Zobacz wątek - FZ6 S2

FZ6 S2

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

FZ6 S2

Postprzez mariusz3pl » 15/2/2015, 10:36

Pozdrawiam
mariusz3pl
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/2/2015, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez koperta4512 » 16/2/2015, 20:09

Do 12k to ja bym szukał raczej FZ6 z 2004-2006 a nie S2 :)

1. Brak podnóżków kierowcy po obu stronach, brak naklejki S2 na baku (znajduje się ona pod bezbarwnym lakierem wiec sama nie znikła), przytarty lewy dekiel.
2. Nie widzę nieprawidłowości ale jeśli motocykl z Francji/Włoch to przyjrzyj się łapom silnika, czy nie były spawane.
3. Brak naklejek FZ6 na zadupku, brak naklejki S2 na baku, brak prawego ogranicznika.
4. Brak naklejki S2 na baku i jeśli na zadupku będzie naklejka z napisem Fazer, zamiast FZ6 to znaczy że były zmienione (zdjęcia się trochę niedokładne i widać za bardzo jaka jest naklejka).
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
Avatar użytkownika
koperta4512
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez mariusz3pl » 16/2/2015, 23:14

Dzięki sąsiad (Piotrków) :)

Podjadę zobaczyć nr. 2 ale cena mocno kombinowana jednak będę w okolicy więc nie zaszkodzi.

Najchętniej to bym po tego pojechał http://olx.pl/oferta/yamaha-fz6-fz6n-s2 ... 618ba1ab69

Ale żona się zapłacze że tyle kosztuję :shock:
Pozdrawiam
mariusz3pl
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/2/2015, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Rist » 23/2/2015, 21:45

Witam,
Może podepnę się pod temat, ponieważ mój post dotyczy tego samego motocykla (co najwyżej w innej wersji). W najbliższy czasie chciałbym zakupić fazerka i prosiłbym o ocenę następujących ofert:
1.http://otomoto.pl/yamaha-fz-600-fazer-s2-2008-fzs-fz6-bandit-hornet-M4207660.html (otwórz link)
2.http://otomoto.pl/yamaha-fzs-fazer-600-s2-M4244723.html (otwórz link)
3.http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-s2-fazer-raty-transport-M4243475.html (otwórz link)
4.http://allegro.pl/yamaha-fz6-fazer-2005-pruszkow-i5110704065.html (otwórz link)
5.http://otomoto.pl/yamaha-fzs-fazer-fz6-fzs-600-ladny-stan-M4243121.html (otwórz link)
6.http://allegro.pl/yamaha-fz6-s2-2008r-fazer-fz6s-bandit-hornet-i5104119152.html (otwórz link)

Prosiłbym o poradę, które oferty mogę od razu odrzucić. Nie ukrywm że do większości z nich mam spory dystans, żeby pojechać zobaczyć.
Najbardziej zainteresowała mnie oferta numer 6. Jednocześnie jest to motocykl jeden z bliższych mojej lokalizacji. Czy ta kanapa jest oryginalna, czy obszywana później?
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy sprawdzaniu Fazerka?
koperta4512 możesz dokładniej wytłumaczyć o co chodzi z tymi łapami silnika? Rozumiem, że są to mocowania bezpośrednio wychodzące z ramy trzymające silnik ?

Pozdrawiam.
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez qubus333 » 23/2/2015, 23:28

Sadze ze kolega 'koperta' wypowie się więcej ale jedno słowo ode mnie:
Przy FZ6 warto zwrócić uwagę na podnóżki kierowcy.
Oryginalne maja 'dłuższy pręcik z kulka' (diabli wiedza jak to nazwać :-) - ale zauważysz na zdjęciach. Zamienniki maja króciutki. Samo w sobie jeszcze nic nie znaczy - ktoś mógł wymienić bo gumy się zużyły i jest estetą ... ale nie przy 20tys km :|
Zatem jest to znak żeby obadać inne uszkodzenia bo mógł być to szlif, co również nie dyskwalifikuje motocykla ale jeżeli ktoś Ci wmawia że moto nie leżało a widać, że ewidentnie leżało to i w innych kwestiach nie liczyłbym na prawdomówność :|

1. Oba podnóżki nieoryginalne a handlarz pisze ze cały oryginalny :-)
2. Tutaj dla odmiany tylko lewy jest oryginalny :-)
3. i 5 . Oba są ok.
4. Wymieniony prawy. Skoro to nie handlarz to warto zapytać dlaczego wymienił (zwłaszcza że tylko jeden więc to nie zniszczenie gumy bo niby tylko jednej?).
5. Oba wymienione.

Podkreślę - samo w sobie to nic nie znaczy ale warto wtedy obejrzeć pokrywę silnika, końcówki kierownicy, oryginalność bądź obcierki lusterek. FZ6 przy szlifie nie 'obetrze' tłumika ale mogą ucierpieć rączki pasażera.

Czekam na 'kopertę' - z chęcią później zejdę do garażu i ocenię swojego Faziego :-)

BTW - zajrzyj na forum Yamahy i tam poszukaj ogłoszeń.
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez Rist » 24/2/2015, 09:27

Dzięki qubus333 za odpowiedź.
Kilka minut szukałem po zdjęciach o co chodzi z tymi podnóżkami, ale udało mi się zrozumieć i teraz widzę różnicę.
Natomiast nasuwa mi się kolejne pytanie, nie sądzę, abym dostał motocykl kilkuletni (od 7 do 9 lat), który nigdy nie leżał. Myśl jest taka, że jak rozróżnić motocykl, który złapał szlifa przy 120 i uderzył przykładowo w coś, a jak który przy 50 km po prostu poleciał po asfalcie ?
W obu przypadkach zapewne podnóżki będą wymienione na nieoryginalne.
Jakie są konsekwencje większych szlifów, poza obcierkami lusterek, rączek pasażera itp.? To jest wszystko do polakierowania i naprawy. Jednak istotna jest chyba w tej kwestii geometria ramy i stan dekli silnika jak sądzę?
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez qubus333 » 24/2/2015, 10:04

Rist napisał(a):Dzięki qubus333 za odpowiedź.
...
Natomiast nasuwa mi się kolejne pytanie, nie sądzę, abym dostał motocykl kilkuletni (od 7 do 9 lat), który nigdy nie leżał.(...)
Jednak istotna jest chyba w tej kwestii geometria ramy i stan dekli silnika jak sądzę?


Zgodzę się z Tobą. Nie oczekujmy cudów w motocyklu 7-10lat. Raczej ktoś go używał i się nim cieszył. A jak używał to mogło się to i owo przytrafić.
Mi w SV przy parkingówce przy prędkości 0.5km/h poszło się 'czesać' lusterko i ułamała się dźwignia hamulca tylnego, mimo że miałem crash pada.
Poza tym - gumy parcieją a lakier możesz porysować np. tank bagiem albo rozporkiem czy paskiem od spodni a zadupek np. nogą przy wsiadaniu.
A jak traktujesz moto jak zabawkę i to kosztowną to i wydasz te paręset zł na malowanie żeby się nią cieszyć. Więc dyskwalifikacja z tego powodu była by bez sensu.
Raczej chodzi mi o fakt, że jak ktoś w rozmowie kręci, że oryginalne wszystko albo montuje kierunkowskazy bez atestu za 20zł do motocykla za 10tys i mówi, że mu się podobają to bym był ostrożny. Powie cokolwiek, żeby sprzedać.

Dlatego napisałem, że na to warto zwrócić uwagę i zapytać pana motocyklistę - Dlaczego podnóżek jest nieoryginalny? Jak zacznie kręcić - Panie ja nie wiem, nie znam się, jedynie sprzedaję, dla żony kupiłem, lać i jeździć - to bym podziękował.
Najlepiej w takich sytuacjach pomaga 'kontrolny strzał z liścia' od zaprzyjaźnionego kolegi którego bierzesz na oględziny i który to strzał ma Cię doprowadzić do stany przytomności, żebyś przestał snuć wizje w których to już ujeżdżasz wybłyszczonego i lśniącego rumaka :-)

Rist napisał(a):Dzięki qubus333 za odpowiedź.
...
Jakie są konsekwencje większych szlifów, poza obcierkami lusterek, rączek pasażera itp.? To jest wszystko do polakierowania i naprawy. Jednak istotna jest chyba w tej kwestii geometria ramy i stan dekli silnika jak sądzę?


Jeżeli to tylko szlif, bez uderzenia to sądze, że niewielkie. Ale nie znam się na tyle, żeby to ocenić samemu. Ja po prostu każdy ze swoich motocykli brałem do mechanika. Oceniał stan i przy okazji wyceniał co za ile, żeby było doprowadzone do stanu 'lać i latać'.
Raz się wyłamałem i kupiłem 'w ciemno' ale od znajomej (pierwszy właściciel).
Za każdym razem jednak szerszy reserch :-) Rozmowa z właścicielem, gdzie był, na jakie zloty jeździ, kogo zna itp. Dopiero potem mechanik.
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez Rist » 24/2/2015, 12:43

Dzięki wielkie za informacje i rady :wink:
To pozostaje mi tylko dokładnie przeprowadzić rozmowy i jeśli wszystko wyda się ok to pojechać ze znajomym motocyklistą i zobaczyć w realu.

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej oferty 6: Występowały takie kanapy seryjnie, czy to obszywana kanapa?
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Rura » 24/2/2015, 13:22

Siedzenie Bagster jak dobrze widzę. Może moto z Francji, oni tam uwielbiają takie kanapki 3/4 moto stamtąd takie ma. Samo w sobie nic nie znaczy poza tym, że niektórym się bardziej podoba, a na bank wygodniej się siedzi.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez piotr_motoland » 25/2/2015, 07:02

95% motocykli sa powypadkowe z francji,kanapa obszywana tylko takie gadżety uwielbiają francuzi,
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez severian » 25/2/2015, 23:32

Banialuki opowiadasz kolego podobnie jak w temacie o sv650 ...
severian
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37

Postprzez koperta4512 » 26/2/2015, 11:26

1. Brak naklejki FZ6 na zadupkach, nie ma naklejki S2 na baku (która znajduje się pod bezbarwnym lakierem), brak w podnóżkach dystansów
2. Znów brak naklejki FZ6, znaczek S2 jest ale za to nie ma jednej gumy od baku, z prawej strony brak dystansu
3. Przydałby się numer VIN bo czacha wskazuje na fz6 z 2008, srebrna rama oznacza że jest to model S1 (jeśli moto jest z 2007/08 ) i liczniki są dla modelu od 2007 wzwyż
6. Znów brak dystansów w podnóżkach, nie widzę naklejek FZ6 na zadupkach, moto z Francji / Włoch + Handlarz = często motocykl po dużych przejściach ale nie zawsze

EDIT: Jednak z tą naklejką FZ6 się pomyliłem - występuje tylko w wersji bez owiewek :)


Rist napisał(a):koperta4512 możesz dokładniej wytłumaczyć o co chodzi z tymi łapami silnika? Rozumiem, że są to mocowania bezpośrednio wychodzące z ramy trzymające silnik

Silnik trzyma się przede wszystkim na 2 łapach - w FZ1 masz dwie krótkie łapy, które trudno jest złamać zaś w fz6 są one długie i łatwiej jest je złamać, tym bardziej jak mamy crashpady zamocowane, to jak się przewrócimy i crashpad zahaczy o coś to może nam się ta łapa złamać. Dla tego warto jest mieć klatkę na silnik/osłony, ewentualnie nie kupować crashpadów które są mocowane bezpośrednio w miejscu gdzie jest śruba która trzyma silnik a jakiś które ma dodatkowy dystans np. puing pro (ale jest to tylko moja opinia).
Ostatnio edytowano 27/2/2015, 21:10 przez koperta4512, łącznie edytowano 1 raz
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
Avatar użytkownika
koperta4512
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Rist » 26/2/2015, 14:18

Witam,
dzięki za odpowiedź.

Ta oferta numer 3 faktycznie przekombinowana, dopiero teraz zauważyłem, jak napisałeś, że czacha jest inna w stosunku do reszty.

Pozdrawiam
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Rist » 27/2/2015, 21:35

Witam ponownie,
co sądzicie o tym motocyklu? Może zauważycie coś dziwnego, co ja przegapiłem.
Według mnie nie ma nic podejrzanego, rocznik połowa 2005, przebieg 60500km prywatny właściciel (2 w kraju). Posiada moto od 3 lat. Jedynie co przyznaje, że opona przednia do wymiany.

Jedynie co mnie zastanawia to po demontażu bocznych kufrów te kierunkowskazy można wsadzić z powrotem jak w oryginale?
Załączniki
DSC_0250_small.jpg
(207 KiB) Pobrane 154 razy
DSC_0247_small.jpg
(227.56 KiB) Pobrane 241 razy
DSC_0246_small.jpg
(215.63 KiB) Pobrane 100 razy
DSC_0245_small.jpg
(183.14 KiB) Pobrane 100 razy
DSC_0244_small.jpg
(232.45 KiB) Pobrane 122 razy
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez gulczao » 28/2/2015, 13:31

Przebieg niby spory, ale jak się podzieli to wychodzi 7 tysięcy rocznie, czyli wcale nie tak dużo. Wizualnie adekwatnie do wieku, dobrze ale nie idealnie. A to śrubka przyrdzewiała, a to chyba odprysk na rancie baku. A kuferków nie zostawia, że pytasz o kierunki? W każdym razie jak zdejmiesz stelaże od kufrów, to kierunki z powrotem bez problemu założysz na swoje miejsce. Wiele sobie liczy za niego?
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Rist » 2/3/2015, 17:45

gulczao napisał(a):Przebieg niby spory, ale jak się podzieli to wychodzi 7 tysięcy rocznie, czyli wcale nie tak dużo. Wizualnie adekwatnie do wieku, dobrze ale nie idealnie. A to śrubka przyrdzewiała, a to chyba odprysk na rancie baku. A kuferków nie zostawia, że pytasz o kierunki? W każdym razie jak zdejmiesz stelaże od kufrów, to kierunki z powrotem bez problemu założysz na swoje miejsce. Wiele sobie liczy za niego?


Pytałem, ponieważ nie chcę na co dzień jeździć z kuferkami i stelażem, a jedynie jak będzie dłuższy wypad (co najwyżej raz w roku). Wystawiony był za 10k zł. Niestety został sprzedany po niespełna kilku godzinach od wystawienia ogłoszenia :cry:

Obecnie znalazłem ten egzemplarz:
http://olx.pl/oferta/yamaha-fz6-fazer-CID5-ID39Z4t.html#107f756970 (otwórz link)
Czy jest coś co rzuca się Wam w oczy? Coś nieoryginalnego? Na zdjęciach według mnie jest wszystko ok. Zamierzam w najbliższym czasie zobaczyć go. Z pewnością do wymiany obie opony, a to nie mały koszt.
Czy przednia szyba była fabrycznie przyciemniana? Czy to ingerencja właściciela?
I pytanie, na które znalazłem odpowiedź na forum, ale wolałby być pewny: światła mijania w wersji europejskiej fazer ma po prawej stronie, natomiast drogowe po lewej? A anglik będzie miał odwrotnie tzn. mijania po prawej stronie, drogowe po lewej?

Pozdrawiam.
Rist
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/2/2015, 21:12
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez mariusz3pl » 2/3/2015, 19:55

Panowie sprawdźcie proszę ten vin JYARJ146000004518
Pozdrawiam
mariusz3pl
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/2/2015, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez piotr_motoland » 5/3/2015, 08:12

severian napisał(a):Banialuki opowiadasz kolego podobnie jak w temacie o sv650 ...
Znawca motocykli się znalazl,twoja wiedza skonczyla sie na chinskich skuterach.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr