Zobacz wątek - Ssanie automatyczne
NAS Analytics TAG

Ssanie automatyczne

i inne małe pojemności
_________

Ssanie automatyczne

Postprzez Graben » 1/2/2015, 16:30

Witam!
Mam kilka pytań a min:
1. Jak działa ssanie automatyczne i jak sprawdzić czy jest sprawnę .
2. Jak wkręcam śrubę od mieszanki to zwiększam dopływ powietrza czy zmniejszam
3. Jak prawidłowo podłączyć ssanie automatyczne.

MÓJ SILNIK TO D50B0 (Derbi).
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13


ssanie

Postprzez Graben » 2/2/2015, 01:08

Ja mam podłączony 1 kabel do masy a drugi do cewki to dobrze? A znasz może jakiś sposób na sprawdzenie ssania? Bo nie chciałbym ciągle jeździć na ssaniu (jak jest zepsute a za tym ida koszty paliwa .....< większe zużycie benzyny>)…?????
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13


Postprzez Fugu » 2/2/2015, 11:12

Mozesz tez zmierzyc opor miedzy pinami na zlaczu. Jesli nie ma przerwy, ssanie jest ok.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 2/2/2015, 11:26

1. Z tego co ja doczytałem, to ssanie w chinolu działa na prąd zmienny odbierany wprost z cewek (przed regulatorem) - ok ~60V.
Działa ono na zasadzie bimetalu. Po odpaleniu blaszka nagrzewa się i w pewnym momencie ssanie odpuszcza...
Ten czujnik o którym pisze Senek, to w mojej opinii rezystor/opornik, który ma za zadanie opanować "szalenie" prądu przy wyższych obrotach i odebrać jego nadmiar.
Przykręcony jest do masy i wpięty w ten sam przewód przed regulatorem...

Aby go sprawdzić, najlepiej byłoby mieć drugą sztukę - jako zaślepkę gaźnika. Mając swoje w ręku odpalić i obserwować czy pracuje poprawnie... podpinając 12v (częsty błąd) nie stanie się nic...

2. Zależy od gaźnika... zasadniczo odkręcając zwiększa się ilość powietrza, czyli mieszanka się zubaża...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Fugu » 2/2/2015, 11:57

Sa dwie mozliwosci - albo bi-metal, albo substancja zmieniajaca objetosc w trakcie ogrzewania. Obie wersje sa podgrzewane przez opornik - on jest czescia aktywna tej konstrukcji. Tam nie ma nic, co by moglo szalec - pojemnosc termiczna tego systemu jest na tyle duza, ze zmiany napiecia nie maja zadnego znaczenia.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Fugu » 2/2/2015, 12:22

To dziala troche inaczej. Zimny uklad zalacza ssanie. Odpalasz motor, uklad dostaje prad, masa/bi-metal sie powoli nagrzewa i wylacza ssanie.

Tu masz przekroj i opis dzialania:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 2/2/2015, 14:01

Ale istotne jest też to, że wpięte to jest przed regulatorem - a więc prąd zmienny... Podłączenie pod 12v z baterii nie ruszy go...

Myślę, że nawet chinole są w szoku, że to działa i nie do końca wiedzą jak ;)

Zimne ssanie jest odciągnięte (włączone), a po nagrzaniu odskakujący bimetal pcha liquid i trzpień się zamyka...
Technologia kosmiczna ;)

Z cewek wychodzą dwie "żółte" linie... jedna idzie wprost do regulatora, druga idzie do regulatora, ale ma "nogę" do jednego z pinów ssania, "nogę" do świateł i "nogę" do rezystora...

Po odpaleniu bez regulatora na obu żółtych mamy 60V - spala się wszystko, żarówki itd... Przy podłączeniu z regulatorem napięcie spada do 12-14V

I tego nie ogarniam... Dzieje się jakiś cud :lol:

Miałem pacjenta, który przy 3 nowym regulatorze palił dalej żarówki... Okazało się, że mimo identycznego wyglądu był inny pinout reglera... po zamianie (jakaś para kabli po skosie) w kostce, problem zniknął...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Ssanie

Postprzez Graben » 2/2/2015, 14:18

Ssanie już zrobiłem bo podłączyłem do akumulatora i się wysunęło <wyłączając ssanie> więc zrobiłem na włącznik wyłącznik jak włączę to ssanie sie zamyka i na odwrót (wcześniej miałem pod cewke przed regulator ale wole sam kontrolować :) ). A co do świateł ja mam podłączone
https://imageshack.com/i/exXlsDMvj i właśnie ostatnio mi się spaliła przednia żarówka <TYLKO PRZEDNIA DŁUGIE > a tylnia jest normalna ;/ co może być . W msc jak gazuję to nie pali się a jak pojechałem w dłuższą trase to mi sie spalila ;/ ?
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

Re: Ssanie

Postprzez Fugu » 2/2/2015, 15:31

Graben napisał(a): zrobiłem na włącznik wyłącznik jak włączę to ssanie sie zamyka i na odwrót (wcześniej miałem pod cewke przed regulator ale wole sam kontrolować :) ).

Tam nie ma co kontrolowac. To dziala automatycznie.
Graben napisał(a): ostatnio mi się spaliła przednia żarówka <TYLKO PRZEDNIA DŁUGIE > a tylnia jest normalna ;/ co może być .

Skonczyl sie jej zywot?

miki1406 napisał(a):Ale istotne jest też to, że wpięte to jest przed regulatorem - a więc prąd zmienny... Podłączenie pod 12v z baterii nie ruszy go...


Nie do konca. Jak pisalem powyzej, tam jest opornik w srodku.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik

Czyli jest obojetnie czy dasz prad staly czy zmienny – bedzie sie nagrzewal. 60Vp-p odpowiada okolo 21 V pradu stalego. Czyli bedzie dzialalo tylko potrwa troche dluzej zanim zamknie ssanie.

miki1406 napisał(a):Po odpaleniu bez regulatora na obu żółtych mamy 60V - spala się wszystko, żarówki itd... Przy podłączeniu z regulatorem napięcie spada do 12-14V


60V peak-peak. Daje okolo 21V pradu stalego. Zarowki pali, ale nie jest grozne dla reszty elektroniki.

miki1406 napisał(a):I tego nie ogarniam... Dzieje się jakiś cud :lol:


Nie cud, tylko prosta fizyka.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Fugu » 2/2/2015, 16:33

senekkorzenna napisał(a):Teraz tak jeżeli ssanie jest uszkodzone to odpalanie jest prawie nie możliwe czyli bez prądu ono się nie otworzy a dopiero nagrzanie powoduje że się zamyka odcinając dodatkową dawkę paliwa.Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.


Zalezy co jest uszkodzone.
Sa dwie opcje – spalony opornik, wtedy nie zamyka (jezdzisz caly czas na ssaniu) lub zawieszona iglica w pozycji ssanie zamkniete. W drugim wypadku silnik nie odpali.

Prad jest niepotrzebny zeby otworzyc ssanie – po prostu system stygnie i samo sie otwiera.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Graben » 2/2/2015, 16:50

Czyli dobrze mam podłączone światła pod instalacje ?
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

ssanie

Postprzez Graben » 3/2/2015, 16:38

Jak kupilem motor to nie było wgl ladowania a światła z aku były to zrobiłem tak żeby
ominąć akumulator. Ps.Znalazłem tak na necie to tak zrobilem jak cos źle to piszcie.
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

??

Postprzez Graben » 3/2/2015, 21:39

Co ty gadasz ?
Zobacz jeszcze raz mam podłączone światła przed regulatorem !!! DO akumulatora leci reszta prądu a do aku z swiatel to tylko postojowe i swiatlo hamulca oraz kierunki !!. Oczywiscie klakson i takie duperele . :) Wyslalem powyżej mój układ jak mam all podłączone ;)
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

haha

Postprzez Graben » 3/2/2015, 23:02

To nie kostka tylko regulator :D
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

;)

Postprzez Graben » 3/2/2015, 23:03

To znaczy że światła mają być podłączone za regulatorem czy przed jak teraz?
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

pff

Postprzez Graben » 3/2/2015, 23:56

ILE RAZY MAM CI PISAĆ ŻE MAM PRZED REGULATOREM A TO OZNACZA ZE PRĄD IDZIĘ Z PRĄDNICY . !!!!!!!!!!!!!! to znaczy jak nadal nie wiesz że musze uruchomić motor żeby mi światła świeciły. Moje pytanie jest takie czy nie będą mi się paliły jak tak będzie?

Przeczytaj regulamin i zwróć uwagę na punkt o pisowni dużymi literami jak i pisanie post pod postem :evil:

senekkorzenna
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

:0

Postprzez Graben » 4/2/2015, 15:54

Wszystko mam już zrobione dziś przejechałem 20 km i wszystko ok pali z 1 :). ale mam takie pytanko czy dobrze mi podaje dozownik jezeli na 20 km podał 12 ml oleju?
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

Postprzez cioracz » 4/2/2015, 16:24

Skąd mamy wiedziec skoro nie wiemy ile paliwa spalil :lol:
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

zs

Postprzez Graben » 4/2/2015, 16:47

własnie zapomnialem zmierzyc :D jutro zmierze a w jakim stosunku powinno wyjsc ?
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

;)

Postprzez Graben » 4/2/2015, 17:02

A do silnika d50b0 jaka świeca ? BR9ES CZY BR8ES ??
Graben
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 23/9/2014, 20:13

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr