Silikon pod klapą zaworów?!
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silikon pod klapą zaworów?!
Witam,byłem ostatnio zobaczyć z ogłoszenia kawasaki z1000 z 2010roku (model 2010-2013) ogólnie motor ładnie utrzymany ale zaniepokoiło mnie ślady silikony pod klapą zaworów. Sprzedający twierdzi że to normalne bo wiadomo motor trzeba serwisować regulacja zaworów,rozrząd itd. Mi się wydaje że te maszyny mają jak w autach samoregulatory zaworów i jest to raczej bezobsługowe. Jak myślicie czy jest to powód żeby odrzucić moto w przedbiegach czy raczej nie ma się czym przejmować? Pozdrawiam
Przenoszę do odpowiedniego działu. kravec
Przenoszę do odpowiedniego działu. kravec
- darekw78
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/1/2015, 15:50
Tam ma byc uszczelka.
http://www.kawasaki-pfeil-ersatzteile.d ... 9121653B04
Jesli poprzedni wlasciciel probuje zaoszczedzic 150 PLN w trakcie serwisu, to zastanow sie, gdzie jeszcze oszczedzal i co moze byc podrutowane.
http://www.kawasaki-pfeil-ersatzteile.d ... 9121653B04
Jesli poprzedni wlasciciel probuje zaoszczedzic 150 PLN w trakcie serwisu, to zastanow sie, gdzie jeszcze oszczedzal i co moze byc podrutowane.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Silikonu nie daje się pokrywę zaworów, ale fakt, taniej posmarować silikonem niż wydać 150pln na uszczelkę.
Poprzedni właściciel być może sprawdzał/regulował luzy zaworowe.
z serwisówki wynika, że regulacja zalecana co 42tyskm.
Poprzedni właściciel być może sprawdzał/regulował luzy zaworowe.
z serwisówki wynika, że regulacja zalecana co 42tyskm.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Widząc takie dziadostwo, odwracamy się na pięcie i olewamy gościa. Kuźwa jak 20 lat wstecz, a myślałem że czasy robienia czegokolwiek na silikon odeszły w dal. Ciekawe jakie niespodzianki były jeszcze w tym moto.
- gulczao
- Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Silikon tolerujÄ™ tylko w samochodach koncernu Fiat
Szczerze mówiąc na kilkanaście motocykli,które oglądałem ( a były i prawdziwe padliny) żaden nie był poklejony silikonem.Koledzy dobrze radzą-olać i szukać czegoś sensownego.

- severian
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37
To zależy gdzie był ten sylikon, nie wiem jak w innych moto ale w ZX6R i Er5 serwisówka zaleca oprócz nowej uszczelki posmarować tzw. półksiężyce w głowicy uszczelniaczem silikonowym przed montażem uszczelki i pokrywy zaworów.
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Jak by fabryki uważały że silikon jest lepszym uszczelniaczem to z taśmy by zjeżdżały wysmarowane silikonem, widocznie tak nie jest skoro dają odpowiednie uszczelki...
A konstruktorzy silników chyba wiedzą lepiej co jest dobre
A konstruktorzy silników chyba wiedzą lepiej co jest dobre

Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
-
Devil 125 - Bywalec
- Posty: 558
- Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
- Lokalizacja: DOL
A może w fabryce łatwiej nakleić dać niż ręcznie mazać każdy każdy dekielek masą?
Tym że to gorsze rozwiązanie niż fabryczne mocowanie
A o masie uszczelniającej tego powiedzieć nie można 

Fugu napisał(a):A co jest zlego w przywiazaniu wydechu kawalkiem drutu, skoro nie odpada?
Tym że to gorsze rozwiązanie niż fabryczne mocowanie


-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Nalozenie uszczelniaczy w formie pasty robia roboty. Jest prostsze i tansze niz montowanie uszczelki, wiec gdyby bylo lepszym na pewno fabryki by to stosowaly.
Invi, ile silnikow zaprojektowales, ze mozesz powiedziec, ze silikon jest porownywalny/lepszy z dedykowana uszczelka?
Invi, ile silnikow zaprojektowales, ze mozesz powiedziec, ze silikon jest porownywalny/lepszy z dedykowana uszczelka?
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu, a ty ile zaprojektowałeś?
i od razu uzasadnij dlaczego uszczelka nie może zostać zastąpiona masą uszczelniającą.
Również skłaniam się ku temu, że fabrycznie jest uszczelka, ponieważ jest to szybsza metoda, mimo, że droższa.

Również skłaniam się ku temu, że fabrycznie jest uszczelka, ponieważ jest to szybsza metoda, mimo, że droższa.
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...
I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą. A jeżeli chodzi jedynie o to że to fabryczne rozwiązanie, to zapytam dodatkowo czy kiedykolwiek zamieniłeś gumowe przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie, dołożyłeś amortyzator skrętu itp.
I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą. A jeżeli chodzi jedynie o to że to fabryczne rozwiązanie, to zapytam dodatkowo czy kiedykolwiek zamieniłeś gumowe przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie, dołożyłeś amortyzator skrętu itp.

Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
suhy-19 napisał(a):skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoś mi znajdzie uszczelkę miski olejowej do np golfa 4
Aż taki z tym problem? Są firmy co dorabiają na podstawie starej uszczelki bądź części, choćby to była uszczelka pod głowicą. Co do szczeliwa do uszczelek to jestem za, robiłem już to pod różnymi deklami, prawdziwe szczeliwo jest odporne na olej, temperatury, ciśnienie, ba są nawet szczeliwa do wydechów, twardnieją pod wpływem temperatury bądź naturalnego schnięcią.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości