Ktm exc-f 250 '08 ZAWORY ?
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Ktm exc-f 250 '08 ZAWORY ?
Witam, jestem posiadaczem owego ktm. Wydaje mi się, ze zawory są źle wyregulowane. Objawy :
-Strzelanie z tłumika
-Pukanie w silniku takie dziwne.
-Nie trzymanie obrotów.
jezeli się myle prosze poprawić
.
A więc tak, regulacja zaworów jest do wykonania samemu czy lepiej oddac do mechanika ?
Sam z siebie wolałbym to zrobić osobiście. Jeżeli da rade zrobić to samemu to moze podeślijcie mi jakis filmik czy cos ? jeśli nie, to opiszcie od A do Z jak to zrobić lub od czego zacząć. Z góry dziękuje !
-Strzelanie z tłumika
-Pukanie w silniku takie dziwne.
-Nie trzymanie obrotów.
jezeli się myle prosze poprawić

A więc tak, regulacja zaworów jest do wykonania samemu czy lepiej oddac do mechanika ?
Sam z siebie wolałbym to zrobić osobiście. Jeżeli da rade zrobić to samemu to moze podeślijcie mi jakis filmik czy cos ? jeśli nie, to opiszcie od A do Z jak to zrobić lub od czego zacząć. Z góry dziękuje !
Yzf
- kaszper12
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 8/6/2013, 22:12
spoko mozna samemu, tylko trzeba mieć dostęp do płytek, szczelinomierzy i klucza dynamometrycznego, troche wiedzy i smykałki też sie przydaje.
od A do Z nie chce mi sie pisać, w skrócie, otwierasz górną pokrywke, po sciągneciu baku i czegokolwiek ci przeszkadza.
ustawiasz tłok w GMP ( górny punkt) blokujesz go srubką w karterze, masz dwa GMP musisz ustawic w odpowiednim. ( krzywki bedą do góry ) wsadzasz szczelinomierz jaki wejdzie, potem sprawdzasz z serwisówką luz. jeżeli za duzy lub za mały to wyciągasz płytke, najlepiej pomierzyć mikrometrem, i dokonac stosownych obliczen żeby dobrać nową płytke. zakłądasz i jeździsz. tylko tam jest dosyc upierdliwe jak np wpadnie płytka przez nieuwage do silnika to potem bedzie ją ciezko wyjąć
a łatwo o takie pomyłki.
generalnie w ksiÄ…zce serwisowej wszystko jest tez opisane
od A do Z nie chce mi sie pisać, w skrócie, otwierasz górną pokrywke, po sciągneciu baku i czegokolwiek ci przeszkadza.
ustawiasz tłok w GMP ( górny punkt) blokujesz go srubką w karterze, masz dwa GMP musisz ustawic w odpowiednim. ( krzywki bedą do góry ) wsadzasz szczelinomierz jaki wejdzie, potem sprawdzasz z serwisówką luz. jeżeli za duzy lub za mały to wyciągasz płytke, najlepiej pomierzyć mikrometrem, i dokonac stosownych obliczen żeby dobrać nową płytke. zakłądasz i jeździsz. tylko tam jest dosyc upierdliwe jak np wpadnie płytka przez nieuwage do silnika to potem bedzie ją ciezko wyjąć

generalnie w ksiÄ…zce serwisowej wszystko jest tez opisane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Rozpoznasz po krzywkach wałka jak Ci Henio napisał. Musisz ustawić na suwie pracy, bo gmp osiągasz też na wydechu. Jeśli nie wiesz jak rozpoznać: ssanie czyli krzywka ssania wciska zawór tłok idzie w dół, tłok mija dmp czyli idzie w górę, zawór się zamyka i wydech cały czas zamknięty (krzywki w górę jak było napisane...) , i w tej pozycji masz ustawiać. Na suwie wydechu nie wyreglulujesz.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
albo uszczelniacz, albo oring, najpewniej wymienic komplet - uszczelniacz, tulejke i oring. najtaniej zacznij od wymiany oringu... potem uszczelniacza.... jak sie lubisz bawic ;D zazwyczaj tulejki są dosyc trwałe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie, wystarczy ze zdejmiesz zebatke zdawcza i juz widac uszczelniacz. wydłubać go czyms mozna albo np wkręcic wkręta i ciągnąc. nowego wbijasz jakas rurką i gitarka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kazdy zawór ustawiasz osobno, wiec 4 pomiary robisz i w kazdym moze byc co innego.
ty masz płytkowe, bez dynamometra nie dokręcisz mostków, które musisz sciągnąc by zdjąć wałki i dostac sie do płytek. a na oko jak masz robic to lepiej nie robic w ogóle
ty masz płytkowe, bez dynamometra nie dokręcisz mostków, które musisz sciągnąc by zdjąć wałki i dostac sie do płytek. a na oko jak masz robic to lepiej nie robic w ogóle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dokładnie. A klucz dynamometryczny powinien mieć zakres pracy odpowiedni do tej czynności, bo są np 8-60Nm, 40-250Nm. Jak chcesz dłubać to warto zainwestować w sprzęt, jak nie chcesz to za kilka dych mechanik to wyreguluje.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości