przepychanie motocykla pod górkę - pytanie
			Posty: 3
			 • Strona 1 z 1
		
	
przepychanie motocykla pod górkę - pytanie
Czy w sytuacji, gdy muszę przepchnąć na piechotę motocykl pod górkę, da się jakoś bezpiecznie wspomagać dodawaniem gazu ?
1. Byłem w górach i musiałem wprowadzić skuter pod piaszczystą górkę z wieloma kamieniami.
W innym wypadku musiałbym się wracać wiele kilometrów.
Jechać się na skuterze nie dało. Raz, że w ogóle nie chciał ciągnąć, dwa było tak wiele kamieni i takie nachylenie, że było by to bardzo niebezpieczne.
Nie dałem rady go wepchnąć i idąc z jego lewej strony dodawałem gazu manetką (automat). Nie szło to składnie, bo manetką nie dało się dokładnie operować i niestety ponosił.
2. Ok to był automat, ale co robić gdy ma się biegi ? To w ogóle wykonalne ?
Wspomagać się dodatkowo sprzęgłem, gdy ponosi do przodu ?
Czyli generalnie jaką technikę polecacie przy prowadzeniu motocykla na piechotę i wspomaganiu się gazem ? Czy istnieje jakaś bezpieczna, żeby motocykl nie wyrwał się nam z rąk do przodu ? Z tego co widziałem na zdjęciach z zawodów crossowych motocykliści idą z prawej strony motocykla i dodają gazu. Czyli wrzucają jedynkę, naciskają na sprzęgło i zsiadają na prawą stronę motocykla ?
http://www.redbull.com/pl/pl/motorsport ... y-walkerem
				
			1. Byłem w górach i musiałem wprowadzić skuter pod piaszczystą górkę z wieloma kamieniami.
W innym wypadku musiałbym się wracać wiele kilometrów.
Jechać się na skuterze nie dało. Raz, że w ogóle nie chciał ciągnąć, dwa było tak wiele kamieni i takie nachylenie, że było by to bardzo niebezpieczne.
Nie dałem rady go wepchnąć i idąc z jego lewej strony dodawałem gazu manetką (automat). Nie szło to składnie, bo manetką nie dało się dokładnie operować i niestety ponosił.
2. Ok to był automat, ale co robić gdy ma się biegi ? To w ogóle wykonalne ?
Wspomagać się dodatkowo sprzęgłem, gdy ponosi do przodu ?
Czyli generalnie jaką technikę polecacie przy prowadzeniu motocykla na piechotę i wspomaganiu się gazem ? Czy istnieje jakaś bezpieczna, żeby motocykl nie wyrwał się nam z rąk do przodu ? Z tego co widziałem na zdjęciach z zawodów crossowych motocykliści idą z prawej strony motocykla i dodają gazu. Czyli wrzucają jedynkę, naciskają na sprzęgło i zsiadają na prawą stronę motocykla ?
http://www.redbull.com/pl/pl/motorsport ... y-walkerem
- 
				 
 xbr567
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57
Jest jak mówisz, mi się zdażyło to kilka razy i to w terenie gdzie skuterkiem nie pojedziesz (np pod górę między drzewami...) . Od razu mówię że to męczące dla sprzęgła ale parę razy po kilka metrów możesz śmiało, nie zdążysz przypalić. Bezpieczna metoda? Operacja gazem i sprzęgłem, mało gazu (ale oczywiście adekwatnie do sytuacji) i praca sprzęgłem. Bieg możesz wbić przed jak i po zejściu, polecam po ponieważ zanim się wygramolisz sprzęgło jest wciśnięte kilka sekund. Ja tak miałem na początku przygód z offroadem, gdzie w połowie podjazdu się np zakopałem (ach te początki w terenie) i mogłem tylko w dół lub górę. Oczywiście ważne jest myślenie, duża górka - jazda ukosem, planowanie trasy przed itp itd. 
Inni też niech się dzielą swoimi technikami
				
			Inni też niech się dzielą swoimi technikami

- 
				 
 SpeedyGonzales
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
skuterem wolałbym wracać te wiele km, jakoś wizja wywalenia się ze skuterem na takim podjeździe brzmi boleśnie i kosztownie. na crossówce w pełnym rynsztunku jechałbym do wywalenia  idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.
 idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.
				 idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.
 idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.black matt=grey (color by honda)
			- 
				 
 lagiboy
- Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
			Posty: 3
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
