wnętrze cylindra w okresie docierania
Posty: 10
• Strona 1 z 1
wnętrze cylindra w okresie docierania
Witam!
Mam pytanie dotyczące wyglądu tulei żeliwnej w okresie docierania. Czy honowana powierzchnia powinna stopniowo robić się starta, matowa? Na mojej widać taką startą "plamę" na początku była malutka a teraz (po 150km) wygląda tak: http://www.bikepics.com/pictures/1169867/ .
I czy na tłoku powinno być widać coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1169865/ ? Bardzo proszę o odpowiedzi
Mam pytanie dotyczące wyglądu tulei żeliwnej w okresie docierania. Czy honowana powierzchnia powinna stopniowo robić się starta, matowa? Na mojej widać taką startą "plamę" na początku była malutka a teraz (po 150km) wygląda tak: http://www.bikepics.com/pictures/1169867/ .
I czy na tłoku powinno być widać coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1169865/ ? Bardzo proszę o odpowiedzi
-
suley - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53
witam.wydaje mi sie jednak ze w tym przypadku nie jest wszystko ok . poniewaz slady honowania powinny ginac rownomiernie z calej plaszczyzny cylindra w miejscu gdzie poruszaja sie pierscienie a tu widac ze wytarcie jest duze w jednym miejscu a obok niego sa jeszcze widoczne slady po honowaniu. swiadczylo by to o niezbyt dokladnej obrobce przy honowaniu i owalizacji cylindra.mozesz to sprawdzic za pomoca srednicowki mikrometrycznej.pozdrawiam jerzy.
- jurekgpx
- Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
- Lokalizacja: kwidzyn
Slady po szlifie nie zanikaja rownomiernie.
Tlok jest prowadzony korbowodem, ktory ma jakas mase (dodatkowo dociska tlok do gladzi cylindra), a wiec z przodu i z tylu (troche mniej) bedzie bardziej wyszlifowany niz po bokach. Doskonale widac to na zuzytym tloku, ktory po zmierzeniu nie jest w przekroju okragly tylko owalny.
Tlok jest prowadzony korbowodem, ktory ma jakas mase (dodatkowo dociska tlok do gladzi cylindra), a wiec z przodu i z tylu (troche mniej) bedzie bardziej wyszlifowany niz po bokach. Doskonale widac to na zuzytym tloku, ktory po zmierzeniu nie jest w przekroju okragly tylko owalny.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
wybacz ale nie calkowicie bym sie z toba zgodzil poniewaz w wiekszej mierze to pierscienie docieraja cylinder po honowaniu a tlok je tylko prowadzi.zgadzam sie z tym ze tlok jest owalnyi dla kazdej marki w inny sposob jednak po osiagnieciu swojej temperatury pracy jego owal staje sie minimalny.wiec nadal obstaje przy tym ze cylinder powinien docierac sie rownomiernie.jerzy
- jurekgpx
- Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
- Lokalizacja: kwidzyn
Tylko dlatego że w silniku 2T jest ograniczona ilość środka smarnego płoszcz tłoka może mieć bezpośredni kontakt z cylindrem dlatego powstają ślady wzdłuż osi cylindra.
Tak jak napisał jasql przy ruchu tłoka w cylindre siła gazów i siła bezwładności powodują że płaszcz tłoka ciągle "uderza" w cylinder.
Jeśli nie ma śladów przytarcia to nie ma co się przejmować.
Tak jak napisał jasql przy ruchu tłoka w cylindre siła gazów i siła bezwładności powodują że płaszcz tłoka ciągle "uderza" w cylinder.
Jeśli nie ma śladów przytarcia to nie ma co się przejmować.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości