Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)
Siemka posiadam Yamaha Bws 50 spy w październiku miał wymieniany tłok dalej na 50 ( odpięły się zabezpieczenia wtedy i trzeba było wymienić) docierałem go gdzieś tak 300 km (myślę ze tyle było nie mam prędkościomierza) skończyłem około 1tyg temu (mało jeździłem zima była i mało się jeździło 5 km dziennie do szkoły) myślę ze dobrze docierałem jeździłem 40-50 km/h i teraz po tygodniu od zakończenia docierania coś mu się dzieje jak jest zimny to sam jedzie bez gazu bez ssania a jak dodam choć troszkę gazu go zdusi i zgaśnie po chwili jak pochodzi i tak z 150 m przejadę(wtedy sam mnie ciągnie) dam pełny gaz i jedzie lecz przerywa dojdzie tak prawie max obrotów i przerywa i tak co chwile .. gdy dam mniej gazu niż cały go zdusi lub całkiem spuszczę go z gazu to jedzie sam. Jest bardzo słaby pod małą górkę nie możne mnie wyciągnąć (ważę 60kg+ plecak około 70 kg) a gdy jadę z górki to jedzie z normalna prędkością i nie wiem co się może dziać.
Dziś wyczyściłem gaźnik
Zmieniłem świecę na nową
i dzieje siÄ™ to samo..
Myślałem ze to pasek próbowałem odkręcić denko tam gdzie jest pasek lecz mi się to nie udało (obrobiłem 2 imbusy ) w sobotę dopiero tam zaglądnę.
Już mam dość tego skutera ...
Jakieś pomysły co mogło się stać ?
Dziś wyczyściłem gaźnik
Zmieniłem świecę na nową
i dzieje siÄ™ to samo..
Myślałem ze to pasek próbowałem odkręcić denko tam gdzie jest pasek lecz mi się to nie udało (obrobiłem 2 imbusy ) w sobotę dopiero tam zaglądnę.
Już mam dość tego skutera ...
Jakieś pomysły co mogło się stać ?
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
Tylko w tym jest problem ze to z dnia na dzień się stało w niedziele jeździł normalnie a w poniedziałek juz stało się to co
wyżej opisałem
W tym problem ze nie potrafię regulować gaźnika bo mam tam tylko srubke którą jak za bardzo wkręcę to mi zablokuje gaźnik (to złote co widać jak sie ściągnie filtr powietrza sorry zapomniałem jak to sie nazywa )
wyżej opisałem
W tym problem ze nie potrafię regulować gaźnika bo mam tam tylko srubke którą jak za bardzo wkręcę to mi zablokuje gaźnik (to złote co widać jak sie ściągnie filtr powietrza sorry zapomniałem jak to sie nazywa )
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
Zawsze po czyszczeniu trzeba regulować gaźnik, zawsze po wymianie cylindra trzeba regulować gaźnik. Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, czy nie łapie lewego powietrza (jakieś dziurki w filtrze, dziurki w króćcu). Tutaj masz część poradnika, który piszę:
Gaźnik reguluje się głównie dwiema śrubkami. Jedna najczęściej ma sprężynkę lub w przypadku skuterów jest przy mocowaniu linki gazu, a druga po prostu nie ma. Pierwsza służy do regulacji wolnych obrotów, a druga do regulacji ilości paliwa (dalej "Mieszanki"). Ponadto ilość powietrza reguluje się samym filtrem powietrza (zmiana na inny*), a ilość paliwa dyszą* główną w gaźniku.
* Sytuacje te mają miejsce podczas tuningu lub zwiększania pojemności.
Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski, śrubokręt krzyżakowy, ewentualnie klucz do świec do sprawdzenia jej koloru.
Wszystko robimy na uruchomionym silniku.
1. Rozgrzej motocykl do temperatury pracy.
2. Śrubkę od mieszanki wkręć do końca, a następnie wykręć o 2 pełne obroty. UWAGA! Silnik może zgasnąć, więc wkręcając ją trzymaj rękę na manetce, jeśli i tak zgaśnie to się nie przejmuj tylko odkręć ją i odpal motocykl ponownie.
3. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów na około 1200RPM w przypadku 4T (139QMB, 139FMB, GY6) lub 1500RPM w przypadku 2T (AM6, D50B0, EBS).
4. Odkręć śrubkę mieszanki o pół obrotu. Obroty powinny wzrosnąć.
5. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów.
6. Powtarzaj aż obroty przestaną rosnąć przy wykręcaniu śrubki mieszanki.
Jeżeli podczas regulacji nie ma reakcji na kręcenie śrubkami to przegazuj motocykl. Po spadnięciu z obrotów powinieneś zobaczyć efekt.
Prawidłowo wyregulowany gaźnik powinien dawać kolor "kawy z mlekiem" na świecy zapłonowej.
W Twoim przypadku postaw moto na centralce i uważaj, żeby koło nie dotknęło podłogi. Może ktoś Ci pokręcił pod szkołą i teraz masz ? Zdjęcia podam Ci z internetu, bo swoich jeszcze nie zrobiłem.
http://skutery-forum.pl/files/gaznikuss_468.jpg
Zielona to obroty (wykręć ją na początek, bo masz za wysokie. Postaraj się, żeby koło będąc w powietrzu nie kręciło się, jeżeli uda Ci się to, a skuter zacznie jeździć normalnie po tym zabiegu to lepiej nic nie reguluj jeśli nie czujesz się na siłach). Czerwona to mieszanka.
Gaźnik reguluje się głównie dwiema śrubkami. Jedna najczęściej ma sprężynkę lub w przypadku skuterów jest przy mocowaniu linki gazu, a druga po prostu nie ma. Pierwsza służy do regulacji wolnych obrotów, a druga do regulacji ilości paliwa (dalej "Mieszanki"). Ponadto ilość powietrza reguluje się samym filtrem powietrza (zmiana na inny*), a ilość paliwa dyszą* główną w gaźniku.
* Sytuacje te mają miejsce podczas tuningu lub zwiększania pojemności.
Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski, śrubokręt krzyżakowy, ewentualnie klucz do świec do sprawdzenia jej koloru.
Wszystko robimy na uruchomionym silniku.
1. Rozgrzej motocykl do temperatury pracy.
2. Śrubkę od mieszanki wkręć do końca, a następnie wykręć o 2 pełne obroty. UWAGA! Silnik może zgasnąć, więc wkręcając ją trzymaj rękę na manetce, jeśli i tak zgaśnie to się nie przejmuj tylko odkręć ją i odpal motocykl ponownie.
3. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów na około 1200RPM w przypadku 4T (139QMB, 139FMB, GY6) lub 1500RPM w przypadku 2T (AM6, D50B0, EBS).
4. Odkręć śrubkę mieszanki o pół obrotu. Obroty powinny wzrosnąć.
5. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów.
6. Powtarzaj aż obroty przestaną rosnąć przy wykręcaniu śrubki mieszanki.
Jeżeli podczas regulacji nie ma reakcji na kręcenie śrubkami to przegazuj motocykl. Po spadnięciu z obrotów powinieneś zobaczyć efekt.
Prawidłowo wyregulowany gaźnik powinien dawać kolor "kawy z mlekiem" na świecy zapłonowej.
W Twoim przypadku postaw moto na centralce i uważaj, żeby koło nie dotknęło podłogi. Może ktoś Ci pokręcił pod szkołą i teraz masz ? Zdjęcia podam Ci z internetu, bo swoich jeszcze nie zrobiłem.
http://skutery-forum.pl/files/gaznikuss_468.jpg
Zielona to obroty (wykręć ją na początek, bo masz za wysokie. Postaraj się, żeby koło będąc w powietrzu nie kręciło się, jeżeli uda Ci się to, a skuter zacznie jeździć normalnie po tym zabiegu to lepiej nic nie reguluj jeśli nie czujesz się na siłach). Czerwona to mieszanka.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Ja skocze zrobię fotki mojego gaźnika i ci pokaże jak jest fotki będą do jakiś 20 min tutaj =D
http://zapodaj.net/0e5f2e29f613a.jpg.html
dobrze ? to jest mój gaznik
http://zapodaj.net/0e5f2e29f613a.jpg.html
dobrze ? to jest mój gaznik
Ostatnio edytowano 4/3/2015, 17:11 przez Kojczyk, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
Fotki Twojego gaźnika raczej mi w niczym nie pomogą Ewentualnie jak dellorto to regulujesz tak:
http://images35.fotosik.pl/868/106d38948d73d218.jpg
V - obroty
VI - mieszanka
http://images35.fotosik.pl/868/106d38948d73d218.jpg
V - obroty
VI - mieszanka
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
MarSen napisał(a):Fotki Twojego gaźnika raczej mi w niczym nie pomogą Ewentualnie jak dellorto to regulujesz tak:
http://images35.fotosik.pl/868/106d38948d73d218.jpg
V - obroty
VI - mieszanka
zobacz wyżej dodałem fotke =D
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
ok w sobotę dopiero będę miał czas grzebać dzięki za pomoc będę musiał jeszcze uszczelnić filtr powietrze ponieważ jest stożkowy-gąbkowy z takim dziwnym łączeniu na pierścieniu będę go musiał wymienić na http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk ... tabsAnchor tutaj jest 1 cześć z zaciskiem a u mnie jest 3 części i lekko się go ruszy i odpada i jest nieszczelny
Jeszcze raz dzięki
Jeszcze raz dzięki
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
No to to może być głównym problemem, a nie regulacja gaźnika. Najlepiej byłoby mieć oryginalny. Napiszę Ci jeszcze wieczorem o tym dlaczego, bo to też mam w poradniku, a teraz nie ma mnie w domu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)
Kojczyk napisał(a):Myślałem ze to pasek próbowałem odkręcić denko tam gdzie jest pasek lecz mi się to nie udało (obrobiłem 2 imbusy )
Kupujesz bita torx lub spline żeby ciasno wszedł, wbijasz i odkręcasz. Ew dobry śrubokręt (nie china za 2zł, najlepiej z metalową końcówką) i młotek którym "kaleczysz" materiał i kręcisz.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
MarSen napisał(a):No to to może być głównym problemem, a nie regulacja gaźnika. Najlepiej byłoby mieć oryginalny. Napiszę Ci jeszcze wieczorem o tym dlaczego, bo to też mam w poradniku, a teraz nie ma mnie w domu.
Siemka to jak napiszesz?
I mam jeszcze pytanko po ilu kilometrach sprawdzić kolor świecy?
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
Kolor świecy sprawdzisz sobie po nawet 1km. W skrócie nie powinno się montować innych niż oryginalny, bo tak jest policzone tzn. stosunek paliwo:powietrze jak i ilość tej mieszanki. Zmieniając filtr zmieniasz ilość powietrza, trzeba regulować, zmieniać dyszę bardzo często. Opłaca się przy tuningu, ale nie przy serii. Poza tym większość stożkowych ma jedną wadę: gąbkowe musisz czyścić najlepiej 1 raz w miesiącu, a siatka zasysa wszystko jak leci tak naprawdę.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Woda z płynem do naczyń. Rozpuszczalnik może sprawić, że gąbka się zeschnie i stanie się krucha. Później albo spray do filtrów albo w jakimś czystym oleju zamocz, wyciśnij większość i jest git. Moczenie w oleju ma na celu łapanie pyłu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
http://zapodaj.net/0154c11b7bdf4.jpg.html
Taka może być?
Po 7-8 km niżej zdj może zostać?
http://zapodaj.net/3b861093d1cbd.jpg.html
Taka może być?
Po 7-8 km niżej zdj może zostać?
http://zapodaj.net/3b861093d1cbd.jpg.html
Ostatnio edytowano 7/3/2015, 11:53 przez Kojczyk, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
-
Kojczyk - Świeżak
- Posty: 273
- Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
- Lokalizacja: Zakliczyn
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości