Zobacz wÄ…tek - 1 motocykl (dylemat)
NAS Analytics TAG

1 motocykl (dylemat)

Enduro, Cross
_________

1 motocykl (dylemat)

Postprzez piterek123456 » 25/3/2015, 10:13

Witam wszystkich użytkowników. Zwracam się do was z kilkoma pytaniami 1. Mam zamiar zakupić swoje pierwsze moto celuje w 125 yz,Cr,rm tylko tu jest mój dylemat około 15km ode mnie jest tor motocross ale interesują mnie też wypady do lasu lub inny tego typu teren i czy takie moto będzie się nadawać ? Jeśli nie to moglibyście coś zaproponować cena jaką mam do przeznaczenia to max 6000zł odrazu mówię że nie interesują mnie dt :P , mam 174cm wzrostu i ważę 72kg śmigałem na kilku ofradowych sprzętach Quady , yz450f brata , właśnie dt 125, jestem wysportowany i myślę że dam rade narwanej 125 , 2. Czy jeśli kupił bym hard enduro to czy dawało by ono rade na torze , bardzo by mi też zależało na tym żeby moto było zarejestrowne a fullcrossa nie idzie zarejestrować z tego co wiem , Proszę o pomoc polećcie jakieś motorki zarzućcie fajnym pomysłem z góry dzięki :)
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez Snaffy » 25/3/2015, 11:28

Takich tematów było już multum. Zadbane EXC 125 z możliwością rejestracji. Czy pośmigasz na torze ? Pewnie. Jest trochę mniej "zwrotne" niż YZ itp. ale za to do lasu się nada idealnie.

Nie doczytałem, że masz 6tyś na motocykl. Faktycznie EXC zdrowego raczej nie kupisz za to ;(
Ostatnio edytowano 25/3/2015, 13:38 przez Snaffy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza


Postprzez henio12323 » 25/3/2015, 12:10

full crossa nie zarejestrujesz.

powiem tak, na torze EXC radzi sobie bardzo dobrze, nie bedzie tak narwane jak crossówki ale jak dobrze opanujesz nie bedziesz duzo wolniej jeździł jedyne ograniczenie na dobrą sprawe to zawieszenie - jest miekkie i skoki muszą byc zawsze przemyslane i dopieszczone, troche przelecisz za bardzo na płaskie albo niedolecisz do zjazdu i zawias dobija, odbija itp itd.

z kolei do enduro nadaje sie doskonale, a crossówka jest zbyt dzika, kazdy kamyk czujesz pod kołem co nie jest na plus.

no i enduro jest z kwitami, i jest tansze w eksploatacji. ale za 6000 zł raczej zdrowej sztuki z kwitami nie dorwiesz

chyba ze husqvarna WR 125 podobnej klasy co EXC. z częsciami nie bedzie takiego super dostepu od ręki jak w przypadku EXC. ale za to cena zakupu nizsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 18:35

Siema. Sory że tak późno pisz :P . Ale mam jeszcze jedną opcje tylko nie wiem czy wypali albowiem znalazłem przypadkowo w necie tak zwany enduro kit do yamahy yz 125 i hondy Cr 125 w skład tego wchodzi cewka lampa przud , tył , kierunkowskazy i stacyjka wszystko ma homologację drogową itd. I jak myślicie uzyskał bym homologację na tego crossa koszt tego wszystkiego 1550zł , wiem że jeśli chodzi o jazdę to pozostaje kwestia zawieszenia ale tak szczerze to lubię jak moto mną troche poszarpie , wymęczy :D , Dzięki z góry. :)
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez adrian292929 » 8/4/2015, 18:54

ale myślisz o rejestracji? Bo jesli tak to nie ma opcji, przeciez one nie mają papierów...
adrian292929
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 6/4/2010, 10:25
Lokalizacja: Cmolas

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 19:34

Słyszałem że po przejściu odpowiedniego przeglądu można uzyskać homologację na motocykl tylko zależy teraz od stacji kontroli pojazdów bo w jedne sprawdzają bez problemu a w drugiej nie chcą nawet o tym słyszeć a tak się składa że mam znajomego właśnie tam i raczej by przeszedł ale nw co potem w urzędach, No i 2 opcja jest taka żeby kupić crossa z papierami (to rzadkość) ale są ostatnio na tablicy widziałem honde Cr 125 właśnie z papierami , tak chodzi mi o zarejestrowanie :) widzę sporo Np. Yz 125 sm z rejestracją itd. Czyli jakoś ją musieli uzyskać
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Snaffy » 8/4/2015, 20:11

Ja bym odpuścił bo za dużo roboty z tym wszystkim, miałem YZ 125 nie zarejestrowaną i tam gdzie chciałem do dojechałem to po pierwsze po drugie przecież tym motocyklem i tak nie będziesz daleko jeździł bo a) nie nadaje się do jazdy po drodze b) bardzo dużo pali ; D
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 20:20

No w sumie racja ale jak się natrafi okazja w dobrym stanie z papierami to czemu by nie wziąć , a i właśnie przeraża mnie troche to spalanie , ale nie w sosie kosztów . ile tam sie mieści wachy w takiej yz i na ile taki zbiornik pod kapsel starczy przy umiarkowanej jeździe , chodzi mi Np. O to że tak troche nie ciekawie jest ciągle latać po benzynę a jeszcze jak wpadnie się w jakieś miejsce oddalone od stacji to lipa...
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Snaffy » 8/4/2015, 20:25

Tam było chyba 7,5l mi zbironik szedł w 1,4h przy bardzo lekkiej jeździe; 1,1-1,2h przy średniej; przy ciężkiej szkoda pisać ;D
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 20:34

Nie dobijaj xD , jak Sb radziłeś nie miałeś takiej sytuacji że gdzieś daleko jesteś wchy nie masz ? Ogranicz to ? Jak Sobie radziłeś ? Nie oczekuje że moto będzie super ekonomiczne itd. Ale żebym sobie pośmigał troche bo z tego co mówisz to w moim przypadku to 1 zbiornik to droga do Orlenu a drugi zbiornik to droga powrotna do domu :D
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 20:35

Sorki za błędy :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Snaffy » 8/4/2015, 20:55

Ale na Orlenie planowałeś mieszać paliwo z olejem ? ;p Na stacji lałem 30l bańkę w domku mieszałem i jeździłem na tyle na ile mi starczało, raz zapuściłem się dalej ale kolega był na quadzie to wziął mi 10l bańkę. Właśnie między innymi dlatego ten motocykl jest typowo na tor, bo zjeżdżasz tankujesz i latasz dalej ; ) Aczkolwiek ja miałem starą YZ 99r. nowsze już mniej spalają ale nadal bez szału. Jeszcze co zaobserwowałem to, ze kolega na hondzie CR 125 mniej spalał (mała różnica ale zawsze coś ) ;p
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez henio12323 » 8/4/2015, 21:14

jaki ma sens pakować 1500 zł w kit enduro, pewnie drugie tyle zapłącisz za wszelką papierologie, jak do ceny wyjsciowej motocykla dokładasz 2000 zł i kupujesz EXC z papierami ? bez kombinowania, wszystko na super częsciach - ten kit to pewnie szajs. nie ma problemu z lataniem po urzędach, jedziesz kupujesz i od razu lecisz na asfalt to po 1

po 2 po co kupować wyczynówke na asfalt ? strata kasy, lepiej kupic yamahe DT i upalać do upadłego niz kupic wyczynówke i sie martwić że zaraz a to tłok, a to olej a to costam...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 8/4/2015, 21:51

To już wole sie ograniczyć i mieć moto typowo na tor w większości tam nim jeździć exc jest genialny ale niestety nie stać mnie na niego mam tak jak mówiłem 6000zł i ewentualnie 1000zł na jakiś konieczny remont po zakupie bo to nigdy nic nie wiadomo DT mnie nie interesuje miałem ją około 2 miesiące (była brata) i on ją szybko sprzedał bo zabrakło mu mocy teraz ma 450 yzf i jakoś świetnie daje rade a wszyscy gadali że moto go zabije zresztą ja też radze sobie na niej ale jeżdżę delikatnie bo jednak sie boje , szukam moto na dłużej i nie odrażają mnie za bardzo remonty itd. Chce sie jeździć trzeba płacić :D obok naszego toru są fajne tereny górki troche lasu to myślę że rozwiązał bym jakoś problem paliwa , jestem zdecydowany na crossówke chyba że znajdę do wakacji jakiegoś przystępnego cenowo exc :P Dzięki wam za pomoc i udzielanie rad super forum :D :D.
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 9/4/2015, 07:37

no to skoro masz 6000 zł to albo kupisz padło za 4000 zł i zarejestrujesz ( nie wiem cyz sie uda za tyle) albo kupisz za 6000 i masz kase na rejestracje - i tutaj od razu lepiej kupic EXC.....

jeździsz delikatnie na yzf - czyli sobie nie radzisz.... bo wiesz pyrkać czy odkrecic na prostej to kazdy głupi potrafi.

dozbieraj troche kasy, juz od 7 tysiecy da sie spoko exc wyrwać. sa sztuki za 6 tysiecy bys miał juz pare groszy na start
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 9/4/2015, 11:25

Zobaczę bo czas mam do wakacji to może powiększy mi się budżet , a jakie spalanie jest w exc 125 ? , tam jest sprzęgło hydrauliczne jak z jego awaryjnością ? Jak z remontami ?
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez piterek123456 » 9/4/2015, 14:46

Ale jak już bym miał więcej kasy to nie lepiej kupić wr250f lub yz250f wiem że to dwie różne maszyny bo jedna to enduro a druga to cross ale jak jest ze starszymi rocznikami wr ? Zdatne czy raczej trupy , bo w moim przypadku dobrze by był kupić enduro takie jak exc , wr , itd. Ale jak się nic nie pojawi to kupie fulla i zrezygnuje z tym kombinowanie rejestracji itd. Będę śmigał po torze i żadko gdzie indziej , co mi powiecie o wr250f i yz250f (z tych starszych roczników) wiem tyle że remont w czteropaku jest droższy niż w 2t ale za to troche dłużej pośmigam bo mocą jest podobnie jak 2t 125
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Snaffy » 9/4/2015, 17:05

yz250f przecież nie musisz mieć starą (chociaż tutaj pojęcie względne dla niektórych stary to już 5letni ;p) , tutaj chłopak kupił za 7,5tyś i bardzo zadowolony viewtopic.php?t=107230&postdays=0&postorder=asc&start=0
o wr się nie wypowiadam bo nie miałem styczności.
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez piterek123456 » 9/4/2015, 19:01

Stary chodzi mi roki 2000-2005 :P bo za 6-7 tysi to taką starszą można by wyrwać
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 10/4/2015, 19:16

to róznie bywa kupujesz jak w totku, albo trafisz dobrze albo źle..

jak na tor bierzez yzf troche poganiasz chociaz za 6 tysi ja bym sie nie pchał

co do mocy 125 w 2T i 250 w 4T mają podobną moc - wiec nie wiem czemu 4T miało by starczyc " na dłuzej "
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê