Zobacz wÄ…tek - CBR600 F2 po wymianie oleju no wolnych klekocze :/
NAS Analytics TAG

CBR600 F2 po wymianie oleju no wolnych klekocze :/

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR600 F2 po wymianie oleju no wolnych klekocze :/

Postprzez kukiz18 » 27/3/2013, 19:03

Witajcie. Chyba się załamie. Ostatnia czynność przed sezonem. Moto kupione w zimie. Do tej pory jeździłem i wszystko było ok.

Dziś postanowiłem wymienić olej.

Kupiłem Motul 5100 10W40 4t i filtr MANN FILTER MW64/1



Nic specjalnego nie robiłem. Spuściłem stary olej. Wymieniłem filtr. Nalałem nowy olej. Pokręciłem trochę rozrusznikiem bez odpalania żeby olej trochę doleciał i po chwili zapaliłem moto. Na wolnych słychać klekotanie zaworów :/ jak dam więcej gazu jest ok. Puszcze gaz i znów to samo :/ Ciężko odpala, bez gazu praktycznie nie chce zapalić. Co się mogło stać ?
kukiz18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
Lokalizacja: Mierzęcice


Postprzez fzr » 27/3/2013, 20:03

a ile wlałes oleju? z tego co piszesz - cięzko odpala - wychodzi na to, że za dużo wlałeś i silnik nie daje rady obrócić, znam człowieka, co wlał 5 l oleju :D podczas próby odpalania korby waliły w olej - było niewesoło,
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew


Postprzez kukiz18 » 27/3/2013, 20:10

Oleju jest ok 3,8 litra :/ Teraz tak myślę czy mogło się stać cós z luzami zaworowymi na nowym oleju? Czy mogły się rozregulować? Chyba że ten filtr? Może kupić ten co polecają HF303 ale czy to może być problem? Dodam że kontrolka od ciśnienia oleju momentalnie gaśnie po zapaleniu.
kukiz18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Postprzez fzr » 28/3/2013, 09:21

a ile powinno byc tego oleju, na pewno 3,8 litra, ja niedawno zmieniałem olej, to do mojego silnika 1000 wchodzi 2,7 l, sprawdź dokładnie, może za dużo nalałeś.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez Invi » 28/3/2013, 09:49

Bez przesady 3.8 w f2 w żadnym wypadku nie zaszkodzi...


Bez ssania/gazu normalne że zimny będzie ciężko palił.


Jak kupiłeś zimą to kiedy ty nim jeździłeś? Może miał walnego jakiegoś moto doktora do sprzedaży coby było cicho :D


Po cholerę kręciłeś tym rozrusznikiem bez odpalania? Bezsens.


Jak jesteś na 100% pewien że to zawory hałasują to co za problem? Wyreguluj luzy i po problemie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fzr » 28/3/2013, 09:58

Ale to dziwne, że po przed wymianą było dobrze, a po zalaniu nowego oleju zawory stukają, olej przecież nie ma nic do zaworów. A jakim olejem wcześniej był zalany silnik, bo jst też taka możliwość, że był zalany olejem gdzie była mniejsza gęstość/lepkość. Na pewno nowy olej nie ma nic do zaworów, to od razu można wykluczyć.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez kukiz18 » 28/3/2013, 10:15

Dobra, napisze jeszcze raz :)
Moto kupiony w zimie. Nie pojezdzilem nim duzo ale z 20km przejechałem. Było ok.
Postanowiłem wymienić olej.
Do tego momentu było ok.
Zalałem motul jak wyzej i filtr mana.
Kreciłem rozrusznikiem bez odpalania zeby olej doszedł choć w jakiejś części tam gdzie dojść powinien. Potem zapaliłem normalnie.
Silnik klekotał przez ok 10s.
Potem sie uspokoiło.
Teraz objaw jest taki.
Silnik nie do końca rozgrzany, na poczatku pali ładnie ze ssaniem. Potem po jakiejs minucie pali juz bez ssania i bez gazu.
Jak się nagrzeje ma problemy z zapaleniem bez gazu i czasem słychać jakieś cykanie z okolic głowicy.
Moto nie jest słabsze i jak juz odpali to pracuje na wolnych obrotach.

Pytanie czy kupic ori filtr hf303 zamiast tego mana? i czy się to uspokoi czy silnik jest już amen. Moto nie zjeżdżone, w ładnym stanie, Myślę ze przebieg ok ok 60000 ale olej był czarny, może ktoś nie wymieniał i teraz jest taka reakcja?
kukiz18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Postprzez fzr » 28/3/2013, 10:41

Olej zawsze jest czarny - bo jest przepracowany, jak zmieniałem w f3 - to wyglądał jak gęsta smoła :D
Zimny silnik zawsze zazwyczaj pali sie na ssaniu, można bez, ale wtedy sa problemy i trzeba przytrzymać na gazie, jak sie zagrzeje, to każdy pali od przysłowiowego strzała,
Jak to ż jak sie nagrzeje, to ma problemy z zapalaniem?
Czy te cykanie słychać tylko na wolnych obrotach, czy na wiekszych również?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez kukiz18 » 28/3/2013, 11:00

Jak się nagrzeje bez zapalania z lekkim gazem nie ma szans. Jak dam gazu to odpali, potem puszczam i chodzi. No i dodatkowo po nagrzaniu kultura pracy sie pogarsza, silnik tak jakby pracuje ciut glosniej i czasem słychać jakieś cykanie z okolic glowicy, jak dodam lekko gazu ustaje.

Dodam że do wymiany palił bez problemu po nagrzaniu bez gazu.
kukiz18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Postprzez fzr » 28/3/2013, 11:19

dziwne, podstaw do jakiegoś serwisu, bo wg mnie wina nie tkwi po stronie oleju, to nie ma nic do rzeczy, ciepły silnik powinien palić bez zająknięcia, o jakie masz obroty min?
a czy to cykanie słychać tylko na min obrotach, czy na wiekszych tez ono jest?
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez kukiz18 » 28/3/2013, 11:45

Cykanie tylko na wolnych. Jak dodam gazu cichnie. Problem powstał bezpośrednio po wymianie.
kukiz18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Postprzez sonycbr77 » 28/3/2013, 12:13

na poczatek musisz wyregulowac zawory bo tak to mozna zgadywac moze mu tez przejsc jak go troche przegonisz na wiosne tzn jak przyjdzie ta wiosna
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Invi » 28/3/2013, 15:01

Tak fzr, napisz jeszcze 10 postów na temat prostej sprawy zastanawiając się nad tym że może za małe obroty minimalne, albo na jakich obrotach "cyka", albo może po wlaniu ~200ml ponad stan olej poszedł do komory spalania - i od tego zaczęły hałasować zawory :lol:


Zrób wszystkie regulacje, tak jak sony napisał przede wszystkim zawory bo te objawy właśnie na nie wskazują (gorsza praca po nagrzaniu), ale resztę regulacji też.


Zakręcenie rozrusznikiem bez zapłonu po wymianie oleju jest bez sensu i nie wiem skąd to wytrzasnąłeś, jak nie zalewałeś filtru to normalne że przez kilka sekund pochodził inaczej bo te pareset ml musiał przepompować zanim wróciło smarowanie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fzr » 28/3/2013, 18:44

Invi ja tylko próbuję wybadać co ewentualnie może być, na pewno wymiana oleju nie wpłynęła na zawory - to nie ma nic do rzeczy,
kukiz18 mam jeszcze jedno pytanie, juz ostatnie, i prawdopodobnie będe wiedział co jest:
czy widać gdzieś wyciek oleju? sprawdź uszczelki czy nie sa mokre, obejrzyj dokładnie silnik czy nigdzie olej nie idzie, natomiast co do tego cykania na wolnych obrotach - ja bym stawiał na łańcuszek rozrządu na wolnych obrotach słuchać, później wraz z dodawaniem gazu zanika - to by się zgadzało
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości




na górê