Zobacz wÄ…tek - Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(
NAS Analytics TAG

Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(

Przepisy, prawo
_________

Postprzez madcap » 14/12/2014, 22:54

akurat Fugu ma sporo racji.
choć sam musiałem się skupić na tym co pisał, bo sporo chaosu w jego wypowiedzi.

w uzupełnieniu.
jeśli masz różne wersje konstrukcyjne producenckie, to każda z nich musiała uzyskać odrębną homologację.
konstrukcyjne - nie mylić z różnym kolorem lakieru albo z inną wersją kanapy ;) .

@autor.
możesz jeździć takim motocyklem jakim podałeś jako przykład w swoim pierwszym poście.
Jeśli redukcja przekroczy 50% to nikt z pupy strzelać nie będzie przy kontroli o ile moc pierwotna nie była wyższa niż te 70 kW.
poza tym wielokrotnie było powtarzane. w polskim DR nie umieszcza się (jeśli pojazd został sprowadzony już zdławiony) zapisu o pierwotnej mocy jaką posiadał, tylko jest zapis z BT.
a diagnosta wpisze w orzeczeniu zapis o mocy z przetłumaczonego dokumentu.
trzeba tylko dopilnować by wpisał właściwą.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez andy7 » 14/12/2014, 23:05

Wiem, ze ma sporo racji ale nie do konca i wloasnie o to mi chodzilo.

Przepisy sa z doopy i zyczyl bym sobie aby sie zmienly ba przyjazniejsze, tyle, ze legislatywa mnie olewa :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez jasnoksieznik » 16/12/2014, 16:58

Drogowka raczej sie czepiac nie bedzie, ze maszyna mniej rwie do przodu, niz nominalne 50%. Ale ubezpieczyciel to co innego - jak dojdzie, ze moto bylo kiedys redukowane np. z 60kW na 25kW i tak juz zostalo, to kierowcy z A2 odmowi wyplaty szkody.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 16/12/2014, 17:29

No i jeszcze zostaje przyjemnosc jazdy takim czyms - wyobraz sobie ze masz do dyspozycji 1/4 drogi gazu :(

BTW: przepisy nie sa z doopy. Problem jest w dwoch innych miejscach:
1.) nie ma dokladnej definicji procedury kastracji i kazdy urzednik robi to co chce
2.) w spoleczenstwie istnieje wtorny analfabetyzm - przeczytanie i zrozumienia zdania zlozonego przez 95% obywateli graniczy z cudem
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 16/12/2014, 17:42

Mi chodzi o coÅ› takiego :

W roku 2001 na przykład Kawasaki wypuszcza model GPZ 500SE i ma on 3 warianty

1. 25kW - 34KM
2. 37kW - 50KM
3. 44kW - 60KM

Inne motocykle też tak potrafią wychodzić...

Pytanie, czy tak wypuszczony motocykl będą traktować jako dławiony (nie podejdzie), czy jako model fabryczny z homologacją (podejdzie).

Do tej pory czytałem, że tylko fabrycznie nowe motocykle podchodzą...

BTW. mnie temat nie dotyczy, ale chciałbym mieć jasność przy np. pomocy komuś w doborze...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Invi » 16/12/2014, 18:18

Zależy czy wersje z niższą mocą miały oddzielną homologację, czy miały tą samą i były oferowane w salonie z opcją zdławienia.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez andy7 » 16/12/2014, 19:39

Invi napisał(a):Zależy czy wersje z niższą mocą miały oddzielną homologację, czy miały tą samą i były oferowane w salonie z opcją zdławienia.


W/g polskich przepisow bedzie to w tym przypadku nie istotne, tak jak pisal Madcap

Fugu

ubezpieczneie nawet nie wystapi o jakiekolwiek sprawdzanie bo moga sami sobie strzelic w kolano.

Moto ma 25 kw i nie mialo mocy pierwotnej wiekszej niz 70 kW w dodatku wspolczynnik bedzie mniejszy niz 0,2 kW / kg.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 16/12/2014, 19:55

miki1406 napisał(a):Pytanie, czy tak wypuszczony motocykl będą traktować jako dławiony (nie podejdzie), czy jako model fabryczny z homologacją (podejdzie).

Trzeba spojrzec na numer homologacji tych wersji - wtedy bedziesz mial jasnosc. Przy nowych pojazdach (od 2007) wystarczy COC.

andy7 napisał(a):W/g polskich przepisow bedzie to w tym przypadku nie istotne, tak jak pisal Madcap

W.g. ktorego przepisu dokladnie?

andy7 napisał(a):ubezpieczneie nawet nie wystapi o jakiekolwiek sprawdzanie bo moga sami sobie strzelic w kolano.

Rozumiem ze Ty to gwarantujesz i w wypadku gdybys sie jednak mylil, przejmiesz cala odpowiedzialnosc (lacznie z finansowa) na siebie?

andy7 napisał(a):Moto ma 25 kw i nie mialo mocy pierwotnej wiekszej niz 70 kW w dodatku wspolczynnik bedzie mniejszy niz 0,2 kW / kg.

50 kW jesli juz. I zdefiniuj co masz na mysli piszac "pierwotna", ogolnie przyjete zrozumienie tego slowa jest "tak jak zjechal z tasmy", a nie "tak jak niemiec sprzedawal".
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Poprzednia strona


Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê