Zobacz wątek - Honda Crm 250- kilka pytań
NAS Analytics TAG

Honda Crm 250- kilka pytań

Enduro, Cross
_________

Honda Crm 250- kilka pytań

Postprzez Justin » 25/3/2015, 18:33

Witam.
Od jakiegoś czasu posiadam Crm 250 :D I mam kilka pytań :)
1. Mam już zjechaną przednią zębatkę i tu moje pytanie czy muszę wymiac cały napęd czy tylko zębatkę ?
2. Obecnie mam przełożenia 14/42 a planuje dać 14-52 tylko nie wiem gdzie zakupić te zębatki z łańcuchem, żeby to mi to pasowało ? Czy napęd dedykowany do Cr 250 bedzie do mnie pasował ?
3. Mam serwisówke ale nigdzie nie mam podanego jaki olej idzie do silnika, jest tylko napisane jaki do skrzyni? A może nie ma osobnego oleju do silnika?
Honda prawdopodobnie z roku 1990 ale nie jestem pewien ;/
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa


Postprzez kris514 » 25/3/2015, 20:40

1 Przyjmuje się zasadę że do 3 przednich zębatek idzie na jeden dobry napęd
2 Wejdź sobie na stronę partzilla.com i sprawdź od czego możesz dopasować dany element.
3 crm 250 to 2t w 2t olej w silniku służy tylko do smarowania skrzyni więc do silnika lejesz taki jak tam piszą do skrzyni.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 25/3/2015, 21:28

1) cos jak kolega mówi ale to duzo zalezy od rodzaju napędu, jak sie wrzuci niezły łancuch i niezłą zebatke to tak jest. ale jak wszystkie jest kiepskie to lepiej zmienic całość. wrzuc np fotki albo sam ocen jak mozesz stan łancucha i tylnej zebatki. byc moze zarzucając nową zębatke z przodu sprawisz ze wytrzyma tylko kilka set kilometrów.

2) raczej tam masz całkiem inne piasty, i mocowanie zebatki na silniku też inne z tego co kojarzę wiec wątpie. szukaj jak kolega napisał w katalogach wymiarów najwazniejsze rozstaw srub/ilosc i srednica wewnętrzna na piaste

3) tutaj kolega wyjaśnił
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Justin » 28/3/2015, 12:41

Dzięki za odpowiedzi, kupie samą zębatkę narazie :) Albo jestem ślepy albo nie szukam tam gdzie trzeba bo na tej stronie partzilla nie moge znaleść w modelach Hondy mojej crm'ki?
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez kris514 » 28/3/2015, 17:00

Mój błąd, ale z racji że mowa tutaj o napędzie to trzymaj tą stronę: http://www.jtsprockets.com/catalogue
po wpisaniu crm250 wyskoczą Ci możliwy rok produkcji Twojego (bo nie podałeś) i potem przy wybranym elemencie klikasz "Parts no." i wyskakuje Ci do czego idzie dokładnie ta zębatka, np:

http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTR210
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Justin » 28/3/2015, 23:38

Pytanie z innej beczki, sytuacja wygląda tak, ze wczoraj moto mi zgasło pod koniec przejażdżki i za cholere nie chce zapalic. Tak świece 3 razy podmieniane, gaźnik czyszczony więc wyciągnąłem membranę i 2 z 4 blaszek odstają. Czy winna jest ta membrana?
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez kris514 » 29/3/2015, 08:42

to zależy jak bardzo odstają bo coś typu niecały milimetr to wartość dopuszczalna. Nie czujesz spadku kompresji po tym?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Justin » 29/3/2015, 08:48

Własnie niestety tak coś czuje zmniejszanie kompresji, ale tłok raczej wykluczam bo ani żadnego problemy z odpalaniem nie było ani spadku mocy. Niecały milimetr? Na pewno u mnie jest wiecej cos kolo 3 mm
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez SpeedyGonzales » 29/3/2015, 13:03

Spróbuj je odwrócić. Jeśli nie pomoże to zorientuj się ile kosztuje nowy zawór, czasem tyle co same płytki, choć możesz kupić uniwersalne do docięcia.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Justin » 29/3/2015, 20:06

Nic nie pomogło;/ udało się zapalić na pycha ale a z kopniak nie daje rady. Podejrzewam ze to coś z prądem bo co innego to możne być?
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez kris514 » 29/3/2015, 21:20

Przy wkręconej świecy sprawdź iskrę na innej. A może po prostu kompresji brak i dlatego te problemy.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Justin » 31/3/2015, 13:06

Czy jest możliwe, żeby moto z dnia na dzien stracił kompresje? Motor zgasł po tym jak rozpędziłem go do ok. 140 ( nie maks) i hamowałem już biegami bez gazu i zgasł i od tej pory nie zapalil z kopniaka. Wcześniej z odpaleniem nie bylo żadnych problemów przy ciepłym silniku odpalał jak sie siedziało na nim.
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez henio12323 » 31/3/2015, 13:39

mozliwe, zatrzeć mozna w kilometr albo i mniej. hehe jak hamowałeś biegami to sie nie dziw. to 2T tam nie wolno hamować silnikiem. tam wciskasz sprzęgło a hamujesz hamulcami.


zdejmij wydech zajrzyj przed okno wydechowe, załoze sie że na tłoku masz spore rysy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Justin » 31/3/2015, 13:48

Zatrzeć sie chyba nie mógł bo na pycha palił i tłok chodzi :P
Jaka jest szanasa, że pierścienie pekły?
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez henio12323 » 31/3/2015, 14:02

Mogl sie przytrzec. Mogl peknac pierscien. Zdejmij wydech minimum to sie szybciej dowiesz niz pytajac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Justin » 31/3/2015, 17:04

Przegrałbyś zakład, sprawa wygląda tak, że tłok od wydechu gładziutki, problem jest ze wql juz na pycha nie pali, na pewno nie dochodzi paliwo do cylindra, po swiecy tak stwierdzam. Zawór membranowy tez raczej odpada bo 2 płytki delikatnie odstaja ale chyba w normie do 1mm. Dysze też sprawne.
Co to moze byc?
Jak da rade wkrecic zegar to chociaż zmierzę ciśnienie .
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez henio12323 » 31/3/2015, 19:58

z ciekawosci wrzuc fotke tego tłoka od strony wydechu, pierscien był widoczny ? po drugiej stronie patrzyłeś jak powierzchnia cylindra wygląda ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Justin » 31/3/2015, 21:29

mam już tłok, niestety lipa.
Jak rozpoznać nicasli czy tuleja ?
https://www.dropbox.com/s/je0c6jbresrg56o/DSC_0218.JPG?dl=0 (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/1rg1kdhu6itab55/DSC_0220.JPG?dl=0 (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/gcsfiwkdrsc77xx/DSC_0221.JPG?dl=0 (otwórz link)
Ktoś wiec dlaczego to sie mogło stać?
Mam zamiar zmienić tylko tłok, bo gładz cylindra na moje oko jest git :) (2 ryski niezbyt głębokie)
Dzięki wszystkim z pomoc :)
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa

Postprzez henio12323 » 31/3/2015, 22:13

mówiłeś że bym przegrał bo nie ma rys - to jest przytarty tłok.

brak smarowania, zbyt wysoka temperatura nie potrzebnie czysciłeś denko tłoka.

jak rozpoznać czy żeliwo czy nicasil - jak masz nicasil to masz cały cylinder wykonany z aluminium jedynie ma cieniutką warstwe grubosci włosa w srodku. żeliwo ma grubosc kilku mm, i to widać jak jest przejscie z jednego materiału w drugi, mozna też magnes przyłozyc do nicasilu praktycznie nic nie bedzie ciągnęło ( czasami zdaża sie że cos delikatnie czuć, często są to jakies zatopione metalowe elementy np gwinty czy kołki ) ale do żeliwa bedzie przyciągał mocno i zdecydowanie np tak jak do kaloryfera ( starszebo bo też jest żeliwny )

jak amsz rysy to jeżeli nicasil przynajmniej przehonuj, jeżeli żeliwo zmien tłok a cylinder przeszlifuj pod nowy wiekszy tłok, bez sensu zakładać do porysowanego cylindra tłok o tym samym wymiarze co poprzedni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Justin » 3/4/2015, 11:29

Robie szlif, nowy tłoczek i zębatka i śmigam dalej. Dzięki za pomoc :)
Temat do zamknięcia :)
Justin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31/7/2011, 16:17
Lokalizacja: ok.Zamościa



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê