Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Motocykle z niemiec 25 kW. CzegoÅ› tu nie rozumiem :(
Witam,
otóż mam pewien dylemat który zrodził się w mojej głowie po przeczytaniu pewnego tematu na tym forum, ponieważ nie zostało to jasno i dokładnie wytłumaczone. Chodzi mi o motocykle z Niemiec zdławione do 25 kW. Ludzie pisali tu, "nie można zblokować o więcej niż 50%". I teraz pytanie, czy jeśli motocykl sprowadzony z Niemiec ma fabrycznie dajmy na to 65kW, a w Niemczech był zdławiony do 25kW to czy mogę tym jeździć w PL, bo niby jest zapis, że "nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla " Ale nie ma nic o blokowaniu max o 50 %, tylko o tym, że nie może mieć więcej niż 70 kW. I według mojej logiki to jest wyrażone w tym zapisie, Proszę o jakieś wytłumaczenie mi tego bo nie mogę tego złapać. Przykładowo taki Bandit co ma fabrycznie 57,4 kW, sprowadzonyu z Niemiec co ma w papierach 25 kW to u nas nie wpisuje się pod A2 ? Bo tak na marginesie to właśnie dużo jest aukcji gdzie są sprowadzone motocykle są z mocą 25 kW i teraz nie wiem, czy po zakupie będę mógł tym jeździć.
otóż mam pewien dylemat który zrodził się w mojej głowie po przeczytaniu pewnego tematu na tym forum, ponieważ nie zostało to jasno i dokładnie wytłumaczone. Chodzi mi o motocykle z Niemiec zdławione do 25 kW. Ludzie pisali tu, "nie można zblokować o więcej niż 50%". I teraz pytanie, czy jeśli motocykl sprowadzony z Niemiec ma fabrycznie dajmy na to 65kW, a w Niemczech był zdławiony do 25kW to czy mogę tym jeździć w PL, bo niby jest zapis, że "nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla " Ale nie ma nic o blokowaniu max o 50 %, tylko o tym, że nie może mieć więcej niż 70 kW. I według mojej logiki to jest wyrażone w tym zapisie, Proszę o jakieś wytłumaczenie mi tego bo nie mogę tego złapać. Przykładowo taki Bandit co ma fabrycznie 57,4 kW, sprowadzonyu z Niemiec co ma w papierach 25 kW to u nas nie wpisuje się pod A2 ? Bo tak na marginesie to właśnie dużo jest aukcji gdzie są sprowadzone motocykle są z mocą 25 kW i teraz nie wiem, czy po zakupie będę mógł tym jeździć.
- nacek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/5/2014, 19:52
Przepis popuszcza motocykle do 35 kW i oryginelne 70 kW + 0,2 kW / kg
.
Jezeli masz mniejsze dlawienie niz 35 kW to bez probleum mozesz jezdzic czuy tez rejestrowac.

.
Jezeli masz mniejsze dlawienie niz 35 kW to bez probleum mozesz jezdzic czuy tez rejestrowac.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
W polsce nie mozesz.
W niemczech nie ma w przepisach notatki o 50%, wiec mozesz sobie zdlawic nawet Hayabuse i legalnie na niej jezdzic.
Nie. Przepis dopuszcza 35 kW i w oryginale nie wiecej niz 2x moc po dlawieniu. Nie ma nigdzie mowy o 70 kW. Motocykla o originalnej mocy 70kW nie mozesz zdlawic na mniej niz 35 kW.
Nie jesli zdlawisz o wiecej niz 50% mocy.
W niemczech nie ma w przepisach notatki o 50%, wiec mozesz sobie zdlawic nawet Hayabuse i legalnie na niej jezdzic.
andy7 napisał(a):Przepis popuszcza motocykle do 35 kW i oryginelne 70 kW + 0,2 kW / kg
Nie. Przepis dopuszcza 35 kW i w oryginale nie wiecej niz 2x moc po dlawieniu. Nie ma nigdzie mowy o 70 kW. Motocykla o originalnej mocy 70kW nie mozesz zdlawic na mniej niz 35 kW.
andy7 napisał(a):Jezeli masz mniejsze dlawienie niz 35 kW to bez probleum mozesz jezdzic czuy tez rejestrowac.
Nie jesli zdlawisz o wiecej niz 50% mocy.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):W polsce nie mozesz.
W niemczech nie ma w przepisach notatki o 50%, wiec mozesz sobie zdlawic nawet Hayabuse i legalnie na niej jezdzic.
Gorna granica jest 70 kW i stosunek mocy do kg

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
W DE nie: nie ma gornej granicy oryginalu.
W PL jest dodatkowe zdanie w kodeksie:
W PL jest dodatkowe zdanie w kodeksie:
kategoria A2: motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):W DE nie: nie ma gornej granicy oryginalu.
W PL jest dodatkowe zdanie w kodeksie:kategoria A2: motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla
No przeciez pisze wyraznie, ze dotyczy gornyj granicy 35kW.
Rozmawiamy o polskich przepisach, o niemieckich nie musisz mi nic przytaczac, bo znam je wystarczajaco dobrze.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Dołączę się, bo mnie to zaciekawiło. Przepis mówi, że nie można blokować o więcej niż 50% (o czym nie wiedziałem), ale jeśli motocykl fabrycznie wychodzi z mocą np 30kW, choćby to była i hayabusa, to chyba niema ten zapis nic do gadania? Załóżmy, że zainteresowany kupuje w niemcowni wspomnianego bandita, we wszystkich dokumentach jak byk stoi 25kW i taki też wpis wędruje do dowodu rejestracyjnego w PL i co... i nie może tym jeździć? To fabryka, czy tam dealer wypuścił w obieg ten motocykl z taką, a nie inną mocą. Niech będzie, że zainteresowany jeździ motkiem, zatrzymuje go policja i co?... "Paaanie, ten motocykl wychodził z mocą ponad dwa razy większą niż 25kW! Mandat będzie!"
Bez sensu. Jak to z tym jest? Co przepis to większe zamieszanie
Bez sensu. Jak to z tym jest? Co przepis to większe zamieszanie

- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Zalezy skad ten motocykl mial te 25 kW - musisz rozdzielic miedzy motocyklem blokowanym na dana moc i motocyklem produkowany z dana moca. Jest to bardzo dobrze udokumentowane - w pierwszym wypadku masz w papierach wpis, ze motocykl byl blokowany, w drugim tego wpisu brak. Motocykle maja tez rozne numery homologacji.
Wez sobie n.p. aktualne Kawasaki Z800. Producent wypuscil je w dwoch wersjach, Z800 (83 kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2908*) i Z800e (70kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2909*). Blokowac mozesz obie, ale na A2 jezdzic tylko w wersji "e"
Wez sobie n.p. aktualne Kawasaki Z800. Producent wypuscil je w dwoch wersjach, Z800 (83 kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2908*) i Z800e (70kW, EG-BE-Nr.:e4*2002/24*2909*). Blokowac mozesz obie, ale na A2 jezdzic tylko w wersji "e"
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
No właśnie... Jak szperam w katalogach to czasem widzę, że jeden model wychodził w trzech wariantach mocowych - nie blokowanie, a fabryczny sprzęt z salonu z mniejszą mocą (np. starsze GSXFy, czy GS)...
Zdania są podzielone, ale moim zdaniem to powinno łapać się na A2
Zdania są podzielone, ale moim zdaniem to powinno łapać się na A2
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Nie. Sprawdza papiery. Jesli motocykl jest po kastracji i byl rejestrowany w DE jest wpisana zmiana + sposob kastracji.
Kluczowe jest slowo "Leistungsreduzierung" lub "Leistungsänderung"
http://1.bp.blogspot.com/-_24npMNx6us/U ... 00/IMG.jpg
Kluczowe jest slowo "Leistungsreduzierung" lub "Leistungsänderung"
http://1.bp.blogspot.com/-_24npMNx6us/U ... 00/IMG.jpg
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):Kluczowe jest slowo "Leistungsreduzierung" lub "Leistungsänderung"
http://1.bp.blogspot.com/-_24npMNx6us/U ... 00/IMG.jpg
Ktore to slowo / slowa wogole nie wystepuje ani w Fahrzeugbrief'ie ani w Zulassungsbescheinigung Teil I und II
Fugu, zapis prawny to nie rozdzielenie tego co cytujesz tylko powiazanie odnoszace sie w calosci do mocy 35 kW i 50 ich % dajacych sume 70 kW.
Motocykl nie moze miec wiecej ale moze miec mniej. Pic polega na Twojej interpretacji.
Przydal by sie tu Madcap.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Jak nie wystepuja? Zadales sobie trud kliknac na link i spojrzec na obrazek ktory wkleilem?
Ten obrazek to skan "zul. besch. I" motocykla po kastracji. Slowo "Leistungsred." -> skrot od "Leistungsreduzierung" znajduje sie pod punktem 22, w niebieskiej ramce, jest to pierwsze dlugie slowo - na wypadek gdyby jezyk niemiecki nie byl twoim ulubionym. Wyrazniejszego przykladu juz sie chyba nie da pokazac.....
Nigdzie nie napisalem ze motocykl nie moze miec mniej. Moze miec mniej. Musi sie zmiescic miedzy ">= 50% mocy nominalnej" a "<= 35 kW".
Przykladowo: jesli kastrujesz 70kW, to musisz trafic w 35kW po kastracji. Jak kastrujesz 50 kW, to masz wybor dowolnej wartosci miedzy 25 kW i 35 kW. Tu nie ma co interpretowac, dokladnie tak jest zapisane w akcie prawnym.
Ten obrazek to skan "zul. besch. I" motocykla po kastracji. Slowo "Leistungsred." -> skrot od "Leistungsreduzierung" znajduje sie pod punktem 22, w niebieskiej ramce, jest to pierwsze dlugie slowo - na wypadek gdyby jezyk niemiecki nie byl twoim ulubionym. Wyrazniejszego przykladu juz sie chyba nie da pokazac.....
Nigdzie nie napisalem ze motocykl nie moze miec mniej. Moze miec mniej. Musi sie zmiescic miedzy ">= 50% mocy nominalnej" a "<= 35 kW".
Przykladowo: jesli kastrujesz 70kW, to musisz trafic w 35kW po kastracji. Jak kastrujesz 50 kW, to masz wybor dowolnej wartosci miedzy 25 kW i 35 kW. Tu nie ma co interpretowac, dokladnie tak jest zapisane w akcie prawnym.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Ok, dzięki Fugu za wyjaśnienie, wszystko już rozumiem o co chodzi z tą redukcją mocy
A co do tych fabrycznie wypuszczanych w DE z mocą 25 kW jeśli w papierach nie ma nigdzie tego słowa co podałeś "Leistungsreduzierung" to znaczy, że można nim śmigać w PL ?

- nacek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/5/2014, 19:52
nacek napisał(a):To teoretycznie na A2 można śmigać R6 jaki i CBR 600 itp. jeśli były wypuszczone fabrycznie z 25 kW
Nie mozna bo nie byly.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości