Zobacz wÄ…tek - Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(
NAS Analytics TAG

Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(

Przepisy, prawo
_________

Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(

Postprzez nacek » 11/12/2014, 21:40

Witam,
otóż mam pewien dylemat który zrodził się w mojej głowie po przeczytaniu pewnego tematu na tym forum, ponieważ nie zostało to jasno i dokładnie wytłumaczone. Chodzi mi o motocykle z Niemiec zdławione do 25 kW. Ludzie pisali tu, "nie można zblokować o więcej niż 50%". I teraz pytanie, czy jeśli motocykl sprowadzony z Niemiec ma fabrycznie dajmy na to 65kW, a w Niemczech był zdławiony do 25kW to czy mogę tym jeździć w PL, bo niby jest zapis, że "nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla " Ale nie ma nic o blokowaniu max o 50 %, tylko o tym, że nie może mieć więcej niż 70 kW. I według mojej logiki to jest wyrażone w tym zapisie, Proszę o jakieś wytłumaczenie mi tego bo nie mogę tego złapać. Przykładowo taki Bandit co ma fabrycznie 57,4 kW, sprowadzonyu z Niemiec co ma w papierach 25 kW to u nas nie wpisuje się pod A2 ? Bo tak na marginesie to właśnie dużo jest aukcji gdzie są sprowadzone motocykle są z mocą 25 kW i teraz nie wiem, czy po zakupie będę mógł tym jeździć.
nacek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/5/2014, 19:52


Postprzez andy7 » 11/12/2014, 22:30

Przepis popuszcza motocykle do 35 kW i oryginelne 70 kW + 0,2 kW / kg
.

Jezeli masz mniejsze dlawienie niz 35 kW to bez probleum mozesz jezdzic czuy tez rejestrowac.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez Fugu » 11/12/2014, 22:30

W polsce nie mozesz.

W niemczech nie ma w przepisach notatki o 50%, wiec mozesz sobie zdlawic nawet Hayabuse i legalnie na niej jezdzic.

andy7 napisał(a):Przepis popuszcza motocykle do 35 kW i oryginelne 70 kW + 0,2 kW / kg

Nie. Przepis dopuszcza 35 kW i w oryginale nie wiecej niz 2x moc po dlawieniu. Nie ma nigdzie mowy o 70 kW. Motocykla o originalnej mocy 70kW nie mozesz zdlawic na mniej niz 35 kW.

andy7 napisał(a):Jezeli masz mniejsze dlawienie niz 35 kW to bez probleum mozesz jezdzic czuy tez rejestrowac.


Nie jesli zdlawisz o wiecej niz 50% mocy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 11/12/2014, 22:39

Fugu napisał(a):W polsce nie mozesz.

W niemczech nie ma w przepisach notatki o 50%, wiec mozesz sobie zdlawic nawet Hayabuse i legalnie na niej jezdzic.


Gorna granica jest 70 kW i stosunek mocy do kg

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 11/12/2014, 22:45

W DE nie: nie ma gornej granicy oryginalu.

W PL jest dodatkowe zdanie w kodeksie:
kategoria A2: motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 11/12/2014, 22:49

Fugu napisał(a):W DE nie: nie ma gornej granicy oryginalu.

W PL jest dodatkowe zdanie w kodeksie:
kategoria A2: motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla


No przeciez pisze wyraznie, ze dotyczy gornyj granicy 35kW.

Rozmawiamy o polskich przepisach, o niemieckich nie musisz mi nic przytaczac, bo znam je wystarczajaco dobrze.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 11/12/2014, 22:55

Sek w tym, ze w PL jest tez dolna granica, ktorej cytowany powyzej motocykl nie spelnia. Twoja pierwsza wypowiedz jest bledna, jesli rzeczywiscie rozmawiamy o polskich przepisach.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Artur_ » 12/12/2014, 08:39

Dołączę się, bo mnie to zaciekawiło. Przepis mówi, że nie można blokować o więcej niż 50% (o czym nie wiedziałem), ale jeśli motocykl fabrycznie wychodzi z mocą np 30kW, choćby to była i hayabusa, to chyba niema ten zapis nic do gadania? Załóżmy, że zainteresowany kupuje w niemcowni wspomnianego bandita, we wszystkich dokumentach jak byk stoi 25kW i taki też wpis wędruje do dowodu rejestracyjnego w PL i co... i nie może tym jeździć? To fabryka, czy tam dealer wypuścił w obieg ten motocykl z taką, a nie inną mocą. Niech będzie, że zainteresowany jeździ motkiem, zatrzymuje go policja i co?... "Paaanie, ten motocykl wychodził z mocą ponad dwa razy większą niż 25kW! Mandat będzie!"
Bez sensu. Jak to z tym jest? Co przepis to większe zamieszanie :evil:
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Fugu » 12/12/2014, 09:06

Zalezy skad ten motocykl mial te 25 kW - musisz rozdzielic miedzy motocyklem blokowanym na dana moc i motocyklem produkowany z dana moca. Jest to bardzo dobrze udokumentowane - w pierwszym wypadku masz w papierach wpis, ze motocykl byl blokowany, w drugim tego wpisu brak. Motocykle maja tez rozne numery homologacji.

Wez sobie n.p. aktualne Kawasaki Z800. Producent wypuscil je w dwoch wersjach, Z800 (83 kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2908*) i Z800e (70kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2909*). Blokowac mozesz obie, ale na A2 jezdzic tylko w wersji "e"
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 12/12/2014, 09:41

No właśnie... Jak szperam w katalogach to czasem widzę, że jeden model wychodził w trzech wariantach mocowych - nie blokowanie, a fabryczny sprzęt z salonu z mniejszą mocą (np. starsze GSXFy, czy GS)...

Zdania są podzielone, ale moim zdaniem to powinno łapać się na A2
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Fugu » 12/12/2014, 09:58

Lapie sie - dokladnie po to te motocykle sa produkowane i homologowane. Z punktu widzenia prawa sa to rozne pojazdy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Artur_ » 12/12/2014, 16:23

Czyli co? Zainteresowany prosi sprzedawcÄ™ danego motocykla o nr VIN i po tym dochodzi z czym ma do czynienia. Tak?
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Fugu » 12/12/2014, 17:01

Nie. Sprawdza papiery. Jesli motocykl jest po kastracji i byl rejestrowany w DE jest wpisana zmiana + sposob kastracji.

Kluczowe jest slowo "Leistungsreduzierung" lub "Leistungsänderung"
http://1.bp.blogspot.com/-_24npMNx6us/U ... 00/IMG.jpg
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 12/12/2014, 22:55

Fugu napisał(a):Kluczowe jest slowo "Leistungsreduzierung" lub "Leistungsänderung"
http://1.bp.blogspot.com/-_24npMNx6us/U ... 00/IMG.jpg


Ktore to slowo / slowa wogole nie wystepuje ani w Fahrzeugbrief'ie ani w Zulassungsbescheinigung Teil I und II

Fugu, zapis prawny to nie rozdzielenie tego co cytujesz tylko powiazanie odnoszace sie w calosci do mocy 35 kW i 50 ich % dajacych sume 70 kW.

Motocykl nie moze miec wiecej ale moze miec mniej. Pic polega na Twojej interpretacji.

Przydal by sie tu Madcap.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 12/12/2014, 23:34

Jak nie wystepuja? Zadales sobie trud kliknac na link i spojrzec na obrazek ktory wkleilem?
Ten obrazek to skan "zul. besch. I" motocykla po kastracji. Slowo "Leistungsred." -> skrot od "Leistungsreduzierung" znajduje sie pod punktem 22, w niebieskiej ramce, jest to pierwsze dlugie slowo - na wypadek gdyby jezyk niemiecki nie byl twoim ulubionym. Wyrazniejszego przykladu juz sie chyba nie da pokazac.....

Nigdzie nie napisalem ze motocykl nie moze miec mniej. Moze miec mniej. Musi sie zmiescic miedzy ">= 50% mocy nominalnej" a "<= 35 kW".
Przykladowo: jesli kastrujesz 70kW, to musisz trafic w 35kW po kastracji. Jak kastrujesz 50 kW, to masz wybor dowolnej wartosci miedzy 25 kW i 35 kW. Tu nie ma co interpretowac, dokladnie tak jest zapisane w akcie prawnym.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez nacek » 14/12/2014, 20:22

Ok, dzięki Fugu za wyjaśnienie, wszystko już rozumiem o co chodzi z tą redukcją mocy :) A co do tych fabrycznie wypuszczanych w DE z mocą 25 kW jeśli w papierach nie ma nigdzie tego słowa co podałeś "Leistungsreduzierung" to znaczy, że można nim śmigać w PL ?
nacek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/5/2014, 19:52

Postprzez Fugu » 14/12/2014, 20:34

Dokladnie. Pod punktem 22 nie powinno byc zadnych dziwnych dopiskow, tam wpisuje sie wszystkie zmiany.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez nacek » 14/12/2014, 20:49

To teoretycznie na A2 można śmigać R6 jaki i CBR 600 itp. jeśli były wypuszczone fabrycznie z 25 kW :)
nacek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/5/2014, 19:52

Postprzez andy7 » 14/12/2014, 21:16

nacek napisał(a):To teoretycznie na A2 można śmigać R6 jaki i CBR 600 itp. jeśli były wypuszczone fabrycznie z 25 kW :)


Nie mozna bo nie byly.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 14/12/2014, 22:21

Teoretycznie tak.
Praktycznie mozesz miec duze problemy z znalezieniem takiego moto na rynku, najprawdopobniejsze jest znalezienie czegos z 70kW w wersji na FR i kastracja.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Następna strona


Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê