tarcze hamulcowe to ponad 400zł/szt.). Do tego dorzuć kompletny napęd 525 lub 530 i masz kolejne 500-600zł.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Glenroy napisał(a):Do 5k zł, GPZ 500, GS500/GS500F, do miasta możesz szukać SV650, bardzo fajny motocykl, nie możesz twierdzić, że jesteś duży, to potrzebny Ci duży motocykl, bo na żadnym jeszcze nie siedziałeś!
W gruncie rzeczy masz rację, na żadnym nie jeździłem. Wiem jednak, że kwestia własnych rozmiarów przy wyborze motocyklu jest bardzo istotna.
Croowab napisał(a):Topór rozumiemy, że prawko jest na stanie?
Napisz czym jeździłeś na nauce jazdy i jak Ci się tym moto jeździło.
Na prawko się dopiero wybieram, wcześniej chciałbym mieć tylko świadomość jaka maszyna byłaby dla mnie najlepsza ale to pewnie dopiero będę wiedzieć jak pojeżdże w szkółce. Bynajmniej ze wszystkich modeli wskazanych w temacie najbardziej mi pasuje sv 650 wydaje się być fajnym motorem na początek, bardzo mi się podoba. Pytanie tylko jak wygląda konserwacja takiego motocyklu i ile trzeba by było włożyć w niego pieniążków na 1-2 sezony jazdy?
Dzięki za zainteresowanie tematem
-
Topór - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/5/2015, 15:30
- Lokalizacja: Kielce
MroziuScigacz napisał(a):Polecam ZZR 600 fajne moto.
Popatrz takze na FZR 600
GPZ 900r
lub GSXF Katana
chyba ze wolisz odrazu z grubej rury(bo napisałeś ze lubisz duże sprzety) to:
Kawsaki ZZR 1100
Yamaha FJ 1200
Honda CBR 1000F
Aczkolwiek te ostatnie to na własne ryzyko bo jak odwiniesz to to idzie, te wczesniejsze to takie popierdziawki
Pozdro.
Moze zaloguj sie na Forum czarownic albo Harry Poter i tam dawaj tip'y jakie miotly nadaja sie na pierwsze.
Tu na razie zaczales jako Troll.
Topor
idz najpierw na ten kurs, zrob karte woznicy, w miedzy czasie pogadaj ze szkolacym na temat doboru, mysle, ze rozjasni Ci to horyzonty
.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
[quote="MroziuScigacz"
Poza tym SV 650 tak a GPZ 900 nie? nie rozumiem tego... te sprzęty mają podobne osiągi..[/quote]
nie jestem specem, ale na mój mały rozum wydaje mi się że się różnią.
1. Sv' waży 165-187 kg (źródło wiki) natomiast GPZ 257(!) kg (źródło ścigacz)
2. Charakterystyka silnika, w jednym przypadku V2 w drugim rzędowiec.
3. Oddawanie mocy, też zapewne jest diametralnie różne.
4. Zawieszenie, sądzę że w GPZ jest ono gorsze z racji wieku
5. Wiek, wydaje mi się że nowszy motocykl jest łatwiejszy w opanowaniu, ale to moze być tylko moje zdanie.
Ps. Moze mógłby ktoś napisac czym tak na prawdę różnią się te dwa konkretne modele, ja napisałem tylko to co mi się WYDAJE. Ale nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw jak to jest na prawdę.
Do autora:
Zapisz się na kurs, dosiądziesz Xj'oty czy czegoś podobnego (zależnie od szkoły jazdy) i ocenisz czy takiej wielkosći motocykl z taką mocą Ci odpowiada czy wolisz większy (a może mniejszy ? )
Poza tym SV 650 tak a GPZ 900 nie? nie rozumiem tego... te sprzęty mają podobne osiągi..[/quote]
nie jestem specem, ale na mój mały rozum wydaje mi się że się różnią.
1. Sv' waży 165-187 kg (źródło wiki) natomiast GPZ 257(!) kg (źródło ścigacz)
2. Charakterystyka silnika, w jednym przypadku V2 w drugim rzędowiec.
3. Oddawanie mocy, też zapewne jest diametralnie różne.
4. Zawieszenie, sądzę że w GPZ jest ono gorsze z racji wieku
5. Wiek, wydaje mi się że nowszy motocykl jest łatwiejszy w opanowaniu, ale to moze być tylko moje zdanie.
Ps. Moze mógłby ktoś napisac czym tak na prawdę różnią się te dwa konkretne modele, ja napisałem tylko to co mi się WYDAJE. Ale nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw jak to jest na prawdę.
Do autora:
Zapisz się na kurs, dosiądziesz Xj'oty czy czegoś podobnego (zależnie od szkoły jazdy) i ocenisz czy takiej wielkosći motocykl z taką mocą Ci odpowiada czy wolisz większy (a może mniejszy ? )
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
jezdziłem i GPZ 900 i SV 650... SV to V-ka wiec ma nieco bardziej zadziorną charakterystykę, GPZ bardziej liniowo oddaje moc. Nie mówiąc o oponach GPZ ma z tyłu opone o rozmiarze zaledwie 130, więc jest zwrotniejszy, lecz równoważy to nieco większa masa(choć ja osobiscie nie odczuwam zbytnio tej masy). Zresztą ścigałem się z taką SV swoją FJ 1200. Na zakrętach szlismy równo bo musiałem obracać tego 270kg kloca. Ale tylko prosta nawet nie musiałem redukować odwinąłem i SV nie było. Ja myśle ze kolega powinien sam pojezdzic róznymi moto i zdecydować co jest dla niego.
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
lagiboy napisał(a):spróbuj się ścignąć z SV1000, na zakrętach będziesz zbierał tylko smród z wydechu a na prostej go nie dogonisz. choćbyś nie wiem jak odwijał tego FJ.
Hahahah, ludzie z którymi stawałem na światłach tez myśleli tak jak Ty. Juz na drugim skrzyzowaniu wcale tak do śmiechu im nie było. Sprzęt wygląda niepozornie lecz 130 kunia i 106NM robi swoje. SV ma (106 lub 120km) i 102nm? Jakos super lekka tez nie jest. Wiec jakim cudem miałbym przegrać?
Ostatnio edytowano 5/5/2015, 01:00 przez MroziuScigacz, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
zwyczajnie na sucho SV1000 rozwija 120 KM i 102Nm waży znacznie mniej niż FJ przez co ma wyższy stosunek mocy do masy. w zakrętach pięknie się przerzuca z jednej strony na drugą. Pleciesz głupoty więc raczej bym się nie zdziwił.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Jakos wg danych szybsza jest FJ. SV tez jakas super lekka nie jest. Większą masę w zakrętach minimalizują węższe opony i niski srodek ciężkości. Wiec myślę ze na zakrętach byłoby to zależne od umiejętności ridera.
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
Ja się wprawiałem na Czajniku 750 ale trochę się śmigało, Jawami i MZ więc było łatwiej
myślę że 600 katana lub jakiś GS 500 to jest max
I tak ten motocykl nie będzie wykorzystany w pełni jego możliwości
myślę że 600 katana lub jakiś GS 500 to jest max
I tak ten motocykl nie będzie wykorzystany w pełni jego możliwości
Komar 3 1963r | Jawa mustang 50 cm 1972r | ETZ 150 1990r | Suzuki GSX 750 F 1992r | Kawasaki ZX6R 2000r | https://www.youtube.com/watch?v=w4RaxfZLqKk
-
MK4 - Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 22/4/2015, 20:12
- Lokalizacja: Warszawa
zastanawiam się właśnie nad FZR 600...i pewnie taki kupię
dam znać jak poszło
dam znać jak poszło
Wypożyczalnia samochodów (otwórz link)
- tomekww
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 5/5/2015, 08:23
- MroziuScigacz
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 11/11/2014, 03:19
- Lokalizacja: Wrocław
MroziuScigacz napisał(a):Jakos wg danych szybsza jest FJ.
Stosunek mocy do masy:
Suzuki: 0.6486 KM/kg
Yamaha: 0.5881 KM/kg
Prędkość maksymalna:
Suzuki: ~283 km/h
Yamaha: ~245 km/h
Z takim stosunkiem mocy do masy, FJR wącha smród SV-ki tak samo pod względem przyspieszenia jak i V-maxu .
MroziuScigacz napisał(a):SV tez jakas super lekka nie jest.
Masa na sucho:
Suzuki: 185 kg
Yamaha: 244 kg
Nie, SV-ka w ogóle nie jest lekka... tym bardziej, że chociażby do tej masy, w SV doliczyć trzeba 17l paliwa, w FJR 25l .
MroziuScigacz napisał(a):Większą masę w zakrętach minimalizują węższe opony i niski srodek ciężkości.
Opona przód:
Suzuki: 120/70-17
Yamaha: 120/70-17
Opona tył:
Suzuki: 180/55-17
Yamaha: 180/55-17
Gdzie te Twoje węższe opony?
MroziuScigacz napisał(a):Wiec myślę ze na zakrętach byłoby to zależne od umiejętności ridera.
Tak prawdę powiedziawszy, to z lokomotywy parowej próbujesz zrobić TGV, zrozum, że FJR to wielka, ciężka turystyczna krowa i nigdy nie będzie poruszać się tak sprawnie, szybko i lekko jak mała, mocna i niesamowicie zwinna SV-ka.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości