wibracje kierownicy powyżej 90 km/h w f3
Posty: 14
• Strona 1 z 1
wibracje kierownicy powyżej 90 km/h w f3
witam... moze ktos wie czym moze byc spowodowane to ze gdy przekrocze 90 km/h i puszcze kierownice w f3 to zaczyna ona delikatnie wibrowac... przy mniejszych predkosciach nic sie nie dzieje, moto jedize prosto i bez zadnych problemow.. czy moze jest to wina zlego wywazenia kola... czy wskazuje to na nieciekawa przeszlosc moto... moj kuzyn ma taka sama, u niego tez sie pojawia ten problem... rozwiazaniem moze byc amor. skretu? bardzo prosilbym o udzielenie info na ten temat, jezeli ktos slyszal juz cos o tym... pozdrawiam
-
Leg1oN - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2533
- Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
- Lokalizacja: Kłodawa/Poznań
Do tego co napisal kolega Lovtza dodam pare rzeczy,,,,,,,
Niektore Hondy sa bardzo czyle na to jak mocno jest dokrecone lozysko,w serwisowce jest podana metoda jak to zrobic z urzyciem wagi,takiej ze sprezynami,np do wazenia ryb,,,
Nie zapomnij tez ustawienia kol,tz tylnego wzgledem przedniego,,,,,,,znaki na wachaczu nie musza byc koniecznie dobre,trzeba uzyc inna metode,,,,,,,,,np sznureczki,lub kawalek dlugiej poziomicy,,,,,,,,itp,,,,,moto ma niciekawa przeszlosc,,,,,,,,,rama moze byc troche skoszona,,,,,,,,,,,
Niektore Hondy sa bardzo czyle na to jak mocno jest dokrecone lozysko,w serwisowce jest podana metoda jak to zrobic z urzyciem wagi,takiej ze sprezynami,np do wazenia ryb,,,
Nie zapomnij tez ustawienia kol,tz tylnego wzgledem przedniego,,,,,,,znaki na wachaczu nie musza byc koniecznie dobre,trzeba uzyc inna metode,,,,,,,,,np sznureczki,lub kawalek dlugiej poziomicy,,,,,,,,itp,,,,,moto ma niciekawa przeszlosc,,,,,,,,,rama moze byc troche skoszona,,,,,,,,,,,
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
też to mam...niestety...najbardziej to odczuwalne przy 90-100 km/h, czuje się na dłoniach drgania, też na początku myślałem że to wina dróg dziadowskich, ale patrze że to coraz bardziej, a jak się puści kierę przy tej prędkości to wężykuje jak cholera! ("machają się" rączki)...dziś byłem w serwisie i tak po kolei: najpierw uzupełniono mi powietrze w oponach (przód 2,5, tył 2,9), opony praktycznie nówki dunlop d208RR, zero rezultatu!, potem zdjęto koło, wyważono, nic się nie zmieniło, potem sprawdzono czy jest luz w główce ramy, nie było, łożysko też ok, Pomimo tych wszystkich zabiegów dalej przy 90-100 km/h kierownica "wężykuje" Już powoli tracę pomysły co to może być...Aha - tylne koło też jest poprawnie ustawione...
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać

-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
ja do niedawna mialem podobny problem w f2, tylko ze kierownica dodatkowo odskakiwala na dziurach. Przyczyna bylo zle dokrecone lozysko glowki ramy. Odkrec polke, sprawdz byc moze tu jest pies pogrzebany.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
xatt napisał(a): ....Już powoli tracę pomysły co to może być......
A wiecie co było? ?
GUZ w przedniej oponie!
swoją drogą - opony założyłem niedawno nówki, przejechałem na nich góra 500 km - Dunlop D208RR...
I teraz gostek w serwisie założył mi na przód jakąś niezbyt młodą, używaną Bridgestone (ale przynajmniej bez guza i kiera sie nie macha) a na tyle dalej mam dunlopa. Rzeźba opony z przodu i z tyłu całkiem inna, ale bieżnik ok. Czy może tak być że z tyłu i z przodu są inne opony? Osobiście uważam że mi to nie przeszkadza, moto idzie jak po szynach...ale się pytam dla spokoju!?!
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać

-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
ale czy może tak być że przednia opona inna a tylna inna?
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać

-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
No gdzies wyczytalem ze najczesciej zauwaza sie shimmy w przedziale60km/h-100km/h,a dzieje sie tak bo przy tych predkosciach obroty kola pokrywaja sie z czestotliwoscia wlasna ukladu kierowniczego.To troche tak jak czestotliwosc rezonansowa ; )
Sracz 600
-
LukasBST - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04
podstawa to prawidłowe ciśnienie w oponach i ich dobry stan!
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać

-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości