Ssanie automatyczne
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ssanie automatyczne
Witam!
Mam kilka pytań a min:
1. Jak działa ssanie automatyczne i jak sprawdzić czy jest sprawnę .
2. Jak wkręcam śrubę od mieszanki to zwiększam dopływ powietrza czy zmniejszam
3. Jak prawidłowo podłączyć ssanie automatyczne.
MÓJ SILNIK TO D50B0 (Derbi).
Mam kilka pytań a min:
1. Jak działa ssanie automatyczne i jak sprawdzić czy jest sprawnę .
2. Jak wkręcam śrubę od mieszanki to zwiększam dopływ powietrza czy zmniejszam
3. Jak prawidłowo podłączyć ssanie automatyczne.
MÓJ SILNIK TO D50B0 (Derbi).
- Graben
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13
1. Z tego co ja doczytałem, to ssanie w chinolu działa na prąd zmienny odbierany wprost z cewek (przed regulatorem) - ok ~60V.
Działa ono na zasadzie bimetalu. Po odpaleniu blaszka nagrzewa się i w pewnym momencie ssanie odpuszcza...
Ten czujnik o którym pisze Senek, to w mojej opinii rezystor/opornik, który ma za zadanie opanować "szalenie" prądu przy wyższych obrotach i odebrać jego nadmiar.
Przykręcony jest do masy i wpięty w ten sam przewód przed regulatorem...
Aby go sprawdzić, najlepiej byłoby mieć drugą sztukę - jako zaślepkę gaźnika. Mając swoje w ręku odpalić i obserwować czy pracuje poprawnie... podpinając 12v (częsty błąd) nie stanie się nic...
2. Zależy od gaźnika... zasadniczo odkręcając zwiększa się ilość powietrza, czyli mieszanka się zubaża...
Działa ono na zasadzie bimetalu. Po odpaleniu blaszka nagrzewa się i w pewnym momencie ssanie odpuszcza...
Ten czujnik o którym pisze Senek, to w mojej opinii rezystor/opornik, który ma za zadanie opanować "szalenie" prądu przy wyższych obrotach i odebrać jego nadmiar.
Przykręcony jest do masy i wpięty w ten sam przewód przed regulatorem...
Aby go sprawdzić, najlepiej byłoby mieć drugą sztukę - jako zaślepkę gaźnika. Mając swoje w ręku odpalić i obserwować czy pracuje poprawnie... podpinając 12v (częsty błąd) nie stanie się nic...
2. Zależy od gaźnika... zasadniczo odkręcając zwiększa się ilość powietrza, czyli mieszanka się zubaża...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Sa dwie mozliwosci - albo bi-metal, albo substancja zmieniajaca objetosc w trakcie ogrzewania. Obie wersje sa podgrzewane przez opornik - on jest czescia aktywna tej konstrukcji. Tam nie ma nic, co by moglo szalec - pojemnosc termiczna tego systemu jest na tyle duza, ze zmiany napiecia nie maja zadnego znaczenia.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Ale istotne jest też to, że wpięte to jest przed regulatorem - a więc prąd zmienny... Podłączenie pod 12v z baterii nie ruszy go...
Myślę, że nawet chinole są w szoku, że to działa i nie do końca wiedzą jak
Zimne ssanie jest odciągnięte (włączone), a po nagrzaniu odskakujący bimetal pcha liquid i trzpień się zamyka...
Technologia kosmiczna
Z cewek wychodzą dwie "żółte" linie... jedna idzie wprost do regulatora, druga idzie do regulatora, ale ma "nogę" do jednego z pinów ssania, "nogę" do świateł i "nogę" do rezystora...
Po odpaleniu bez regulatora na obu żółtych mamy 60V - spala się wszystko, żarówki itd... Przy podłączeniu z regulatorem napięcie spada do 12-14V
I tego nie ogarniam... Dzieje się jakiś cud
Miałem pacjenta, który przy 3 nowym regulatorze palił dalej żarówki... Okazało się, że mimo identycznego wyglądu był inny pinout reglera... po zamianie (jakaś para kabli po skosie) w kostce, problem zniknął...
Myślę, że nawet chinole są w szoku, że to działa i nie do końca wiedzą jak

Zimne ssanie jest odciągnięte (włączone), a po nagrzaniu odskakujący bimetal pcha liquid i trzpień się zamyka...
Technologia kosmiczna

Z cewek wychodzą dwie "żółte" linie... jedna idzie wprost do regulatora, druga idzie do regulatora, ale ma "nogę" do jednego z pinów ssania, "nogę" do świateł i "nogę" do rezystora...
Po odpaleniu bez regulatora na obu żółtych mamy 60V - spala się wszystko, żarówki itd... Przy podłączeniu z regulatorem napięcie spada do 12-14V
I tego nie ogarniam... Dzieje się jakiś cud

Miałem pacjenta, który przy 3 nowym regulatorze palił dalej żarówki... Okazało się, że mimo identycznego wyglądu był inny pinout reglera... po zamianie (jakaś para kabli po skosie) w kostce, problem zniknął...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Ssanie
Ssanie już zrobiłem bo podłączyłem do akumulatora i się wysunęło <wyłączając ssanie> więc zrobiłem na włącznik wyłącznik jak włączę to ssanie sie zamyka i na odwrót (wcześniej miałem pod cewke przed regulator ale wole sam kontrolować
). A co do świateł ja mam podłączone
https://imageshack.com/i/exXlsDMvj i właśnie ostatnio mi się spaliła przednia żarówka <TYLKO PRZEDNIA DŁUGIE > a tylnia jest normalna ;/ co może być . W msc jak gazuję to nie pali się a jak pojechałem w dłuższą trase to mi sie spalila ;/ ?

https://imageshack.com/i/exXlsDMvj i właśnie ostatnio mi się spaliła przednia żarówka <TYLKO PRZEDNIA DŁUGIE > a tylnia jest normalna ;/ co może być . W msc jak gazuję to nie pali się a jak pojechałem w dłuższą trase to mi sie spalila ;/ ?
- Graben
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13
Re: Ssanie
Graben napisał(a): zrobiłem na włącznik wyłącznik jak włączę to ssanie sie zamyka i na odwrót (wcześniej miałem pod cewke przed regulator ale wole sam kontrolować).
Tam nie ma co kontrolowac. To dziala automatycznie.
Graben napisał(a): ostatnio mi się spaliła przednia żarówka <TYLKO PRZEDNIA DŁUGIE > a tylnia jest normalna ;/ co może być .
Skonczyl sie jej zywot?
miki1406 napisał(a):Ale istotne jest też to, że wpięte to jest przed regulatorem - a więc prąd zmienny... Podłączenie pod 12v z baterii nie ruszy go...
Nie do konca. Jak pisalem powyzej, tam jest opornik w srodku.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik
Czyli jest obojetnie czy dasz prad staly czy zmienny – bedzie sie nagrzewal. 60Vp-p odpowiada okolo 21 V pradu stalego. Czyli bedzie dzialalo tylko potrwa troche dluzej zanim zamknie ssanie.
miki1406 napisał(a):Po odpaleniu bez regulatora na obu żółtych mamy 60V - spala się wszystko, żarówki itd... Przy podłączeniu z regulatorem napięcie spada do 12-14V
60V peak-peak. Daje okolo 21V pradu stalego. Zarowki pali, ale nie jest grozne dla reszty elektroniki.
miki1406 napisał(a):I tego nie ogarniam... Dzieje się jakiś cud![]()
Nie cud, tylko prosta fizyka.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
senekkorzenna napisał(a):Teraz tak jeżeli ssanie jest uszkodzone to odpalanie jest prawie nie możliwe czyli bez prądu ono się nie otworzy a dopiero nagrzanie powoduje że się zamyka odcinając dodatkową dawkę paliwa.Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Zalezy co jest uszkodzone.
Sa dwie opcje – spalony opornik, wtedy nie zamyka (jezdzisz caly czas na ssaniu) lub zawieszona iglica w pozycji ssanie zamkniete. W drugim wypadku silnik nie odpali.
Prad jest niepotrzebny zeby otworzyc ssanie – po prostu system stygnie i samo sie otwiera.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
??
Co ty gadasz ?
Zobacz jeszcze raz mam podłączone światła przed regulatorem !!! DO akumulatora leci reszta prądu a do aku z swiatel to tylko postojowe i swiatlo hamulca oraz kierunki !!. Oczywiscie klakson i takie duperele .
Wyslalem powyżej mój układ jak mam all podłączone 
Zobacz jeszcze raz mam podłączone światła przed regulatorem !!! DO akumulatora leci reszta prądu a do aku z swiatel to tylko postojowe i swiatlo hamulca oraz kierunki !!. Oczywiscie klakson i takie duperele .


- Graben
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13
pff
ILE RAZY MAM CI PISAĆ ŻE MAM PRZED REGULATOREM A TO OZNACZA ZE PRĄD IDZIĘ Z PRĄDNICY . !!!!!!!!!!!!!! to znaczy jak nadal nie wiesz że musze uruchomić motor żeby mi światła świeciły. Moje pytanie jest takie czy nie będą mi się paliły jak tak będzie?
Przeczytaj regulamin i zwróć uwagę na punkt o pisowni dużymi literami jak i pisanie post pod postem
senekkorzenna
Przeczytaj regulamin i zwróć uwagę na punkt o pisowni dużymi literami jak i pisanie post pod postem

senekkorzenna
- Graben
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości