motocykl 125ccm
Posty: 7
• Strona 1 z 1
motocykl 125ccm
Siemanko. Już tu napisalem temat, ale czytając go następnego dnia uznałem, że dużo napisalem, a mało w nim sensu, więc usunąłem i pisze kolejny. Przejde do konkretów.
16 lat, 55-60kg i 170-175cm wzrostu.
Mam zamiar zdawać na prawo jazdy A1 i będę kupował swój pierwszy motocykl, mam nadzieję, że ktoś tutaj podrzuci mi jakieś pomysły na motocykle.
Mój budżet to 4-5 tysięcy, podobają mi się motocykle w stylu cross/super moto - chyba tak sie to nazywa, nie jestem pewien, ale do rzeczy. Potrzebuje jakiejś maszyny która bedzie służyła do codziennej jazdy po mieście jak i wypadów ze znajomymi, żadne lasy czy jakieś skoki, ale żebym mógł rozpędzony do 50km zjechać tym z większego krawężnika ;_; Zależy mi na tym, żeby ta maszyna miała vmax ponad 110-115 i dość dobre przyśpieszenie. Na oku miałem Yamaha xt 125 ale jakoś moja podjarka na ten motor zgasła kiedy wyczytalem gdzies przy pytaniu o ten motor ze ma bardzo słabo mocy, ze taki dla początkujących ok, ale ciężko przyśpiesza itd, nie wiem czy to prawda ale tak wyczytałem.
16 lat, 55-60kg i 170-175cm wzrostu.
Mam zamiar zdawać na prawo jazdy A1 i będę kupował swój pierwszy motocykl, mam nadzieję, że ktoś tutaj podrzuci mi jakieś pomysły na motocykle.
Mój budżet to 4-5 tysięcy, podobają mi się motocykle w stylu cross/super moto - chyba tak sie to nazywa, nie jestem pewien, ale do rzeczy. Potrzebuje jakiejś maszyny która bedzie służyła do codziennej jazdy po mieście jak i wypadów ze znajomymi, żadne lasy czy jakieś skoki, ale żebym mógł rozpędzony do 50km zjechać tym z większego krawężnika ;_; Zależy mi na tym, żeby ta maszyna miała vmax ponad 110-115 i dość dobre przyśpieszenie. Na oku miałem Yamaha xt 125 ale jakoś moja podjarka na ten motor zgasła kiedy wyczytalem gdzies przy pytaniu o ten motor ze ma bardzo słabo mocy, ze taki dla początkujących ok, ale ciężko przyśpiesza itd, nie wiem czy to prawda ale tak wyczytałem.
- Tosieko
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/4/2015, 22:12
przyspieszenie motocykli w 4t jest bardzo podobne (też zależne od zębatek), chociaż xt ma akurat 13KM. V max to właśnie 110-115. Ja Ci polecam od siebie mz 125 sm/sx, bardzo fajny motocykl (mało awaryjny, 15KM), jednak mało ich w kraju. Jeżeli miałbyś jak go sprowadzić jakoś to proponuję stronę mobile.de (można się doszukać nawet za 1000euro, już z wydechem sebring, który nowy kosztuje około 1500zł i podwyższa moc o te kilka koni), tam poszukaj, nawet nie musisz jechać oglądać tego motocykla, porozmawiasz z niemcem, popatrzysz na zdjęciach i to wystarczy. Niemcy mentalnie to trochę inny naród, nie ukrywają wad maszyny, nie cofają liczników (chociaż zawsze są wyjątki). Ja tam dorwałem aprilie sx 125 za niezłą sumkę ^^. Jeżeli nie to, to może yamaha dt w jakimś starszym roczniku? Albo xt, jak sam mówiłeś. Za taką sumkę dużo więcej nie dostaniesz.
- tyczek1221
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/4/2015, 20:46
W klasie 125ccm masz albo 4T, oszczędność, niska awaryjność, słabe albo 2T, brak oszczędności, wyższa awaryjność, niezła moc. Oczywiście jak kupisz 2T to w Polsce będzie on prawie na pewno odblokowany i będzie miał więcej niż te 15KM, musisz zdawać sobie z tego sprawę. Musisz sam wiedzieć czy chcesz szybko, ale drogo czy wolno ale oszczędnie. Później to już tylko kwestia wyboru rodzaju motocykla i konkretnego modelu. CBR i NSR to idealne przykłady. CBR, 4T, do setki ma kilkanaście sekund, v-max około 130km/h, wąski, niektórzy porównują do roweru chociaż na żywo nie wygląda tak źle. NSR, 2T, do setki około 7 sekund (po odblokowaniu) lub 11 o ile dobrze pamiętam (na blokadach), v-max 150-160km/h (bez blokad) lub 130 (z blokadami), spalanie od 5.5-6.5l + olej.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Zdaje sobie sprawę, że nie znajdę nie wiadomo jak szybkiego supermoto w 4t, ale właśnie musze stawiać na 4t, bo jako, że sam się na tym nie znam zbytnio, to nie chce ciągle odwiedzać warsztatu. Myslałem nad tą cbrką ale ja jestem osobą impulsywną i np. widząc gdzieś korek skręciłbym i przejechałbym chodnikami przez jakieś osiedle, krawężniki, schodki czy cokolwiek dlatego ona zostaje na sam koniec, kiedy już naprawdę nie znajde zadnego wartego uwagi super moto. A już nie patrząc na vmax jakiś supermoto z dobrym przyśpieszeniem do setki znajdzie sie do 5000 max? Zależy mi na przyśpieszeniu żeby nie było problemów czy większego ryzyka przy wyprzedzaniu.
- Tosieko
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/4/2015, 22:12
Kup tego xt, zmień zębatki na przyspieszenie i będziesz miał takie przyspieszenie, że z niższych biegów będzie Ci iść na koło (jeżeli nie będzie Ci zależeć na prędkości tak jak mówiłeś).
- tyczek1221
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/4/2015, 20:46
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości