Zobacz wątek - Wyregulować czy zostawić jak jest?
NAS Analytics TAG

Wyregulować czy zostawić jak jest?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wyregulować czy zostawić jak jest?

Postprzez Roki 86 » 25/11/2007, 18:50

Sprawdzałem luzy zaworowe w moim sradzie, serwisówka podaje że na ssących zaworach dopuszcza sie luz 0,10-0,20mm u mnie na 6 zaworach są 0,10 a na 2 zaworach od 1 cylindra 0,05
na wydechowych dopuszcza się 0,20-0,30mm a u mnie na 6 zaworach są 0,20 a na 2 zaworach od 1 cylindra są 0,25. i tutaj mam pytanie czy te zawory które mieszczą sie na granicy dopuszczalnej tez mam regulować i zwiększyć im luz? czy tylko wyregulować te 2 ssące które maja po 0,05???? Co mogą dać większe luzy zaworowe???? dodam jeszcze że będe teraz miał cały układ wydechowy łącznie z kolektorami zmieniony na sportowy Arrow.
Proszę o poradę co mam zrobić.
sracz 750
Roki 86
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
Lokalizacja: grabów


Postprzez Grzybu » 25/11/2007, 21:20

0,20 na wydechu i 0,10 na ssącym - to masz na granicy tolerancji. Jeszcze troche się sklepiom i już będzie za ciasno.

Ja jak zdejmuje dekiel to wszystko poprawiam na optimum - czyli w Twoim przypadku 0,15 ssący, 0,25 wydechowy. A jak są tendencje do sklepywania to jeszcze luźniej można spróbować.

I jak zmieniasz wydech to radzę troche szybciej niż pisze w serwisówce sprawdzić ponownie. To są inne warunki pracy silnika, więc i przegląd wypadałoby robić częściej. Niestety, coś za coś.
A ten Arrow to dedykowany do srada?

pozdr.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez skwy » 25/11/2007, 21:31

Grzybu napisał(a):
Ja jak zdejmuje dekiel to wszystko poprawiam na optimum - czyli w Twoim przypadku 0,15 ssÄ…cy, 0,25 wydechowy.



pozdr.


Popieram kolegÄ™.
Najlepiej jest ustawić wymiary pośrednie wtedy pewność że nie są za duże i nie są za małe.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Roki 86 » 25/11/2007, 22:03

Dokładnie tez tak sobie myślałem żeby zrobić ssące na 0.15 a wydechowe 0.25 bo tak już niedługo musiałbym znów rozbierać i regulować a tak przy okazji zmienię jeszcze łańcuch rozrządu. Tak w ogóle to srad ma prawie 60tys. wałki rozrządu bez ryski! a płytki prawdopodobnie będe szlifował chyba że uda mi sie je pozamieniać tak żeby pasowały ( bo nie widzi mi się 400 zł wywalić) Gadałem o tym z kilkoma mechanikami i wszyscy tak robią a potem gadają że nówki kupili i kasują 30zł za sztukę! bo to polska nie elegancja francja! Tak wydech dedykowany do srada 600 ten dokładnie http://moto.allegro.pl/item273701293_su ... arrow.html

Czy wiecie jak powinien prawidłowo zachowywać się napinacz łańcuszka rozrządu? mój po odkręceniu nic sie nie wysunął ... a jak próbowałem go wcisnąć to sie nie da. W jaki sposób rozłączyć stary łańcuszek rozrządu bo jeszcze nigdy się nie bawiłem w coś takiego, jest jakiś spinacz??? jutro muszę rozebrać głębiej żeby dojść do koła zębatego na wale i móc obrócić łańcuszkiem.
sracz 750
Roki 86
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
Lokalizacja: grabów

Postprzez skwy » 25/11/2007, 22:22

Roki 86 napisał(a):Dokładnie tez tak sobie myślałem żeby zrobić ssące na 0.15 a wydechowe 0.25 bo tak już niedługo musiałbym znów rozbierać i regulować a tak przy okazji zmienię jeszcze łańcuch rozrządu. Tak w ogóle to srad ma prawie 60tys. wałki rozrządu bez ryski! a płytki prawdopodobnie będe szlifował chyba że uda mi sie je pozamieniać tak żeby pasowały ( bo nie widzi mi się 400 zł wywalić) Gadałem o tym z kilkoma mechanikami i wszyscy tak robią a potem gadają że nówki kupili i kasują 30zł za sztukę! bo to polska nie elegancja francja! Tak wydech dedykowany do srada 600 ten dokładnie http://moto.allegro.pl/item273701293_su ... arrow.html

Czy wiecie jak powinien prawidłowo zachowywać się napinacz łańcuszka rozrządu? mój po odkręceniu nic sie nie wysunął ... a jak próbowałem go wcisnąć to sie nie da. W jaki sposób rozłączyć stary łańcuszek rozrządu bo jeszcze nigdy się nie bawiłem w coś takiego, jest jakiś spinacz??? jutro muszę rozebrać głębiej żeby dojść do koła zębatego na wale i móc obrócić łańcuszkiem.


J bym podszedł do tematu dość profesjonalnie i wymienił płytki na nowe a nie szlifować.Czasami trzeba zainwestować grosz.
A takim mechanikom co tak w h@a lecą to się powinno sprawę zrobić za jawne oszustwa i naciąganie klijentów na koszty.K@#$a co za kraj!!!! :evil:
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Roki 86 » 26/11/2007, 20:42

Będę miał jednak nowe płyteczki! z 16 potrzeba tylko 8 bo reszta pasowała na inne miejsca. znalazłem sklep internetowy w którym są tanie jak barszcz po 15zł, więc nie ma sensu szlifować.
sracz 750
Roki 86
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
Lokalizacja: grabów

Postprzez elco » 26/11/2007, 21:17

niedawno zadawalem wlasnie pytanie odnosnie mozliwosci kupna takich plytek. Jezeli mozesz dac mi na privie jakies namiary na ten sklep bede bardzo wdzieczny.
tylko od razu musze tu nieco skonkretyzowac
szukam plytek ze skokiem grubosci 0,025mm i tu pojawia sie problem, bo o takowych wie tylko honda. Wszedzie gdzie szukalem znalazlem tylko ze skokiem 0,05mm, a to niestety moze sprawic problem przy precyzyjej regulacji luzow
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê