Zobacz wątek - Przedziurawiona chłodnica oleju - uda się to zaspawać?[FOTO]
NAS Analytics TAG

Przedziurawiona chłodnica oleju - uda się to zaspawać?[FOTO]

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przedziurawiona chłodnica oleju - uda się to zaspawać?[FOTO]

Postprzez Vergon » 22/6/2011, 01:10

W cudowny sposób uległa uszkodzeniu chłodnica leju w CBR 600rr '03 kumpla. Nie pytajcie jak to się stało :wink:

Efekt był taki, że przez powstały otwór zaczął lecieć płyn chłodniczy.
Płyn leci dopiero po odpaleniu - no może minimalnie się sączy bez odpalania, ale nie zauważyłem.
Wycieka czysty płyn bez oleju co wskazywałoby na to, że nieszczelny jest tylko obieg chłodzenia.

<b>I teraz zasadnicze pytanie - wymiana jest konieczna czy wystarczy mały spaw?</b>
Chłodnica jest aluminiowa a dziura ma raptem 4x4mm i nie wygląda na głęboką. Zresztą jak sądzę powierzchnia przepływu płynu chłodniczego jest na tyle duża w całej chłodnicy, że nie powinno to robić wielkiej różnicy
Jeżeli miałoby dojść do spawania to zajmie się tym fachowiec, który naprawdę zna się na rzeczy.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez RUTRA.RD » 22/6/2011, 07:33

nad czym tu się zastanawiać spawać, jak nie pomoże to kupić nowa- używaną i tyle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez komarcc » 22/6/2011, 09:00

Dokładnie, zanieś do spawacza aluminium niech zrobi co trzeba i zakładaj, nie powinno być żadnego problemu.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez grunder » 22/6/2011, 09:20

taa, tylko czy dobrze zapsawa...To już lepiej kupić używaną w dobrym stanie.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez scorpio1000 » 22/6/2011, 09:26

Tylko zastanawiam się czy przy wysokiej temp. i ciśnieniu nic tam nie pójdzie i płyn chłodniczy nie zmiesza się z olejem co w rezultacie doprowadzi do zatarcia silnika.
Jeśli chodzi o kupno sprawdzałem allegro i otomoto i niestety nie ma. Może wiecie kto chce sprzedać takie cudo.
scorpio1000
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 8/2/2011, 21:52

Postprzez Przemo_rene » 22/6/2011, 10:29

ja się domyślam jak to się stało :D

Przebił śrubokrętem filtr oleju bo nie mógł odkrecić go ale poleciał za daleko to wbił w chłodnice :lol:

Szukaj jako nowe. Nie bedzie drogie - jedyne pewnie 500zł :lol:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 22/6/2011, 10:50

Tu trzeba spytac czy wysle do Polski:
http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CBR-600-RR- ... 336749b96d
Tu trzeba miec kogos z UK:
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-CBR600-RR-C ... 5d2a7c0321

Tu parÄ™ niemieckich ale to od nowszego rocznika choc moze sie zaktualizuje:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=cbr600r ... _osacat=0&


15700-MEE-003 - numer seryjny.
I od tych modeli 03-06 pasuje tylko:
CBR600RR A (03) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC370-3M000001 TO JH2PC370-3M099999
CBR600RR A (04) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC370-4M100001 TO JH2PC370-4M199999
CBR600RR A (05) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC370-5M200001 TO JH2PC370-5M299999
CBR600RR A (06) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC370-6M300001 TO JH2PC370-6M399999
CBR600RR AC (03) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC371-3M000001 TO JH2PC371-3M099999
CBR600RR AC (04) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC371-4M100001 TO JH2PC371-4M199999
CBR600RR AC (05) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC371-5M200001 TO JH2PC371-5M299999
CBR600RR AC (06) MOTORCYCLE, JPN, VIN# JH2PC371-6M300001 TO JH2PC371-6M399999
Ostatnio edytowano 22/6/2011, 10:56 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 22/6/2011, 10:53

143 dolce jak patrzyłem wczesniej, więc mniej jak 500zł nigdy u nas nie będzie w kraju
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 22/6/2011, 10:56

Tak jak powiedział Przemo. Mysle ze z 600zł
Tu jeszcze moto na czesci rozkladaja:
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-CBR600RR-pa ... 3cb93576f2

Dobra ale na allegro tez cos jest:
Tu rozklada silnik na czesci i widze chlodnice:
http://allegro.pl/czesci-silnikowe-cbr6 ... 74486.html
Ostatnio edytowano 22/6/2011, 11:00 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 22/6/2011, 10:59

swoją drogą te ceny są poje**ne...króciec ssący do gs'a 500 w usa kosztuje 11$ .U nas 130zł...

Ja bym oddał to do spawania ale trochę inaczej - obspawałbym cienką blachą jako łatę. Tylko na szczelność to musi być spawane.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 22/6/2011, 11:03

Z UK byÅ› troche taniej sciagnal.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez scorpio1000 » 22/6/2011, 12:56

Chłodnica pospawana. Zalałem olej i czekam na płyn chłodniczy. jak go zaleję i troszkę polatam napiszę jak się zakończyła cała historia.
P.S dzięki Vargon za założenie posta
Pozdro
scorpio1000
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 8/2/2011, 21:52

Postprzez Vergon » 22/6/2011, 18:13

Przemo_rene napisał(a):ja się domyślam jak to się stało :D


:lol:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zxer » 22/6/2011, 19:05

jak ktos chce to moge mu przelistowac przedmiot na ebay.co.uk + wysylka do polski + pare zlotych na piwo za fatyge ;)
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez limak14 » 22/6/2011, 20:08

Ja chyba wolałbym kupić jakąś używkę/nową część - jakoś takie lemeenty wolałbym mieć w 100% sprawne i fabryczne.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê