Zobacz wątek - Silikon pod klapą zaworów?!
NAS Analytics TAG

Silikon pod klapą zaworów?!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Silikon pod klapą zaworów?!

Postprzez darekw78 » 11/1/2015, 13:07

Witam,byłem ostatnio zobaczyć z ogłoszenia kawasaki z1000 z 2010roku (model 2010-2013) ogólnie motor ładnie utrzymany ale zaniepokoiło mnie ślady silikony pod klapą zaworów. Sprzedający twierdzi że to normalne bo wiadomo motor trzeba serwisować regulacja zaworów,rozrząd itd. Mi się wydaje że te maszyny mają jak w autach samoregulatory zaworów i jest to raczej bezobsługowe. Jak myślicie czy jest to powód żeby odrzucić moto w przedbiegach czy raczej nie ma się czym przejmować? Pozdrawiam

Przenoszę do odpowiedniego działu. kravec
darekw78
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/1/2015, 15:50


Postprzez Fugu » 11/1/2015, 13:28

Tam ma byc uszczelka.

http://www.kawasaki-pfeil-ersatzteile.d ... 9121653B04

Jesli poprzedni wlasciciel probuje zaoszczedzic 150 PLN w trakcie serwisu, to zastanow sie, gdzie jeszcze oszczedzal i co moze byc podrutowane.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Croowab » 11/1/2015, 13:45

Silikonu nie daje się pokrywę zaworów, ale fakt, taniej posmarować silikonem niż wydać 150pln na uszczelkę.
Poprzedni właściciel być może sprawdzał/regulował luzy zaworowe.
z serwisówki wynika, że regulacja zalecana co 42tyskm.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez darekw78 » 11/1/2015, 13:53

To moto ma 30tyÅ› przebiegu(wedle licznika) a jak jest naprawde nie wiadomo.
darekw78
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/1/2015, 15:50

Postprzez gulczao » 11/1/2015, 15:43

Widząc takie dziadostwo, odwracamy się na pięcie i olewamy gościa. Kuźwa jak 20 lat wstecz, a myślałem że czasy robienia czegokolwiek na silikon odeszły w dal. Ciekawe jakie niespodzianki były jeszcze w tym moto.
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez severian » 11/1/2015, 16:37

Silikon toleruję tylko w samochodach koncernu Fiat :) Szczerze mówiąc na kilkanaście motocykli,które oglądałem ( a były i prawdziwe padliny) żaden nie był poklejony silikonem.Koledzy dobrze radzą-olać i szukać czegoś sensownego.
severian
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37

Postprzez Corr » 11/1/2015, 19:07

To zależy gdzie był ten sylikon, nie wiem jak w innych moto ale w ZX6R i Er5 serwisówka zaleca oprócz nowej uszczelki posmarować tzw. półksiężyce w głowicy uszczelniaczem silikonowym przed montażem uszczelki i pokrywy zaworów.
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez Invi » 11/1/2015, 19:16

Z ciekawości, co jest złego w silikonie, albo nawet lepiej - masie uszczelniającej, pod pokrywą jak nie cieknie?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 11/1/2015, 19:28

A co jest zlego w przywiazaniu wydechu kawalkiem drutu, skoro nie odpada?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Devil 125 » 12/1/2015, 16:11

Jak by fabryki uważały że silikon jest lepszym uszczelniaczem to z taśmy by zjeżdżały wysmarowane silikonem, widocznie tak nie jest skoro dają odpowiednie uszczelki...


A konstruktorzy silników chyba wiedzą lepiej co jest dobre :)
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez gulczao » 12/1/2015, 17:06

Tak, silikon był bardzo popularny w 2T jak byłem małolatem. Powiem więcej, wyłażący silikon był świadectwem profesjonalizmu i dobrej roboty :D
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Invi » 12/1/2015, 17:08

A może w fabryce łatwiej nakleić dać niż ręcznie mazać każdy każdy dekielek masą? :P

Fugu napisał(a):A co jest zlego w przywiazaniu wydechu kawalkiem drutu, skoro nie odpada?


Tym że to gorsze rozwiązanie niż fabryczne mocowanie :P A o masie uszczelniającej tego powiedzieć nie można :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 12/1/2015, 17:16

Nalozenie uszczelniaczy w formie pasty robia roboty. Jest prostsze i tansze niz montowanie uszczelki, wiec gdyby bylo lepszym na pewno fabryki by to stosowaly.


Invi, ile silnikow zaprojektowales, ze mozesz powiedziec, ze silikon jest porownywalny/lepszy z dedykowana uszczelka?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Corr » 12/1/2015, 18:27

Fugu, a ty ile zaprojektowałeś? :lol: i od razu uzasadnij dlaczego uszczelka nie może zostać zastąpiona masą uszczelniającą.

Również skłaniam się ku temu, że fabrycznie jest uszczelka, ponieważ jest to szybsza metoda, mimo, że droższa.
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez Fugu » 12/1/2015, 18:30

Silnikow? Nie jestem mechanikiem - zadnego.

Innych ECU (typu Radia, navigacje, moduly sterowania HVAC, ABS, silnikiem, itp) okolo 30..40 - musial bym policzyc.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Corr » 12/1/2015, 18:49

To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...

I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą. A jeżeli chodzi jedynie o to że to fabryczne rozwiązanie, to zapytam dodatkowo czy kiedykolwiek zamieniłeś gumowe przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie, dołożyłeś amortyzator skrętu itp. :wink:
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez suhy-19 » 12/1/2015, 19:09

skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoÅ› mi znajdzie uszczelkÄ™ miski olejowej do np golfa 4 :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez cioracz » 12/1/2015, 19:39

A może jest uszczelka i silikon. Jest coś w tym złego? Ja tak robe i wszystko jest ok ;)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez SpeedyGonzales » 12/1/2015, 19:39

suhy-19 napisał(a):skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoś mi znajdzie uszczelkę miski olejowej do np golfa 4 :D

Aż taki z tym problem? Są firmy co dorabiają na podstawie starej uszczelki bądź części, choćby to była uszczelka pod głowicą. Co do szczeliwa do uszczelek to jestem za, robiłem już to pod różnymi deklami, prawdziwe szczeliwo jest odporne na olej, temperatury, ciśnienie, ba są nawet szczeliwa do wydechów, twardnieją pod wpływem temperatury bądź naturalnego schnięcią.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez suhy-19 » 12/1/2015, 20:02

wiem ze można dorobić ale skoro fabrycznie wychodziły z sylikonem to poco kombinować ;)
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê