Yamaha DT - wszystko o motocyklu
Gdy jeżdżę po asfalcie i łąkach to nic się nie dzieje, a gdy zaczynam robić wheelie, lub próbuje zdobyć stromy podjazd przez zbiornik wyrównawczy, a późnej wezyk który prowadzi do ramy wylewa mi się płyn chłodniczy. W krótkim czasie temperatura silnika jest tak wysoka że muszę chwilę poczekać a później spokojnie jechać do domu.. co może być tego przyczyną ?
FraGsteR
- -=FraGsteR=-
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2013, 21:50
- Lokalizacja: podkarpacie
dT to nie wyczynówka, wiec rózne dziwne ewolucje nie są przewidziane dla tego motocykla
a skąd sie płyn wylewa ? zbiornik powinein byc w miare szczelny przeciez
pozatym stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ma mocno wpływu na stan chłodnicy. on tylko reguluje żeby w chłodnicy zawsze był płyn.
chyba ze z chłodnicy nagminnie ucieka - moze to byc wina korka który nie trzyma
a skąd sie płyn wylewa ? zbiornik powinein byc w miare szczelny przeciez
pozatym stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ma mocno wpływu na stan chłodnicy. on tylko reguluje żeby w chłodnicy zawsze był płyn.
chyba ze z chłodnicy nagminnie ucieka - moze to byc wina korka który nie trzyma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):
chyba ze z chłodnicy nagminnie ucieka - moze to byc wina korka który nie trzyma
Korek chłodnicy czy zbiornika wyrównawczego? Chłodnicy jest na 100% szczelny ale zbiorniczka nie jestem pewien.
Płyn wylewa się przez wężyk który podłączony jest do górnej części zbiorniczka, a drugi jego koniec do otworu w ramie
Aha i zauważyłem, że zbiornik w moim moto dziala tylko w jedna stronę, bo gdy juz się wyleje płyn to w chłodnicy nie ma wody a w zbiorniku jest, a powninen się ''wrócić''.
We wrześniu robilem remont.. Ale może to uszczelka pod głowica ?
FraGsteR
- -=FraGsteR=-
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2013, 21:50
- Lokalizacja: podkarpacie
możliwe, bo generalnie jak cisnienie rosnie to płyn wyrzuca do zbiorniczka, ale potem jak stygnie to sie robi podcisnienie i płyn powinien wracać, a skoro nie wraca to znaczy że gdzieś zasysa lewe powietrze, albo głowicą, albo np węzyk miedzy zbiorniczkiem a chłodnicą jest uszkodzony/przycięty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A gdy np. Nie ma korka w zbiorniku wyrównawczym.. Nie ma to znaczenia ? Postaram się jak najszybciej sprawdzić wezyk, a jeśli będzie dobry to kupuje uszczelke pod głowice..
FraGsteR
- -=FraGsteR=-
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2013, 21:50
- Lokalizacja: podkarpacie
na dobrą sprawe nie ma, bo tam nie ma zadnego cisnienia. jest korek tylko żeby sie nie wylało nic przy np wywrotce czy gumowaniu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
przemek_a1 napisał(a):Albo potencjometr w sterowniku silniczka YPVS tak jak u mnie. Z tym że u mnie wystarczyło go bardziej ścisnąć żeby zadziałał tak jak trzeba - miał słaby styk poprostu (mała podkładeczka załatwiła sprawę)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak wygląda ten potencjometr i gdzie zasadniczo miałbym podłożyć podkładkę
Yamaha DT 125R 97'
- bananoweyo
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/5/2014, 15:58
- Lokalizacja: Olsztyn
Najlepiej go szukać w napędzie zaworu wydechowego - to taki co ma 3 nóżki...
A w sumie to proponuję go jednak wymienić bo mi i tak długo nie pociągnął taki stuningowany i teraz też będę go wymieniał na nowy bo to przecież groszowa sprawa... Tylko przed demontażem zrób zdjęcie żebyś wiedział jak te nóżki były przylutowane....

A w sumie to proponuję go jednak wymienić bo mi i tak długo nie pociągnął taki stuningowany i teraz też będę go wymieniał na nowy bo to przecież groszowa sprawa... Tylko przed demontażem zrób zdjęcie żebyś wiedział jak te nóżki były przylutowane....

DT125 RN 1999r.
- przemek_a1
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/11/2014, 12:38
- Lokalizacja: Lębork
Mam prosbe szukam rady i podpowiedzi w kilku kwestiach co byscie proponowali wymienic oraz ewentulanie zregenerowac planujac totalny remont silnika yamaha dt 125 R 97r. Mechanik krzykna mi za rozebranie silnika w drobiazgi oraz wymiane tego co mu zasugeruje 900zl (czy to drogo ?)
Wg mojej ogolnej wiedzy pewnie trzeba bedzie zrobic szlif, kupic tlok ,korbe, lozyska,uszczelki, podkladki , sruby linki itd(nie mam pojecia jaki set naprawczy bedzie najkorzystniejszy w obrebie tloka korby i lozysk - nie zalezy mi na oszczedzaniu ale tez nie chce przeplacac na sile ) czy sprzeglo warto zostawiac stare jak nie bedzie dojechane czy szkoda potem drugi raz w tym grzebac ?
Motorek ma byc u mnie na stale - dokladnie przemyslalem temat, dlatego chce ten silnik zrobic na optymalnych czesciach(wiekszosc watkow jest o budzetowych rozwiazaniach)ja chce tak 15-20tysi nie rozplowiac silnika ewentulanie tlok zmienic . Nie znam sie na detalach a wiem ze mechanik moze cos pominac z rozpedu jak a ja tego nie wskaze sam i to mi potem za dwa lata "bokiem wyjdzie"
Bardzo prosze o pomoc konkretna co byscie wymienili w takim silniku odnawiajac go dla siebie i na jakich czesciach(konkrety producent ewentualnie model ) i na koniec jaki sklep lub ktorego sprzedawce alegro polecacie do ich zakupu?
Ogolnie rozwazam dwie opcje :
-tanio kupie i wyremontuje = pewniak(rocznik i estetyka nie ma dla mnie znaczenia )
-albo w takiej samej cenie co trup z remontem kupie tzn igle z olxa ktora moze byc ok ale tez moze byc mina i wtedy mam drogiego trupa w ktorego musze wrzucic spora kase.
Za wasze cenne uwagi z gory dzieki
Wg mojej ogolnej wiedzy pewnie trzeba bedzie zrobic szlif, kupic tlok ,korbe, lozyska,uszczelki, podkladki , sruby linki itd(nie mam pojecia jaki set naprawczy bedzie najkorzystniejszy w obrebie tloka korby i lozysk - nie zalezy mi na oszczedzaniu ale tez nie chce przeplacac na sile ) czy sprzeglo warto zostawiac stare jak nie bedzie dojechane czy szkoda potem drugi raz w tym grzebac ?
Motorek ma byc u mnie na stale - dokladnie przemyslalem temat, dlatego chce ten silnik zrobic na optymalnych czesciach(wiekszosc watkow jest o budzetowych rozwiazaniach)ja chce tak 15-20tysi nie rozplowiac silnika ewentulanie tlok zmienic . Nie znam sie na detalach a wiem ze mechanik moze cos pominac z rozpedu jak a ja tego nie wskaze sam i to mi potem za dwa lata "bokiem wyjdzie"
Bardzo prosze o pomoc konkretna co byscie wymienili w takim silniku odnawiajac go dla siebie i na jakich czesciach(konkrety producent ewentualnie model ) i na koniec jaki sklep lub ktorego sprzedawce alegro polecacie do ich zakupu?
Ogolnie rozwazam dwie opcje :
-tanio kupie i wyremontuje = pewniak(rocznik i estetyka nie ma dla mnie znaczenia )
-albo w takiej samej cenie co trup z remontem kupie tzn igle z olxa ktora moze byc ok ale tez moze byc mina i wtedy mam drogiego trupa w ktorego musze wrzucic spora kase.
Za wasze cenne uwagi z gory dzieki
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
900 to normalna cena w dobrym serwisie, ale spokojnie za 400 zł albo i taniej da sie znaleźć taka usługe.
sprzegło jak działało, i jak posprawdza i jest dobre ja bym zostawił. szkoda na siłe wymieniac i kase ładować. tym bardziej że wymiana potem sprzęgła nie trwa tak długo.
wymieniłes wszystko
korbowód, tłok, szlif, wszystkie łozyska, uszczelniacze, uszczelki. i tyle. chyba ze cos wyjdzie po drodze np elementy skrzyni itp, ale za 900 zł to on powinien pod mikroskopem przeglądać wszystkie częsci ;P
trzeba sobie szukac i kombinowac częsci, czasem taniej wyjdzie z allegro, czasem z jakiegos stacjonarnego sklepu.
swoja drogą jakbys chciał to zajmuje sie kombinowaniem częsci, mam dostęp do oryginalnych yamaha czesci ( tylko nie bedzie sie opłącało wszystkiego brać oryginalnego, ale jakies duperele moge załatwić ) moge tez poszukac tanich częsci, ewentualnie załatwic cos po swoich znizkach. zawsze pare groszy taniej bedzie.
sprzegło jak działało, i jak posprawdza i jest dobre ja bym zostawił. szkoda na siłe wymieniac i kase ładować. tym bardziej że wymiana potem sprzęgła nie trwa tak długo.
wymieniłes wszystko
korbowód, tłok, szlif, wszystkie łozyska, uszczelniacze, uszczelki. i tyle. chyba ze cos wyjdzie po drodze np elementy skrzyni itp, ale za 900 zł to on powinien pod mikroskopem przeglądać wszystkie częsci ;P
trzeba sobie szukac i kombinowac częsci, czasem taniej wyjdzie z allegro, czasem z jakiegos stacjonarnego sklepu.
swoja drogą jakbys chciał to zajmuje sie kombinowaniem częsci, mam dostęp do oryginalnych yamaha czesci ( tylko nie bedzie sie opłącało wszystkiego brać oryginalnego, ale jakies duperele moge załatwić ) moge tez poszukac tanich częsci, ewentualnie załatwic cos po swoich znizkach. zawsze pare groszy taniej bedzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak dostane spis czesci z cenami od mechanika to poprosze o Twoja oferte tych samych czesci 

DT 125 R 97 r KLR 650 c 2002r
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości